Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Pátek 10. únor 2012 | Svátek má Mojmír

PŘIHLÁŠENÍ
Uživatelské jméno (e-mail):
Heslo:
 

Zprávy

Platy lze diferencovat spravedlivě

27.08.2010 08:28
Zdroj: www.tribune.cz
Autor: red
Je možné, aby šéf zodpovědně posoudil každého podřízeného a dovedl spravedlivě rozdělovat peníze nad rámec tarifu? Jak vidí nový návrh vlády lékaři ve vedoucích funkcích? Malá anketa Medical Tribune ukazuje, že lékaři narozdíl od sester-manažerek nový způsob motivace podřízených vítají. V článku si přečtěte i názor ministra zdravotnictví...
Příspěvků v diskusi: 66

Diskuse

Administrátor si vyhrazuje právo blokovat přístup do diskusí odborného webu Medical Tribune těm diskutujícím, jejichž příspěvky se netýkají tématu diskuse nebo jsou vulgární (eventuelně takové příspěvky individuálně vyřazovat).
Markéta  |  reagovat
29.08.2010 | 18:52
Jsou to vůbec lidé ze zdravotnictví? Vždyť tak přeci mzdy rozdělovat nejde. Vždyť všichni pracují stejně!! Nejste vy, náhodou, učitlé!
Blanc  |  reagovat
29.08.2010 | 22:22
To nemyslite vazne, ze ne?! Vsichni rozhodne stejne nepracuji!
Markéta  |  reagovat
29.08.2010 | 22:39
To byla reakce na několik předchozích diskusí, kde jsem byla doslova utřena pracovníky ze zdravotnictví, když jsem si dovolila říci, že by se mělo každému platit podle toho, jak vykonává svoji práci a ne jen podle toho, jak dlouho pracuje v oboru a jaké má vzdělání. Na to se na mne sestřičky i lékaři vrhli, že tohle může říci pouze "učitelka", což je v podstatě diagnóza, a že vůbec nevím, jak to ve zdravotnictví chodí - jelikož zde se prý vůbec nedá rozlišit, kdo pracuje dobře a kdo ne, všichni totiž pracují dobře.
Můj první příspěvek byl myšlen ironicky.
Lékař  |  reagovat
30.08.2010 | 00:05
To je zajímavé, a jak posoudíte 2 lékaře na chirurgickém oddělení konkrétní nemocnice? Jeden operoval 80letého pacienta s ileem, pacient bohužel krátce po operaci zemřel, pak amputoval 74letému pacientu gangrenozní nohu, pacient po operaci leží s komplikacemi na JIP a zřejmě také zemře. Druhý chirurg odoperoval 4 slepá střeva u jinak zcela zdravých pacientů ve věku 18-34 let, všichni bez komplikací. Tak kterému dáte větší osobní? Anebo 2 internisti - jeden má pokoj s těžkými pacienty, 3 přijal, 2 zemřeli, jednoho propustil. Druhý internista přijal 4 mladé a vcelku zdravé pacienty, zaléčil a všechny propustil. Tak co, komu cash navíc? :-D Sorry, ale vy tomu opravdu nerozumíte. Hodnotit podle tzv. výkonnosti můžete lidi u pásu - jeden smontuje 50 výrobků za hodinu, druhý 30 za hodinu, situace je jasná. V medicíně to takhle nefunguje.
Bohumír Šimek  |  reagovat
30.08.2010 | 10:31
V medicíně mne může hodnotit nejbližší nadřízený spolupracovník, který mi vidí pod prsty. Každé technikálie určování kvality jsou špatně, i když jsou tolik oblíbené!
Kony  |  reagovat
30.08.2010 | 13:11
Ohodnotil bych více toho s vyšším počtem úmrtí...ze zvláštních fondů pojišťoven.
BOB  |  reagovat
30.08.2010 | 14:44
Máš recht, Kony, větší úspora jak v IZIPu či AKORDu!
Bohumír Šimek  |  reagovat
30.08.2010 | 10:28
Zhůvěřilostí dnešní doby je v preferenci byrokracie nad realitou bez skutečné zodpovědnosti pro nedostatek možnosti svobodné iniciativy.
