Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Pondělí 21. květen 2012 | Svátek má Monika
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Zprávy

Odbory pořádají dnes v Praze happening proti zdravotnické reformě

27.05.2010 11:50
Zdroj: ČTK
Odboráři v úterý budou před ministerstvem zdravotnictví na Palackého náměstí v Praze protestovat proti zdravotnické reformě. Místo demonstrace s obvyklými plamennými projevy se však tentokrát rozhodli pro odlehčenější formu protestu, tzv. happening.
Příspěvků v diskusi: 62

Diskuse

Z důvodu snahy o kultivaci úrovně diskusí odborného serveru Medical Tribune mohou přispívat pouze registrovaní čtenáři. Registrujte se ZDE.
98  |  reagovat
12.07.2011 | 09:19
Správná vláda debatuje s opozicí i odbory. Tato modrobolševická vláda, která slouží nikoliv lidem, ale světovému velkokapitálu, se s lidmi nebaví a válcuje všechno po bolševicku svými 115 hlasy. Je to špatná vláda, , která neslouží lidem, ale jen finančním skupinám a mafiánům a protože dělá zásadní reformy s minimální podporou veřejnosti, je to nejhorší vláda od roku 1989. Je to ale paradox. Volby vyhrála ČSSD a VV jsou strana, která oklamala voliče tou největší možnou mírou a tato lžistrana umožňuje vládu mafiána Kradlouska a Svazáckého ochránce kmotrů Nečase. Pan Bůh s námi.
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 09:27
Toto je vláda koaliční, vzežlá z voleb, a volebního systému parlamentní demokracie. A má i vládnoucí opozici. Co od toho čekáte ? Než to, co je vidět.
Změnu volebního systému ?
98  |  reagovat
12.07.2011 | 09:35
Demokracie je jeden ze způsobů vlády, který je nejvíce zneužitelný. Naše současná vláda je typickým příkladem zneužití demokracie. Sice součtem stran zastoupených ve vládě vyhrála volby, ale tím, že buď strany voličům přímo lhaly (VV,ODS) nebo je voliči nepochopili (TOP 09) a volili emocinonálně nastrčenou figurku rakouského knížetepána. Jak jinak je možné, že by tato vláda měla nejmenší důvěru od roku 1993!!! Nejlepší možnou formou vlády je systém "Cromwell". Jenže Cromwella jen tak někde nenajdete.
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 10:05
Hlavně by měl být systém ve smyslu ,sice nastolené hiearchie v řídícím rozhodování , ale také možné svobody,aby si každý člověk mohl vládnout především svému osudu a životu a za něj si také odpovídat a tady na zemi tak už vědět víc, o lidské odpovědnosti sám za sebe, své konání. Zda až toto řeší odbory ?
Arni Rimmer  |  reagovat
12.07.2011 | 14:17
bolševickej doktore!
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 09:29
Patří na svá pracoviště.
upozornění  |  reagovat
12.07.2011 | 09:33
Pane udivený léčený neléčený,zajímal jste se o vznik léků a testy na lidech.Tak Vás upozornuji na vedlejší článek o testech,abyste se nemusel pořád podivovat,ale byl informován.
varování  |  reagovat
12.07.2011 | 09:30
Státní dluh České republiky se od počátku roku do konce června zvýšil o téměř 69 miliard korun na 1,413 biliónu korun. Uvedlo to ministerstvo financí (MF)...to je varování,kam to povede???Kam to bezhlavé šetření vlády paradoxně opravdu povede???
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 10:13
ČR není vyjímka, v nastoleném nedomyšleném socialistickém přerozdělování, platech úředníků, byrokratického aparátu, smyslu dotací/díky nim máme nevyužité nejmodernější drahé přístroje pomalu v každé vesnické nemocnici/už se amortizují. A ještě vše normama organizovaně vypočítanýma až z Bruselu, a neodpovídající tradicím výrob, pěstování,poskytování služeb, v mnoha evropských zemí. Tak odchází tradiční Řecko, Španělsko, Portugalsko, Itálie, Irsko....A my se držíme ? Jsme přece na přerozdělování superzavedený, Ale tuhle přerozdělovací mašinérii, už i naše tradice přerozdělovací nezvládají.
