Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Pátek 10. únor 2012 | Svátek má Mojmír
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Uživatelské jméno (e-mail):
Heslo:
 

Zprávy

Medicína je tvrdý chleba. Každý lékař to musí přijmout

06.09.2010 09:13
Zdroj: www.tribune.cz
Autor: Iva Bezděková
Jak řešit zoufalou personální situaci ve zdravotnictví? Reorganizací práce, říká v rozhovoru pro Medical Tribune první náměstek ministerstva zdravotnictví MUDr. Vladimír Pavelka. „Lékaře dokáže mnohdy zastat vysokoškolsky vzdělaná sestra, která má krůček od doktorátu.“ Unaveným lékařům vzkazuje: „I já odsloužil za život tisíce hodin.“
Příspěvků v diskusi: 175

Diskuse

Administrátor si vyhrazuje právo blokovat přístup do diskusí odborného webu Medical Tribune těm diskutujícím, jejichž příspěvky se netýkají tématu diskuse nebo jsou vulgární (eventuelně takové příspěvky individuálně vyřazovat).
Kájínek  |  reagovat
06.09.2010 | 09:46
že to pan doktor Pavelka raději zabalil a šel do politiky. Kdyby byl takový geroj, jak se popisuje, jistě by rád zůstal a sloužil do roztrhání těla. Je to prostě další Záměrně Manipulující Racionální Demagog. A stejně jako Julínek se bojí říci, kolik by měl brát plně kvalifikovaný samostatně pracující lékař či sestra. Je to prostě bída, bída a bída. Pořád mi vychází, že nejlepší ministr zdavotnictví byl psychopat Rath. Ten dokázal alespoň mluvit přímo, ne jako ti hadi Heger a Pavelka, co se úlisně vykrucují a na přímou otázku neumí dát přímou odpověď.
pacient  |  reagovat
06.09.2010 | 15:21
Buďme ale na jednu stranu rádi, že už neslouží ty tisíce hodin. Když se neumí ani vyjádřit tak, aby to mělo hlavu a patu, kdoví, jak by dopadli pacienti, které by léčil.
xxx  |  reagovat
06.09.2010 | 18:29
Toto byl úžasně přínosný rozhovor... Ministři jsou více ve světlech lamp, a proto mlží, naopak náměstci, ti jsou bezskrupulozní vykonavatelé černé práce, stojí tedy zato sledovat jejich názory (viz Julínkův Šnajdr, Kalouskův Barták, Hegerův Pavelka...) A co se tedy dozvídáme? Máme tvrdou práci... jaké překvapení! Chcete trojnásobek průměrné mzdy? Dostanete výrazně podprůměrnou - a tak je to spravne, tak to ma byt, my taky robili enem za ten dobry pocit! Jak jenom ten poručík Mazurek v Černých baronech skončil? :-))
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 02:52
Chudáci pacienti? A chudáci lékaři Ti nevadí?!?
MSDF  |  reagovat
06.09.2010 | 23:30
David Rath bojoval za lekare.
Ti si ale nadelali do kalhot a vicemene ho zradili.
Jednim z techto zbabelych zmrdu jsi pravdepodobne i Ty.
Tak pracuj tvrdeji, cukrousi, ja uz jsem spokojen za Rozvadovem.
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 02:54
Milý, zlatý! To si tak vážíš člověka, který málem zlikvidoval ambulantní medicínu?
katango  |  reagovat
07.09.2010 | 10:47
Jako AS souhlasím.
sana  |  reagovat
08.09.2010 | 14:40
Příchod ministra Hegera na ministerstvo byl odborným osvěžením a nadějí, že věci půjdou racionálně, ministra znám z HK a počínal si výdy seriosně, snad i čestně a kvalifikovaně.
Ale to co nyní předvádí na veřejnosti v diskusích je bohužel otřesné a svým způsobem se i ponižuje a ponižuje své vědomí. Dobře ví, že mluví jinak, než by sám jednal, že mluví pod tlakem svých nadřízených a tedy svých chlebodárců.Činí dojem, že zisk ministerského křesla je opravdu ziskem, který se nebude opakovat. Toho si váží více než všeho ostatního.
Kdyby byl opravdu charakter, asi by resignoval, vykonávat takovou činnost za takových podmínek.
*G*  |  reagovat
04.12.2010 | 07:22
Souhlasím....je na něj tlak zhora...
bikerbiker  |  reagovat
14.09.2010 | 14:22
jde mi to z duše
Medik  |  reagovat
06.09.2010 | 10:01
Co jsme mohli cekat? Pan namestek se ukazal jako arogantni blbecek. Dalsi stripek do uz pomerne rozsahle mozaiky, proc z tohoto zdravotnictvi odejit. Tenhle rozhovor by si meli povinne precist vsichni nasrani lekari, aby jim doslo, jak na ne MZCR kali..
J.W.  |  reagovat
06.09.2010 | 10:18
Vy nejste ze staré školy, vy jste starý hlavně myšlením, jednáním, mluvou- prostě vším.
katango  |  reagovat
06.09.2010 | 10:20
Já jsem taky odsloužila tisíce hodin,sloužila jsem s angínou a dokonce s pásovým oparem,ale rozhodně bych netvrdila,že tak musí činit všichni a už NIKDY bych tím neargumentovala v takovémhle rozhovoru.Čímpak se pan Pavelka sjíždí ? Metylalkoholem ?
lékařka  |  reagovat
06.09.2010 | 10:34
No, dřív se dělala řada věcí, které se už dneska nedělají, a naopak, co dřív nebylo, je dnes na denním pořádku. Říká se tomu dějiny. Ať vesmíru, nebo lidstva, nebo medicíny... Uspávalo se éterem, kdo měl vozík s dřevěnnými kolečky, tak to vyhrál, protože nemusel do smrti jen ležet. Zajímalo by mě, co by bylo, kdyby si při přelézání té ohrádky něco přerazil. Stěžoval by si, že nedorazila sestra? Pokud ano, slitoval by se nad ní někdo? To jsou taky dějiny.
Dřív bylo zkrátka ledacos jinak. Ale třeba sv. Anežka Přemyslovna měla systém asi docela zmáknutý.
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 02:58
Jo, to víš, to byla svatá! Ale Vladimír Pavelka již nikdy sloužit nebude. Není vůl!
stále ještě zdrav. sestra  |  reagovat
13.09.2010 | 14:23
Maximálně souhlasím s tímhle názorem. Prostě nepochopím co lidi jako MUDr. Pavelka dělají v politice s takovým názorem!
Je tam proto, aby měnil věci k lepšímu (aby se měli konečně v tomto státě dobře i zdravotní, alespoň tak, aby nemuseli měnit svoje povolání) a né kecal nesmysly jak to bylo kdysi, to si může vykládat v hospodě nad pivem. V rozhovoru v podstatě neodpověděl pořádně na žádnou otázku a takový člověk se má starat o zlepšení českého katastrofického zdravotnictví...no potěš!!!
Z jeho slov si můžeme vyvodit, "Buďte rádi,že není ještě hůř" To je opravdu vize hodna ala vrátit se zpět do komunistického Československa.
Dr.  |  reagovat
14.09.2010 | 07:40
Souhlasím s tebou. A přiblblému Pavelkovi, u kterého už se "krásně" manifestuje athero cerebri bych skoro přál, aby, až dostane např. infarkt, byl léčen jako za jeho dávných mladých časů.
bikerbiker  |  reagovat
14.09.2010 | 16:16
naprostý souhlas a lékařem po 24 h službě nebo delší
Jiří Sedlák  |  reagovat
06.09.2010 | 10:41
Taková hromada nesmyslů, ani jsem to nedočetl. Chudák pan náměstek, neví, kde jsou dnes lékaři.
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 02:59
Možná je Vladimír Pavelka starý, ale má podstatně větší příjem než Ty!
..  |  reagovat
07.09.2010 | 08:20
O tom naprosto vůbec nepochybuju, tak snad má nahrabáno dost, aby mohl jít v řádném termínu do důchodu a přepustit své místo někomu, kdo je v obraze.
Luba  |  reagovat
06.09.2010 | 10:21
Pán doktor Pavelka se v jednom momentě ukázal jako typický pacient....když sestra nepřiběhla ihned ,tak já jsem prelez ohrádku.....no fak husté.A z praxe v soukromé nemocnici vím,že slouži noční službu jedna sestra a dvě sanitářky...jedná se konkrétne o LDN s kapacitou 43 lůžek celkově, z toho :16 lůžek pro klienty s Alzheimerovou demenci.....kdyby v noci hořelo....,ale když se ohlásila na kontrolu zaměstnanců zdravotní pojištovana,to se do plánu služeb dopsaly i sestry,které už skončily pracovní poměr,nebo sestry z jiných oddělení. LDN vykazovala na 43 lůžek 11 sester,10sanitářek....sestry se dopisovaly do plánu na přími příkaz hlavní sestry...tak bylo papírově vše v pořádku... ale přesčasy nám proplacely,také to je jediná možnost jak si v nemocnici s.r. vůbec vydělat..
sestra  |  reagovat
06.09.2010 | 10:29
Ano, to je ten problém, vedení nás k tomu přímo nutí a zastrašuje.
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 03:03
Lékaři, sestry, řidiči, prostě všichni tráví nejvíce času kamufláží vyplňováním nesmyslných výkazů, jak pracovali a jak odpočívali bez ohledu, jak to bylo doopravdy. Skutečnost nikoho nezajímá a bez kamufláže peněžní odměnu nedostaneš!
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
06.09.2010 | 10:37
Milá Lubo, tady je nedávný případ z Brna: http://www.tribune.cz/clanek/18934-chlapec-ma-po-operaci-mandli-poskozeny-mozek-rodina-se-chce-soudit.
Primář potvrdil, že na oddělení o pětadvaceti lůžkách při noční službě bývá pouze jedna sestra. Jsem zvědavá, co na to říká pojišťovna...
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 03:04
Mlčí!
sestra z nemocnice  |  reagovat
07.09.2010 | 19:09
protože by musela zavřít většinu zdrav. zařízení!!!!
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
06.09.2010 | 10:45
Možná zdravotnictví, kdy lékař a sestra nemuseli vypisovat tunu papírů... Možná zdravotnictví, kdy nebyly žádné píchačky a sestra se mohla domluvit s kolegyní, že přijde o 15 minut déle do práce a pak jí to vrátí...Možná zdravotnictví, kdy si pacienti nestěžovali kvůli hovadinám...
J.W.  |  reagovat
06.09.2010 | 10:50
Možná zdravotnictví, kdy jeden nejel druhému po krku. Možná zdravotnictví, kdy byl na prvním místě pacient a nikoli peníze. Možná zdravotnictví, kde se dodržoval Zákoník práce. Možná zdravotnictví, kdy lékař nemusel v ruce obracet poslední krabičku antibiotik, komu ji dá a sestra neuvažovala, jestli si vezme rukavice nebo to riskne nez nich, protože má poslední. Možná zdravotnictví, kdy se nemuslei losovat pacienti, kteří nedostanou najíst.
lékařka  |  reagovat
06.09.2010 | 11:00
To sovětští kolchozníci zažili ještě úplně jiné zdravotnictví. jestli to takhle půjde dál, zažijeme ho taky.
Jiří Wicherek  |  reagovat
06.09.2010 | 17:36
... kdy predstavitel tzv. zdravotni pojistovny nedoporucoval prani obvazu...
Jiří Sedlák  |  reagovat
06.09.2010 | 11:19
Přesně taková zvrácená argumentace je důvodem, proč určitá (větší ?) část lékařů starší generace nepodpoří plánované protesty. Proč by se měli dnešní lékaři mít lépe, než se měli oni ? Proč by měli dodržovat zákoník práce, když ho nedodržovali ani oni ? Mimochodem si pan náměstek minimálně jednou ve svých odpovědích odporuje. Nejdříve nám sděluje, že "lékařů přibývá, ale neví, kde jsou". Po chvíli se ale dozvídáme, že lékaři se "nevylíhnou". Zajímavé.
a.  |  reagovat
06.09.2010 | 12:32
Nedokážu říci, jestli dříve lékaři nedodržovali nebo dodržovali zákoník práce, ale dříve byli lékaři ve službě od 15,30 do 7,00 a počítalo se jim to jako pohotovost, dnes je to součást pracovní doby. A že se na pracovištích konzumoval alkohol- nedělejte si iluze, že to dnes tak není.
Roman Durdis  |  reagovat
06.09.2010 | 13:54
Ano, část starších říká, jak pracovali za mizivé peníze a byli v práci pořád, že se měli hůře než my. Druhá část starších zase naopak tvrdí, že v současných podmínkách by být mladší nepracovali. A vypráví, jak dříve byly např. služby v nemocnici pohoda (kolikrát to byla spíše společenská setkání a sloužit všichni chtěli rádi), nyní to je pro ně stres a shon.
Takovéto argumentace a srovnávání "dříve to bylo tak a tak" jsou však nicneřešící. Řešme současnou situaci a naprosto závažné problémy zdravotnictví. Mám obavy, že tento náměstek, stejně jako všichni jeho kumpáni kolem, kritickou situaci ve zdravotnictví řešit ani nechtějí, naopak vše bagatelizují. Na co více ještě čekat? Odejít hromadně pryč.
MSDF  |  reagovat
06.09.2010 | 23:35
Jste vyjimecny pripad statecneho jedince.
Roman Durdis  |  reagovat
07.09.2010 | 01:12
Děkuji :-)
MSDF  |  reagovat
06.09.2010 | 23:34
je potreba je honit po lesich jak Zidy za protektoratu
bikerbiker  |  reagovat
15.09.2010 | 10:13
jsem ze starší generace, i když se tak necítím ani po 31 letech ve zdravotnictví z toho 20 let na JIP a přesto podporuji vše co je spojeno s "Děkujeme, odcházíme", mým druhým zaměstnáním vždy byly služby, za komunistů zadarmo, v posledních 20 letech za velmi malý peníz, bez kterého bych se ale nemohl obejít. Vyjádření MUDR Pavelky (na webu- lékař-manager - když jsem byl na vojně tak měli takoví ve vojenské knížce napsáno "lékař-organizátor")mě uráží , stejně jako vše , co se děje na základě Drábkovi novely. Je to obrovská frustrace z toho, co vyplodila i mnou zvolená pravice, protože, když jsem šel volit, žil jsem i ve svých 57 letech v naději, že konečně budou lékaři a i sestry hodnoceny jak jim náleží a ono...Topolánek tomu říkal shit.
katango  |  reagovat
15.09.2010 | 23:53
Souhlasím s vámi.Ve všem,i s tím shitem.
Anopheles.  |  reagovat
06.09.2010 | 11:06
Je mi opravdu líto, že takoví "experti" a "odborníci" , jako jsou pánové Pavelka a Heger, se mají stát managery reformy zdravotnictví, která podle nich již byla. Tudíž systém de facto nic nepotřebuje, jen přešlapovat pomalými krůčky, aby se "systém" nerozkýval.
Myslím, že dnes již nebude dlouho trvat a tito pánové poletí z oken budovy na Palackého nám. a na útěk z Prahy nebudou potřebovat ani sedmimílové boty....
Jiří Sedlák  |  reagovat
06.09.2010 | 11:22
Opět pouze obrázek naší společnosti, kterou dlouhodobě vedou podobní experti, kteří se na svých pozicích bohužel neocitají omylem (to by byla ta lepší varianta), ale cíleně. Asi si to tak zasloužíme. Doufám, že Vaše předpověď defenestrace těchto "odborníků" se brzy naplní...
katango  |  reagovat
06.09.2010 | 13:14
Ovšem o tu defenestraci se musíme postarat my a ne čekat,že to někdo jiný udělá za nás.Jak ? přispět k totálnímu rozesrání systému zdravotní péče,nejlépe odchodem ze zdravotnictví nebo z ČR.Bohužel to vypadá tak,že dokud nezačne umírat víc lidí ( lidi už umírat vinou nedostatku personálu začali ) ,nic se nehne.A hlavně si krejt vlastní záda,oni všichni ti renaulti našeho zdravotnictví se na nás stejně sesypou,takže jde o to,aby to bylo z právního hlediska košer.Zatím ještě výpověď dát lze.Ale ptám se - jak dlouho ?
lékař  |  reagovat
06.09.2010 | 11:33
Peněz je ve zdravotnictví relativně málo či spíše stále méně, zájmových skupin uvnitř i vně je mnoho (politici s lobisty a ekonomická sféra s vyžírky typu Kelnera a spol., parazitujícími na stávajícím systému povinného zdravotního pojištění).
Každý ministr zdravotnictví to měl, má a bude mít těžké a jen velmi těžko se zavděčí či bude alespoň tolerován většinou - zdravotníků, pacientů, politiků.
Ale "lékař" s takovýmto myšlením a navíc i vyjadřováním pro média v odborné řídící funkci - to je opravdu tragédie. Připomíná mi poručíka Duba ze Švejka. Svými nejapnostmi a drzostí připomíná nechvalně známého "SKŮTRA" od Julínka.
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 03:11
abychom nemuseli platit lékaře
bikebiker  |  reagovat
14.09.2010 | 18:03
opravdu poručík Dub, to sedí !!!Nebo můj za dob mého mládí na vojně - major Dubák.
Neregistrovaný autor:   |  reagovat
06.09.2010 | 12:14
No, to je síla. Jenom to vyjadřování... bohužel pár takovejch na oddělení taky máme. A ve vedení většinu! ... Kolegové, GO WEST!
Neregistrovaný autor:   |  reagovat
06.09.2010 | 12:37
Proboha, co to je za blba???
Fanda  |  reagovat
06.09.2010 | 14:04
Proboha , kde jste našli tohoto kokůtka?
online redakce Medical Tribune  |  reagovat
06.09.2010 | 14:31
Prosíme všechny diskutující, aby přispívali do diskusního fóra věcnými argumenty. Nadávky a urážky na odborný serevr nepatří. Viz kodex diskutujících:
http://www.tribune.cz/diskuse/kodex