Dříve měl každý volné, svobodné ruce k práci, tím měl svoji zodpovědnost, neovládalo vše pouhé výkaznictví... Hlavní sestra zodpovídala za chod celé nemocnice svému řediteli, vrchní odpovídala za chod oddělení hlavní, staniční odpovídala za chod stanice své vrchní... Staniční měla sobě podřízené sestry, které dobře znala, o kterých věděla, jak jsou dovedné, jak jsou schopné, jak se na ně může spolehnout. Jen na to odměňování nedostala moc peněz. Přesto vše fungovalo relativně dobře.
Dnes je to horší o tu bující byrokracii, která je dnes důležitější než skutečná práce!
Honza  |  reagovat
29.08.2010 | 19:15
Tak stejne rozhodne vsichni nepracuji, to je pekny nesmysl Markéto. Jen mi jde o to, že ja se přetrhnu na JIPu , ale bude mi to k ničemu, protože primář nevystrčí hlavu z operačních sálů a JIP považuje za dospávák, kde není co léčit.
Kony  |  reagovat
30.08.2010 | 13:13
No to jste holt mimo dobu.To musíte za šéfem zajít s ranním kafem a své přednosti mu vylíčit.Nejlépe současně uvést nepřednosti kolegů.A jste za vodou.Nebo jít za vodu.
marionella  |  reagovat
29.08.2010 | 20:57
Tedy já snad nevěřím svým očím co čtu.100% není pravda to co tady zmínění lékaři píšou. Nikdy to nebude spravedlivě rozdělené.Víc vždy dostanou ti, kterým se říká rektoskopy.Promiňte mi ten výraz , ale 100% si za ním stojím.Návrhem bych přišla o 9600 a je jen utopie , že by mi ta suma byla nahrazena osobním, i kdybych se přetrhla ochotou a pílí.
Bohumír Šimek  |  reagovat
30.08.2010 | 10:34
Pokud by Leoš Heger chtěl projít bez ztráty kytičky, musel by zachovat naše podhodnocené platy a k nim navíc přihodit osobní ohodnocení. Ale na to asi nemá. Tak to tedy bude mela!
reader  |  reagovat
30.08.2010 | 14:29
Každý lékař si musí stanovit minimální cenu/hodnotu své práce za kterou je ochoten své znalosti dát na trh.
Osobně bych byl spíše proto ,aby tu minimální cenu/mantinel stanovil stav-ČLK- ,ale ten je natolik nejednotný, tak v tom zůstane každý lékař sám.
Bohumír Šimek  |  reagovat
30.08.2010 | 14:47
Každý si musí stanovit minimální cenu práce? To bychom museli všichni emigrovat! Nikdo by nás tu nezaměstnal.
katango  |  reagovat
30.08.2010 | 14:56
No,lékaři z Bulharska a Rumunska se nekonají,nejsou tu ani z Ukrajiny.Takže by nakonec přece jen museli vzít zavděk českým,dle ministra Hegera nejspíše špatným,lékařem a ještě mu líp platit.
Bohumír Šimek  |  reagovat
30.08.2010 | 17:23
Český lékař = špatný lékař? Možná? A chcete dobré lékaře?

Pak znám jedinou cestu: Reformu zdravotnictví na přirozených základech a občanské svobodě, ve které bude moci lékař garantovat svému pacientovi optimální zdravotní péči na špičkové, světové úrovni bez politických omezování a pacient bude moci svému lékaři garantovat proplacení zdravotní péče v plné výši. Bez svobody lékaře a svobody pacienta nelze očekávat odpovědnost a tvůrčí aktivitu!

K tomu potřebujeme skutečné, transparentní zdravotní pojištění u skutečných zdravotních pojišťoven místo současného veřejného či státního pseudopojištění, ve kterém je lékař i pacient vyloučen z možnosti ovlivnění systému a mohou se na nejvýš připůsobit jen okrádáním druhých.
katango  |  reagovat
30.08.2010 | 18:27
Ale pane doktore,to byla ironie.Podle toho,jak v Česku platí lékaře,musí tito lékaři být,dle páně ministrovy rétoriky,nutně špatní,protože jsou placeni mizerně.
Bohumír Šimek  |  reagovat
31.08.2010 | 11:22
Však já Vám rozumím, katango, jen jsem si trochu třepil pysk navíc.
katango  |  reagovat
30.08.2010 | 18:27
Ale pane doktore,to byla ironie.Podle toho,jak v Česku platí lékaře,musí tito lékaři být,dle páně ministrovy rétoriky,nutně špatní,protože jsou placeni mizerně.
