Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Pátek 10. únor 2012 | Svátek má Mojmír

PŘIHLÁŠENÍ
Uživatelské jméno (e-mail):
Heslo:
 

Zprávy

Koně k vodě přivedeš, ale pít ho nedonutíš…

25.05.2010 07:56
Zdroj: www.tribune.cz
Autor: Lenka Šnajdrová
Jiří Paroubek slibuje, že do zdravontictví přivede 12 tisíc ošetřovatelů. Neříká už, jakým způsobem tyto lidi z řad nezaměstnaných na místě ošetřovatele udrží. "Práce ošetřovatele je zodpovědná, fyzicky náročná, vyžaduje poměrně velké znalosti z oblasti zdravovědy, klade nároky na osobnost," píše ve svém blogu Lenka Šnajdrová...
Příspěvků v diskusi: 56

Diskuse

Administrátor si vyhrazuje právo blokovat přístup do diskusí odborného webu Medical Tribune těm diskutujícím, jejichž příspěvky se netýkají tématu diskuse nebo jsou vulgární (eventuelně takové příspěvky individuálně vyřazovat).
Weisová Jiřina  |  reagovat
25.05.2010 | 10:36
Kdyby snad nastala ta situace, a tento slib by se snad chtěl splnit, obávám se, že by to dopadlo tak, že ošetřovatelé a ošetřovatelky ( z rekvalifikace) by zaplnili místa sice v nemocnicích, ale hlavně místa kvalifikovaných sester či zdravotnických asistentů, kteří by tím pádem byli bez práce.
Nordinka  |  reagovat
25.05.2010 | 13:27
Pan Paroubek je s odpuštěním blbec,který si nevidí do úst.Jak píše Lenka o koni a vodě.Mám v práci 21 ošetřovatelů a pomalu všichni si myslí,že by mohli dělat sestru z fleku,ale bohužel nemohli.Nebo bohudík.:-)))Jsou mezi nimi fakt zodpovědní lidé,kteří svoji práci ovládají a nemusí mít nikoho za zadkem a jsou takoví,kteří nevědí vůbec nic.Podotýkám,že všichni mají kurz.Myslím si že ošetřovatelé nejsou problémem ve zdravotnictví,ale celý systém je problém,všeobecné sestry vycházejí ze škol ve 23 letech,většina z nich se chce poměrně hned vdát a mít děti,na mateřské jsou tedy při dvou dětech minimálně 6 let,pokud si nedají delší pauzu.Tak to máme 29 let,no a poté chce každá do jednosměnného provozu,ambulancí,aby si děti mohli vyzvedávat ze školky.Vím to sháněla jsem šikovnou sestru půl roku a více méně mi pomohla náhoda.A hlavně by pan Paroubek měl brát v potaz,že spousta lidí nemůže dělat tuhle práci,nedělá jim dobře pohled na krev,zvratky a hlavně na smrt.Měl by si jít sám zkusit aspoň jednu směnu v nemocnici,nebo ještě lépe u nás na gerontopsychiatrii:-))
Ošetřovatel  |  reagovat
25.05.2010 | 23:32
A jedná se o Ošetřovatele? Já jsem ošetřovatel a mám SZŠ, kurz mají jen sanitáři.
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
26.05.2010 | 05:41
Dříve měli ošetřovatelé obor na SZŠ nebo učňák v Benešově. Dnes stačí akreditovaný kvalifikační kurz. Je jako sanitářský, ale delší a obsahově náročnější a proto také dražší.
sestra  |  reagovat
25.05.2010 | 23:03
sestry nebudou bez práce je jich velký nedostatek a ošetřovatelé nikdy nemůžou nahradit sestru
J.  |  reagovat
26.05.2010 | 07:20
Dovoluji si nesouhlasit- u nás to už začalo. O pacienty se stará "erudovaný personál"- ošetřovatelky po rekvalifikaci ( nic proti nim nemám, jsou potřeba, ale ne tak, aby byli na oddělení samotné) a jejich dohlížející sestra je na jiném oddělení- nikdo se neptá, jestli s tím souhlasí, protože když nesouhlasí, tak může jít. Ale hlavně, že za všechno zodpovídá.
sestra  |  reagovat
25.05.2010 | 11:42
Skvělý blog! Díky. Ale koho v pátek volit, sakra!
ewa  |  reagovat
25.05.2010 | 12:58
Snad si pan Paroubek nemyslí,že se do těch kursů všichni s radostí pohrnou. A kdo? Lidi z fabrik, co doteď dělali ve výrobě, půjdou k lidem????