98  |  reagovat
12.07.2011 | 09:40
Primitivní ekonom a megamafián Kradlousek umí jen škrtat. Škrty mají význam ale jen u neproduktivních činností. Pokud seškrtáme produktivní činnosti, zle se nám to vymstí. Zavřít provozovnu sice jde, ale znova ji rozjet, to už je problém. Proto semoudré vlády snaží, aby se provozovny a podniky jen tak nezavíraly. Trapné je, že tato vláda okradla naší zemi milirdami podvodů ve zbrojních zakázkách (za spoluúčasti mafiána Kradlouska) a teď chce ty peníze vzít prostým, řádně pracujícím obyčejným lidem. A to je svinstvo vážení. Jenže proti mafiánům co mají v parlamentu 118 hlasů se nedá nic dělat. Oni si odhlasují co chtějí. Tak jako to kdysi dělali komunisté. Nicméně komunisté se alespoň nějak starali o pracující. To Kradlouskovci Nečasovci už ani nedělají. Ti se starají jen o své kšefty.
souhlas  |  reagovat
12.07.2011 | 13:58
souhlas s tímto:Primitivní ekonom a megamafián Kradlousek umí jen škrtat. Škrty mají význam ale jen u neproduktivních činností. Pokud seškrtáme produktivní činnosti, zle se nám to vymstí.-----------to přeci ví skoro každé dítě,že slepice snášející zlatá vejce je hloupost zabíjet----------že by vláda tuto poučnou pohádku neznala???
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 18:57
Co je podle Vás produktivní činnost ? Normy z Bruselu ?
jasněže  |  reagovat
13.07.2011 | 07:51
Jasněže jsou to životaschopné,fungující firmy i bez Bruselu.
Arni Rimmer  |  reagovat
12.07.2011 | 10:08
Když do zdravotnictví prská každý hňup : http://www.lidovky.cz/zavislost-na-internetu-nici-kratkodobou-pamet-fl2-/ln_veda.asp?c=A110711_132511_ln_veda_ter
PŘÍKONÍK A OBROUČKOVITÝ ZÁVIT = JE TOHO DŮKAZEM
Bohumír Šimek  |  reagovat
12.07.2011 | 11:16
Málokdo si zatím uvědomuje, že lpění na veřejnoprávním pseudopojištění znamená lpění na iluzi dostupnosti kvalitní zdravotní péče a lpění na iluzi sociálního zajištění chudých.
Protože současné zajištění chudých, které požadují komunisti, socialisti, odbory a další politici, a které je děláno formou zdravotnictví prakticky zadarmo pro bohaté i chudé, je cesta do dostupnosti kvalitní zdravotní péče jen cestou korupce a protekce. A to tedy rozhodně není politika pro chudé.
Dokud neuděláme skutečnou reformu, totální změnu formy financování zdravotnictví, dokusd neusadíme i zdravotnictví do přirozených vztahů, dokud neumožníme lékaři svobodně léčit svého pacienta podle jeho potřeb a dokud pacient nebude osobně zodpovědný za proplacení zdravotní péče, pak navíc žijeme pouhou iluzí vykonané reformy.
Bohužel našim politikům tyto iluze stačí. Buď by to bylo moc práce, nebo by to bylo příliš transparentní a omezilo by to tunelování našich peněz na naše zdraví. Nevím, co je pravda!
VK  |  reagovat
12.07.2011 | 11:50
Jestli něco skutečně není politika pro chudé (a ani pro zdravotníky), tak jsou to veškeré snahy o přechod ke skutenému pojištění, tedy opouštění principu výše odvodu pojištění úměrné příjmu. Vede k dodatečnému zatížení středopříjmových a chudých, celkově potom k propadu příjmů. Takto žádné neiluzivní zajištění chudých ani adekvátní platby zdravotníkům nedostanete.
Bohumír Šimek  |  reagovat
12.07.2011 | 13:44
Protože jsou nejefektivnější!
Proč systém vycházející z pokladenského systému financování?
Protože má svoji přirozenou dynamiku, je transparentní, obtížněji se tuneluje, vede k přirozené odpovědnosti a kvalitě. Je jediný politický problém: je třeba vymyslet financování odpovídající ekonomickým možnostem průměrného Čecha a zajistit ekonomickou pomoc skutečně chudým. Ale ta vnitřní dynamika těchto přirozených vztahů je nenahraditelná.