VK  |  reagovat
30.08.2010 | 00:28
Aby se to taky šéfíkům nelíbilo, dostat do ruky důraznější klacek na podřízené. To za nějaký článeček s ad hoc zdůvodněním plným veleušlechtilých frázích o odměňování těch výjimečných, stojí.
Kony  |  reagovat
30.08.2010 | 13:14
Leoš toto vůbec nařeší.Na stole je opět ostravská zakázka.
Anopheles.  |  reagovat
30.08.2010 | 07:48
My lékaři, bychom se měli vskutku probudit. Jer jasné, že všichni nepracují stejně kvalitně, jde ale o to, kdo a jak a jakou metoudou to rozliší. V tom je jádro sporu.
Podívejte se : u Šlapáka na ORL klinice v Brně teď zemřel malý chlapec zřejmě po AT, který začal krvácet a na noční službě sloužila jen jedna zdravotní setra, jak to je desítky let zcela běžné. Dnes je ovšem nutno vše přehodnotit. Tam, kde se dělají jakékoliv zákroky porušující integritu pacienta, musí být adekvátní vybavení, musí být JIP a musí být dublovaný personál. Také není možné, aby lékař nechodil děti operované po banální operaci AT minimálně 4x za odpoledne a večer kontrolovat. Tak jsme byli učeni my, kteří jsme promovali pro obor ORL v roce 1975.....
Čili hlavní chybu vidím opět v systému. Není prostě možné dnes říkat, my to takhle děláme desítky let a nikdy se nám nic nestalo..... Bohužel kolega prof., PhD, MBA Šlapák, nemá pravdu.
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
30.08.2010 | 08:32
http://www.novinky.cz/krimi/209965-chlapec-ma-po-operaci-mandli-poskozeny-mozek-rodina-se-chce-soudit.html
Já to četla tady, píše se, že chlapec nezemřel, ale má poškozený mozek. Píše se tam, že došlo minimálně k porušení povinností zdravotnického personálu, ale i lékařů. A kolik tam toho personálu bylo? Jedna sestra na noční (a zvlášť na 25 lidí) je prostě hnus, když je příjem nebo je špatně dvěma lidem najednou, tak ta sestra se nerozpůlí!
Anopheles.  |  reagovat
30.08.2010 | 08:47
Nejde o to, zda chlapec zemřel, nebo má nenávratně poškozený mozek. Praktický je z něj vegetativní preparát do konce života. Já , jako ORL specialista vím, že dnes se všechny ty AT dělají v celkové narkose a mikrochirurgicky. Je to bezpečná metoda, ale jak vidno, problém může nastat vždy. Proto mluvím o JIP a intenzivní pooperační péči. Registrující orgán, čili Krajský úřad musí začít dělat to, od čeho tam je a sice fyzické kontroly stavů ošetřujícího personálu v nemocnicích. Ale ne na papíře. Přepadové kontroly. Pak se zjistí , že se dávno nedodržuje Zákoník práce, že se falšují pracovní výkazy a lékař, který má být na ORL oddělení, je mometálně na konsiliu na neurologii, kde někomu crnklo trochu krve z nosu po předávkování Warfarinem. A tak to jde pořád dokola. A i podle těchto kritérií by vedoucí pracovník měl umět hodnotit ty, které řídí. Jinak nemá na svém místě, a třeba je to zasloužilý profesor a perfektní lékař, co dělat. Ať si tedy dělá medicínu, ale neřídí velký manšaft lidí, když neumí diferencovat. Nebo když mu ředitel řekne, že prostě na ty odměny nemocnice nemá, tak nesklapne kramfleky , ale rezignuje na svou funkci. Však ono by si to vedení nemocnice rádo rozmyslelo, kdyby měli takovu odvahu všichni.
neurolog  |  reagovat
30.08.2010 | 11:31
To je to, po čem volá ČLK už léta a co má dávno na papíře. Personální standardy. Jenže o to není zájem ze strany MZ. To by se totiž ti lidé museli zaplatit. Osobně jsem si zažila hrůzu, kdy jsem po SC byla odvezena na standartní oddělení, na normální pokoj, kde jsem ležela sama, na celé oddělení byla jedna sestra, která pravda, se snažila mi přijít několikrát za hodinu mi přijít změřit TK a "Tady máte zvoneček, kdyby něco..", při neodeznělé spinální anstézii, docela jsem měla vítr, kdybych upadla do šoku, DIC...
