Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Pátek 10. únor 2012 | Svátek má Mojmír
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Uživatelské jméno (e-mail):
Heslo:
 

Zprávy

Zdravotnické odbory jsou proti snížení platů, chtějí jednat

25.08.2010 08:22
Zdroj: ČTK
Autor: jd svr lp pba
Odbory zdravotníků žádají o schůzku ministerstva sociálních věcí a zdravotnictví. Chtějí se totiž bránit proti navrhovanému snížení tarifních platů. Stávkovou pohotovost ale zatím nevyhlásily. Ministr zdravotnictví Leoš Heger však odbory uklidňuje, že platové tabulky nejsou ve zdravotnictví až tak významné.
Příspěvků v diskusi: 75

Diskuse

Administrátor si vyhrazuje právo blokovat přístup do diskusí odborného webu Medical Tribune těm diskutujícím, jejichž příspěvky se netýkají tématu diskuse nebo jsou vulgární (eventuelně takové příspěvky individuálně vyřazovat).
Bazi  |  reagovat
25.08.2010 | 11:54
Heger je úplně mimo. Tarify jsou podružné??? Pryč s ním hned ze startu.
Jiří Wicherek  |  reagovat
25.08.2010 | 12:07
velmi ocenuji a vitam. Konecne se otevrene prihlasil, za koho celych 20 let kopal. Smutnou skutecnosti zustava, ze odborari na to celych 20 let neprisli a opakovane ho, v dozajista demokratickych volbach, volili.
marionella  |  reagovat
30.08.2010 | 12:44
taky jsem byla v šoku, a takových Schlangerů je asi víc, kterí to hrajou na obě strany
ach ach  |  reagovat
25.08.2010 | 12:37
ono jde ještě něco snižovat? už ses Hegera dočkal, tak teď už můžeš začít hrabat, což..počkat, ty už vlastně nahrabáno máš dost..
25.8.2010  |  reagovat
25.08.2010 | 16:01
Nevím, kdo může napsat takovou hloupost, že tarifní plat činí pouze část platu. Pracuji přes 13 let a mé osobní ohodnocení se nehnulo ani o korunu. Je to šílené a nemorální.Celý život pracuji v akutní medicíně, která je velmi náročná. Po všech stránkách. Mnoho přesčasů, neustále odcházející kolegové, navíc ze strany zaměstanavatele neustálé tlaky, stresy a mimo jiné, nevděk a neúcta pacientů .
Medicína mne stále baví a dělám ji ráda. Pokud dojde ke snížení platů, odcházím mimo obor. A věřte, že nikdy se už nevrátím. Vzdělávám se neustále, pracuji poctivě a na vysoké úrovni. Jen ti nahoře by se měli zamyslet, že ubrat nebo vzít tarif a slibovat náhradu platu v jiných-pohyblivých složkách, je neuvěřitelná lež a hloupost.
Navíc stále ve zdrav. platí tvz,,ksichtovné,, a nesprávný a kamaráčov s nadřízenými. Zas budou těžit ti, kdo donášejí, chlubí se cizím peřím a ve skutečnosti jsou to často podprůměrní lidé. Jak v kvalitách lidských, tak o odborných ani nemluvím. Jsou to paraziti, kteří čekají den co den, ráno co ráno, aby se se vším a často lživým , mohli pochlubit vedení. Takže , kde je spravedlnost a hlavně jistota, že dobří budou lépe odměněni???? Přátelé, je to blud. A je jen na nás, jak se k tomu postavíme.
Byli jsme vychovánáni, stále nemyslet na sebe, starat se o druhé v rodině, na pracovišti, od útlého mládí vidět mnoho neutěšeného v nemocnicích. A teď přijdou panáčci a chtějí kázat vodu a sami den co den si dopřávají mnoho vína.
Máme jedinečnou příležitost, říci vlastní názor. ne jako jedinec, ale jako většina. nebot se rozhodne, zda naše děti budou studovat a zda budeme žít na úrovni bídy.
Lidé, myslete a stůjme při sobě!!!!!
sestra007  |  reagovat
25.08.2010 | 16:09
plně souhlasím, tabulkový plat je to jediné co máme, osobní nám vzali hned ,jak nás posunuli do vyšší platové třídy, vzděláváme se za své ve svém volném čase, stále ještě čekám jestli se sníží poplatek za rezgistrace, který nějak minulá vláda nestihla projednat / no, někdo musí zaplatit ty vakcíny co se vylily do kanálu/.
taky sestra  |  reagovat
25.08.2010 | 21:11
Také souhlasím, chce to stávku natvrdo a neohlížet se na nic. Všechno jsou lživé řeči. Pracuji ve zdravotnictví 33 let a pomalu před důchodem mám nosit plat jako po škole?
sestra  |  reagovat
25.08.2010 | 19:48
Ani mně se nehnulo osobní ohodnocení- nula od nuly pojde, Naštětstí nelze nulu snížit
VK  |  reagovat
25.08.2010 | 23:40
Tuto koalici, která vše na co si stěžujete měla zcela srozumitelně a přímo v programu, volila výrazná většina lidí. Dá se předpokládat, že TOPku a Veřejný dům volila i významná část sester. Tak na co si stěžujete, vždyť jste/jsme to chtěli.
sestra007  |  reagovat
25.08.2010 | 16:13
....tak to nám asi udělali kozla zahradníkem:)
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 00:41
Tento příspěvek jsem napsala do starší diskuse a až teď jsem si všimla, že tu na toto téma je již novější. Tak ho zkopíruji ještě sem.