Nečiníme žádnou cenzuru, ale z odborného webu nechceme činit server III. cenové kategorie.

Děkujeme

online redakce Medical Tribune
Man  |  reagovat
07.09.2010 | 06:49
Tady nemůžeme být slušní. Dy´t se podívejte na tu jeho fotku a co vidíte- arogantího zmrda, pseudomanažera, který zvládl snad všechny možné fráze, svazáka, komunistu, karieristu a morálně závadného člověka.
Lékařka II  |  reagovat
06.09.2010 | 14:36
rozhovor je zoufalý, o ničem.
Je dost blbý, když po trojici Julínek Šnajdr Cikrt může přijít ještě někdo horší.
katango  |  reagovat
09.09.2010 | 10:15
Nebrečet,nezvracet,vysrat se na české zdravotnictví !!!
lékařka II  |  reagovat
06.09.2010 | 14:42
Chápu a respektuji Váš výše uvedený názor.

Rozhovor je podle této vaší klasifikace na odborné /faktické / úrovni IV.-V. kategorie a z mého pohledu z praxe se na něj fakt reagovat jinak čirým zoufalstvím.
Pan náměstek neřekl vůbec ale vůbec nic a proto rozhovor asi neměl být ani uveřejněn.
Jiří Wicherek  |  reagovat
06.09.2010 | 14:55
Mila kolegyne, mam nazor opacny. Jsem velmi rad ze tento rozhovor byl zverejnen a redakci TM za nej dekuji. Kolegyne a kolegove si tak mohou sami udelat obrazek, s kym maji tu "cest".
online redakce Medical Tribune  |  reagovat
06.09.2010 | 14:56
Úkolem novináře je klást otázky a snažit se o to, aby na ně dotazující odpověděl. Kampak bychom asi došli, pokud by redakce filtrovala rozhovory s "chytrými" odpověďmi a ty ostatní nezveřejnila? Kolik článků by pak asi vzniklo?