Leni, paráda, to jsou přesně ty sliby ČSSD, ale neřekne se lidem, že na to vlastně ani není....
Nordinka  |  reagovat
25.05.2010 | 13:30
Leni díky,ČSSD jsem nevolila,nevolím a volit nikdy nebudu!!!!!!!!!!!
Lena  |  reagovat
25.05.2010 | 15:14
Leni, jsi hoooodně dobrá. Voliči Paroubkovci by se měli zavčas zvetit, nebo Řecko na krku...Rozhodně jsem nechtěla tohoto...pána ani jeho stranu volit, blábolí jak mladá vrána...ale, po pravdě, koho??? Některé strany už opravdu ukázaly, co umí, takže těžko nabídnou něco nového, i když probendy jsou zajisté motivační. Ach jo, kdo mi do pátku napoví, to netuším.
A ještě douška, Leni, malounko jsem se lekla, že Tě "NĚKDO" trochu víc zastrašuje, ale věřím, že se nedáš a ustojíš. Držím palce.
Ošetřovatel  |  reagovat
25.05.2010 | 16:29
Nejspíše myslel pan Paroubek sanitáře. Já pracuji už 20 let ve zdravotnictví jako Ošetřovatel a v nemocnici nás nikdo nechce jako ošetřovatele, ale jako sanitáře. Čím to je? Asi tím že do dnes nikdo nedal jasné kompetence co smí jaké povolání dělat. Něco jsme se učili na SZŠ a poté to dělat nesmíme. Pouze pomocnou práci. Proto si nás ani neváží naše drahé kolegině. Jsme pro ně pouze žluté služky které nesmí bez nich nic dělat. Do dnes nám jasně nikdo neřekl jak se máme celoživotně vzdělávat. Ale nikoho to stejně netrápí. Nemáme žádné zastání. Nechápu proč vlastně naše profese ještě existuje.
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
25.05.2010 | 18:15
Milý ošetřovateli, to bych se přela. Kompetence ošetřovatele jsou jasně dané ministerskou vyhláškou 424/2004 Sb., např. ošetřovatel může asistovat při výkonech nebo podávat očistné klyzma. Jestli někde pracujete, máte snad náplň práce a předpokládám, že ji rámcově znají i sestry, aby věděly, kterými činnostmi Vás mohou pověřit. Jestli to tak není, pak je něco špatně.
Jak se máte celoživotně vzdělávat? Na to je zákon 96, který je platný pro všechny zdravotnické pracovníky, ošetřovatele nevyjímaje.
Nemyslím, že pan Paroubek myslel sanitáře. Pro 12 000 sanitářů tady není uplatnění.
A jinak... věřte, že mě stav českého ošetřovatelství trápí.
Ošetřovatel  |  reagovat
25.05.2010 | 23:23
V zákoně 96, není jasně napsáno jak se mají ošetřovatelé vzdělávat. Nebo snad ano? Přečetl jsem a nenešel nic.
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
26.05.2010 | 05:44
Paragraf 53 a 54:
Celoživotním vzděláváním se rozumí průběžné obnovování, zvyšování, prohlubování a doplňování vědomostí, dovedností a způsobilosti zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků v příslušném oboru v souladu s rozvojem oboru a nejnovějšími vědeckými poznatky.