Zdravím všechny pracovníky ve zdravotnictví. Nejdříve musím napsat, že ve zdravotnictví nepracuji. To na úvod. Dále musím říci, že si myslím, že jste skutečně podhodnocni! Ale je také dobré, podívat se na problém z druhé strany. Já s manželem platíme obrovské částky na zdravotní a sociální pojištění. Mám Izip a zjistila jsem, že jako rodina vybíráme ani ne desetinu toho, co zaplatíme ZP. /A to máme 4 děti/ Když zrovna, náhodou, využiji vaši péči /což je opravdu málo kdy/, narazím na neskutečně arogantní lékařku /naposledy to bylo, když jsem byla těhotná. Doktorka chtěla, abych přijela druhý den v 11 na monitor. Vysvětlila jsem ji, že to nepůjde, jelikož ve 12 musím vyzvednout děti.... Ona mi na to řekla, že jsem si jich neměla pořizovat tolik, když to nezvládám/ a sestra, která popíjí kafíčko mne nechá 20min. čekat v čekárně, než mi vrátí všechny papíry. A teď začíná ten začarovaný kruh. Lékaři jsou nespokojení, jelikož mají málo peněz. Pacienti jsou nespokojení, jelikož jsou lékaři znechucení a ani to odnesou, při tom si je tak nehorázně platí. Co mají udělat politici? Vzít více pacientům a přidat zdravotníkům? Těm pacientům, kteří jsou nespokojeni se službami a pojištění se jim zdá už nyní tak nehorázně vysoké? Věřte, jejich úkol je opravdu nelehký. A hlavně, oboje je špatně.

Zdravotnictví se musí naučit hospodařit. Vy byste si měli vydupat plat na zaměstnavateli - tedy zdravotním zařízení. Máte možnost mít až 200% odměn. Zdravé zdravotnické zařízení by mělo své dobré lékaře a sestry slušně zaplatit. To půjde pouze v případě, že bude umět dobře hospodařit. A v tom je, domnívám se, jádro zakopaného psa. Do zdravotnictví jde peněz dost, ale lékaři dostávají málo. Chyba určitě nebude v nastavení výše tarifů a odměn. Ty peníze se někde ztrácí, a je potřeba najít kde a přerozdělit je příště jinak.

Mimochodem, já jsem spokojená s tím, že zdravotníci budou mít dost vysokou pohyblivou složku mzdy. Aspoň až příště nějaká nafoukaná a arogantní lékařka bude prudit, ozvu se a budu doufat, že její odměnu dostane ten hodný a vstřícný mladý doktor, kterého jsem měla u porodu.
Názor zdravotníka  |  reagovat
16.09.2010 | 08:31
Jak se může zdravotnictví naučit hospodařit, kdyz se vstupy (elektřina, plyn, jídlo) zdražuje, platby od státu jsou stejné a pojišťovny platí 95% loňských ev. dokonce předloňských plateB????!!! Z čeho pak brát peníze, než z platů těch kdo tráví přes 250h měsíčně?
Marie.  |  reagovat
26.08.2010 | 07:55
Vážená Markéto, tohle jste sem ani nemusela kopírovat. Tto patří na server Aktuálně cz.
Tam se sprostě řve a nadává na lékaře a sestry. My samozřejmě nejsme andělé a asi nikdo není, lidé jsou různí. Vaše zkušenosti s jakýmkoliv lékařem jsou zcela irelevantní. Jinak to, co píšete, jsou bohužel obsedantní bludy, živené českým tiskem a TV !
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 08:27
Milá Marie, a já jsem tu sprostě řvala na lékaře a sestry?
Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 09:32
Vše je vždy jen a jen o lidech. Platí to nejen ve zdravotnictví.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 09:47
To je jasné, Bazi. Ale právě proto si myslím, že by zdravotníci neměli mít všichni stejný plat.
marionella  |  reagovat
30.08.2010 | 12:15
Už doteď byla možnost , aby sestra měla až 50% platu osobní ohodnocení, skutečnost je taková, že buď není žádné, slovy nula, a nebo tak do 1%,alespon u nás ano.
ewa  |  reagovat
26.08.2010 | 11:36
bezva,
takže co sestra,to stejný plat.14 370 Kč. Je jedno jestli pracuje právě po škole, pár měsíců, nebo 30 let.Super!!!! Kdo tohle vymyslel, to byla fakt hlava. A to si máme nechat líbit???
Marcela  |  reagovat
26.08.2010 | 11:55
Já také nesouhlasím se změnou tabulek,proč zrovna zdravotnici mají být průkopníky téhle celé akce?Jestli to nějak nedopadne v září na vyjednávání,tak musíme něco podniknout!!!
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 11:56
Pro mne, jako pacienta, není důležité, jetli sestra pracuje rok nebo deset. Chci milou a hodnou sestru se vstřícným a laskavým přístupem k nemocnému. Na věku či praxi mi vážně nezáleží. Pokud šéf usoudí, že praxe a zkušenost je přínosem, může je ohodnit. V některých případech právě tyto přednosti mohou být brzdou při přijímání nových metod a přístupů.
Marcela  |  reagovat
26.08.2010 | 12:10
Naší jedinou motivací k povýšení o několik stovek měsíčně bylo právě rozdělení podle odpracovaných let-mluvím za sestry.Motivace nad tarif -osobní hodnocení již několik let máme max.do 200Kč měsíčně,pokud tedy odpracujeme celý měsíc bez dovolené apod.Když jsme se dožadovaly vyššího osobního,tak nám bylo řečeno,že tuto složku má v kompetenci primař oddělení,který si nejdříve rozděluje nadtarifní složky pro lékařa a sebe.Pro sestry,kterých je nejvíce zbyly prostě jen ty 200Kč.Takže vždycky ten,kdo má moc něco rozdělovat,myslí jen na sebe,pak na ty ,kteří jsou oblíbenci a kyvači apod.Je to absolutně zvrácený projekt.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 13:26
Souhlasím. Rozhodně by osobní ohodnocení mělo být vyšší. Pokud je primář oddělení hajzl, který přidává jen lékařům a sobě, pak by sestry měli apelovat na ředitele nemocnice, případně hromadně zažádat o přesun na jiné oddělení. Případně dát hromadně výpověď. Toto je ale chyba toho zdravotního zařízení a ne vlády. To se tu snažím naznačit.
VK  |  reagovat
26.08.2010 | 19:46
No, a jakým způsobem se nakládá s takovými rebelanty, jak jste v příspěvku výše popsala, v soukromém sektoru? Třeba právě ve firmě, v níž pracujete?