Iva Bezděková
J. Weisová  |  reagovat
06.09.2010 | 15:11
Paní Bezděková, máte hodně nevděčný úkol- udělat rozhovor s vysokoškolsky vzdělaným člověkem, který neumí anebo nechce pochopit, že odpovídat má na to, na co je tázán a to pokud možno stručně a výstižně.
neurolog  |  reagovat
06.09.2010 | 15:13
Já se domnívám, že kolegyně Vás nechtěla kritizovat, že je to myšleno ironicky a že tou "odborností, na kterou se nedá reagovat jinak, než čirým zoufalstvím" nejsou myšleny Vaše otázky, ale Pavelkovy odpovědi.
Jiří Wicherek  |  reagovat
06.09.2010 | 17:56
:-)) rozhovor (dialog), pokud je mi znamo, se sestava z otazek a odpovedi, jejich oddelenim vzniknou dve samomluvy (monology).
Jak Wikipedie pravi:
z filosofickeho hlediska, aby rozhovor mohl vést k lepšímu nebo hlubšímu poznání, musí jeho účastníci splňovat jisté podmínky:
1. musí mít vlastní názor, který jsou schopni zdůvodnit;
2. musí být schopni tento názor jasně a srozumitelně vyslovit;
3. musí být ochotni poslouchat i názory a argumenty druhých a
případně se jimi i nechat přesvědčit.
Zejména tato poslední podmínka je náročná a vyžaduje od všech účastníků odvahu nechat si vlastní názor zpochybnit. Proto se někdy jako dialog označuje jen takový rozhovor, při němž jsou tyto podmínky splněny.
Soudim, ze podminky dialogu splnuje strana MT, pan namestek nikoli.

sestra z nemocnice  |  reagovat
07.09.2010 | 19:14
odpovědi p. Pavelky to je opravdu neuvěřitelné a to rozhoduje o našem zdraví
§ůiofw  |  reagovat
07.09.2010 | 13:31
Domnívám se,že reakce"lékařka II" byla na úroveň pana nádměstka nikoli na MT.
neurolog  |  reagovat
06.09.2010 | 15:10
dokázal, že nerozumí věci, ketrou řídí. Tak, jak je to nyní v Čechách zvykem. Argumentace "starými časy" mi silně připomíná mojí bývalou primářku. "Jo, to my jsme sloužili v jednom na celý špitál!" Jo, jenže tehdy nebylo CT, IM a CMP se prakticky neléčili, nebylo zdaleka tolik diagnostických a terapeutických možností jako nyní. My musíme, pane náměstku, léčit lege artis. Je vaší ( a vašich voličů) ostudou, že se celoživotně v oblasti mediciny nevzděláváte, že ignorujete nové informace a že ignorujete nutnost změny a máte pocit, že v medicíně může zůstat status quo. Je ostudná vaše neznalost či lež o personální situaci v jihočeských nemocnicích. Sama jsem v jedné pracovala, jeden lékař tam slouží i 3 oddělení ( včetně LDN), jindřichohradecká nemocnice opakovaně zadává inzeráty, ve kterých hledá několik lékařů a slibuje náborový příspěvek 100 000 Kč. Stačí si kliknout na webovky jihočeských nemocnic a podívat se na Volná místa. Chápu Vaši argumentaci o tom, že např. na LDN může sloužit "vysoce kvalifikovaná sestra mgr.", píšete tak hezky, jelikož ona mgr. je výrazně ale výrazně levnější nežli lékař. Není ale pravda a je to jen mystifikací pacientů, že je skoro stejně tak kvalifikovaná a že ho vlastně zastane. Je opravdu neštěstí, že o našem zdravotnictví bude rozhodovat někdo tak nekompetentní.
sestra  |  reagovat
06.09.2010 | 15:15
U nás byly kdysi 2 primariáty na interně- spadala tam 3 oddělení, JIP, a žurnál ( nevím, jak to měli rozdělené). Teď je toto primariát jeden, což je jistě v pořádku, ale lékař, který slouží na interně, má na starosti ještě k té své interně 2 oddělení LDN, které se nachází ve zcela jiné budově. A nejsem z Jižních Čech
A.C.Dupin  |  reagovat
06.09.2010 | 17:25
Jen bych si dovolil malou poznámku k Mgr. sestrám. Teoreticky by skutečně sestra mohla lékaře v některých úkonech nahradit - bohužel ale program Ošetřovatelství nepatří zrovna mezi výkladní skříně lékařských fakult. To spolu v kombinaci s tím, že většina studentek bere své studium jako "nutné zlo" a že nemálo studentek má dle mého (ne)sktromného odhadu intelektuální předpoklady sotva tak k dokončení maturity, představuje velkou překážku v rozšíření kompetencí a respektu nejen lidské ale i odborné stránky práce sester (korunu tomu dodává "PhD ze sestrování", ale to je kapitola sama pro sebe). Taková kvalitně vzdělaná sestra Mgr./ev. PhDr./ by skutečně mohla např. na LDN sloužit, problémem je spíše to, že náš vzdělávací systém takové sestry cíleně neprodukuje.
Bazil.i.šek  |  reagovat
06.09.2010 | 15:16
Prosim ctenare,o odpoved. Nezna nekdo pana Pavelku z osmdesatych let? Nemohu najit co vlastne delal, jake mel funkce a jaka clenstvi. Googluji vsude mozne a nemohu se dostat k nicemu jinemu, nez k ofic. zivotopisu, kde je vse shrnuto do vyrazu "ruzne funkce" nebo primo http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/865-vladimir-pavelka, tedy tabula rasa..
sestra  |  reagovat
06.09.2010 | 15:25
Bazilišku, mohl jste mít tento dotaz na pana náměstka a poslat ho do redakce.Jiná otázka, jestli by se zeptali a on odpověděl ( v minulé diskusi byl dotaz na odchod do penze).
online redakce Medical Tribune  |  reagovat
06.09.2010 | 15:46
Ještě k dotazům čtenářů. Redakce se snažila položit většinu otázek čtenářů. Bylo jich však tolik, že jsme nestihli položit úplně všechny. (Např. pokud od jednoho čtenáře přicházelo množství dotazů, vybrali jsme jen některé).
Budeme-li mít další příležitost, určitě se zeptáme. Většina dotazů však, myslíme, zodpovězena byla.

Iva Bezděková
Jiří Wicherek  |  reagovat
06.09.2010 | 18:08
:-)) No, ja, pani redaktorko, soudim, ze pan namestek na vetsinu dotazu pouze zareagoval, ale tyto nezodpovedel. Odpoved si predstavuji zcela, ale opravdu zcela jinak. Minimalne v tom, ze se odpoved drzi tematu otazky. Chapu, ze tazany nemusi byt schopen obcas nejaky dotaz zodpovedet, pak by ovsem mel byt schopen to alespon otevrene sdelit. Chapu, ze se mu do takoveho priznani nechce, mohl by byt povazovan za hloupeho, neschopneho... - takove ty "cisarovy nove saty". Mohl by vsak tez pusobit jako cestny a otevreny clovek. Tak na mne ovsem pan namestek svymi odpovedmi-neodpovedmi rozhodne nepusobil. Nejsem vsak prekvapen ani zklaman, presne to jsem od pana namestka, dle jeho dosavadnich projevu, ocekaval.
basil.i.šek  |  reagovat
06.09.2010 | 17:09
Ja se ptal, dokonce i primym mailem na redakci, ale odpoved nikde. Vygooglil jdem opravdu jen ze: 1973 se přestěhoval do Strakonic kde pracoval jako lékař na různých pracovištích. V roce 1991 byl jmenován ředitelem.Co delal cele ty roky? ...Treba se pani Bezdekova bala zeptat, nebo to pan doktor ucelove taji. Nechtel bych mu ublizovat, ale ta mezera mne zajima. Jak jinak by mohl napsat,Lékaře dokáže mnohdy zastat vysokoškolsky vzdělaná sestra? Zajimalo by mne, zda vubec ma atestaci a z jakeho oboru, Pokud delal na psychiatrii, neni divu ze ma pomylene predstavy o tom, jak se slouzi. Celou noc spanku o sluzbe ma jen minimum oboru..
dr.  |  reagovat
25.09.2010 | 18:08
No, ja na psychiatrii pracuju a ze bychom tam po nocich jen vychrupavali, o tom nic nevim ... nekdy jsem rad, ze naspim par hodin ... a druhej den musim normalne fungovat na oddeleni ... navic slouzime i 3 dny za sebou a 4. pracujeme na oddeleni ... presne podle zakoniku prace a legislativy EU ... a za 80 korun / hod. ... radsi koncim, stoupa mi tlak
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
06.09.2010 | 16:13
Tady je toho víc: http://www.top09.cz/kdo-jsme/predsednictvo/?clanek=521
a.  |  reagovat
06.09.2010 | 16:59
Jen k přečtení odkazu, asi to nepatří do téhle diskuse:
Připadá mi zvláštní, že student pavelka byl aktivním účastníkem studentského hnutí vystupujícího proti ruské okupaci a přesto se mi podařilo v letech normalizace odpromovat. (většině těchto studentů nikoli.)
Připadá mi zvláštní, že pracoval na různých odděleních, ale nikde nemá uvedenou žádnou specializaci či atestaci- že by nezvládl? nebo ho nikde nechtěli natrvalo? nebo jen vrozená skromnost?
Ve 43 letech hned ředitel OÚNZ?Předpokládám, že od té doby nepracuje jako lékař a 20 let je dost dlouhá doba, aby do lékařských problémů neviděl.
Jinak to musí být velmi pracovitý člověk, když zvládne dělat ředitele VZP a zároveň náměstka hejtmanovi a ještě funkce v KDU.
A větě Byl průkopníkem převodu nemocnic na formu akciových společností rozumím tak, že to vymyslel a dobře si na tom " namastil kapsu" ( snad je to slušné vyjádření).
Nyní se věnuje poradenství a nezdaňuje příjmy s šesti nulami, ale jen s pěti- kdo z obyčejných lidí to má?
A.C.Dupin  |  reagovat
06.09.2010 | 17:33
Nějak se mi vybavilo Werichovo: "A večer, když se nikdo nedívá a neposlouchá, tak s manželkou zalezeme pod peřinu a tvoříme odboj. Čteme si zakázané básně."