(2) Celoživotní vzdělávání je povinné pro všechny zdravotnické pracovníky a jiné odborné pracovníky.Formy celoživotního vzdělávání jsou
a) specializační vzdělávání,
b) certifikované kurzy,
c) inovační kurzy v akreditovaných zařízeních, která jsou akreditována pro vzdělávací program, kterým se získává odborná, specializovaná nebo zvláštní odborná způsobilost pro konkrétní činnosti, v nichž si má zdravotnický pracovník obnovit znalosti a dovednosti; inovační kurzy pro činnosti, které jsou součástí odborné způsobilosti, mohou pořádat také zdravotnická zařízení, která zajišťují praktické vyučování pro střední, vyšší odborné nebo vysoké školy v příslušném oboru,
d) odborné stáže v akreditovaných zařízeních, která jsou akreditována pro vzdělávací program, kterým se získává odborná, specializovaná nebo zvláštní odborná způsobilost pro konkrétní činnosti, v nichž si má zdravotnický pracovník stáží prohloubit znalosti a dovednosti,
e) účast na školicích akcích, konferencích, kongresech a sympoziích, pokud tak stanoví právní předpis upravující kreditní systém pro vydání osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez přímého vedení nebo odborného dohledu zdravotnických pracovníků12a),
f) publikační, pedagogická a vědecko-výzkumná činnost, nebo
g) samostatné studium odborné literatury.

ošetřovatel  |  reagovat
26.05.2010 | 18:34
Moc děkuji a prostuduji.
sestra  |  reagovat
25.05.2010 | 23:05
Já se sanitáři nemám dobré zkušenosti
Lucka T  |  reagovat
25.05.2010 | 18:21
Proč zase všichni kňučíte?
Paroubek se snaží situaci řešit, a má to dost nelehké...kdokoli by to měl na jeho místě nelehké. Až vyzkoušíme jeho variantu, a ta se ukáže jako špatná, pak tady pořád všichni remcejte. Nezdá se mi na tomto návrhu nic špatného. Chybí lidi? Chybí. Je nezaměstnanost? Je. Tak se toho muže využít, jak to dopadne se uvidí. Vadí mi, že každý nadává na každou navrženou změnu, ale stávající systém se Vám taky nelíbí, tak co vlastně někteří z Vás chcete?
Jinak jsem mockrát ležela jako pacientka, a vím že nejvíce kmitaly na oddělení NZP, nikoli sestry (že by papírovali na sesterně?)...
Ošetřovatel  |  reagovat
25.05.2010 | 22:35
Určitě.
sestra  |  reagovat
25.05.2010 | 22:59
milá Lucko, Paroubek tu jen něco slibuje co nikdy nemůže být a jak to dopadne jak v Řecku , Paroubka nikdy
aa  |  reagovat
25.05.2010 | 23:38
Lucko Ty jsi ležela určitě v Ordinaci ????????? jinak by jsi nemohla napsat že na odd. kmitaly NZP a vůbec si nedovedeš představit co je papíru a ty se opravdu píší na sesterně
sestra  |  reagovat
26.05.2010 | 07:25
Milá Lucko, je mi líto, že jste nemocná a ležíte v nemocnici. Podle vašeho popisu- asi na takových odděleních, jaká jsou i u nás- to znamená, že tam sestra vůbec není a o oddělení se stará jen ošetřovatelka. Dohled má o patro níž.
Sestra z nemocnice  |  reagovat
25.05.2010 | 20:25
Lucko T. v nemocnici, kde pracuji se mění sanitáři jak na běžícím pásu a proč??? Chce se po nich práce, dodržovat pracovní dobu a trochu myslet. Což mnohým dělá problém.
Paroubek nic neřeší, pouze řekl něco ( v rámci předvolebních lákadel ), co nesplní, protože na to nejsou v systému peníze ( pokud nechce prohlubovat státní dluh ), a z důvodů, že plno lidí nepůjde dělat do zdravotnictví nejen proto, že nesnesou pohled na krev, zvratky a smrt, ale i na stolici. A nemocní lidé, bohužel často své svěrače neovládají.
Práce ve zdravotnictví není o tom, že je poledne a padla na oběd, ten se občas nestíhá, nebo odejít s koncem pracovní doby a a to dělat za plat kolem 8 000 Kč ( u nás se 2 víkendy v práci ).
Lucka T  |  reagovat
25.05.2010 | 22:27
Paroubek zatím nic neřeší, ale je to návrh řešení, a to zatím jediný reálný, jak se na to tak dívám. Věřím, že těch 15 000 na rekvalifikaci dá rád každý, kdo chce mít zaměstnání s relativní jistotou.