Výše pojištění by neodpovídala výši příjmu?
Proč ne? I to lze legislativně zajistit.
Nerozumím Vaší poznámce o dodatečném zatížení středopříjmových a chudých.
Netuším, co máte na mysli.
dotaz  |  reagovat
12.07.2011 | 14:01
V přirozených vztazích ale slepice snášející zlatá vejce nemá smysl jiný než jako chycená kořist???Není přirozené chovat slepici snášející zlatá vejce,ne???
To jen lidská moudrost a chytrost,vymykající se přirozeným vztahům v přírodě,ví,
že je dobré nezabíjet slepice snášející zlatá vejce.
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 14:10
Slepice zlatá vejce přirozeně nesnáší . A tvrdit , že je nějaká snáší je pohádka.
Tak a žijete v pohádce ?
aha  |  reagovat
12.07.2011 | 14:19
Vy jste mi to vysvětlil,jak to asi vláda myslí...že slepice snášející zlatá vejce jsou jen pohádka.
Bohumír Šimek  |  reagovat
13.07.2011 | 07:52
Protože okrádáš lékaře i pacienty, protože děláš destrukci našeho zdravotnického systému!
VK  |  reagovat
12.07.2011 | 14:37
Pojištění na bázi skutečného, komerčního, už jen definitoricky, má jednu výši pro všecny stejnou, do důsledků závislou tak maximálně na rizikovosti pojišťence, rozhodně ne na jeho příjmu. Takové pojištění znamená výpadek příjmů (od nejvýšepříjmových, pojistné neroste s výdělkem) - kterýžto výpadek bude muset být zalepen buď přímými platbami (které zatíží čověka tím víc, čím míň vydělává), nebo podstatným nárůstem výše pojistného oproti současné výši pro lidi se mzdou kolem průměrné. Obojí přímo dopadne zejména na středopříjmové, taková skutečná a neiluzivní solidarita naruby.
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 18:59
Střední třída vždy drží zátěž socialismu. Co chcete měnit ? Bohatým to přece včas všechno sebere. A chudí se musí přizpůsobit.
Bohumír Šimek  |  reagovat
13.07.2011 | 08:29
Toto čistě komerční hledisko, které zde uvádíte, je důvodem, proč se mate veřejnost, že musíme zachovat jedině to naše rozkrádatelné veřejnoprávní pseudopojištění.
Když to uděláte tak, jak popisujete, pak samozřejmě to odnesou středně příjmoví a chudí.
Je nutné legislativně ošetřit, aby výše pojistného nebyla odvozována od zdravotního stavu, tedy aby byla zachována solidarita mezi zdravými a nemocnými.
Zdůrazňujete, že jednotným pojištěním ekonomicky únosným pro průměrného Čecha, dojde k významnému výpadku v penězích na naše zdraví. Kontrují tím, že výše pojistného může být percentuálně odvozena od výše příjmu. Myslím, že to tak mají ve Francii.
Výše spoluúčasti občanů ovlivňuje konkurenceschopnost skutečných pojišťoven mezi sebou. Takže pokud zabráníte kartelovým dohodám, míra spoluúčasti bude nižší než potřebujeme dnes. A hlavně spoluúčast v tomto systému nebude předmětem nesmyslných pravolevých hádek, jak jsme toho svědky dnes!
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 14:06
Meicína měla vždy úspěch z osobní dohody pacienta a lékaře. Čím víc do toho někdo zasahuje tím hůř. Pojištění má být pojištění a existovat pojišťovny. Veřejné zdravotnictví financované státem, nebo krajem, potom veřejné zdravotnictví zřizující a financující ZZ. A také soukromá zařízení z inestic soukromých investorů. Jak bude stát definovat státní pojištěnce a kolik jim na to přispívat a jak jim to předá ? Dejte tito peníze těmto pojištěncům přímo od státu také do ruky a budou chtít také pojištění a né zdravotní daň. Co je podle Vás větší politika pro chudé ? Než že jim stát dá na pojištění a nechá je o tom rozhodovat. Zda se i např.připojistít/důchodci/, a budou přemýšlet i nad 100,- výdajů. A půjde to i bez poplatků.