K tomu je mě osobne nejvíce sympatický přístup jednoho z profesorů VŠE a snad dokonce děkana některé jejich fakulty. Ve svém životopise zcela bez příkras píše, že až do roku 89 byl členem KSČ, protože toto bylo vyžadováno pro vedoucí pozici; v roce 89 členství ukončil, protože již nebylo podmínkou. Takovýto přístup, i když je až cynicky pragmatický, je podle mého mnohem čestnější než si vymýšlení najaké "protistátní" činnosti...
katango  |  reagovat
09.09.2010 | 10:18
Jestli je Pavelkovi 51,bylo mu v srpnu 1968 9 let.V r. 1974,kdy se teoreticky mohl začít řadit mezi studenty,už byla v běhu normalizace a nikdo neprotestoval tak,aby byl vidět a slyšet.Asi ten odpor spočíval v opileckých kecech v nějaké zapadlé knajpě.
jj.aa.kk  |  reagovat
13.09.2010 | 13:48
Imperátor v rámci jihočeské KDU-ČSL od devadesátých let. Sám nic nevymyslel, ale podle Kalouskovo zadání potíral všechny, kteří se Kalouskovi nehodili do krámu. Důkladně. Nicméně má alespoň nějaké hranice, ale jejich kamarád z MPO hranice nemá. Tam jde o život. Ale ten pro mistra ministra udělá cokoliv, nepřemýšlí a jedná.
witchcat  |  reagovat
06.09.2010 | 15:22
Z diskuse je cítit to zoufalství zdravotníků..co nás to zase potkalo...Pokud má MUDr Pavelka stanovisko..jo,za nás..tak nezbyde,než zavřít všechny drahé a úžasné mašinky do kumbálků,vzít si to nezbytně nutné,tedy nejlépe propisku a pacientům předepisovat klid,čistý vzduchn a pokud bude hodně zle nějakou tu bylinku(teď opravdu nic proti bylinkám) Výsledek bude pro MZ nadmíru potěšitelný..ubyde pojištěnců,sníží se výdaje na zdravotnický personál...Bylo by dobré kdyby tento lékař sdělil tato stanoviska "voličům"...se stejným zápalem,jako sděluje zdravotníkům.."za našich mladých let"
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
06.09.2010 | 16:19
Lékaři by mohli atestovat z šamanismu a sestra absolvovat kurz pro sociální pracovníky v přímé péči. To by se ušetřilo :-)
A.C.Dupin  |  reagovat
06.09.2010 | 17:35
A zároveň by se ušetřilo i na školství - takový šaman nepotřebuje být obtěžován znalostmi biologie, biochemie, genetiky, biofyziky, fyziologie, patofyziologie,.....
A.  |  reagovat
06.09.2010 | 16:54
Při odchodu jsem myslela, že hůř být nemůže, ale pletla jsem se:) to je ale k...t.
Bazi  |  reagovat
06.09.2010 | 17:16
No to jsem opravdu netušila, že medicína je tvrdý chleba, tak to ji teď budu ještě s větším nadšením dělat téměř zadarmo. Co to tam proboha je za sebranku? A takové žvásty jako máme poslouchat? Nas... a rozmazat! Už toho je fakt moc.
VK  |  reagovat
06.09.2010 | 17:56
Úplně jednoduché. Jednoročáci tloukli bažanty. Proč? Protože když byli bažanty, byli oni ti tlučení od jednoročáků, tak aby se "pomstili".

Že jsou v medicíně mezilidské vztahy degradovány na vztahy vojáků základní služby je stará věc, na její ostuddnosti to nic nemění. A co víc, vrchnost z toho těží, je to jeden ze základních důvodů proč jsme nejednotní a tím neakceschopní.
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 03:24
Jenže právě do těchto antagonistických vztahů nás vmanipulovali naši politici!
Hilfer  |  reagovat
06.09.2010 | 18:27
by měli podle příkladu doktora Pavelky přelézat ohrádky a bloudit po odděleních.
sestra  |  reagovat
06.09.2010 | 19:29
Nedávno jsem našla jednoho takového dědečka bloudit po parku v nemocnici ( viděla jsem ho z okna)- byl chudák popletený a šel domů. Místo, abych zavolala policii a nahlásila mimořádnou událost, vyběhla jsem ven a vrátila ho na oddělení, odkud odešel- měla jsem kliku, že kolegyně ještě nešla po odpolední domů, protože jinak bych nemohla oddělení opustit.
J.  |  reagovat
06.09.2010 | 18:48
Nazývat lékaře a sestry "vybavením pracovišť ", je jen ukázkou toho, jak na nás společnost včetně pana náměstka nahlíží..

"Systém profesních platů tak jak byl nastaven v jihočeských nemocnicích – tamní nemocnice netrpí žádnou personální nouzí, netrpí nouzí o lékaře. Tam je odměnování lékařů na velmi dobré úrovni"... nu stačí se kouknout na webové stránky jihočeských nemocnic, kolik že lékařů (ne)hledají a podívat se na výplatní pásku..zdá se, že pracuji v jiném jihočeském kraji..
BOB  |  reagovat
07.09.2010 | 03:28
Jo, také se mi zdá, že Vladimír Pavleka kapánek lže. Lékaři nejsou a nebudou. A když jsou ty cizí náhražky, pak se dovíš na otázku pacientovi "Co vám říkal pan doktor?" "Nevím, já mu nerozuměl a on nerozuměl mně."
pamětník  |  reagovat
07.09.2010 | 00:02
Opravdu je uvedené míněno vážně?
Pak tedy vzniká oprávněnost otázky,je-li p.náměstek kompetentní se k tomu vyjad-
řovat,když ji nepraktikuje.
A jako pamětník,když už máme jít do minulosti,vzpomínám,jak nás učili,že staří Římané tvrdili:
SI TACUISSES,PHILOSOPHUS MANSISSES.
Dalších slov už skutečně škoda.
a.  |  reagovat
07.09.2010 | 08:18
Prosím o překlad, bohužel nemám klasické gymnasium. děkuji
katango  |  reagovat
07.09.2010 | 10:12
Mne napadá jen "kdybys byl býval mlčel,mohl jsi zůstat filosofem" nebo tak nějak.
A.C.Dupin  |  reagovat
07.09.2010 | 10:33
Když někdo ovládá dostatečný základ, tedy alespoň tuší, co chce hledat, a umí používat internet, může úspěšně předstírat dostatečně široké vzdělání: http://tinyurl.com/SeverinusBoethius
Bohumír Šimek  |  reagovat
07.09.2010 | 02:50
Před dvaceti lety jste jen proměnili netransparetní "státní" pseudopojištění v netransparentní "veřejné" pseudopojištění placené ve skutečnosti formou zdravotní daně nikoliv zdravotním pojišťovnám, ale pouze redistributorkám naší zdravotní daně, které jsou zcela nesvobodné, protože je plně řídíte centralisticky z ministerstva zdravotnictví. To není dozor, ale netransparentní přímé řízení. *** Základním kamenem úrazu je, že lékařům jste znemožnili garanci optimální zdravotní péče svým pacientům, díky regulačním mechanismům, a že pacientům jste znemožnili garantovat svým lékařům plné proplácení zdravotní péče tím, že pacient odevzdá jen zdravotní daň a dál je zcela vyloučen z možnosti ovlivnění systému, za zdravotní péči nic neplatí, proto si jí neváží, nemůže kontrolovat, zda je lékařům zdravotní péče proplacena, což je pro bezpečnost pacienta nezbytné. *** A pokud Vaším řečem rozumím dobře, odmítáte na tomto již existujícím socialistickém psedopojištění nic měnit, odmítáte nejefektivnější přirozené vztahy a bojíte se občanské svobody lékařů a jejich pacientů. Tím se úspěšně stavíte mezi levičáky a nám to klade otázku, proč se tedy TOP 09 proklamuje jako pravicová strana, když jejím politikům to myslí do leva? *** Navíc: Pokud ctíte reformní názory Tomáše Julínka, pak se Vaše pravicovost vyčerpává aplikací svobody pro pseudopojišťovny (možná i nově vzniklé pojišťovny), ale se svobodou lékařů a svobodou pacientů vůbec nepočítáte, byznys pro lékaře nadále odmítáte a umožňujete byznys jen nezdravotnickým osobám. To je cesta do pekel! To je cesta do nedostupnosti kvalitní zdravotní péče, což již nyní nastává. *** Jedině svobodný člověk (což vylučujete) může přinášet tvůrčí iniciativu, má přirozenou cestou odpovědnost a kvalitu své práce. * To žádnou socialistickou buzerací nedoženete!
Tomáš Rozsíval  |  reagovat
07.09.2010 | 07:51
Bohoušku, velmi podporuji tvé rozhořčení a teze o svobodě lékaře a pacienta. Nemáš však někdy spíše pocit, že většina pacientů o tu proklamovanou svobodu vlastně vůbec nestojí ? Protože kdyby tomu tak bylo, sami pacienti by přece žádali své lékaře o více informací, slušné jednání a minimálně úctu k jejich času. Namísto toho, alespoň dle mých zkušeností si stále více nechají líbit, nechají se odbývat lékařem se slovy, že toto vyšetření stačí, dále dělat není třeba, nic vám není, případně jste simulant. A ejhle, ono se z takového škrábání v krku a vystřelování bolesti do uší, kdy ani stovková FW nevyprovokuje RPL, aby začal konat aktivněji, vyklube Hodgkinův lymphogranulom mediastina.....Ale na tu dg. by se ani nepřišlo, kdyby pacientka, již zoufalá, sama neobešla svého RPL a nenavštívila ordinaci AS. Pokud se nyní zavedou ty restriktivní platby Kč 100.- za návštěvu AS, čemu se tím pomůže ? Pouze to další neprůbojné lidi bude stát život. Že by o tohleto šlo našim politikům ?
jhnkl  |  reagovat
07.09.2010 | 09:29
Pavelka i Leoš by měli jít na psychotesty.Myslím to vážně.Ti lidé nejsou soudní.
pacientka  |  reagovat
07.09.2010 | 10:12
Oni jsou sice blázni, ale já se ted vrátila z nemocnice, a říkám "Už nikdy víc". Doktora jsem viděla 1x za 2-3 dny,sestry naprosto nevěděly proč tam jsem, jediná uštvaná jsem tam byla já. Když paní na vedlejším pokoji půl hodiny volala sestru a ta byla s kolegyněmi zamčená v kuchynce kde si vesele pokuřovaly,tak se mi fakt udělalo docela úzko, v čích rukou jsem se to vlastně octla.Její argument, že ta baba takhle řve furt,mně fakt vyděsil.Byla jsem v tomhle "kriminále" jenom 2 týdny,ale neznalost věci celého osazenstva byla tak do nebe volající,že si příště rozmyslím jestli mě nemá záchranka odvézt rovnou na hřbitov.
katango  |  reagovat
07.09.2010 | 10:52
No a teď si představte,že ti nejkvalifikovanější lékaři přijdou o nejvíc peněz.Jen naiva věří,že se jim to dorovná na osobním ohodnocení.Co se chování sester.které popisujete,týče,samozřejmě nelze omluvit,ale jako psychiatr bych v tom spíš viděla příznaky syndromu vyhoření.A burning out sy budeme za chvíli ve zdravotnictví trpět všichni.Já jsem si svůj prožila,ale už taky nepracuju ve zdravotnictví,ale jsem v plném invalidním důchodu.
Roman Durdis  |  reagovat
07.09.2010 | 12:40
K tomu "burning out" syndromu dodám vlastní zkušenost mladého lékaře. Čím více jsem se snažil, tím více se na mě hrnulo (bylo nahrnuto) práce, až do zcela fyzicky i psychicky nezvladatelných rozměrů... Odměnou je směšné ohodnocení, neodpovídající zodpovědnosti, náročnosti a nenahraditelnosti naší profese, o nutnosti neustálého vzdělávání ani nemluvě. Ničit si svůj osobní život, trávit většinu času v práci a porušovat na svůj úkor neustále zákony, to mi za 100 Kč hrubého na hodinu nestojí.
jif  |  reagovat
07.09.2010 | 11:25
tím závěrem ste na to,paní,kápla.to leoš chce:nezatěžovat zdravotnictví,a hned jet na krchov.správná volba.
Roman Durdis  |  reagovat
07.09.2010 | 11:35
ad pacientka: Máte možnost si na tyto poměry konkrétního oddělení písemně postěžovat. Svůj účel to jistě splní, ať bude stížnost oprávněná nebo ne (lemplové budou potrestáni a naopak ti slušní otroci budu mít zase o další důvod víc odejít).
sestra z nemocnice  |  reagovat
07.09.2010 | 19:29
ano blázni jsme všichni my co se staráme a musíme poslouchal takové bludy
A.  |  reagovat
08.09.2010 | 22:05
A už jste se zamyslela nad tím, proč jste doktora skoro neviděla? Protože nejsou a ti co zbyli se na to mohou v těchto podmínkách brzo vy...
Dr.Bouzek  |  reagovat
07.09.2010 | 11:09
Jistě jsou i takové sestry,které nemají ve zdravotnictví co hledat. Jenže existuje přímá úměra mezi kvalitou a platem. Pokud budou zdravotní sestry stále málo placené, tak mezi nimi bude kvalitních sester minimum. Kvalitní člověk, který zná svoji cenu, nebude pracovat za směšnou almužnu. Člověk nekvalitní, který se jinde nechytne, to udělá. Takže díky dalšímu škrcení peněz do zdravotnictví se bude poměr mezi nekvalitními a kvalitními zdravotními sestrami, stejně jako kvalitními a nekvalitními lékaři, zvětšovat ve prospěch těch nekvalitních. Prostě skvělé vyhlídky pro naše zdravotnictví, kdy si politici tak stále berou do svých úst kvalitu. Jinak mám jiné vzpomínky na zdravotní sestry. Pamatuji, jak si uvařily kafe, ale vůbec neměly čas ho vypít, takže před odchodem z práce domů si ho pak vypily na stojáka studené. A taky si pamatuji z nočních služeb mísové závody. Pacientka se probudí a zazvoní si na sestru, že chce mísu, tím vzbudí druhou pacientku a ta, když vidí, že si jedna říká o mísu, tak si řekne, že by ji taky chtěla a taky požádá sestru o mísu, no a jak jde sestra okolo jiného pokoje s těmi mísami tak si jí všimne jiná pacientka a chce taky mísu. Takže počet požadavků na mísy za chvíli zcela přesahuje možnosti chudáka sestry, která je na celé oddělení sama. Já bych si nepřál, aby moje dcera někdy dělala zdravotní sestru. To je jedno z nejhorších povolání, které znám a vím o tom dost. To je fakt lepší tancovat u tyče. Peníze neskonale větší, práce neskonale menší a společenské uznání na stejné úrovni. P.S. Pamatujete si jak sestry z Motolské nemocnice založily vedle špitálu nevěstinec?
Lenka Šnajdrová  |  reagovat
07.09.2010 | 11:28
Nepracoval jste u nás? :-)