xs  |  reagovat
30.08.2010 | 11:33
Umím si představit,jak vám bylo.Bohužel toto je neúprosná realita.
porodní asustentka  |  reagovat
30.08.2010 | 14:56
Milá neuroložko, tohle je realita všedního dne i noci- kdysi jsme byli na oddělení dvě, teď jedna. Představte si, že takových pacientek máme více. Může se někdo divit, že chodíme z práce vyšťavené nejen z lítání, ale i z hrůzy z toho, co všechno se může stát? Někde mají pacientky po s.c. nárok na JIP- u nás nemají ani na dospávací pokoj a kolikrát je přivezou ještě " s trubkou v puse".
neurolog  |  reagovat
30.08.2010 | 19:18
Jenže o tom jsou právě ty personální standardy, t.j. kolik lékařů a sester musí být přítomno na kolik lůžek - v závislosti na typu oddělení. Mě by jenom zajímalo, jestli když se něco stane, někdo řeší i to, zda bylo v tu dobu oddělení personálně řádně zabezpečeno. Ono totiž dát ihned po operaci člověka na normální pokoj, kde není zajištěna intenzivní péče, to je dle mého postup non lege artis. A měl by za to odpovídat ten, kdo to nařídí, tedy ředitel. Tohle je samozřejmě jen jeden z mnoha případů, já jsem také jako neatestovaná sloužila 3 oddělení najednou.
porodní asistentka  |  reagovat
31.08.2010 | 08:08
Jenže ty personální standardy jsou udělané pojišťovnou a to zcela bez návaznosti na ta konkrétní jednotlivá oddělení- na složení pacientů, na stavební možnosti apod. A ředitele zajímá jen ta ekonomická stránka věci ( v managementu jsme se učili, že se tomu říká nebezpečná péče).
sestra  |  reagovat
30.08.2010 | 14:53
tedy Anofele, s valnou vězšinou vašich příspěvků rozhodně nesouhlasí´m, ale tenhle teda do kamnene tesat!! Stoupnul jste u mne o 1OOO%
xs  |  reagovat
30.08.2010 | 11:32
Leni,je to pořád stejné,ba snad i horší. Jsem na službě v noci sama na 28 lůžek jen se sanitářkou.Je to doslova o hubu.Omlouvám se za ten výraz,ale výstižnější neznám.Pořád obcházím pacienty,vše kontroluji,hlavně pak ty,kteří jsou zhoršení,vše zapisuji...Mívám z toho pak noční děsy.Hrozně se bojím toho,abych někoho nazanedbala,byť samozřejmě nevědomky,byť z nedostatku času a proto,že mám jen jedny nohy,jedny ruce a jednu hlavu.Je to má noční můra.Myslím,že míru zodpovědnosti,kterou sestra má především v noci za své pacienty,si málokdo uvědomuje.
Iva  |  reagovat
30.08.2010 | 07:52
Především je jasné,že záměrem celé změny je to,že do odměn dohromady všem už nikdy nepůjde tolik peněz co všem do tarifů!!! To ostatní jsou jen zástupné argumenty. Ano, lidé pracují různě. Ale průměrně tak, abych měla alespoň současný tarif určitě všichni, ti zbylí (lepší - a je diskuse jak je poznat???) mohou i dnes mít vyšší osobní hodnocení. Kdo ho dostává a kde to funguje? NIKDE! Nikdo nemá ani horní maximální hranici kterou zákon povoluje. Ani ti mladí lékaři, kterým teď údajně novela má umožnit dostat víc. Všechno je to účelová lež jak zdravotníky obrat! Pracuji v a.s. a tam tarify nejsou, taky se ze začátku mluvilo o odměnách a větších pro ty lepší. Nefunguje to vůbec, jen všem klesla průměrná mzda a ani se všema odměnama a osobním se nedostaneme na výši platů ve státní sféře.
Bohumír Šimek  |  reagovat
30.08.2010 | 09:18
Diferencovat platy odměnami za schopnosti je velmi vhodné. Ale na ty odměny musíte dát! Snižovat již tak nízké platy je z Vaší strany zhůvěřilost a lékaři by se Vám měli poděkovat a odejít. Je to Vaše ostuda nutit ke snižování základních platů zejména pokud všichni víme, že společenské ekonomické ocenění našich lékařů je pouhý mrzký peníz!