Obecně, jistěže je to chyba toho kterého zdravotního zařízení. Nicméně navrhované změny předpisů ze strany vlády právě těmto chybám dávají ještě větší prostor. Což se vám tu snaží několik lidí bez úspěchu vysvětlit.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 20:40
VK - ve firmě, kde pracuji, takoví rebelanti nejsou. Chybí tam šéf, který by si odměny rozděloval jen pro sebe či své známé. Rozhodně nemají všichni stejně - to ani náhodou. O odměně šéfa rozhoduje vyšší šéf, ne že by sám pro sebe rozděloval prachy.

Zatím tu zde všichni brečí, že šéf bude rozhodovat o jejich odměnách, jelikož takový šéf, který by spravedlivě rozděloval neexistuje. V soukromém sektoru je to naprosto běžné a nikdo se nad tím nepozastaví. Navrhovaná změna dává větší prostor pro to, aby nerozhodoval o vašich platech úředník na ministerstvu, ale váš přímý nadřízený. V čem je chyba? Zatím z vašich příspěvků vyplývá, že zdravotníci chtějí všichni stejné a zaručené platy, protože jejich nadřízený není schopen o jejich mzdách spravdlivě rohodovat. Buď jsou ve zdravotnictví naprosto neschopní šéfové, nebo si ostatní zvykli na sice nízké, ale jisté platy, se kterými nechtějí nic dělat, hlavně aby zdravotníky někdo nesrovnával mezi sebou.
Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 23:02
Protože to prostě nejde. U nás nefunguje produktivita práce v tom smyslu, že za 12 hodin nevyrobíme nějaký počet kusů a za ty navíc bychom mohli dostat více.
Že bych byla placená navíc za to, kolik umyji za den pokálených lidí, nebo kolikrát posunu 100kilového pacienta?
Staniční sestra je mou přímou nadřízenou, ano, ví, jak kdo pracuje, jaký má přístup, jak je ochotný udělat něco navíc, ale vesměs každý odvádí tutéž práci. Musí splnit ordinace lékaře, musí polohovat pacienta, musí ho umýt když je znečištěný, atd. A podle čeho by tedy měla odměňovat navíc? Podle toho, kdo je s ní kamarád, někoho třeba nemusí, s někým si nemá co říct...
Máte naivní představy, jak to ve zdravotnictví funguje.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 23:41
Bazi, u nás také nefunguje poduktivita práce v tom smyslu, který výše uvádíte. A přesto to jde. Jen se musíte odprostit od těch tabulek a škatulek...
David.kob  |  reagovat
26.08.2010 | 12:22
Milá Markéto s Vaším skutečně nekonvenčním pohledem na zdravotnický personál, nechápu, proč se ještě vůbec všichni snažíme vzdělávat, proč jsme vlastně absolvovali ne zrovna lehká studia. Vždyť podle Vás se stačí jen usmívat a být vstřícný a budete spokojena. Ale nebojte se, Vaše doba se blíží, až toho všichni zdejší zdravotnící budou mít plné zuby, odejdou jinam a tady nastoupí ty očekáváné posily z Rumunska, Bulharska, Vietnamu....Ti se budou usmívat, seč jim budou síly stačit, nebudou totiž zbla rozumnět...
Já osobně, až to budu potřebovat, zvolím si sestru sice možná méně vstřícnou a usměvavou, ale zato zkušenou, s praxí v oboru, u které budu mít jistotu, že mi místo algifenu nepodá agapurin, že bude umět dobře zavést kanylu, aniž by mi jehlou vypíchla oko a že pozná, kdy má zavolat lékaře, protože jde do tuhého.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 13:34
Pane doktore, a ony existují sestry, které toto neumí? Je jasné, že budu mít na schopnosti sestry jiné požadavky, než lékař. Obojí by mělo být zahrnuto ve mzdě. Pro pacienta je psychika hodně důležitý faktor, který urychluje léčení. Takže se domnívám, že by jste měl chtít mít sestry, které jsou milé a zároveń umí zavést kanylu. Když jsem ležela s malou v FNMotol, kanylu nejlépe zaváděla mladá a šikovná sestřička. Dle mého ani v tomto případě nesejde na věku. Ale jistě je mnoho úkonů, u kterých je praxe důležitá - kdo jiný by to měl posoudit, když ne např. vrchní?
Myslím si, že je mnohem více nespravedlivé a hlavně naprosto demotivující, dávat všem stejně.
sestra  |  reagovat
26.08.2010 | 14:46
Všichni zdravotníci pochopili, co chtěl pan David svým příspěvkem říct. Mimo Vás. Nevíte o problematice zhola nic, takže by bylo lepší, kdyby jste přešla na diskuse o školství. Třeba.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 21:18
Milá sestro, asi nestojíte o pohled z druhé strany, že? Mne o školství mluvit moc nebaví. A diskutovat o něm s ostatními zaměsntanci v tomto oboru? Všichni mají stejný názor, všechno stojí za prd, peněz je málo, práce je to náročná a podhodnocená,...... znáte to.
sestra  |  reagovat
27.08.2010 | 20:52
Ne, že bych nestála, Markéto, ale to je jako vykládat třeba učitelům, na co si pořád stěžují, vždyť mají tolik volna. Za mých školních let nebylo tolik prázdnin jako teď. Ale nevykládám, protože i učitelé mají své problémy. do kterých nevidím, tudíž jim do toho nebudu mluvit. Asi tak.
Markéta  |  reagovat
29.08.2010 | 00:10
No vidíte. A třeba by jste vnesla do jejich problému nové světlo. S chutí do toho!
sestra  |  reagovat
26.08.2010 | 19:08
Ano, ony existují sestry, ne, které to neumí, ale kterým se to nedaří. Když má někdo ruce rozpíchnané jako cedník, přes hematomy nejde vidět, tak je prostě zavedení kanyly sázka do loterie- někdy vyjde na první pokus, někdy na pátý. A jen tak mezi námi, tohle je v kompetenci lékaře- ukažte mi nějakého, který to dělá. ha ha ha
VK  |  reagovat
26.08.2010 | 19:54
Klidně a beze všeho, flexilu píchnu. A ad informandum, na dejme tomu ARO ve Znojmě, je na anestézii zajištění žilního vstupu stále věcí lékaře.