Dále jsem přesvědčena, že člověk co je dlouho a beznadějně bez práce, by i zadky raději utíral, než by byl nezaměstnaný.
sestra  |  reagovat
25.05.2010 | 23:02
nedá tolik peněz když ví, že se mu to nevrátí a za tu zodpovědnost a těžkou dřinu a malý peníz to nebude nikdo dělat, víte co to je stres, fyzická dřina? a dnes a denně se potkávat se smrtí?
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
26.05.2010 | 05:39
Lucko, kolik je tu lidí, co jsou dlouhodobě nezaměstnaní? Tipla bych si, že těch 12 00 už možná ano. Proč tedy nejdou ty zadky utírat? Vždyť rekvalifikace je možná už teď..i bez Paroubka.
J.W.  |  reagovat
26.05.2010 | 07:28
Proč by si dělali rekvalifikační kurz, když je nikdo nezaměstná? Dokud to ještě platil ÚP, tak se tady ty kurzy pořádaly- ani jeden absolvent neměl přislíbené místo a většina jich upřimně přiznala, že si kurs dělá jen proto, že se jim prodlouží doba, kdy se bere podpora!!!
sestra  |  reagovat
26.05.2010 | 09:50
Lenko souhlasím u nás sanitárka čeká až půjde sestra ACH JO... bez kvalifikace sama sanitárka může člověka umýt přebalit
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
26.05.2010 | 05:58
A ještě dodatek: to, co říká pan Paroubek, není návrh řešení.To je předvolební slib. Podle mě naprosto nereálný. Vypadá líbívě, komu by se taky nelíbilo, kdyby měli nezaměstnaní práci a ošetřovatelky jsou určitě potřebná práce. Dnes jsem si zadala do Googlu "přijmeme ošetřovatelku". Na prvních 9 místech hledají ošetřovatelku koní a skotu :-). Projela jsem volná místa 3 FN, ošetřovatele nehledají nikde. Proč asi? Protože pořád je to tak, že sestra zvládne za jeden plat práci sestry i ošetřovatelky. A najednou tu bude míst a hlavně peněz na platy pro 12 000 lidí?
sestra  |  reagovat
26.05.2010 | 07:30
Copak místa, ta by se našla, ale kdo je zaplatí? a z čeho? a slušně?
aneta5  |  reagovat
26.05.2010 | 09:54
Leni máš pravdu, že je to jen líbivý politický tah pana PAROUBKA a kde vezme na platy a proč už nejsou dávno sanitáři když už 20 let jsou lidi nezaměstnaný??? Sestra musí vše zvládnout a ještě se ušetří.
VRrllMwEtHkCALwq  |  reagovat
10.06.2011 | 19:29
Superior thiknnig demonstrated above. Thanks!
aneta5  |  reagovat
25.05.2010 | 23:08
Leni mám taky jasno Paroubka nikdy a ráda bych byla kdyby nám pomohly ošetřovatelky, ale tu práci opravdu nikdo nechce dělat a lidi si myslí, že je to jak v seriálu pohoda a nic nedělání ach jo
Ošetřovatel  |  reagovat
25.05.2010 | 23:28
Ošetřovatelky nikde nechcou, nahrazujou nás pomocným personálem. Čím to je?
sestra  |  reagovat
26.05.2010 | 07:29
Přesně tohle bych bych mohla říci také- sestry nechcou a nahrazjí nás ošetřovatelkami. Za vším hledej peníze!!!!!!!
sestra  |  reagovat
26.05.2010 | 09:56
Čím to je jsou za tím jen a jen peníze !