Dr.Bouzek  |  reagovat
30.08.2010 | 09:27
Takové dělníky odměníte snadno, když toho vyrobí více, dostanou více. Nebo když třeba ušetří a výrobek je stejně kvalitní. Ale u práce s lidmi ve zdravotnictví se takto postupovat nedá. Tam nemůžete dát zcela jasná, číselná kritéria vázaná na výsledky. U ekonomických výsledků je to zcela pochybené, protože v našem systému zdravotnictví čím více pracujete, tím relativně méně vyděláváta, takže naopak by takový pracovník měl být na své mzdě krácen. Za druhé ani nelze použít kritéria vztažená na výsledky. Pokud vám někdo zemře při operaci je to chyba operatéra, anesteziologa, nešťastná náhoda. Nebo snad budeme odměňovat za počet provedených vizit a počet popsaných papírů? Bohužel v medicíně nelze spravedlivě odměňovat jako v hospodářství či zemědělství. Tak to je na vedoucích pracovnících. Ale protože vedoucí pracovníci jsou jen lidé a lidé nejsou spravedliví andělé, často odměňují podle svých subjektivních kritérií. Kdo je jim sympatický, kdo není, kdo se jim nejdále prokutal do konečníku. Málokterý vedoucí ve zdravotnictví dokáže být spravedlivý a odměnit výkonného pracovníka, který mu ale není sympatický. Takže ve zdravotnictví neexistuje možnost spravedlivého odměňování podle vykonané práce. Kromě toho ve zdravotnictví vůbec nemají pracovat nekvalitní a nepracovití lidé, takoví mají být okamžitě odejiti. Čili všichni pracovníci ve zdravotnictví mají pracovat jak nejlépe dovedou a jediným spravedlivým měřítkem odevzdané práce je počet odpracovaných hodin. Současná snaha šetřit na pracovnících ve zdravotnictví a přitom slibovat, že to umožní lépe odměnit ty kvalitní a pracovité je jedna veliká politická a hanebná lež. A s vědomím možných právních následků tu píši:"Ministr zdravotnictví doc. Heger lže!". Důvody viz výše. Je zcela morálně pochybené, pokud někdo této lži naslouchá a dokonce ji schvaluje. Pak lze říci jen HANBA, HANBA, HANBA.
Ivka  |  reagovat
30.08.2010 | 09:52
Velmi výstižně napsané. A snad jen dodám,že pan ministr není žádný hlupák a tím pádem LŽE zcela vědomě! Jen aby se zavděčil kolegům z TOP 09. Roky jsem si ho jako člověka vážila, teď je to minulostí.
BOB  |  reagovat
30.08.2010 | 11:26
Ministr je příliš slabý na ty rozkrádače za zády!
KOny  |  reagovat
30.08.2010 | 13:18
Tak má jít posilovat,a ne prznit slabší.
Marcela Bičkošová, zdrav.sestra VFN Praha  |  reagovat
30.08.2010 | 10:05
Plně souhlasím i za sestry.
katango  |  reagovat
30.08.2010 | 10:11
Já souhlasím sice jen za sebe,ale souhlasím.
neurolog  |  reagovat
30.08.2010 | 11:33
Velká pravda, popsal jste to přesně.
sestra  |  reagovat
30.08.2010 | 13:02
souhlasím je to hezky napsáno a alpinisti mají vždy větší šanci na odměnu
Anopheles.  |  reagovat
30.08.2010 | 11:38
Fajn, jenže problém, pane kolego Bouzku je v tom, že tento systém již 20 let vyrábí nekvalitní lékaře. Jistěže jsou i ti velmi kvalitní, kteří se dostanou na Harvard a někde jinam, ale ti tvoří vyjímku. Většina těch, co prolézají z LF od roku 1989 se nedají označit za dobré a zkušené. Opět pravidlo o vyjímkách.....
To není chyba těch lidí. To je ten demotivující systém, který v terénu zavedl u RPL jekési kapitační platby a tím způsobil to, že takovému člověku jde měsíčně jeho 150 000 Kč na konto a on dělá reálně jen to co musí. Takové znám osobně.