GlJNXqNfoohwShZC  |  reagovat
20.07.2011 | 12:31
Weeeee, what a quick and easy slouiton.
pQazJTCye  |  reagovat
21.07.2011 | 16:52
Super jazzed about gettnig that know-how.
xa  |  reagovat
12.07.2011 | 11:24
Typické odborářské požadavky. O racionalizaci, optimalizaci a efektivitě zdrav. systému /jak se provádí na obdivovaném Zápědě - hl. jen co se týče platů brán vzor/, není řečeno ani slovo.
proč?  |  reagovat
12.07.2011 | 14:08
Proč?Protože každý ví,že je neefektivní platit pohotovost lékaře a sestry,když tam stejně nikdo nepřijde,....ale co kdyby,pak se to vyplatí na zdraví.Je neefektivní mít spoustu připravených vrtulníků a sanitek,co když se stane neštěstí.Je to velmi neekonomické,je to vlastně charita a vážení si lidského zdraví a životů za cenu ekonomických ztrát,protože nejvíce ekonomické by bylo nechat nemocné zemřít a nemuset jim platit invalidní důchody.
Je ale jasné,že tuto přirozenou neefektivitu a neekonomičnost nechat rozbujet ad absurdum je nesmyslné.
sestra  |  reagovat
12.07.2011 | 15:24
Kolik a jak vytížených vrtulníků je, nemám tušení, ale v MS kraji zase tolik sanitek není, věčně čekáme a to je potřebujeme dost zřídka
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 19:01
Řešit dostupnost zdravotnictví pro chudé vrtulníkem je jako z pohádky.
BOB  |  reagovat
13.07.2011 | 08:31
Nu vidíš, udivenej, a ono to tak ve skutečnosti je! To zíráš, co?
uriVMlRgAHh  |  reagovat
21.07.2011 | 06:18
That's not just logic. That's raelly sensible.
dpiiNcOsnrb  |  reagovat
21.07.2011 | 16:47
Hey, that's peowrufl. Thanks for the news.
boemy  |  reagovat
12.07.2011 | 11:35
odbory by měly bojovat za sociální spravedlnost, ale nikoli za socialismus. Tento socialismus v podobě zneužívaných soc. dávek, přídavků na děti aj. je třeba odbourat.
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 14:30
Odbory mají bojovat za dobré pracovní podmínky, za omezování práce přes čas/to opravdu léta dělali ?/, a za mzdy konkrétních zaměstnanců.
wZgZCApMpDGSsNgE  |  reagovat
20.07.2011 | 19:40
This piece was conget, well-written, and pithy.
lXDhMGUnPEeYo  |  reagovat
21.07.2011 | 17:49
Action requiers knowledge, and now I can act!
BOB  |  reagovat
13.07.2011 | 08:33
Nebuď naivní. Odboráři bojují o fleky v Bruselském parlamentu!
xa  |  reagovat
12.07.2011 | 11:45
řed. nejv. zdr. p. -- citace - Měli bychom se přestst tvářit, že v českém zdravotn. je všechno zadarmo a přístupné všem, přičemž všichni vědí, že to není a nemůže být pravda /tisk-27.10.11/.
Aristides.  |  reagovat
12.07.2011 | 13:18
Právě jsem shlédl na internetu odborářský happening. Byl to vrchol trapnosti a primitivismu. Prosím : pokud si lidé s tímto typem myšlení nechávají vštěpovat staronové zásady reálného socialismu, potom budou velmi rychle semleti stále se zhoršující krizí finančního sektoru. Bohužel, EU po nás vyžaduje schválení restriktivního rozpočtu a prokázání snahy o úsporná opatření. Nemyslím si ale, že by se mělo šetřit drasticky na zdraví. Možná už více šetřit nelze a možná nás proto čekají nepěkné časy.
My, kteří ve zdravotnictví pracujeme, spíše očekáváme, že se bude šetřit tam, kde je to možné. Pokud začnete dusit zdravotní systém, zdravotníky a lékaře, budete si sami strůjci svého nepěkného osudu !
pa  |  reagovat
12.07.2011 | 13:28
První řed. VZP - citace z přednášky --- do racionalizace, restrukturalizace a zprůhlednění zdr. systému se prakticky u nás nikomu nechce, protože si v dosavadním nepřehledném stavu našel své místo a nechce je ohrozit. Avšak jedině tehdy, nahradíme-li politickéké floskule tvrdými daty a jejich analýzou, můžeme se pohnout dopředu. /zdr.t.-r.2010/.