Nautilus  |  reagovat
26.05.2010 | 03:07
Pamatuji toho již hodně. Klementa Gottwalda ale moc ne. Stál jsem u jeho bysty povinně ve škole smuteční tryznu při jeho úmrtí.V časopise "Lancet" jsem se pak dočetl, že byl otráven superwarfarinem (jed na krysy). 0rálním anikoagulantem, který má 10krát větší účinnost antikoagulace než běžný warfarin. Dovoluji si tvrdit, že pan Paroubek je největší lotr a slibotechna, kterého jsem měl možnost za svůj život mediálně poznat. Jeho patalogická touha po moci je již příznačná. Doporučuji k prostudování Solženicyna: "Jak chutná moc". Někdo by se měl postarat o nové vydání této knihy pro ilustraci toho, jak apetit po moci ovlivňuje psychiku člověka. Druhý takový exemplář !homo rabiens" zde není. Pro Česko představuje tento člověk smrtelné nebezpečí. Abych jej volil, musel bych se nejprve zbláznit. Tento národ se snad pomátl, pokud o tom vůbec jen uvažuje. Problém lidstva je jeho nebetyčná hloupost. Jak kdysi napsal expremiér Zeman. Zhruba 70% lidstva jsou hlupáci, 10% alkoholici, 13% psychopaté. Zbývajících 7% pak je schopno logicky uvažovat a nést za svá rozhodnutí odpovědnost. Jsou to sice neradostná čísla, ale je otázkou, zdali to je skutečně 7%, nebo představují pouze 5% populace. Jak zde již někdo napsal: "Kdo se nepoučí ze svých dějin, ten je nucen si je zopakovat" prohlásil americký filozof španělského původu Santayana. Copak tento národ nemá dostatečné zkušenosti se dvěma totalitními režimy? 0bzvláště pak s tím druhým, tedy komunistickým, který je historicky tím nejhorším, co mohlo lidstvo poznat. Stojí za úvahu, že tento režim byl světu exportován v roce 1917 a následujících Ruskem či SSSR, přesněji řečeno. Kniha "Věrní soudruzi, nelítostní vrazi", , která právě popisuje vývoj situace v SSSR po tzv. revoluci v roce 1917, která vlastně revoluci nebyla, přináší čtenáři depresivní zážitky. 0kresní bafunáři s Čeky a později KGB se předháněli v tom, kdo zavraždí více lidí. Byla to skutečná "realityshow". Problém je v tom, že lidé obvykle moc nečtou, a tak jejich sxchopnosti mozku zůstávají na úrovni stonožek. Myslím, že to byl již zesnulý pan Lux, který prolásil:"Věřím v moudrost voličů". Pokud by tomu skutečně tak bylo, mnozí čeští politici by se jimi nikdy nestali. Tito politici by nejprve před vstupem do politiky měli zveřejnit doklady o svých studijních výsledcích tak, jak to učinil pan Nečas v časopise Blesk online. Je příznačné, že pan Paroubek nikoliv, samozřejmě s příslušným komentářem. Za těchto předpokladů by se v Česku nedostávalo vhodných kandidátu do politiky. Jsem o tom přesvědčen. Jinak všem přeji šťastnou ruku u volebních urnách. Budoucnost této země máme ve svých rukou, či lépe řečeno, ve svých mozkových analytických centrech. Lékaři se starají především o své platy, že se na tuto zemi řítí potenciální hrozba totality, jim jaksi nedochází, anebo se mýlím?. Jinak dooručuji k přečtení článek disidenta pana Hradílka, který byl nedávno zveřejněn online v časopise "Reflex". Závěrem opětně varuji před komunistickou hrozbou. Snad má lékařská komunita v této zemi dostatečné IQ?
sestra  |  reagovat
26.05.2010 | 10:02
musím s Vámi jen souhlasit měli by se lidi konečně vzpamatovat a myslet jinak nás patologická touha po moci zabije
Lucka T  |  reagovat
26.05.2010 | 16:17

Však počkejte, nebude Paroubek a bude třeba topka nebo jiná pravice, ze zdravotnictví se stane trh, a bude to mimo jiné znamenat, že víc než polovina lidí nebude mít peníze na drahou léčbu, tím pádem ubyde možná i o více jak o polovinu pacientů...a co si tak asi myslíte, že udělají s "nadbytečnými" sestrami?
Když zvolíte pravici, bude spousta z Vás bez práce.

Váš dlouhá článek, Vy pane, co jste zažil Gottwalda, nebudu ani raději komentovat...
Narrator  |  reagovat
26.05.2010 | 18:51
No těbuh, nikdo ti Lucko T názor nebere, ale pokud většina mladých lidí takto vidí svou budoucnost, tak to raději taky nekomentuji. Musel bych být k dámě sprostý.
Sestra z nemocnice  |  reagovat
26.05.2010 | 20:13
Zažila jste nějakou dobu život v komunismu? Všechno patří všem a nikdo nepracuje...........v obchodech není výběr zboží, chybí zakladní věci pro hygienu, volíte Národní frontu nebo jste popotahována státní bezpečností,nejde cestovat,.....snad už to znovu nezažiji.