Já jsem svoje vzpomínky shrnula sem: http://www.osetrovatelstvi.info/articles.php?article_id=20
sestra z nemocnice  |  reagovat
07.09.2010 | 19:32
nejen vzpomínky, ale realita
Dr.Bouzek  |  reagovat
07.09.2010 | 19:41
Tak jsem si to přečetl a prostě máte pravdu. Je to takový smutný humor. Ale ti pánové nahoře, ti si takové věci rozhodně nečtou, protože mají mnohem důležitější starosti než to, co vlastně dělá česká sestra v českém špitále. Problém české sestry je podle mě v tom, že ona prostě nakonec udělá co je potřeba, i když je na papíře napsáno něco jiného. Možná by to chtělo německý přístup. Co je psáno to je dáno. To se udělá a nic jiného a přesně jak je to popsáno. To by pane byla legrace, kdyby všichni zdravotníci přesně a do puntíku dodržovali co mají kde všude napsáno. To už by nám to naše zdravotnictví dávno kleklo. Je prostě smutné, že zdravotní sestra, místo aby se mohla skutečně starat o pacienta, vyplňuje papíry o tom, jak se o něj stará a podle toho je hodnocena. To je cesta našich akreditací. A že je to slušný byznys.
sestra z nemocnice  |  reagovat
08.09.2010 | 09:27
pane doktorem máte pravdu už by dávno zdravotnictví nefungovalo, ale tady se spoléhá že to vždy sestry a lékaři nějak udělají a že a pacient bude vždy spokojen
Dr.Bouzek  |  reagovat
07.09.2010 | 11:11
a taky si pamatuji jak na JIPu jedné špičkové pražské nemocnice se setry neměly šanci dovolat lékaře hodiny a hodiny, a tak musely ordinovat samy. A to fakt nekecám. Taky jakože v jiné nemocnici infuze ukončovala uklízečka. To jsou autentické zážitky, to jsem si nevymyslel. Takže kvalita především, soudruzi.
tom  |  reagovat
07.09.2010 | 13:22
Ide to od 10 k 5, ked si niekto zvoli medicinu, nech zabudne na sukromny zivot
Zodpovednost, hodiny prace a tomu neodpovedajuce peniaze
Smer Nemecko, kym je clovek mlady
tom  |  reagovat
07.09.2010 | 13:22
Ide to od 10 k 5, ked si niekto zvoli medicinu, nech zabudne na sukromny zivot
Zodpovednost, hodiny prace a tomu neodpovedajuce peniaze
Smer Nemecko, kym je clovek mlady
-NFA-  |  reagovat
07.09.2010 | 13:33

Ten člověk si ani nepamatuje co říká na začátku tohohle rozhovoru. Holt politik, co vyrostl za kominíků.
A za jeho názory by dostal tak leda do d...y
Oligofrenik  |  reagovat
07.09.2010 | 13:45
Kádrová práce TOPky jak za komunistů. Máme tady blba, ale je to správný straník a potřebuje nějakou práci. Tak mu dáme náměstka ministra zdravotnictví. Přesně takovou kádrovou politiku dělala KSČ. Ještě je moc hezké,jaka vrchni straka Kalousek si vzal straku Bartáka pod svá křídla na ministerstvo. Všem voličům TOP 09 bych ty peníze vzal. Ti si to zaslouží. Na peníze ostatních bych nešahal.
neurolog  |  reagovat
07.09.2010 | 23:20
Úplně jste mě dostal, to je přesné.
Medik  |  reagovat
07.09.2010 | 14:51
V této zemi pracovat nebudu PANE Pavelka!
Medik2  |  reagovat
07.09.2010 | 15:33
Mladí lékaři budou mít čím dál menší problém s prací v zahraničí, čím dál větší sebeúctu a čím dál menší ochotu čekat na zázrak. Studenti v posledních letech nastoupivší musí s odchodem počítat. Vzhledem k tomu, že už teď je lékařů nedostatek...
Anonym  |  reagovat
07.09.2010 | 15:51
Pracuji v té největší jihočeské nemocnici. Pan náměstek nemluví pravdu, nedostatek lékařů se týká i této nemocnice, vedení této nemocnice jen uměle vytváří image toho, že si lékaře vybírá, stejně tak je to se sestrami. Přesčasy 150 hodin měsíčně jsou denním chlebem. A že jsou v této nemocnici výborné platové podmínky? Považuje někdo plat 130 korun hrubého za hodinu na výborný?
LG  |  reagovat
07.09.2010 | 16:12
Nechápu,jak takhle může odpovídat kolega,lékař tak zkušeného kalibru.
To je tedy kolegialita
Jiří Wicherek  |  reagovat
08.09.2010 | 07:59
Nejde o lekare, natoz kolegu.
A.  |  reagovat
07.09.2010 | 16:37
Prosím dejte výpovědi, nic jiného nepomůže nebo odejděte. Lékaři pohrozí výpověďí a každému je jasné, že se to neuskuteční, místo navýšení platu ho ještě sníží. V jiných profesích by se to NESTALO!!! Lékaři si musejí přestat srát na hlavu, slušně to napsat nejde.
bo.  |  reagovat
07.09.2010 | 17:28
Vladimir Pavelka:
Bylo by dobré, abychom získali nějaké evropské dotace. Když platíme do Evropy daně, tak aby peníze nešly jen do starých zemí, ale také k nám.

web Ministerstva financi:
Čistá pozice ČR za první pololetí 2010 je [tedy] výrazně pozitivní, získali jsme o 22,7 mld. Kč více, než jsme do evropského rozpočtu odvedli.

