Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Pátek 10. únor 2012 | Svátek má Mojmír

PŘIHLÁŠENÍ
Uživatelské jméno (e-mail):
Heslo:
 

Zprávy

Jak dostat úředníky do polepšovny

09.09.2010 08:49
Zdroj: www.tribune.cz
Autor: MUDr. Štěpán Sulek
Mladí lékaři se zlobí. Ministerstvo zdravotnictví nebylo schopné již několik měsíců sepsat správnou žádost na změnu zastropování stáží na akreditovaných pracovištích. Blog na toto téma píše pro Medical Tribune MUDr. Štěpán Sulek...
Příspěvků v diskusi: 32

Diskuse

Administrátor si vyhrazuje právo blokovat přístup do diskusí odborného webu Medical Tribune těm diskutujícím, jejichž příspěvky se netýkají tématu diskuse nebo jsou vulgární (eventuelně takové příspěvky individuálně vyřazovat).
Oligofrenik  |  reagovat
09.09.2010 | 09:29
a lékaři neví, jak budou atestovat. Co je na tom pravdy?
Lekar  |  reagovat
09.09.2010 | 09:36
IPVZ se uz rusi nekolik let, udajne jde hlavne o ten hotel. Naposledy jsem tuto famu slysel pred volbami.
SCgfUcGQSH  |  reagovat
27.08.2011 | 20:06
I was lonkoig everywhere and this popped up like nothing!
lékař  |  reagovat
09.09.2010 | 10:21
a tvoří zisk hostujícímu zdravotnickému zařízení, dostává mzdu od domácího zařízení.
Taky třeba nedostává.
neurolog II  |  reagovat
09.09.2010 | 10:52
taky jim nic jiného nezbývá. Od sjezdu v Praze, kde vypadalo vše tak euforicky, se vůbec nic nezměnilo...
Tomáš Kocourek, o.s. ML   |  reagovat
09.09.2010 | 13:47
Jestli berete znovuzavedení neurologického, ORL, očního, urologického, ortopedického a kožního kmenu za fakt, že se nic nezměnilo, pak vězte, že dle reakcí to spousta mladých lékařů vidí jinak. A pokud se Vám to zdá málo, předpokládám, že jste velkou část svého volného času věnoval obdobným aktivitám, máte s nimi zkušenosti a z této pozice kritizujete...
medik  |  reagovat
09.09.2010 | 15:52
na IPVZ to maji porad po staru...mate nekdo odkaz na ty zmeny (zmen)?

Medik2  |  reagovat
09.09.2010 | 16:08
Zmeny by mely byt nekdy od rijna. Alespon tak to pan ministr mam pocit prislibil. Jinak zavedeni nekolika novych kmenu mi neprijde jako nejaka stezejni zalezitost. Stejne by se to tak ci onak muselo zmenit, jinak by tyhle obory vymrely :) Mnohem zavaznejsi je nedodrzovani zakoniku prace a nizke ohodnoceni prace lekaru.
medik1  |  reagovat
09.09.2010 | 16:33
já jsem za tu změnu hodně rád. díky všem co se na tom podepsali :)