Já si tedy pravici volit půjdu a že bych byla bez práce nemám obavu ani nejmenší.
Lucko T. neslyšela jste J. Paroubka v diskuzi v rozhlase, u mě chování hulváta.
I za tu péči si ráda připlatím, i v bohatších zemích Evropy je spoluúčast pacienta zcela běžná. A zadarmo na úrovni je ve státech Perského zálivu.
Lucka T  |  reagovat
26.05.2010 | 21:46
Tak se budu těšit, až Vám jednou jako sestra nůčtuji takovou cenu operace, že si ji nebudete moct dovolit, co budete říkat pak...zlatí komunisti?
Mimochodem, sama nejsem žádná velká zastánkyně komunistů, ale chytněte si do svědomí, a vzpomeňte si dobře, že jsme v ČSSR měli vzorová pracoviště Světové zdravotnické organizace, péče byla velmi kvalitní-alespoň co já pamatuji, na odděleních býval psycholog... nástupem pojišťoven se šetří na všem, a podle toho to taky tak vypadá... je krátkozraké na socialistické zdravotnictví jen nadávat, každá mince má dvě strany!

Jak vidím svoji budoucnost? Pokud vyhraje pravice, tak především já a půlka Vás bude s největší pravděpodobností nezaměstnaných, a Vy co budete nemocní, ale nebudete mít spoustu peněz na zákroky, budete... no asi víte kde.
katango  |  reagovat
27.05.2010 | 11:19
Milá dámo,už z vaší první věty je vidět rozsah vašeho přehledu co se zdravotnictví týče,nemluvím o pravopisu.Prosím pěkně,kde sestry operují a následně účtují ? Poučte mne.Jsem lékař a ve zdravotnictví jsem pracovala víc než 25 let,ale tohle slyším ( čtu ) poprvé.No,pokrok se nedá zastavit.Nicméně dosti ironie.Buď jste provokatér nebo trpíte závažným intelektuálním handicapem.A s někým takovým se pustit do souboje k němu prostě není fér.
Lucka T  |  reagovat
27.05.2010 | 11:52
Milá paní doktor, děkuji Vám za Vaše poučné rady, když jste tak vzdělaná, jistě víte, že základní prvek, který do diskuse nepatří, jsou podpásovky. Můj pravopis nechte být, řeč je o něčem jiném.
Můžete si být jistá, že můj přehled o zdravotnictví je dobrý, když v něm dělám od roku 1986.
Samozřejmě chápu, že Vám doktorům by se líbilo vydělávat víc a získat tak nemocnici (nebo spíš jejímu majiteli) víc peněz, ale byla bych ráda aby jste si uvědomila, že se zdravím se opravdu "kšeftovat" nemá.
Pokud jste o tom nikdy neslyšela, tak si laskavě přečtěte něco z historie našeho zdravotnictví.
Co se týká Vašeho osočení, sestry samozřejmě neoperují. Jak jste si ale jistě ráčila všimnout, vybírají tzv. Julínkovné, takže vlastně účtují.
Je vtipné, že na pádné argumenty tady dokážete poukazovat na něčí intelekt. To je dnes u pravičáků v módě že?
