Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Pátek 10. únor 2012 | Svátek má Mojmír
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Uživatelské jméno (e-mail):
Heslo:
 

Zprávy

Nemocnice se potýkají s krizí. Chybějí peníze na léčbu

08.09.2010 09:42
Zdroj: Mladá fronta DNES
Autor: Alena Hechtová
Nedostatek peněz v nemocnicích pociťují citelně i pacienti. Například v ongologii už nemocnice začínají odkládat léčbu těch pacientů, kteří to potřebují. "Je to velmi stresující, když pacientovi řeknu, že má rakovinu a zároveň také to, že ho v nejbližších týdnech zřejmě nebudeme moci začít plně léčit," říká lékař specializovaného onkologického centra v Thomayerově nemocnici v Krči...
Příspěvků v diskusi: 16

Diskuse

Administrátor si vyhrazuje právo blokovat přístup do diskusí odborného webu Medical Tribune těm diskutujícím, jejichž příspěvky se netýkají tématu diskuse nebo jsou vulgární (eventuelně takové příspěvky individuálně vyřazovat).
Jiří Wicherek  |  reagovat
08.09.2010 | 10:13
stale znovu a znovu se mi na mysl nuti otazka, kdo za pripadne nasledky, komplikace zdravotniho stavu nemocneho, plynouci z odlozeni diagnost. ci lecebneho vykonu z ekonomickych duvodu, ponese pripadnou odpovednost. To pak najme s prihlednutim k onomu nedavnemu rozhodnuti US o nepromlcitelnosti moznych lekarskych pochybeni.
Soudim, ze zdravotnicka zarizeni by si mela od tzv. zdrav. pojistoven, v pripade hrozici neuhrady za provadene diagn. a ter. vykony, vyzadat prislusna pisemna potvrzeni, nejlepe vztazena ke konkretnimu nemocnemu a konkretnmu vykonu. Jedno pare tohoto potvrzeni bych dopoporucil predavat nemocnemu s doporucenim, aby si na sve ZP dojednal nejblizsi mozny termin, kdy by vykon mohl byt ZP uhrazen a tedy i proveden.
katango  |  reagovat
08.09.2010 | 10:26
Jo,souhlas.Za prvé pacienti konečně pocítí marasmus našeho zdravotnictví.Za druhé by se tím krokem ZP konečně přihlásily k odpovědnosti plynoucí z práva,které si přivlastnily,totiž rozhodovat o zdravotní péči,kdy,kde,komu a za kolik.Jen mám obavy,že písemně nebude nic.My starší to známe dobře z totality.
Jiří Wicherek  |  reagovat
08.09.2010 | 11:29
Ano, obavam se tehoz. Presto zde bude ona zadost o vyjadreni prislusne tzv. ZP. Ona i zadna odpoved je odpoved. Nemocnym by pak melo byt sdelovano, ze termin jejich vysetr. ci osetr. jim t.c., vzhledem k mlceni "jejich" tzv. ZP, nelze stanovit, at se obrati na "svoji" tzv. ZP.
lékařka  |  reagovat
08.09.2010 | 11:48
Už jsem to kdysi někde zmínila..jako pacienta(a neteoretizuju, pacientské zkušenosti mám poměrně slušné) mě daleko víc zajímá, zda-li má moje pojišťovna na účinnou léčbu mé nemoci a peníze nemizí v nějaké černé díře(na lesklý časopis o pohodě jim kašlu), než to, jestli se doktor tvářil kysele, a poseděla jsem si v čekárně, s tím už se nějak vyrovnám. Není to ten správný prostor k realizaci pro pacientská sdružení? Jednak k tomu, aby byli pacienti lépe informování, a taky k tlaku na pojišťovny.Ono se to pořád staví, že pacienti musí bojovat se zdravotníky, aby dostali péči. A nejspíš to tak úplně není.
Bohumír Šimek  |  reagovat
08.09.2010 | 12:13
Jen malá poznámka. Je trochu posun v chápání "černé díry" ve zdravotnictví u nás a ve světě. Ve světě jsou černou dírou chápány rozevírající se nůžky mezi potenciálními možnostmi medicíny a možnostmi ekonomickými. U nás většinou za černou díru považujeme tunely a další rozkrádačky veřejné i neveřejné, třeba zbytečné rozhazování peněz.
Bohumír Šimek  |  reagovat
08.09.2010 | 12:08
Jenže, milá katango, to rozhodování našich pojišťoven je stějně nesvobodné jako naše. Otěže naší svobody mají v rukou naši politici!
katango  |  reagovat
08.09.2010 | 12:48
Živě si vzpomínám na chování VZP poté,co David Rath jako ministr zdravotnictví prosazoval vyšší úhrady za péči.V tom roce první měsíce VZP platila pouze miniaturní zálohy a pak takto vysosaným OSVČ předložila k podpisu dodatky ke smlouvám spolu s papírem,kde bylo předtištěno,že lékař žádá,aby úhrady péče byly dle starého systému a ne podle dr.Ratha.Když jsem se zeptala,co bude,když to nepodepíšu,bylo mi sděleno,že peníze,co mi VZP dlužila za odvedenou péči,dostanu až za dlouho a peníze podle Ratha stejně nebudou.Tolik k postojům ZP.A braňte se,když máte kontokorent vybranej až k nule a jako OSVČ ručíte celým majetkem....