Ti špitálníci se pochopitelně nepřetrhnou, protože brát tabulkový plat nějakých 16 000.- ve 40 letech je demoralizující. Proto musejí mít těch 10 služeb měsíčně. Oni ovšem zaspali dobu. Měli možnost odejít ihned po promoci do zahraničí. Jejich chyba. No a potom exixtují tisíce seniorů, kteří už většinou, s vyjímkou Pirka a Pafka, kteří na vše již kašlou, jelikož toho zažili hodně a každého blba na ministerstvu mají přečteného. Takže doklepat k důchodu a ani korunu nazmar.
Hloubková reforma resortu bude trvat dalších 20 let a pokud to bude tak, jak popisuje Heger, "jenom nikoho nenasrat" a zvolna pohybovat pákami, tak potěš pámbu.
Bohumír Šimek  |  reagovat
30.08.2010 | 15:00
Dokud nenahradíme naše veřejné, tunelovatelné pseudopojištění
normálním transparentním zdravotním pojištěním u normálních zdravotních pojišťoven s indiviudálními vztahy pacientů s pojišťovnou, s osobní garancí lékaře optimální zdravotní péče (kterou dnes znemožňují regulační mechanismy) a s osobní garancí pacienta za proplacení plné zdravotní péče (dnes znemožněno vyřazením pacienta z možnosti ovlivnění),
pacient nemůže být pánem systému, lékař nemůže být zaplacen a nikdo zdravotnictví na nohy nepostavíme!
witchcat  |  reagovat
30.08.2010 | 10:53
Souhlasím s Dr Bouzkem a jen dodávám,pokud budou kriteria hodnocení v duchu nynějšího ministra...."tak jsme například měli pravidlo, že výraznou odměnu dostali ti lidé, kteří udělali významný kariérový postup, třeba se habilitovali nebo úspěšně ukončili výzkumný záměr."..a rozhodně nevěřím,že někdo cosi sepisuje pouze a výhradně po pracovní době,lékaři budou bádat,budou zkoumat,na pacienty nezbude čas,protože jen blázen by se věnoval pacientům a měl za to základní plat,když se cení písmena za a před jménem...
P.S.jen by mě zajímalo,co musela udělat sestra....
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
30.08.2010 | 11:02
No hlavně, jestli ten, kdo bádá nebo habilituje, nepotřebuje třeba studijní volno. Ostatní, kteří za něj slouží, si nezaslouží mimořádnou odměnu?
Dr.Bouzek  |  reagovat
30.08.2010 | 10:59
Jediné spravedlivé platové ohodnocení ve zdravotnictví je negativní. Pokud někdo, jako zdravotník, prokazatelně něco udělá špatně, lze mu odebrat část platu. A to se musí jednat o výjimečnou věc. Protože pokud by někdo ve zdravotnictví dělal věci špatně opakovaně, tak nemá ve zdravotnictví co hledat.
Pokud nám doc. Heger a politický slepenec TOP O9 tvrdí, že se bude ve zdravotnictví odměňovat podle kvality práce (dodnes si s definicí kvality práce ve zdravotnictví lámou hlavu odborníci v celém světě), tak nám pan ministr zdravotnictví veřejně před celým národem sděluje, že ve zdravotnictví pracují nekvalitní lidé. A to je přímo skandální a to si zatím nedovolil kromě Julínka nikdo jiný. Tím vlastně osočuje Českou lékařskou komoru, že neplní řádně svůj úkol zajistit pacientům kvalitní lékařské služby a také i ČAS ohledně sester, kde je bývalá ministryně zdravotnictví. Takže co s tím? Nekvalitní pracovníci nemají ve zdravotnictví co hledat.
katango  |  reagovat
30.08.2010 | 11:13
Tak tak,pane doktore.Možná bychom všichni měli vyjít panu ministrovi vstříc,ušetřit mu práci a starosti a z našeho zdravotnictví sami rádi odejít.
xs  |  reagovat
30.08.2010 | 11:27
Tak tato odpověď napadla i mě :-) .
Skutečně nám vláda a ministr Heger nehorázně lžou,lžou nám do očí a dělají z nás hlupáky.
BOB  |  reagovat
30.08.2010 | 12:12
Děkujeme, odejdeme! Neodejdeme-li, posejeme si to na celý život!
Anopheles.  |  reagovat
30.08.2010 | 11:48
A vám, pane kolego Bouzku nevadí, že se tady 20 let nedodržuje Zákoník práce, že se falšují pracovní výkazy v nemocnicích a poslední 4 roky už je ze ZP doslova trhací kalendář....?