katango  |  reagovat
27.05.2010 | 12:34
Že se se zdravím kšeftovat nemá,vykládejte léčitelům,homweopatům a výrobcům potravinových doplňků,případně jiným vykukům.Že chceme jako lékaři přiměřený příjem za svou prác, není žádné kšeftování. Vám za práci neplatí ? Ve zdravotnictví pracuji (( pracovala jsem ) od r.1982.Opravdu chcete,aby se tehdejší zdravotní péče zase vrátila ? Moderní léky z dovozu jen pro nomenklaturu,nedostupnost dialýzy pro lidi nad 50 let,neléčení tzv neperspektivních,nedostupnost diagnostických a terapeutických metod,které v západních zemích byly naprosto běžné ? Pacienti v sálech po třiceti ? Nedostupnost jednorázových pomůcek ? Jestli jo,tak jsem se v závěru svého předchozího příspěvku nemýlila.A konečně - nikdo přece nechce,aby pacienti platili v hotovosti složité operace ! A pokud TOP 09 chce,aby platili třeba za apendektomii,podle mne to předpokládá možnost připojištění.Pokladenský systém v ambulantní péči,který osobně považuji za racionální,by taky měl počítat s komerčním pojištěním a dle jeho výše se spoluúčastí.nikomu nepřipadá divný,když si na podobném principu pojistí auto.Proč by to mělo být divné ve zdravotnictví ? A neříkejte,prosím,že do zdravotnictví tenhle princip nepatří a že zdraví není auto.Pokud ve financování zdravotnictví nebudou podstatné změny,za chvíli tady bude něco obdobného zdravotnictví za totality s tím rozdílem,že teď na to dojedou chudší,kdežto bohatí si špičkovou péči zaplatí v zahraničí nebo u nesmluvního zdravotnického zařízení.Jajk zpívá Aretha Franklin : THINK !
Lucka T  |  reagovat
27.05.2010 | 12:49
V některých věcech s Vámi souhlasím, v některých ne. Co bude je otázka, ale myslím si, že není vždycky dobré na minulost jen nadávat, protože každá minulost měla i své světlé stránky.
Myslím, že co jste uvedla, tedy nedostatek materiálu a málo léků z dovozu atd, je samozřejmě jedna mince strany, i když si myslím, že nedostatečné metody léčby byly spíše dobou samotnou, nikoli režimem.
Na straně druhé stojí fakt, že k Vám mohl přijet doktor i o půlnoci do bytu, a to naprosto zadarmo. Sama jsem dnes zažila situace, že důchodce po operaci nedostal ani sanitku, která by ho odvezla domů, z města na dědinu.
Platíme poplatky, i když je to jen hloupých 30 Kč, ale kde jsou teda ty změny, kam ty peníze přišly, kde je to vidět?
Náš majitel nemocnice si teď koupil zámek... jistě ho nevyužije jako rekreační středisko pro zaměstnance. Samozřejmě vtipkuji:-)
Ale je to celé k zamyšlení. Tak si vyberme z minulosti to dobré, a to dál rozvíjejme, nemusíme celou minulost zavrhovat, je to krátkozraké.
katango  |  reagovat
27.05.2010 | 15:23
No,ono to nové a účinné je taky patřičně drahé ( přístroje,materiál,léky ) .Do zdravotnictví dáváme málo peněz a ještě se jich dost rozkrade a rozfrcá.Je zbytečné z peněz na zdravotní péči platit sociální problematiku.Od toho jsou tu jiní.A ta sanitka,pokud není třeba péče lékaře,sestry či záchranáře,je záležitost sociální.To,že někdo nemá (?) pár pětek na poplatky,taky.To ať řeší resort sociálních věcí.Je ale zbytečné platit marginálie a nemít na drahou,leč život zachraňující a zkvalitňující diagnostiku a léčbu.Ač se nepovažuji za sociálně necitlivou osobu,za tím,co jsem napsala,si stojím.
boemy  |  reagovat
27.05.2010 | 15:48
v tom má katango samozřejmě pravdu. Odvoz pacienta sanitkou po propuštění z nemocnice domů je jasným příkladem nadstandardu, který by měl platit pacient ze svého nebo by to mělo být z komerčního připojištění.
K těm komunistům - dnes bych se už po 20 letech ukázale nepředváděl jako jejich bijec - to nechme politikům, o kterých si myslíme své. Komunisti jsou už jen pasé a do budoucna budou stále slábnout. Zažil jsem také komunismus, všechny v dikusi uvedené nedostatky, kterými komunistické zdravotnictví trpělo, jsou pravda, ale pravda také je, že přesto všechno bylo jinak na relativně dobré úrovni. A například i úspěšný podnikatel Šmucler uznává, že jeho tehdejší organizace byla významně lepší než ta naše současná, a to už je co říci. A mám možná oprávněný pocit, že se v tom komunistickém zdravotnictví zdaleka tak ve velkém nekradlo jako nyní.
Paroubek mi také není sympatický, ale některé až hysterické výpady proti němu včetně sprostých slov mi připadají ne-li směšné, tak alespoň nekulturní.