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/tiskove_zpravy_56909.html
a
http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/rozpocet_eu.html
Dr.   |  reagovat
07.09.2010 | 18:03
K panem Vladimírem Pavelkou uváděné bohaté lékařské praxi v kombinaci se snůškou nesmyslných a lživých tvrzení dávající nepokrytě najevo nezájem o osud zdravotníků a potažmo pacientů mě napadá jeden tvrdší příměr:

Hitler měl také živoský původ a přesto vyvraždil milióny...židů.
MUDr.Pecha  |  reagovat
07.09.2010 | 18:16
jedine, co rici - tady bude asi nekdo opravdu na svém místě, ze by odborník.
Pokud namestek ministra zdravotnictví rekne do medií, ze doktorů je dost, ale nevi kde jsou, tak asi nepatrí do vedoucí funkce , ale na obvos o dvou lidech - sestra a doktor. Možná se pletu ja, my schaněli na odd. gynekologie a porodnictví doktory 2,5 roku a bez efektu. Za mirný poplatek panu námestku poradím, kde ti doktoří jsou - musím si taky přijít na své.
normální člověk  |  reagovat
07.09.2010 | 18:43
Já to vnímám tak, že medicína je poslání, vždyť máte Hippocratovu přísahu, musíte pomáhat, když už jednou ste doktoři, a jestli se vám to nelíbí, neměli jste to jít dělat, tady má každý svobodnou volbu. Když jdete po penězích, máte podnikat jako normální člověk. Chcete pomáhat lidem? Nějaký základní plat na přežití musí doktorovi stačit, děláte to hlavně pro ten dobrý pocit užitečnosti, který já třeba nepotřebuji, mě stačí vydělávat. A jste placeni z mých daní, tak co byste chtěli, jachty, drahý bouráky??? Hlavně ještě když je krize, je čas snižování platů státních zaměstnanců. A myslím, že stávkovat nesmíte, doktoři ani sestry, to je nezákonné, někdo by mohl kvůli vám někde umřít, a to byste klesli u celé společnosti. A upřímně, stávkování s nějakou plackou na plášti nebo cedulí na dveřích, když budete normálně pracovat, je vám na houby, takže se na to vykašlete.
normální člověk  |  reagovat
07.09.2010 | 19:02
Ještě mě napadlo, když si čtu ty vaše výhrůžky, asi kdyby vás polovina dala od ledna výpověď, někde by se musely najít bohužel peníze na zdravotnictví tedy na vaše platy z našich daní, protože já přiznávám, že bez medicíny se neobejdeme. Bylo by to vydírání, ale asi by se nedalo nic dělat. Můj názor ale je, že jestli se najde 10% doktorů, co dá výpověď, bude to dost, a zdravotnictví to vůbec nepocítí, a aspoň zůstanou jenom srdcaři tzn. ti opravdoví doktoři, co to nedělají pro peníze. A to bude jednoznačně dobře pro nás pacienty.
katango  |  reagovat
07.09.2010 | 19:25
Poslyšte,to,co jste napsal,NENÍ ironie ? Pokud to myslíte vážně,pak doufám,že se toho,co chcete,taky dočkáte.
normální člověk  |  reagovat
07.09.2010 | 19:31
Nerozumím, co se vám zdá na mém názoru ironického??? A ano, jestli jde o to, že cca 10% nebo třeba i 20% doktorů, co je zajímají peníze víc než pacienti, odejde, pak se opravdu těším, až se toho příští rok dočkám.
sestra z nemocnice  |  reagovat
07.09.2010 | 19:41
a já se těším až budete potřebovat pomoc a ona nebude
:-)  |  reagovat
07.09.2010 | 19:43
No comment...
Dr.Bouzek  |  reagovat
07.09.2010 | 19:44
Jako satira je to člověče vynikající. Pište dál. Čím více humoru, tím lépe.
Jiří Sedlák  |  reagovat
07.09.2010 | 23:16
Domnívám se, že výše uvedený příspěvek od pána s nickem normální člověk je pouze cílená provokace :).
Jiří Wicherek  |  reagovat
08.09.2010 | 07:54
Hmmm, ja soudim, ze jde o "smich skrz slzy".
sestra z nemocnice  |  reagovat
08.09.2010 | 09:31
já si to nemyslím veřejnost totiž o nás tak smýšlí a bere sestry a lékaře jako něco co je tady pro ně
Jiří Wicherek  |  reagovat
08.09.2010 | 11:49
Ale ano, to je spravne, my jsme tu opravdu pro ne. My vsak musime byt schopni si prosadit, ze jsme sice pro ne, ale za "neco" a to "neco" nesmlouvave vyzadovat. Problem totiz neni ani tak ve verejnosti jako v nas.
Jiří Sedlák  |  reagovat
08.09.2010 | 20:56
Vím, jak to myslíte, ale příspěvek je formulován takovým způsobem, že se záměr provokace nabízí.
Rotnagl  |  reagovat
08.09.2010 | 08:33
Paní, prosím, čím Vy se zivite? Mám par přátel, jejichž nazory na lékaře jsou podobne jako Vaše a vyplývá to z neznalosti a ignorace problemů z jiných oboru. Vetsinou za tím stojí mindrak vůči vzdelanym lidem a částečně ještě socialistické úvahy na tema: zdravotnictví zadarmo, vzdělaní je dar společnosti Vám lékařům, tak proč by mělo byt nějak oceňovano? Vzhledem k tomu, ze je za těmito názory mindrak z vlastní omezenosti, nemá cenu se v těchto pripadech pouštět do diskuse.
sestra z nemocnice  |  reagovat
08.09.2010 | 09:35
máte sice pravdu, ale musí se o tom problému mluvit protože tato splečnost neví co je ve zdr. za těžkou práci všichni nás vidí podle přiblblých serialu
neurolog  |  reagovat
07.09.2010 | 23:25
Hezký, dávno jsem se tak nezasmála.
Normální ....  |  reagovat
08.09.2010 | 08:36
Z čeho soudíte, ze jste normální člověk? Nazory mate dost extrémní;-)
1 rok po medicíně  |  reagovat
07.09.2010 | 18:56
Už se těšim až mě bude operavot kvalifikovaná vysokoškolsky vzdělaná sestra.
Víc takových.
sestra z nemocnice  |  reagovat
07.09.2010 | 19:42
tak to radši opravdu ne
jana  |  reagovat
07.09.2010 | 20:28
naurážej vysokoškolsky vzdělanou sestru !! sestra má právo na vyšší vzdělaní tak jako každý jiný a pokud má možnost studovat svůj obor at ho studuje. A nepleť dohromady práci sestry lékaře! ve zdravotnictví bude vždy potřeba sester a lékařů
:-)  |  reagovat
08.09.2010 | 18:06
Zde nikdo neurážel, operovat asi vážně nebudete, tek kolegyně nebuďte vztehovačná, o to zde skutečně nešlo, urážet práci erudovaných sestřiček...
Internista  |  reagovat
07.09.2010 | 19:39
Panebože, to nejlepší nakonec...jeli to už konečně konec...!
Jakákoliv diskuse či snad v tomto případě vznosně řečeno - akademická debata - nad tímto naprosto ubohým, inkoherentním projevem myšlení dalšího nochsleda MZdČR, který se v průběhu krátkého rozhovoru je schopen sám utopit ve vlastních "polopravdách" resp. evidentních lžích, je vpodstatě zbytečná. Spíše nežli úvahám o svém mládí "geroye" medicíny, kterou sám klinicky asi dlouho nevykonával (leda z ředitelského křesla), by se měl věnovat úvaze o brzské návštěvě kolegy specialisty z oboru psychiatrie i za cenu 100 Kč bez doporučení PL, mile rád na tento akt přispěji, popřípadě jej z mého "nadprůměrného" platu uhradím...
Dr.Bouzek  |  reagovat
07.09.2010 | 19:49
až vaše dítě bude operovat sice nešikovný, neatestovaný, špatně placený ale SRDCAŘ. A nejlépe srdcař z Kazachstánu.
normální člověk  |  reagovat
07.09.2010 | 20:03
Vážený pane, až já budu chtít nechat operovat moje dítě, zajedu si na nějakou špičkovou kliniku u nás nebo třeba i v Německu a zaplatím si to, a rád, protože půjde samozřejmě o moje dítě. Tady se ale přece nebavíme o soukromých klinikách pro podnikatele, ale o státních nemocnicích pro nízké a střední vrstvy. A já opravdu nechápu, proč by v těchto měli ošetřovat lékaři příslušející k vyšší vrstvě společnosti, s jachtami a drahými auty. Ano, tam ať ošetřují klidně lékaři z Kazachstánu.
Medik  |  reagovat
07.09.2010 | 20:09
Vy jste spis tak trochu provokater. V horsim pripade clovek neznaly veci. V druhem pripade byste se ale mel zdrzet komentaru o vecech, o kterych nemate ani zakladni poneti.
Medik  |  reagovat
07.09.2010 | 20:09
Vy jste spis tak trochu provokater. V horsim pripade clovek neznaly veci. V druhem pripade byste se ale mel zdrzet komentaru o vecech, o kterych nemate ani zakladni poneti.
Dr.Bouzek  |  reagovat
07.09.2010 | 21:05
To už jsme tady měli, komunisté Sanops a Homolka a prostý lid otlučené lidové špitály jako třeba Vysočany. Tak normální člověk se nechá operovat v cizině. No, když na to má, proč ne? A ti, kteří na to nemají a budou muset nechat operovat Kazachy u nás jsou tedy nenormální lidé? Jak to tedy je?