Toto špičkování na téma lékaři vs. sestry a píchání iv. vstupů, mě vytáčí do maximální míry. Zaznívá z toho takové to pěkné juráskovské "lékaři si válí šunky na ispekčáku, houby dělají a umí a chudera sestra všechno odedře".
Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 20:22
Vrchní to posoudit jistě může, ale nemá co by rozdělila. Osobní ohodnocení prostě téměř nikde neexistuje, vyjma fakultní nemocnice.
Všichni nemají stejně, je to i podle vzdělání, které si sestry hradí ze svého a absolvují ho ve svém osobním volnu.Samozřejmě, je zohledněna i délka praxe a díky tomu, že prakticky neexistuje žádná jiná možnost, jak si vydělat více, je ohodnocení délky praxe, alespoň malou náplastí. Nemyslete si, že to jsou nějaké horentní sumy v platovém postupu, cca 500-1000 ob 3-4 roky tuším.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 20:54
To je jistě chyba. Ale čí? Vůbec tu nezpochybňuji, že by se platy ve zdravotnictví měly zvýšit. Ale o platech musí rozhodovat zdravotnické zařízení. Ne stát. A o to tu vedu trochu spor.
Je mi jasné, že v tarifním platu se budou zohledňovat lehce měřitelná kriteria /vzdělání, praxe atd./. To si myslím, že je vpořádku. Ale v reálu přeci vůbec nemusí znamenat, že vzdělaná sestra s třicetiletou praxí je lepší, než mladá holka po škole. A o tom by měly být ty odměny. Mně to takto přijde správné a pro chod jakéhokoliv podniku zdravé.
lékařka  |  reagovat
26.08.2010 | 21:15
No, to je v principu a čistě teoreticky správné, ale v realitě našeho zdravotnictví pro všechny zdravotníky dost drsné. Sestry střídají směny včetně dvanáctek( pro biorytmus něco jako permanentní pohyb mezi Amerikou a Evropou), doktoři se po 6leté škole plácají k atestaci(systém postgraduálního vzdělávání a co je při tom člověk nucen podstoupit je na samostatnou diskusi) , kdy pak plat "vyletí"ze 17 tis hrubého na 19tis, takže slouží Xdalších hodin, aby se uživili, případně uživili hypotéku, ženu na mateřské, rostoucí děti, X hodin se nevyspí, všichni dohromady(i s dalším personálem) si máknou fyzicky i psychicky, jsou s lidmi v tom nejhorším, co je v životě potkává, občas jsou na ně pacienti arogantní, lžou jim, jednají účelově(naštěstí většinou ne, přesto se všem dostane stejné péče, jen na některé se tak neusmíváme..nevadí?;-)..ale partnerský přístup má dvě strany s právy i odpovědností ), do toho se zdravotníci snaží občas o nějaký osobní život (viz tady jeden z příspěvků.."partner neustál bydlení v nemocnici"..nejde jen o tzv.zelené vdovy=znuděné manželky v satelitních městečkách).
Takže..tlak na zdravotníky se neustále zvyšuje z různých stran, riziko už tak nemalé(jde o zdraví a životy, možnost se něčím nakazit atd atd) narůstá...tak se sáhne na tabulky. Není to jen o penězích, jen pro ty se do zdravotnictví nechodí, ale posláním banku neukecáte. To sáhnutí může znamenat, že se člověk vzdá vlastního bydlení, pokud si vezmete dovolenou nebo onemocníte, jdete do mínusu..to se hned jeden v práci cítí lépe, motivovaný, a o to raději se snaží, vzdělává a usmívá. Pocit, že si ty peníze nezaslouží, musí být nesnesitelný;-)
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 21:43
Toto tady ale opravdu vůbec nezpochybňuji!!! Jen se domnívám, že výše tarifní části platu vás z toho srabu nevyvede. Problém je úplně jinde, než ve poměrném rozdělení tarifího platu a odměn. Směrování k tomu, aby o výši z větší části rozhodoval vedoucí, je správné. Navýšení až o 200% je také správné. Řekněte, pokud budete mít základní plat + 100% odměn - budete na tom lépe než jste teď?
Asi ano. Pak se ale ptejte, kde je částka, která, by měla být vyplacena na odměnách. Tlačte na vedení, aby řeklo, za jakých podmínek tuto částku uvolní. Stanovte si jasná pravidla, kdo bude rozhodovat o kterých odměnách atd. atd.