a co se tyka tech platu:
dost dobře shrnuto:
"Debata o výši lékařských platů je nekonečný příběh. Rozhořčení lékaři vyhrožují kroky, které nejsou připraveni učinit, chtějí peníze, které nemohou dostat, a ještě si k tomu vybrali období, kdy jiní o práci přicházejí nebo se jim ji nedaří sehnat."
http://ekonom.ihned.cz/c1-46333960
Medik2  |  reagovat
09.09.2010 | 16:47
Citace soudruha Vepreka je nesmysl. Snad jedina pravda je, ze lekari vyhrozuji tim, co nikdy nesplni. Penez je vsude dost. Staci se podivat kolem sebe, jak se rozkradaji. Pri nejhorsim je moznost o pul procenta zvysit zdravotni pojisteni a bude na platy. Takze jsou to jen pindy. Jedinou moznosti je uprk na zapad. Staci mit B2 z nemciny a clovek si muze vybirat mista i obory v Nemecku :)
neurolog II  |  reagovat
09.09.2010 | 17:57
já nekritizuji, jen souhlasím s první větou článku, protože o žádných změnách prozatím nevím. 1.9. měla být úprava vyhlášky 185/2009, ale zatím jsem na to nikde nenarazil. Pokud Vy máte jiné informace, tak sem s nimi. Já jsem se sjezdu účastnil, členem Mladých lékařů jsem, petici jsem podepsal a na ty výsledky jako neurolog čekám jako na smilování.
medik  |  reagovat
09.09.2010 | 18:06
neurologu, ty delas tu neurologii uz po novu? jak to probiha? cekas az to zrusi nebo jsi ted nekde uprostred interniho kmene? nebo ti jde o blaho nastupujich mladych kolegu? :)
neurolog II  |  reagovat
09.09.2010 | 18:32
ja skoncil skolu ve chvili, kdy se to lamalo. Do stareho sem se nestihl zapsat a prihlasit se do interniho kmene mi prisla blbost. Domluvil sem se s primarem, ze to risknu, ze rok, ktery bych stejne stravil na interne obetuju, pockam co se bude dit a budu sbirat skills a vykony na neu . Tedy doufam v neurologicky kmen, do ktereho se budu moct co nejdriv zapsat. No uz je to 11 mesicu, takze onen rok, co jsem si nechal na cekani je temer pryc :-)
medik  |  reagovat
09.09.2010 | 19:00
stejnak mam pocit, ze ten prvni roku toho neuro kmene bude nejspis "opacko sestaku" jak to je skoro u vseho a pak bude az to neuro..coz mi porad jeste prijde blbe...
no ale rozhodne lepsi delat po dvou letech zkousku z neuroly nez z interny..to je jasny..:)
MXT  |  reagovat
10.09.2010 | 19:15
ja sa zatial kolecku uspesne vyhybam a cakam na zmenu. Ale ze by som prisisel o "skilly" na interne je nepravdepodobne. Pretoze sluzim dalsim plny uvazok. To by som sluzil aj na kolecku. A konzilka by som robil na interne... casto tam koncia neurologicke diagnosy z dovodu vyssieho veku.
Tomáš Kocourek, o.s. ML  |  reagovat
09.09.2010 | 20:09
Od 1. září vstoupila v platnost nová vyhláška, ve které jsou již zahrnuty výše napsané kmeny (tj. rozšíření z 10 na 16). V průběhu podzimu zasednou akreditační komise, které znovu navrhnou obsah této předatestační přípravy a ministr Heger při jednání s ML 5.8.2010 slíbil respektovat rozhodnutí jednotlivých akreditačních komisí, byť tyto mají charakter doporučení. Ve vašem případě o náplni rozhodne doc. Keller, kterýžto je rozumný člověk a první akademický funkcionář, který se postavil na naši stranu (sám jistě víte ze sjezdu ML) - tzn. co si vymyslí doc. Keller a spol., to tam neurologiové budou mítt. Informace netajíme, ale už několikrát situace vypadala růžově (podmínky ministryně Juráskové stran změny atestačního vzdělávání jsme splnili, ona svoje slovo ne) a pak vše bylo jinak, že před nějakými předčasnými závěry čekáme až bude vše černé na bílém.
neurolog  |  reagovat
09.09.2010 | 20:54
Promiňte, ale nejsem si jistá, že doc. Keller je rozumný člověk, stejně jako celé vedení neurologické společnosti ČSL-JEP, pokud jde o náplně atestací. Jinak to lidé rozumní a slušní jsou. Nicméně, absolvovat 12 měsíců na klinice, je pro neurologa zbytečné, úplně stačí, když tam pobyde měsíc, dva, aby m,u ukázali, co doma neuvidí. Vyšetřovat a samostatně pracovat se lépe naučí na okrese. Tohle je opravdu účelový lobbing fakultních klinik, které se po vzoru ostatních oborů snaží získat od stážistů peníze a ještě k tomu pracovní sílu zdarma. Je to kolegiální hyenizmus. Sama jsem napsala doc. Kellerovi e-mail na toto téma (zejména jak to mám řešit jako matka malých dětí - dojíždět 4 hodiny denně do Prahy a zpět nebo se tam na rok odstěhovat), ale neodpověděl mi. Podle mě musí všichni řadoví mladí neurologové a jejich primáři a kolegové vyjádřit jasný protest vedení neurologické společnosti a žádat změnu. Od svého primáře vím, že oni na nějaké primářské schůzi vyjádřili s tímto nesouhlas, ale šéfové klinik na okresky kašlou. Já jsem už na protest proti těmto praktikám vystoupila z ČSL-JEP, nebudu přece platit příspěvky někomu, kdo má hájit mé zájmy, a činí opak.
Dr.Bouzek  |  reagovat
10.09.2010 | 10:19
Správný postup. Pokud mám pocit, že organizace jímž jsem členem, mě zastupuje špatně, tak musím vystoupit. Zůstávat členem je by bylo kontraproduktivní. Proto jsem vystoupil ze Sdružení praktických lékařů.
MXT  |  reagovat
10.09.2010 | 19:22
Máte pravdu, Keller to mysli "uprimne". Viac ako mesiac nepotrebujeme. A ked nase domovske pracovisko za to bude platit, tak by som nikdy nenastupil na kliniku kde by som robil sekundara, skor by som skor chodil tam obsmrdal ako stazista - len pozoroval. Sekundara si mozem robit v pohode doma.