Lékař pracující na úvazek 1,0 v bývalé okresní, dnes krajské nemocnici, má roční limit přesčasů 416 hodin a on musí dělat podvodně daleko více, aby uživil rodinu. Nikoho to nevzrušuje, ačkoliv o tom všichni vědí.
Dále ty desetinové a setinové pseudoúvazky lékařů, připravujících se na atestace. To, co z nich dělá ty bílé otroky. Je to v souladu se zákonem ? Zajímá to někoho ? Ano ČLK to ví, mladí protestují, děkují, odcházejí....atd. Proboha živého , v jakém státě to žijeme ? Vy, mladí utíkejte do Bavor, do Holandska, do Švýcarska. Ať se to tady už konečně rozpadne a utichnou ty davy primitivů, kteří nás neustále osočují, že my jsme přísahali na Hippokrata. Taková blbost.....My jsme přísahali, že budeme věrně sloužit pracujícímu lidu a jeho předvoji komunistické straně Československa.....To vše je již dávno neplatné a my všichni žijeme v jiném světě. Udělejme novou přísahu. A sice, že už ze sebe nenecháme dělat tupá telata.
Dr.Bouzek  |  reagovat
30.08.2010 | 11:54
Mě vadí porušování zákona především. Proto taky trochu kritizuji současnou akci LOKu "Děkujeme, odcházíme". Tato akce měla být až jako krok dvě, protože zda lékařům přidat či nepřidat je prostě politická otázka. Dodržování zákona je však bez diskuse. Takže kdybych byl šéfem LOKu (podmínková věta nesplnitelná,) tak bych se nejprve zaměřil na dodržování zákona. Tam bych nemohl prohrát. A po vyhrané bitvě bych šel na požadavek základního lékařského platu jako trojnásobku průměrného platu ve státě. Považuji za trochu nešťastné, když se LOK bude snažit o zvýšení platu (v čemž má moji plnou podporu) ale jako odborová organizace zcela selže při ochraně práv zaměstnanců. A dodržování zákoníku práce je přece absolutním právem zaměstnanců.
BOB  |  reagovat
30.08.2010 | 12:25
Neboj, oni to změněj! Do pracovní smlouvy se dostane, že se upíšeš na 300 hodin měsíčně, a budeš mít po protestech!
Kony  |  reagovat
30.08.2010 | 13:21
Ano,nic jiného se neděje,než praktické snížení platů a donucení k větším přesčasům.A vzhledem k stávající legislativě k porušování Zákoníku práce.Vymahatelnost práva je malá,blbost zdravotníků velká...
reader  |  reagovat
30.08.2010 | 14:41
Rychlost našeho soudnictví je cesta hrubým štěrkem až korytem po povodní.
Dodnes nejsou dořešeny restituční kausy.
To je řešení spíše pro vnuky než pro aktuální pracovní sílu.
BOB  |  reagovat
30.08.2010 | 12:22
Ano, je to otřesné! Vše jsme donuceni kamuflovat, abychom mohli pacientům napsat léky, které potřebují, abychom mohli pracovat, jak pacienti potřebují, nekonečně lživé výkazy práce, abychom směli dostat odměnu za práci, stovky nesmyslných hodin v oblasti výkaznictví, dobře fungující soustavu zdravotnictví jste rozbili a nyní vynakládáte miliardy korun na jejich neobnovitelnou obnovu, které místo na naše zdraví jdou k nejrůznějším supům koružícím nad zdravotnictvím! Lékař nemůže garantovat svému pacientovi optimální zdravotní péči a pacient nemůže garantovat svému lékaři proplacení zdravotní péče. To jsou klíčové věty destrukce našeho zdravotnictví! Proč, soudruzi, proč?
katango  |  reagovat
31.08.2010 | 11:45
No ale proč to děláme ? Nebylo by lepší pro nás i pro pacienty nekamuflovat ? Pacientům dát jen to,na co je a co ZP zaplatí,sloužit jen povolený počet hodin a výkazy nekamuflovat ? Držet se striktně daných pravidel,ať jsou jakkoli pitomá ? V první řadě si chránit vlastní zadel a na pacienty myslet až v druhé lajně ? Stačilo by pár týdnů dodržování pravidel a zákonů a celé zdravotnické věrchušce by lezly tlustý do tenkejch.