..  |  reagovat
07.09.2010 | 21:56
Pán zřejmě neví kolik taková operace a následná (třeba 3denní) hospitalizace stojí...
lekarka  |  reagovat
07.09.2010 | 22:48
Vážený pane normání člověku, a kde si asi myslíte, že se berou lékaři na renomovaných klinikách? Jako specialista jistě nikdo nezačíná. Nehledě na to, že co je za peníze, nemusí být vždy to nejlepší, pokud ale ti nejlepší odejdou - za penězi - neboť bez nich není život možný, kdopak asi bude na klinikách pracovat???
KOlego,  |  reagovat
07.09.2010 | 23:31
je mi moc líto, že Vše skvělá satira nebyla, jak se zdá, prostým lidem pochopena. přestaňte naznačovat, začněte trkat.
sestra z nemocnice  |  reagovat
08.09.2010 | 09:38
to snad nemyslíte vážně??? až nebudete mít Ty prachy tak Vám budeme dobrý
lékařka  |  reagovat
08.09.2010 | 15:11
Patrně jste zamrzl někde v minulosti a absolutně nemáte ponětí o realitě ve zdravotnictví! Proč mluvíte o nízkých, středních a vyšších vrstvách? To snad máme za sebou... Státní nemocnice nejsou zařízení pouze pro nižší vrstvy a takovéto rozdělování je naprosto zcestné. I ve státních nemocnicích léčíme podnikatele, bývalé primáře, manažery apod. A kde si myslíte, že se vzali ti páni doktoři na těch špičkových klinikách?? Stejně jako ostatní začínali ve státní nemocnici! Pouze měli to štěstí, um a velké ambice (možná i nějakou tu přímluvu), že se dostali na "špičkové" pracoviště. A Váš argument, že jsme složili Hipokratovu přísahu a musíme pomáhat lidem, je sice pravdivý, ale je to zaměstnání jako každé jiné! Ano, jsem spokojená s tím, že můžu léčit lidi a mám dobrý pocit z toho, když odejdou z oddělení vyléčeni, ale to mi má podle vás stačit pro život? Copak z mé spokojenosti zaplatím nájem či plenky pro dítě? Probuďte se prosím vás a buďte realista!! Lékař je zaměstnání jako každé jiné a také má být stejně jako každé jiné ohodnoceno. Jako lékař nepotřebují vydělávat padesát tisíc měsíčně, ale chci hlavně ohodnocení odpovídající odpracovanému času! Jako absolvent jsem pro nenmocnici levná pracovní síla, s úvazkem 0,5 a povinností pracovat tolik hodina, jako bych měla úvazek plný! Ale peníze mám za poloviční! Takže PO - PÁ 8 hod.denně za 8000Kč! A vy tady argumentujte s tím, že si máme vystačit se nějakým minimálním platem! Prvně si zkuste vydělávat tolik co já, poplatit všechny výlohy a pak uvidíte, že ono to tak lehké není!
A navíc - kde jste viděl ty jachty a drahá auta? V televizi asi, ne? Jediní, u koho jsem viděla drahá auta, byli někteří primáři a ředitelé nemocnic. Třeba můj kamarád je 8 let v praxi, je vedoucím lékařem na velkém oddělení v Brně a jezdí Škodou 120.
A doufám, že jednou vás ten pan doktor z Kazachstánu bude ošetřovat...třeba pak začnete vážit svá slova...
záchranářka  |  reagovat
08.09.2010 | 16:44
Pane, vy tu ale mluvíte úplně z cesty. Nikomu nepřeji nic špatného, ale co třeba když vás a vaše děti postihne něco akutního nebo třeba autonehoda??? Když pro vás přijede záchranná služba, nikdo se vás nebude ptát do jaké nemocnice budete ráčit odvést. A mimojiné, u nás máme již dva lékaře nečechy.. a věřte je to katastrofa! A víte kde jsou ti naši kvalitní lékaři? V Německu! Modlím se za naše zdravotnictví...
Hilfer  |  reagovat
07.09.2010 | 19:54
Lidé, kteří kvalitně, rádi a zadarmo pracují jsou psychopaté. Pro Véčkaře to jsou ale srdcaři. Tak nevím. Náš Absurdistán pokračuje dál. A věřil jsem, že se staneme normální zemí. Tak snad nové volby za čtyři roky to změní.
Jiří Sedlák  |  reagovat
07.09.2010 | 23:21
Omyl, pane Hilfer. Volby nezmění vůbec nic, ani příští, ani ty další, ani ty potom. Změnit to můžeme jen my.
bikerbiker  |  reagovat
15.09.2010 | 10:32
máte 100% pravdu
lékařka  |  reagovat
07.09.2010 | 20:07
Už dlouho jsem neslyšela tak zjevnou lež. Pracuji v jedné z jihočeských nemocnic. Pokud je tam takový dostatek lékařů, proč jsou některá oddělení českobudějovické nemocnice zavřená kvůli nedostatku perosnálu. Zeptejte se v Krumlově, Prachaticích nebo Strakonicích, jestli nepotřebují lékaře na internu nebo třeba gynekologii, nebo ARO? Proč tedy všude visí jejich inzeráty?
Lež, lež, lež!!! O panu Pavelkovi víme v JčK své...
katango  |  reagovat
08.09.2010 | 10:36
Nemohla byste být konkrétní ? Myslím,že by to většinu nejihočeských lékařů zajímalo.Mne určitě.
:-)  |  reagovat
07.09.2010 | 20:07
Ad normalní člověk...vážený zahadný pane podnikateli přestaňte se laskavě honosit titulem "normalní člověk" v našich světech asi normalní není stejný pojem, dobře si též přečtěte Váš poslední příspěvek, přijdete mi spíše jako nevycválané elitářské prase...
medik2  |  reagovat
07.09.2010 | 20:22
Srdcař je Jirka Němec, mistr skluzů...jenže po něm se chce 90 minut na hřišti, a ne 80 hodin přesčasů...a jeho chybné skluzy beztak skončí v ordinaci:)
Mlady nelekar  |  reagovat
07.09.2010 | 20:41
Za rok koncim medicinu. Kdyz to pujde, chci samozrejme zustat tady a lecit. Nechci jit do farmaceuticke firmy ani do zahranici. Ve chvili kdy to nepujde, tak se musim bohuzel nejak zaridit. Ve chvili, kdy ma profesor na renomovane prazske klinice sedesatku hrubeho, nevidim svoji mladou lekarskou budoucnost moc ruzove. Nebudu zacinat na zadnem renomovanem pracovisti a uz vubec ne jako profesor. :-) Tak zdar vsichni srdcari i ti zdrave smyslejici!
Kony  |  reagovat
08.09.2010 | 09:05
Neztrácejte čas.Už to nejde zařídit teď.
Oligofrenik  |  reagovat
07.09.2010 | 21:07
buďte srdcaři a pracujte do roztrhání těla za pár šupů. Jen tak vás budou mít normální lidé rádi.
MUDr. Demlová Barbora  |  reagovat
07.09.2010 | 22:31
Tento příspěvěk je opravdu jen k pláči.....
Anopheles.  |  reagovat
08.09.2010 | 07:34
Kolegové, proboha, copak vám nedošlo, že tomuto člověku jde o jakési patologické "sexuální" ukojení svého nadměrného libida ? Je to ubožák, který těmito bláboly akorát znejisťuje vás, kteří se necháte nachytat. Nereagujte na nic, co by vás provokovalo. Jděte si za svým. Pravda zvítězí.....
sestra  |  reagovat
08.09.2010 | 09:44
a to jste zažil kde!!!
Anopheles.  |  reagovat
08.09.2010 | 12:29
Tak už přestaňte ! Shodli jsme se tady, že Pavelka je vůl non plus ultra a teď začněte dělat něco užitečného. Např. jako já, přeposílejte všechny tyto články označené jako "interpelace poslancům" všem těm šaškům v Poslanecké sněmovně. Zavalte je interpelacemi, až z toho budou tumpachoví. Jenom toto má jakýsi význam. Jenom Parlament totiž může ovlivnit VZP a další a je odpovědný za financování zdravotního systému !
Když už si dali do Ústavy takovou blbost o bezplatném zdravotnictví na základě zákona, tak teď mají, co chtěli.....
v.z.  |  reagovat
08.09.2010 | 17:37
Pan náměstek myslí zřejmě časy totality, kdy sloužil a zkusil tvrdý chleba, jedině tak má jeho úvaha logiku. I tehdy doktůrek makal za hovno a papaláši z ministerstva se měli jako prasata v žitě... Mimochodem, proč má pan náměstek vyšší plat než já-lékař? Nemyslím, že bych pracovala méně a moje zodpovědnost za lidské životy není o nic menší než jeho zodpovědnost za stát...Ukažte mi vyspělý stát, kde budou léčit závislost aniž by si pacient neuhardil alespoň denní poplatek za pobyt na lůžku a nikdo to z něj nevymůže, kde platí vyspělý stát pacientům s CHOPN léky, když kouří krabičku denně,atd.atd.- opět jako za totality. Dokud neuděláme pacienty finančně spoluzodpovědnými za své zdraví a jejich dluhy za hospitalizace vymahatelnými, zdravotnictví bude v krizi a my na to máme doplácet.Ani hovno...půjdu do zahraničí!
dr.Bouzek  |  reagovat
08.09.2010 | 18:35
MUDr. Vladimír Pavelka, první náměstek ministra zdravotnictví