Abych to ještě lépe vyjádřila: Chápu, že pláčete, jen se mi zdá, že na špatném hrobě. A to opravdu nemyslím ve zlém.
lékařka  |  reagovat
26.08.2010 | 21:53
Jenže podle čeho se pozná, jakou odměnu člověk dostane? že mu umře míň lidí? Víc se usmívá? Trefí víc kanyl? nebo jen neudělá průšvih nebo si nevezme dovolenou, neonemocní....
Shodujeme se, že to je práce náročná, vyšťaví fyzicky a psychicky...bylo by hezké dožít se doby, kdy mě práce odvedená jak nejlépe umím, v klidu uživí (aby nedošlo k omylu, hlad nemám, zima mi není, spím v posteli, když chci boty, koupím si je), a, budu-li nadstandartně dobrá (milá, vzdělaná, šikovná, nejlépe od každého trochu), tím lépe pro pacienty i pro mě. To podle mě funguje jako motivace, aby se člověk snažil být lepší a makal na sobě. Vzdělávat se, držet služby, být milá, výkonná, a ještě bojovat s vedením(které někdy ulívá do betonu, a někdy prostě nemá) a tlačit je třeba do situace, aby rozhodli mezi mnou a kolegyní, která není lepší, která není horší....to abychom burn out přejmenovali na bang out.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 22:20
Nevěřím, že všichni lékaři, sestry, bratři...... jsou stejně dobrými zaměstnanci. Já také ve škole nemám jasně daná pravidla či tabulky, podle kterých budu rozhodovat o platu lektorů. Možná v tom je zakopaný pes. Jste spíše vědecky založeni, potřebujete mít jasné tabulky, kritéria .... každého musíte jasně zařadit. Úplně tak to však v odměňování nefunguje. Jsem šéf. S někým se mi pracuje lépe, nebojím se ho poslat na těžší hodiny, vím že zvládne i puberťáky, učí předměty, na které se těžko hledají učitelé, je ochoten vzít i odpoledku, atd.atd. Vím moc dobře, o kterého učitele bych v žádném případě nechtěla přijít a u koho by mne to až zas tak moc nemrzelo. To přeci musí fungovat i u vás.
T  |  reagovat
26.08.2010 | 22:40
jo vy jste učitelka??? tak to už Vaše příspěkvy zcela chápu.. :-)
Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 23:08
Probůh, zdravotnická zařízení nemají ani na to, aby daly bídných 10%, tak o jakých 100 až 200% se tady bavíme? Realita je úplně jiná. Stát na platy zdravotníků nic nedává ! Ty jsou hrazeny ze zdravotního pojištění. A jsme u plateb státu za státní pojištěnce, kterých je většina.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 23:44
Nemají, nebo je vydávají jinde?
marionella  |  reagovat
30.08.2010 | 12:28
Kde to žijete Markéto, Vy si myslíte, že vedení udělá takový skok a z 1% zvedne osobní příplatek na 100%Možná o 100% to ale pak bude osobní příplatek 400 a to jsou % 2
Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 23:04
Problém je ten, že zdravotnická zařízení buď ty prachy nemají, anebo mají, ale dají je lékařům.
Jinak, jsem žena,Bazalka.
marionella  |  reagovat
30.08.2010 | 12:25
Tak to se musím ohradit, dělám ve FN a osobní příplatek tak kolem 200kč.
Byzi  |  reagovat
26.08.2010 | 20:16
Práce ve zdravotnictví ale o praxi a zkušenostech je milá Markéto. Zkušená sestra se dokáže rozhodnout a konat, aniž by byl přítomen lékař. Ten totiž mnohdy fyzicky být všude nemůže. Nemohu posuzovat práci v ambulanci, kde až tak o nějaké rychlé rozhodování v souvislosti se záchranou života nejde, pracuji v intenzivní péči a tam je toto nutnost. Ta sestra, která na Vás třeba zrovna nebyla milá, je taky jen člověk, a třeba dělala přesčas za chybějící lidi, může mít nemocného také někoho blízkého, prostě cokoliv. Jistě to znáte sama. Moc tomu také nepřidají nevlídní pacienti, kteří si na nemocničním personálu někdy rádi vybijí svou zlost.
Z mé zkušenosti, příbuzní kolikrát ani nepozdraví při vstupu na naše oddělení a je toho daleko více, toto jen jako příklad.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 21:01
Byzi, a každá zkušená sestra to dokáže? A každá mladá nemá šanci? A jak motivujete ty mladé a nezkušené, aby také přebírali zodpovědnost? Aby se vůbec snažili?
S ostatním co tu píšete souhlasím. Existují nevlídní lékaři i pacienti. Problém je v tom, že současný systém neumožňuje rozlišit mezi nimi, takže proč by se doktor vůbec snažil? Za ty prachy? Jestli se usměje nebo ne - stejně bude mít stejně, tak co?
Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 23:12
Jistěže mladá má šanci, ale nějaký čas to trvá, než si může být jistá sama sebou, tohle škola opravdu nenaučí. Ano, je mi na prd někdo nabušený teorií, kdo v praxi tápe a neví co má dělat. On se to naučí, ale ne hned.
Zdravotník  |  reagovat
16.09.2010 | 08:35
Teď je jesné, že nevíš o čem mlvíš Markéto, sestra po škole Ti může jako pacientovi vážně ublížit, musí u ní být ta s min. 5letou praxí jako v každém oboru, akorát,že tady jde jen o život - v tomhle případě o tvůj
marionella  |  reagovat
30.08.2010 | 12:17
Tohle si nesmíme nechat líbit, doufám, že teď už se stávky zúčastníme ve velkém počtu.To je sprosté ponižování .
lena  |  reagovat
26.08.2010 | 18:53
Tak jste nám to, milá madam, všem pěkně nandala...usmívám se na klienty, protože to mám v povaze, i když to často při přetažení asi vyznívá zvláštně. Právě jsem dovršila 30 ku ve špitále. Soustavně se vzdělávám. Téměř polovina mých pracovních svátků a víkendů byla vskutku pracovní...zažila jste to aspoň někdy??? Vánoce nevánoce...Mám soukromí na nic, partner to mé "bydlení" v nemocnici neustál... Teď budu chodit domů s platem jako dvacítka...a to jsem uvažovala o hypotéce!!! Je mi hodně smutno. Ale bohužel i z takových Markétek, jako VY...Vedení nám NIKDY po zrušení tarifů nedá adekvátní ohodnocení, bude záležet na ksichtu a análním alpinismu.
Vše dobré a trochu pokory.My jí užíváme fakt hafo.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 21:10
Milá Leno, myslím že vůbec nechápete, co zde píši. Opravdu věřím že máte velmi náročnou práci. A jsem přesvěčena, že jste velmi podhodnoceni.
Je vám smutno ze mne - ale já při tom nejsem vůbec Váš nepřítel. To, že Vám vedení nedá adekvátní ohodnocení / a to se vám tu snažím sdělit, ne to, že máte dost/, je chyba toho vedení. To byste se měli snažit změnit. Ne stát. Jeho rozhodnutí je správné - snižuje své rozhodovací pravomoce a předává je níže. Na vás -zdravotníky. Ale vám se do té zodpovědnosti moc nechce.
lékařka  |  reagovat
26.08.2010 | 21:26
Nechce se do zodpovědnosti? Mně připadá, že jí zdravotníci mají na chrbátě celkem dost. Když zůstanu u těch kanyl...někdo je prostě šikovnější, ale to nutně neznamená, že je pečlivější, chytřejší, předvídavější nebo milejší, někdo víc jezdí po vzdělávacích akcích, ale je o to méně na oddělení..ideální sestra nebo lékař(sanitář, fyzioterapeut) je, samozřejmě, all in one, ve filmu jich je spousta, ale v reálu jsou to JEN lidé, každý má něco. A rozdělte si mezi ně ten hubený měšec...věřím, že spoustě primářů a vrchních to zadělá na žaludeční vředy. K té zodpovědnosti, co už mají, je to vyloženě bonbónek.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 22:03
Starejte se o to, aby ten měšec, který máte rozdělovat, nebyl hubený. Váš momentální postoj je totiž o tom, že by neměl být žádný.

Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 23:14
Ten měšec je bohužel prázdný.
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 23:46
A to je ta chyba. Ale tarifní platy nejsou řešením,jak naplnit prázdný měšec.
Bazi  |  reagovat
27.08.2010 | 08:16
Ale ten nenaplní řadoví zaměstnanci. Moje práce opravdu spočívá v záchraně života, ne v tom, kde sehnat prachy na platy.
Thea  |  reagovat
26.08.2010 | 22:05
víte milá Markéto, jsou i soukromé nemocnice, kde sestry nemají tabulkové platy a myslíte si, že mají více peněz?? kdyby to tam bylo, tak by tolik sester neodcházelo na místa kde tabulkové platy jsou. Navíc mimo osobní ohodnocení jsou i další příplatky směnnost, infekčí, výjezdové... a co myslíte?? my např.tyto příplatky máme, ale máme jen minimum!!! přitom by nám mohlo vedení dát více, ale nedá proč? nejsou peníze, nešetříte... a kam si tak máme jít stěžovat? soukromá firma, když vydělává a je zde rozumný šéf tak dá svým zaměstancům peníze, jsou totiž velkou motivací....jenže jak vydělávat ve zdravotnictví? jsou totiž obory a těch je vetšina, které nejsou výdělečné. A dám Vám příklad nás ted vedení nutí do velkého, ale opravdu velkého šetření a hádejte kde nejvíce ušetřím ?? na Vás, na pacientech a to nechtějte ani vědět jak se šetří právě v těch soukromých nemocnicích, především na pomůckách...jenže budu-li mít kvůli tomu že ušetřím peníze oddělení vyšší osobní (až 200 %) to se budu usmívat a šetřit !! a Vám bohužel, ošetřím ránu např. tak že Vám dám kousíček mulu, přelepím to jednou náplatí ( a budu se při tom usmívat ) a doporučím Vám co vše si máte v lékarně koupit a jak to doma dovázat.... chápejte, že ve zdravotnictví to co píšete není možné... navíc ani v západních zemích žádné osobní neexistuje, obzvlášt takové, které by dělalo nejduležitejší část příjmu... a představte si, že v takové Saudské Arábii kam odešlo za prací spousta českých sester je rozdělení platu podle zemi ze které přicházíte. Američanky mají nejvíce a takové Filipínky nejméně je to totiž dané vzděláním a praxí...
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 22:36
Theo, tomu úplně nerozumím - Američanky mají automaticky vzdělání a praxi oproti sestrám z jiných států?

Také úplně nerozumím tomu, že máte příplatky za směny apod. - minimum. Jejich výše je daná zákonem. Máte tedy tu výši, kterou Vám zákon zajišťuje? Pokud ne, tak je potřeba se soudit.

Jak by to tedy mělo fungovat u nás? Platy sester všechny stejné. Pouze praxe a vzdělání by plat tochu upravovalo? To samé lékaři? Žádné vedlejší odměňování? Tarifní platy a hotovo?

Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 23:16
Přesně tak, příplatky máme na nepodkročitelném minimu ! Je tam jisté rozmězí a samozřejmě zřizovatelé využívají té spodní hranice.
Thea  |  reagovat
26.08.2010 | 23:01
je to dáno jejich systémem, v Saudech se pracuje na "americký systém" proto mají automaticky o neco málo vyšší plat to také Australanky atd. navíc v tom hraje roli i jazyk, ale chtěla jsem jen poukázat, že to dělení zde je! a není to v žádném osobním ohodnocení !!

tyto příplatky jsou od mimina např. 100 kč do maxima např 2000 kč. Takže nám dává vedení 100 kč. Dle zákona je vše v pořádku. A at za rok ušetříme nebo ne je to pořád stejné. Ve zdravotnictví dělám 15 let, většinou na ARo kde je práce zatraceně náročná a v životě jsem já ani kolegyně nedostaly odměny !!

Za současných podmínek je tarifní plat jistota !!! vedlejší odměňování ? proč není i ted?? nám proste nikdo těch 100 až 200 % osobního nepřidá !! protože to mohou udělat i nyní. Nedávno jsem dokončila VŠ studium (magisterské) platila jsem si vše sama, ve svém volném čase, také specializaci jsem si už musela platit sama (zaměstnavateljej v rámci šetření přestal platit) a co myslíte, že mi kvuli tomu že mám takové vzdělání, pracuji podle nejnovějších poznatků medicíny a ošetřovatelství, zvýšilo vedení osobní??
Bazi  |  reagovat
26.08.2010 | 23:23
Market, jsme na tom stejně na ARO i jinde. Osobní nula, příplatky na dolní hranici.
Že já husa se doteď nenaučila nějaký jazyk a nezmizela. V Saudi bych brala kilčo, bez daní a byla bych vysmátá. V Němcku, nebo Rakousku by mě bohatě uživil poloviční úvazek. Ale, ona je tady třeba rodina, rodiče, kteří stárnou, partner, který by tam práci asi nesehnal a dcera, která studuje a není plnoletá. A teď mi má někdo sáhnout na prachy, které opravdu nemám za nicnedělání, platím hypotéku, bydlení a chci aby se dcera měla jednou líp? Ne! Loni jsem pracně sehnala 10000 podpisů pod petici za důstojnější odměňování nelékařů a příští rok jim to má zase odevzdat? To prostě neudělám! Nemůžu !
VK  |  reagovat
27.08.2010 | 15:54
Začnete (konečně) stávkovat, nebo opět pošlete ostrou prosbu s tisícovkou podpisů?
Markéta  |  reagovat
26.08.2010 | 23:37
Bazi omlouvám se,nějak jsem si tě zařadila jako chlapa. Takž Bazi a Theo, já opravu rozumím tomu, že se tu tak rozčilujete. A je mi naprosto jasné, že jste podhodnocené. Takže uzavírám toto téma s tím, že asi opravu bude lepší, když vám ty tarify nechají jak jsou a sníží osobní ohodnocení. Ale věřte, že vaši situaci to nijak nezlepší. Vy potřebujete, aby se z toho zas... systému přestaly ztrácet peníze, které by s vám mohli rozdělit jako odměny. To je to, o co byste všichni zdravotníci měli usilovat.
Thea  |  reagovat
27.08.2010 | 00:11
když tarify zůstanou tak jak jsou tak to sice situaci nezlepší, ale ani nezhorší protože většina z nás sester žádné osobní nemá!!!!! takže se namá ani co snižovat...dokonce mají sestry nárok na 11. plat.třídu, ale protože vedení nechce dát /nemá peníze tak jsou v 10. pl.třídě...(přesto se to řešilo s právníkama...výsledek v nedohlednu... )
marionella  |  reagovat
30.08.2010 | 12:37
to jako že by místo 1%osobního ohodnocení nemělo být žádné? A co tam kde není žádné t,tam snad odečíst nějakou sumu z čistého?
Pro paní Bazalovou, ARO.  |  reagovat
27.08.2010 | 07:47
Paní učitelka je jistě pro nás tzv. "diagnosa" a prosím, neberte to pejorativně, tak to prostě je už ix let a ještě dlouho bude. Paní ředitelka naprosto nemůže pochopit to, co jí tady několik dní povídáte vy všechny.
Paní tzv. BAZI z ARO v Opavě, zopakujte akci s vaší peticí, ježíšikriste, máte tam snad nějakou sesterskou organizaci a když ta kolaboruje, tak se založte samy.
Dr.Cvek přece taky není lidožrout a i když bývalý kariérní komunista, je to rozumný člověk a dá si říci. Vždycky působil velmi kompetentně, tak snad na stará kolena nezblbl.
Jeho syn pracuje na FN Ostrava na tom novém Cyber Knife, takže si myslím, že i rodinné zázemí, viz dehonestace Ostravského nože na ozařování spíše nahrává k dohodě s vedením vaší nemocnice. Přeji úspěch a držím palce.