OWJOOypXyIVKvM  |  reagovat
21.07.2011 | 05:14
Good point. I hadn't tohhugt about it quite that way. :)
awKcOYSEObMwcROAun  |  reagovat
21.07.2011 | 17:26
THX that's a great aswner!
Arni Rimmer  |  reagovat
12.07.2011 | 14:15
Jde jen o koryta a další postup do socialistického EU parlamentu,(táta Falbr), do senátu a do PS v dresech KCSCCD....někteří HULVÁTI z ulice je podporují...Ale těch 500 lidí dnes to je marginálium, nebýt Novinek, Práva ...či jinému novinářskému poovlu,by o tom nikdo ani nevěděl...Tady na koupáku je dnes tuším více lidí, jak na demonstraci v Praze..
98  |  reagovat
12.07.2011 | 14:23
Arni Rimmer nezapře modrou stranickou knížku a naučené Julínkovské mantry.
pacientka mladšího věku  |  reagovat
12.07.2011 | 14:32
98 buďte slušnější, pacientka staršího věku je babičkou jen pro svá vnoučata.
98  |  reagovat
12.07.2011 | 18:24
Tak si pacientko ujasněte, jestli jste mladší či starší. Zatím v tom máte binec
Arni Rimmer  |  reagovat
12.07.2011 | 15:30
Jasně...,Vy zase nesapřete ten VUML
98  |  reagovat
12.07.2011 | 18:23
Tak jste se přiznal jako chlap. Možná jste absolvent i toho slavného Langerova VUMLU.Přiznávám, že jsem byl nucen během svého vysokoškolského studia studovat Marxovy a Leninovy spisy, ale bohužel VUML jsem neabsolvoval. To je moje celoživotní trauma.
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 18:56
Máte zvládnutý Kapitál ?
98  |  reagovat
12.07.2011 | 19:34
Teď ho studuji prakticky a ten Marx měl v mnohém pravdu.
Arni Rimmer  |  reagovat
12.07.2011 | 21:06
Bejt BL.EJ...řekl by Švejk...
Arni Rimmer  |  reagovat
12.07.2011 | 21:06
NJN...chudáčku, ani za socialismu jsi nevynikl....ani tě nepřipustili do VUMLu??? Takže to trauma chápu, nicméně nejsi sama 98! já neuděl 125x zkoušku z ASTROGEOMETRIe...Takže můj jediný podřízený je LISTER a KOČKA!
kkk  |  reagovat
12.07.2011 | 14:57
z řeckého δημος (demos) lid + κρατειν (kratein) -se postupně transformovala na deimos +kreten..
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 19:05
Demokracie v české podobě se přece řeší u piva. A to se potom transformuje v ledacos.Lid tam vypění a klesne , jako ta pivní pěna.
Arni Rimmer  |  reagovat
12.07.2011 | 16:00
(/)
člen komory  |  reagovat
12.07.2011 | 18:39
to bude nějaká STBácká přezdívka, ne? :-)))
Arni Rimmer  |  reagovat
12.07.2011 | 21:25
nebo BURAN?... http://www.lidovky.cz/tahni-do-p-dele-kriceli-odborari-na-hegera-kalousek-je-rozbesnil-psd-/foto.asp?foto1=MEV3c6a7d_p201107120518901.jpg
člen komory  |  reagovat
12.07.2011 | 22:03
Jasně, Arni, že je to HULVÁT a BURAN, prostě K.K.T Mirek :-D
udivený  |  reagovat
12.07.2011 | 22:26
Mají své jemné způsoby. Předhodí pacienty vládě, protože to nejsou oni samotní.
UaqcyRXpmFejSmlvjE  |  reagovat
20.07.2011 | 11:02
Stands back from the keyboard in amaezment! Thanks!

Přidání příspěvku do diskuse

Do diskuse smějí přispívat pouze přihlášení návštěvníci. Diskutující jsou vázáni kodexem.


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.