Jaká by měla být dle vašeho názoru hodinová výše platu lékaře po nástupu do nemocnice? Jaká by měla být hodinová výše platu plně kvalifikovaného lékaře? Dokdy by tyto vaše představy měly být realizovány?

To je otázka finančních prostředků, které plynou do rezortu. Moje představa je trošku odlišná od těch zjednodušených představ. Lékař by měl být placen za odváděnou práci. Systém profesních platů tak jak byl nastaven v jihočeských nemocnicích – tamní nemocnice netrpí žádnou personální nouzí, netrpí nouzí o lékaře. Tam je odměnování lékařů na velmi dobré úrovni. Týká se to všech nemocnic v Jihočeském kraji. Českobudějovická nemocnice si v toto chvíli dokonce lékaře vybírá. Je pravda, že někteří lékaři odešli za prací do zahraničí a dneska se již po několika letech vracejí. Takže nejde o hromadný exodus. Někteří z mé generace emigrovali za lepším výdělkem a někteří zůstali, protože věděli, že se budou mít lépe.

Čtenář se ptal, jaké konkrétní hodinové sazby by lékaři měli mít…

Neřeknu konkrétní hodinové sazby, protože to by bylo nezodpovědné tvrzení.

MUDr. Svatopluk Němeček MBA, ředitel FN Ostrava

Kolik by si měl podle vás český lékař v nemocnici vydělat?

Pokud nebudu brát ohled na to, co je společensky možné nebo nemožné, tak dobrý lékař, kterého si primář váží, by měl mít po deseti letech praxe kolem sta tisíc korun hrubého měsíčně, a to aniž by trávil v nemocnici půlku života. Částka mi nepřipadá nijak extrémní. Určitě by jeho odměna neměla být stanovena podle toho, kolik let si na klinice odseděl.
turista  |  reagovat
08.09.2010 | 23:59
Ty jachty, baráky a drahé bouráky jsou mezi lékaři vyjímečné. Má je pár vedoucích pracovníků, pár vykuků z řad soukromníků. Sekundární lékaři jsou rádi, že jakž takž uživí dvě děti. Máme sice hanebné platy, ale nějak s nimi horko těžko přežíváme. Nejsme však masochisté. Ani nejsme perpetuum mobile. Srdcařství se v kapitalismu člověk nenají. V této zemi totiž nic kromě naší práce není za babku. Takže pan "normální člověk" je asi nějaký provokatér. Současná snaha naší pravicové vlády snížit tarify zkušeným druhoatestovaným lékařům o 42% na úroveň 700 Euro měsíčně je neuvěřitelná drzost. Snížení minimální ceny práce specialisty pod úroveň "hajzlbáby" v Německu se nesmíme nechat líbit. Zkušený specialista přece nemůže řešit problém zda uživí rodinu a to ani v tom našem Bakalistánu. A spoléhat na nadtarifní složky platu nelze. To jsou pouze těšínská jablíčka. A náměstek Pavelka? "No comment."
Zdena  |  reagovat
09.09.2010 | 05:08
No tak to je přímo katastrofální zjištění!!!
Hilfer  |  reagovat
09.09.2010 | 06:58
Milá paní redaktorko, zjištění kdo vlastně sedí jako první náměstek ministra zdravotnictví je děsné. Možná udělejte další rozhovory s dalšími náměstky ministra zdravotnictví a masový odchod lékařů a ostatních zdravotníků z České republiky bude tutovka.
Zřejmě nenormální člověk  |  reagovat
13.09.2010 | 13:24
Vážené zdravotní sestry, vážené paní doktorky, vážení páni doktoři, máte mou plnou podporu. Vaše práce je nedoceněná, velmi často jsou porušovány Vaše zákonné nároky a odměnou Vám je spílání a nejedna jedovatá slina, o absurdních platových ohodnoceních ani nemluvě. Jediná chyba (nezřídka způsobená vynucenou únavou) Vám není odpuštěna, dobře odvedená práce je přehlížena, byť menší než stoprocentní výkon Vám není tolerován. Potýkáte se s arogancí, nevědomostí, ba tupostí, jste označováni za zabijáky, ne-li přímo vrahy (viz. "doktoři mi zabili dědu" atp.) Nejsem lékař a naštěstí zatím ani příliš častý pacient, ale upřímně doufám, že až bude návštěva nemocnice nezbytná, bude mě ošetřovat česky mluvící, dobře placený lékař nebo lékařka, jež nebude mít šedesátihodinový spánkový deficit. Stejně tak očekávám, že tomuto lékaři bude asistovat kvalifikovaná sestra, se kterou nebudu mít problém promluvit ve své mateřštině a která se i přes náročnost své práce bude usmívat, protože jí na účet ve správný čas přistane adekvátní ohodnocení. Ovšem jako ("nenormální") člověk, který si váží nejen Vámi vynaloženého času a peněz na studium (o studiu "zdarama" ať si každý plácá co chce, já se pohybuji v tomto vesmíru a teď), ale také odhodlání pokračovat ve svém poslání i přes nepřízeň "vrchního velení" a legislativních úprav, pro Vás mám jediný vzkaz: Utečte dokud je čas! Až budou všechny ty chytráčky (např. viz. příspěvek "normálního člověka" nebo diskuze k tomuto článku: http://www.novinky.cz/domaci/211162-vzdelavani-lekaru-je-tragedie-pacienti-to-pociti.html) kuchat vrátný na chodbě, budou se pídit po tom, kde se stala chyba. Z neodpovědí pana Pavelky (titulem MUDr. ho značit odmítám) je mi, s odpuštěním, na blití. I já se vzděláním z pouhého gymnázia a bez tak obsáhlých životních zkušeností vidím ty donebevolající bezostyšné vytáčky, lži a kraviny...jenom nic neříct! Jenže i to o něčem vypovídá... A chlubením se "Nasloužil jsem stovky, tisíce hodin..." - to já v optice také, jen za poslední rok. Spočítá si to každý, kdo má k ruce pracovní kalendář a kalkulačku...a nepotřebuje k tomu ani dokončené základní vzdělání, tyhle počty se berou už na prvním stupni. Takže všem sestřičkám, zřízencům, lékařkám a lékařům přeji brzké zlepšení životních podmínek, ať už u nás nebo za hranicemi, a panu Pavelkovi přeji aby mu buď bliklo a vzpamatoval se, nebo aby mu někdo s pořádnym rozběhem a v kanadách nakopal kmíny...
Jan Semrád  |  reagovat
13.09.2010 | 13:47
Po přečtení rozhovoru jsem přesvědčen, že pan doktor Pavelka je naprosto nekompetentní k výkonu funkce prvního náměstka ministra zdravotnictví. Člověk v této funkci přece nemůže odpovídat na řadu konkrétních otázek, že neví, není odborník na audity, kontroly atd. a problematiku přetížení lékařů a dalších zdravotníků smést se stolu argumentem, že sám odsloužil tisíce hodin. Nechce se mi věřit, že si dr. Pavelku vybral jako spolupracovníka sám ministr Heger.
také člověk nikoliv ze zdravotnictví  |  reagovat
15.09.2010 | 18:26
Vážený pane. To označení "normální" Vám stanovili jako diagnozu, nebo jste to myslel jako titul získaný samostudiem Blesku ? Jinak si to totiž nedovedu vysvětlit. Nebudu komentovat odpovědi pana "náměstka", protože to komentář nepotřebuje. Ale chtěl jsem se pozastavit u jiné věci. Ano vážení zdravotníci, takto Vás vidí řekl bych většina nelékařské veřejnosti. Bohužel. Je to cílenou dezinformační a mediální masáží za kterou by se nemusel stydět ani Goebels. Nikdo z těch o kterých píši si asi nikdy nepoložil otázku, co se stane až umořím svého "služebníka" k smrti. Prostě ho nebudu mít. Jak jednoduché. Je to ale i vaše dílo. Přijde mi to jak spoluzávislost u alkoholika. Alkoholik vydírá svou rodinu, dovolává se rodinné solidarity a ždíme ji jak se dá až ji zničí. Následně umírá bez rodiny v příkopu. Dokud se to vždy nějak udělalo, nic se nezmění. Tak začněte.
katango  |  reagovat
16.09.2010 | 00:00
člověče díky,vaše slova jsou balzámem pro mou duši prodělávající další záchvat misantropie....Ne,vážně,děkuju,je to radost aspoň někde číst něco takového.
lékař  |  reagovat
24.10.2011 | 01:04
"Něco za něco", domlouvají se politici a managmenti nemocnice při golfu. "Nějak to uděláme. Je to choulostivá a zvláště kardiální - ministerská záležitost. Musíme omladit kolektiv a splnit slib", vysvětluje Ing.- vedení nemocnice. "Výměna staršího lékaře za atraktivní Mgr. bude hračka",dále konstatuje. "Pan náměstek MZ nám tuto výměnu odsouhlasí efektivností, únavou lékaře, atd. viz citovaný článek "Medicína je tvrdý chleb. A každý lékař ho musí přijmout." Práce lékaře a práce Mgr. je přece stejná, tvrdí Ing. - vedení nemocnice. "Porušíme sice zákon, ale jsme krytí tímto článkem", diskutují. Ale jak zdůvodníme. proč rušíme oddělení, co řekneme řediteli a ostatním? Známe metody, něco na něho najdeme. Zapojím ostatní členy oddělení k donášení. V jeho zcizených osobních věcech něco najdeme. A kdyby to nepomohlo, pomluvíme ho, znevažíme jeho práci, osobnost, v době výpovědi ho zastrašíme, izolujeme ho. Mám známe i na policii, něco odposlechneme a k mailové poště máme přece přístup", chlubí se Ing.-vedení nemocnice. "Určitě na něho něco najdeme. Mám to už několikrát vyzkoušený a funguje to. Máme postavení, moc i autoritu, jsme uznávaní a ctihodní, těžko se ubrání", konstatují.
Musím potvrdit, že to doopravdy funguje, ale měli by politici a vedení nemocnice přitvrdit, tak jak to dělali STB,KGB, muži s knírkem atd. Doktor -dizident je vycvičený, zažil vězení, výslechy i honění chodce autem po chodníku. Toto není fikce, to je skutečnost.
Z historie víme, že tyto metody se používaly od počátku lidstva, byly i krutější a byly vždy učinné,jestliže převládl strach a nezvítězila slušnost a morálka okolních lidí. Strach lidi pralyzuje, morální marasmus ničí, vede k populismu i válce. Proro křičím: "Mluvte pravdu a nebojte se."
Ano, toto není fikce ani sen, toto se doopravdy stává. a to nejenom politikům, ale i lékařům-obyčejným občanům. Jen ti, kteří poslouchají jako ovce, nevyčnívají se tyto příhody nestanou. Asi se zařadím poslušně do stáda, neonemocním, neohrozím své nejbližší. Co radite Vy? Pomůžete ?

Přidání příspěvku do diskuse

Neregistrovaný autor:


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.