Bazi  |  reagovat
27.08.2010 | 08:19
Obávám se, že jen petice je tentokrát málo.
a.  |  reagovat
28.08.2010 | 06:51
Dr. Cvek není lidožrout, ale taky není lidumil. Sestry a jejich problémy ho absolutně nezajímají.
pracovník sociální péče  |  reagovat
27.08.2010 | 10:01
Dobrý den všem,práce v sociálních službách je náročná,jak fyzicky,tak psychicky.Mám odpracováno 35 let,podle tabulek jsem na stropě.Čekám jen,kdy se upraví.Nyní po zrušení spadnu na polovinu tarifního platu.Pracujeme ve 12 hodinových službách,noční,soboty,neděle,svátky.Vánoce,kdy většina lidí si svátky užívá doma se svými nejbližšími.Máme nějaké příplatky za tuto řeholi.Když sníží platové tarify,výše příplatků se také sníží o polovinu.Dorovnání osobním se bude opravdu dávat za krásné modré oči.Vše se odvíjí od základu a to si pan ministr Drábek krásně spočítal.Nás těsně před důchodem chce platit,jako holku po škole,má nás za nevýkonné.Zapomíná,že té holce po škole předáváme zkušenosti,že ji škola praxi nenaučila.Kdyby se nezvýšila věková hranice odchodu do důchodu,mohla bych,jako(NEVÝKONNÁ) sedět doma na zadku a uvolnit místo těm mladším,které by si plat musely zasloužit lety praxe.Nesouhlasím se zrušením platových tarifů a domnívám se,že se musíme sjednotit my všichni,kterých se to týká policisté,hasiči,zdravotníci,pracovníci v sociálních službách.Také bychom mohli žádat nižší plat pro NEVÝKONNÉHO pana ministra Drábka.Už také není nejmladšíJeště k moji práci-Není nás mnoho,kdo by dokázal upřímně a z celého srdce se věnovat tělesně a mentálně postiženým lidem,pomáhat jim žít důstojný a plnohodnotný život.Chce to velkou trpělivost a ochotu tuto práci dělat.Věřte,že mladá děvčata po škole jim pampersky nevymění,neuklidí zvratky.Je mi z toho všeho smutno.Kdo se o tyto lidi bude do budoucna za mizerný plat starat?Jde i o domovy seniorů.Budu se bát být stará.Mám tuto práci ráda,proto ji dělám,ale mám také rodinu,povinost platit složenky a mám také žaludek,snad stejný jako pan ministr.Nemusí zrovna momentálně přidávat,ale sebrat nám polovinu příjmu je nehoráznost.Snad to nepřipustíme!!!!?
PSP  |  reagovat
27.08.2010 | 10:24
Pan ministr také zestárne,možná skončí v nějakém domově důchodců a bude třeba ho přebalit.Obsluha mu řekne,že za tak mizerný plat si v tom může rochnit.
Nebo bude muset do špitálu a nějaká mladá nezkušená mu píchne do žil něco jiného.
Nebo mu bude hořet barák a proč by měli hasiči za mizerný plat nasazovat životy za cizí majetek?
Když ho někdo přepadne,proč by ho policie měla bránit.
Zapomíná,že nás všechny může on,nebo někdo z jeho blízkých potřebovat.ALE ZA MIZENÉ PLATY,PROČ?????
kocka  |  reagovat
31.08.2010 | 14:15
Vy mi mluvíte z duše!Mně je až do breku z toho,co ti mocní vymýšlejí.
sestra  |  reagovat
07.09.2010 | 09:14
JSEM REGISTROVANÁ SESTRA A PRACUJI 40 LET V NEPŘETRŽITÉM PROVOZU S POVINNOSTÍ SE STÁLE VZDĚLÁVAT. ZAŘAZENY JSME V 9 TŘÍDĚ, PROTOŽE NA SLIBOVANÉ NAVÝŠENÍ PLATU SESTER A PŘEŘAZENÍ DO 10 PLATOVÉ TŘÍDY NEBYLY PENÍZE.OSOBNÍ OHODNOCENÍ NEMÁME - NEJSOU PENÍZE,ODMĚNY JEDNOU ZA ROK MINIMÁLNÍ. NAVRHOVANÉ TABULKY SNÍŽÍ ZÁKLADNÍ PLAT PO 32 LETECH V HORŠÍ VARIANTĚ O 9650 KČ.10 PROCENT JE POUZE V 1 ROCE . MYSLÍTE SI ŽE TUTO PRÁCI O VÍKENDECH ,SVÁTCÍCH A V NOCI BUDE CHTÍT NĚKDO DĚLAT? LITUJI SE JAKO POTENCIONÁLNÍ PACIENT A KONEČNĚ JSEM POCHOPILA PROČ SE STAVÍ NEMOCNICE S MNOHA PATRY.
sestra  |  reagovat
07.09.2010 | 09:15
JSEM REGISTROVANÁ SESTRA A PRACUJI 40 LET V NEPŘETRŽITÉM PROVOZU S POVINNOSTÍ SE STÁLE VZDĚLÁVAT. ZAŘAZENY JSME V 9 TŘÍDĚ, PROTOŽE NA SLIBOVANÉ NAVÝŠENÍ PLATU SESTER A PŘEŘAZENÍ DO 10 PLATOVÉ TŘÍDY NEBYLY PENÍZE.OSOBNÍ OHODNOCENÍ NEMÁME - NEJSOU PENÍZE,ODMĚNY JEDNOU ZA ROK MINIMÁLNÍ. NAVRHOVANÉ TABULKY SNÍŽÍ ZÁKLADNÍ PLAT PO 32 LETECH V HORŠÍ VARIANTĚ O 9650 KČ.10 PROCENT JE POUZE V 1 ROCE . MYSLÍTE SI ŽE TUTO PRÁCI O VÍKENDECH ,SVÁTCÍCH A V NOCI BUDE CHTÍT NĚKDO DĚLAT? LITUJI SE JAKO POTENCIONÁLNÍ PACIENT A KONEČNĚ JSEM POCHOPILA PROČ SE STAVÍ NEMOCNICE S MNOHA PATRY.

Přidání příspěvku do diskuse

Neregistrovaný autor:


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.