Keller potrebuje lacnu pracovnu silu. Ale dufam ze sa to bude dat obist, ze tam pojdem na staz pod odbornym dohladom - napr. naucit sa tam EP, EEG, SONo a pod., ale robit sekundara - z roku by som si to skusil max. na 2 tydny. Neviem nakolko ma budu moct nutit ak im bude staz moje domovske pracovisko platit.
Anopheles.  |  reagovat
11.09.2010 | 18:33
Já jsem už z té slavné české lékařské společnosti, alias Camorra medicamentosa, vystoupil dávno a vůbec mi nechybí a ani ti bohorovní přemoudřelí pánové z fakultek mi už nijak neškodí. Nestalo se vůbec nic.....
VK  |  reagovat
10.09.2010 | 15:34
A požadavek akreditační komise na jeden rok stáže ve FN k atestaci z neurologie, za nějž je akreditační komise, vč. doc. Kellera, zodpovědná, je rozumný? Že se nyní ozval způsobilo pouze to že mu, potažmo ostatním šéfům neurologických klinik, ministerstvo vzalo hračku a laciné otrůčky zrušením kmene. Jinak je konkrétně neurologický specializační program už v "předvyhláškové" formě modelovou ukázkou veškerých podrazů zakomponovaných do nového atestačního systému. Zejména násobně hypertrofované délky povinných stáží ve FN a s tím spojeného znevolnění cestou stabilizačních smluv.
Tomáš Kocourek, o.s. ML   |  reagovat
09.09.2010 | 21:25
Mně osobně doc. Keller přišel rozumný, ale v neurologické atestační přípravě nejsem, tak nechci hodnotit, nicméně na zasedání ČSL-JEP, ze které jste vystoupila, zazněl konsenzus, aby maximální délka přípravy mimo tzv. nemocnici okresního typu byla 6 měsíců (mimo superspecializované obory, jako např. neurochirurgie či kardiochirurgie), co se týče mého názoru, i 6 měsíců je zbytečných - atestant by měl být na klinice jen do té doby, než splní požadavky v logbooku, ani o den déle. Pracuju na okrese a z vlastní praxe vím, kolik se tady naučím (možná nevím nejsuperspecializovanější metody a vyšetření, ale "klasiku" zvládám líp než kolegové ve FN).
medik  |  reagovat
10.09.2010 | 08:50
však taky doc.Keller navrh primaru aby se ta staz na vyssich pracovistich zkratila podporil, ale bohuzel ho prehlasovali..
neurolog  |  reagovat
10.09.2010 | 14:30
Kliknite na diskuzi na czech-neuro. Je to už staršího data (přihlášení se do diskuze mě nikdy nefungovalo, myslím že nikomu, proto je tam tak málo příspěvků), nicméně uvidíte, jak doc. Keller vysvětluje 2 primářům, kterak je důležité, aby neurologičtí čekatelé strávili na klinice tak dlouhou dobu (tehdy a stále je to 1 rok). Možná svůj názor od té doby přehodnotil, to se ale oficiálně neví, já se to dozvídám až zde na této diskuzi. Jinak podrhuji, osobně vůči doc. Kellerovi nic nemám, mám ho za slušného člověka a výborného odborníka.
medik  |  reagovat
10.09.2010 | 15:03
Ja v te diskuzi zadne vysvetleni nenasel, jen popis situace. Ze zapisu vyboru je ale jasne, že ty dlouhe staže na klinikach Keller nepodporoval...Ale to je stejně jedno...Třeba to nepodporoval jenom proto, že věděl, že ostatní(ve vyboru) to podporují a chtěl jen dobře vypadat pře neurol. veřejnosti :)
neurolog  |  reagovat
10.09.2010 | 18:21
Tak já si to ještě jednou přečtu. Ale máte pravdu, je to jedno.
neurolog  |  reagovat
10.09.2010 | 18:58
Tak nevím, který zápis jste četl. Já ten, který doc. Keller uvádí na podporu stanoviska výboru (z 10.2.2006), v něm se pouze píše, že doc. Keller je pověřen odpovědět oběma primářům v tom smyslu, že věc byla diskutována a na výsledku to nic nemění. Kdo měl jaký názor se v zápisu neuvádí, předpokládám ale, že doc. Keller s tím souhlasil, jinak by to asi nebyl on, kdo primářům ve výše uvedeném smyslu odpovídal.
medik  |  reagovat
10.09.2010 | 20:15
je to zápis 25.6.2010.
MSDF  |  reagovat
10.09.2010 | 02:11
potrebujeme levnou pracovni silu a to jste prave vy, volousci
Jiří Wicherek  |  reagovat
10.09.2010 | 14:36
Ano, naskyta se otazka. Kdo vlastne o slozeni atestaci u mladych lekaru vlastne stoji? Soudim, ze ze tri zucastnenych - mladych lekaru, zamestnavatelu a skolicich pracovist pouze ti mladi kolegove a kolegyne. Pro oba zbyvajici subjekty plati, ze cim dele ti mladi lekari atestaci slozi, tim lepe.
medik  |  reagovat
10.09.2010 | 15:06
já teda tak nějak naivně doufam, že ti primáři a starší kolegove mají radost jak jim z lékařského novorozeněte roste opravdovy lékař :) v otazce zamestnavatele a skoliciho pracoviste nicmene naivni nejsem :D
MSDF  |  reagovat
10.09.2010 | 20:41
jako napriklad obsazovani sluzeb a rektalni akrobacie pro zmrditele

Přidání příspěvku do diskuse

Neregistrovaný autor:


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.