VK  |  reagovat
27.05.2010 | 16:34
S dovolením, ať přemýšlím jak přemýšlím - podle TOPky a ostatních pravicových sstran, musíme šetřit a v systému nejsou peníze. Ovšem je zajímavé, že na zastropování pojistného, kterýž krok tyto strany zuby nehty hájí, je v systému peněz dost. A mimochodem, prostředky na LOKem požadované zvýšení platů lékařů jsou v zhruba stejné výši, jaký je propad ve výběru pojistného způsobený jeho stropem pro vysokopříjmové. Opravdu je v mém zájmu volit strany tvrdící že na zvýšení mého platu není, neboť musíme sanovat úlevu bohatým?
ilMhGaqKVHg  |  reagovat
09.06.2011 | 11:40
I'm impressed! You've managed the amolst impossible.
martina  |  reagovat
27.05.2010 | 13:00
souhlas s Lenkou, moc hezky napsané. Paroubek by nasliboval hory doly, jen aby ho lidi zvolili (včetně 13. důchodů).
Nedávno mi přišel výstižný mail s obrázkem a něm text : SEROU VÁS VAŠE DĚTI ? TAK VOLTE ČSSD A PAROUBKA A POSERTE JIM CELÝ ŽIVOT.
VK  |  reagovat
27.05.2010 | 16:39
Skromný dotaz. Jaký je rozdíl mezi tím, když Paroubek vyhodí 5 miliard na dejme tomu 13. důchod (nebo jiný slib), a když Kalousek zavede strop pojistného a připraví tím zdravotní systém o stejných 5 milard?
j.  |  reagovat
27.05.2010 | 18:35
Ale Praoubek ty peníze nyvhodí, protože on je namá, on je jen slíbí, aby byl zvolen. Inteligentní člověk si musí spočítat, že tyto sliby jsou naprosto nesplnitelné, na to mu stačí kupecké počty.
Jiří Wicherek  |  reagovat
29.05.2010 | 06:59
Hmmm, pak proc kolem toho je tolik hysterie?
VK  |  reagovat
27.05.2010 | 21:46
Jaká je alternativa? Pokračování náměstků Šnajdra a Hellerové ve funkcích. Pokračování celé dosavadní politiky. Prohlubování současného vzdělávacího systému, pokračování kreditového systému pro sestry. Další prohloubení "stabilizace" personálu na represivním principu nevolnickými smlouvami. A nějaké přidání na mzdách - opravdu to od Šnajdra očekáváte? Může vás jistě těšit, že má pro vás vyhrazenu klíčovou roli, roli laciné pracovní síly.
Paroubek jistě není krasavec. Nicméně předvolební sliby jsou nutný folklor, nevšiml jsem si, že by předvolební sliby ostatních stran byly méně nabubřelé, méně nevkusné, míň nerealistické. Podstatné je, že znamená alespoň naději na změnu přinejmenším v dílčích oblastech. Soc. dem. jako jediná z partají přislíbila převedení atestačního vzdělávacího systému na lékařskou komoru, zatím jediná reálně se rýsující cesta na vybřednutí ze současné mizérie (naopak, ODS na přímý dotaz komory, otištěno v Tempu, přímo podporuje stávající systém, ostatní partaje mlží).
realita  |  reagovat
30.05.2010 | 10:45
Tak vidíte, Lucko T, Paroubek už nedostane do nemocnic vůbec nikoho, akorát do blázinkce možná několik pacientů. na to, jak píšete, že dlouho ve zdravotnictví pracujete, jste si tohle mohla domyslet a neplátvat svouji energií. Hodně štěstí
Sestra z nemocnice  |  reagovat
14.06.2010 | 21:28
Vaše vzorové zdravotnictví za socialismu mě pobavilo.
Nevím, jestli jste v té době viděla nějakou nemocnici na západ od našich hranic ???
Já pár ano ( Francie, Švýcarsko, Německo ). Bylo to v roce 1979 a jednorázový materiál a pomůcky, které jsem tehdy přivezla ukazovaly profesorky na zdrávce v hodinách péče o nemocné.
O vybvení, výběru jídla..........no přít se s Vámi nemá cenu.

Přidání příspěvku do diskuse

Neregistrovaný autor:


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.