Hilfer  |  reagovat
08.09.2010 | 11:32
by se mělo snoubit s odpovědností. To u zdravotních pojišťoven zatím nefungovalo. Když to bude fungovat, bude to dobře. Vůbec absence odpovědnosti za rozhodování je hlavním problémem naší politiky.
Bohumír Šimek  |  reagovat
08.09.2010 | 12:17
Míra odpovědnosti je dána naší svobodou, ať si to uvědomujeme nebo ne. Nesvobodný člověk ztrácí nejen odpovědnost, ale i tvůrčí inciativu.
To platí i o institucích!
Proč naši politici se bojí naší svobody a usilují vše držet pevně v hrsti, i když to nedovoluje nadechnutí k životu? Není to pozůstatek bolševismu v nás?
Anopheles.  |  reagovat
08.09.2010 | 11:59
Ostatně soudím, že zdravotní pojišťovny jsou veřejnoprávní instituce zřizované státem a řízené správní radou , atd.
Tzn.že stát přebírá veškerou zodpovědnost za insuficienci systému én block. Takže dle mého laického názoru nepomůže obracet se na zdravotní pojišťovny, ale přímo na státní instituce, Parlament, vládu, potažmo interpelovat poslance, apod. Pokud se to bude dělat masově, tak vláda musí nějak zasáhnout a říci veřejně všem občanům této země , jak to tedy vlastně je a že prostě někoho nechají na tu rakovinu zemřít. Ale musí být přesně definovaný viník. Nikdy to nesmí být lékař. Lékař není ten, kdo slíbil všechno všem zadarmo v Ústavě ČR, na základě zákona.
Bohumír Šimek  |  reagovat
08.09.2010 | 12:19
Viník je jasný. Viník je stát skrze své politiky. Ale ti to vždy na nějakého chudáka svalí!
Bohumír Šimek  |  reagovat
08.09.2010 | 12:04
A když jsem o tom psal, že naše socialistické zdravotnictví s netransparentním socialistickým veřejným pseudopojištěním podle našich komunistů a socialistů s požadavkem na zdravotnictví zadara pro bohaté i chudé musí skončit v nedostupnosti kvalitní zdravotní péče, kterou bez korupce či protekce neseženeš, byl jsem považován za exota. A hele. Ono je to tady!
Stále není zájem o normální zdravotní pojištění u normálních zdravotních pojišťoven, ve kterém lékař může pacientovi garantovat optimální zdravotní péči a pacient může garantovat svému lékaři plné proplacení této zdravotní péče? Stále trváte na tom, že lékař nemusí být zaplacen, pacient nemusí být adekvátně léčen a že stačí iluze zaplacení, iluze léčby, iluze sociálního zajištění, iluze panování pacienta v systému...?
Anopheles.  |  reagovat
08.09.2010 | 16:16
Všichni zde ! Posílejte tyto alarmující články systémem Ctrl-C + Ctrl-V na Poslaneckou sněmovnu ! Stačí těm hlavním ve vedení, nebo poslancům ze svého kraje . Čím více nás bude, tím více je zahltíme a přesvědčíme, že v tom zdravotnictví se opravdu už děje cosi vážného !
MUDr. Jiří Sedlák  |  reagovat
08.09.2010 | 20:39
Politikové dávno vědí, že zdravotnictví je v tom tmavém otvoru, jen je jim to srdečně jedno. Naopak se nám smějí do ksichtu, demonstrují svou aroganci a vztah státu ke zdravotníkům tím, že budou snižovat platy. Existuje ukázkovější způsob vyjádření toho, za jak obtěžující póvl nás pokládají ?
Anopheles.  |  reagovat
09.09.2010 | 08:05
Pane kolego, ujišťuji vás , že jim to není jedno ! Já doporučuji, zaměřit se alespoň na poslance za VV s vašeho kraje a vskutku je bombardovat. Mimochodem, i váš článek jsem, sice bez vašeho svolení, ale doufám, že mi odpustíte, přeposlal přímo do vedení sněmovny !
Novák Josef  |  reagovat
09.09.2010 | 11:15
"V případě rakoviny jsou lidé odesíláni do specializovaných onkologických center," uvedla mluvčí nemocnice Eva Jurinová. Můžete mi laskavě sdělit kam, když FN Motol patří k jedměn z nich ??!! Toto je už vrchol neznalosti vlastní nemocnice, či záměr uklidnit pacienty?

Přidání příspěvku do diskuse

Neregistrovaný autor:


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.