MO  |  reagovat
30.08.2010 | 12:15
Dr. Bouzek má pravdu, plat by měl být snižován jen za špatně odvedenou práci. Plošné snižování tarifů ve zdravotnictví je chybné. Myslím si, že i průměrný pracovník ve zdravotnictví je velice podhodnocen. Nadprůměrní pracovníci již dnes mají vyšší osobní ohodnocení a jsou tedy placeni lépe, než ti průměrní a podprůměrní. Navíc už dnes se v naší nemocnici začíná plánovat šetření a náš nadřízený již nyní předpokládá, že v případě snížení tarifů nebudou finanční prostředky na osobní ohodnocení k dorovnání platu na dnešní úroveň, jinými slovy plat bude snížen úplně všem. Cílem snížení tarifů je přece v první řadě ušetřit a takové výroky jako, že mohou být lépe zaplaceni ti schopnější, jsou jen zástěrkou. Myslím si, že až na naprosté výjimky nás okradou všechny. Záleží jen na nás, jestli si to necháme líbit. Je jasné, že v dnešní době je třeba šetřit, ale snížení platů zdravotníků podle mne rozhodně nepředstavuje dobré řešení.
Kony  |  reagovat
31.08.2010 | 09:26
Žádné snižování.Institutem snižování je lékař-zdravotník vystaven šikaně...Je-li něco špatně,tak propuštění.Myslím,že to tak funguje jinde již dlouho .
Kony  |  reagovat
30.08.2010 | 13:08
Obecně:neschopný,nevýkonný a jedná se o relativní pojmy...Myslel jsem,že takový pracovník se propustí a přijme schopný.A když pojišťovny sníží z důvodů "nedostatků financí"...?Ne,nejedná se o nice jiného,než snížení platů a zvýšení nejistoty.O jiných prvcích,které toto novátorství socialistických sociálníéch inženýrů je jistě zbytečné mluvit.Nejlépe zvýšit"pohyblivou složku"svým kamarádům.Pryč.
Jan Cedr  |  reagovat
30.08.2010 | 15:01
Příspěvek prof. Hirta mne poněkud nazvedl ze židle. Podle mne není zaměstnavateli opravdu, ale opravdu nic do toho, jestli jeho zaměstnanec většinu volného času věnuje nebo nevěnuje např chytání motýlů. Zaměstnavatel má hodnotit pracovní výkon v pracovní době a za perfektní výkon v pracovní době má zaměstanci náležet také dobrá odměna. Nedovedu si představit, že by měl někdo tu odvahu (nebo spíše drzost) vyčítat například soudci, že se ve volném čase věnuje chytání motýlů.
witchcat  |  reagovat
30.08.2010 | 21:12
Mě by jen zajímalo,jestli si také naší činitelé a vůbec managment ,když bude špatně menegovat nechá tarif bez pohyblivé složky...přeci..příklady táhnou...ale ono to asi bude jiná pohádka...
katango  |  reagovat
30.08.2010 | 21:22
I vy šprýmařko !!
Dr.Bouzek  |  reagovat
30.08.2010 | 21:20
Řešíme tady platy výkonných zdravotníků, ale nějak se pozapomnělo na platy zdravotnických managerů. Jak u nic s tím hodnocením, kdo je kvalitní a kdo není. Jak zdravotníci, tak i tito manageři mají své peníze ze stejného hrnce, ze zdravotní daně. Nějak jsem od ministra zdravotnictví neslyšel o tom, jak se sníží platy zdravotnickým managerům, aby se pak mohli dobře odměnit ti nejlepší. Nebo jsem to snad přeslechl?
MSDF  |  reagovat
31.08.2010 | 00:06
mel mit na oddeleni dostatek personalu.
Causa to je dobra na cca 20 milionu odskodneho, protoze mladej bude zit dlouhe roky jako preparat.
daniello  |  reagovat
11.09.2010 | 18:22
Tak,jestliže by soudcům mohlo snížení jejich platů o 4%,ohrozit jejich nestrannost,pokud mi sníží plat v nemocnici,silně se obávám,že to sníží odolnost vůči korupci.Zkrátka,kdo zaplatí,ten se dostane dříve na operaci,vyšetření atd....
turista  |  reagovat
24.09.2010 | 12:49
Diferenciace platů dávno existuje. Nicméně mezi důležitá kritéria diferenciace patří oblíbenost zaměstnance a bohužel umění rektálního alpinismu. To je myslím nejdůležitější kritérium.

Přidání příspěvku do diskuse

Neregistrovaný autor:


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.