Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Středa 23. květen 2012 | Svátek má Vladimír
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Zprávy

Jak odhadnout tržní cenu praxe

23.06.2011 08:47
Zdroj: www.tribune.cz
Autor: ing. František Elis
"Vypomáhám v praxi interní lékařce v centru města. Paní doktorka je před důchodem a tak mi nabídla odkoupení její praxe, konkrétně jen převod pacientů a smluv s pojišťovnami, prostory a vybavení ordinace mi chce pronajímat. Požaduje 1 800 000 Kč, když měla v roce 2010 průměrný měsíční příjem 120 000 Kč. Zdá se mi to příliš vysoká cena. Je možno odhadnout, jaká by v tomto případě byla tržní cena praxe?
Příspěvků v diskusi: 71

Diskuse

Z důvodu snahy o kultivaci úrovně diskusí odborného serveru Medical Tribune mohou přispívat pouze registrovaní čtenáři. Registrujte se ZDE.
Sydney Hall  |  reagovat
23.06.2011 | 09:21
Nevím kdo je pan ing. František Elis, ale o dané problematice neví téměř nic. Radím všem kolegům, kteří se o toto zajímají, aby se obraceli na skutečné odborníky.
challenger  |  reagovat
23.06.2011 | 09:34
Tržní cena praxe jecena, za kterouto někdo koupí, snad lépe, než cena tržní by stálo za to stanovit cenu odhadní.

paní doktorka si neplatila důchodové pojištění a chce mocí mermo dál rejžovat. Pokud lékařkapracuje nazákladě živnostentského zákona, pak je skutečně její dokumentace neprodejná - ona sice je jejím vlastníkem ona ale nemůže ji z důvodu právní ochrany jen tak někomu předat - proto je výhodnější s.r.o., kde vlastníkem je ze zákona právnická osoba. Samozřejmě, pokud byste si chtěla kartotéku koupit, tak to lze, jen je potřeba to do smlouvy patřičně formulovat (obvykle se to formuluje jako odprodej "goodwill" neboli odstupné).
Co se týká - neodprodeje zařízení ordinace, tak to je naprosto brutální požadavek, v podstatě vás tolimituje i v budoucích investicích a ve všem ostatním. Cena 1.8 mega je rovněž extrémně přemrštěnám i kdyby vám prodala celé vybavení.

Osobně považuji ve vašem případě za schůdnou částku 700 000 Kč s tím, že součástí prodeje bude i vybavení ordinace (vzhledem k obratu ambulance předpokládám, že lékařce spadla ordinace do klína v 90.letech a jedná se o provedení zvané lidově "holátko", důležitý je v tomto případě nejen měsíční obrat ale také struktura obratu - počet unicitních pacientů za referenční období - měl by být určitě vyšší než 2000/půl roku a průměrný obrat za návštěvu), pokud lékařka vlastní i prostory ordinace (což většinou není obvyklé ale pokud ano bylo by to dobré), pak lze cenu navýšit odhadní cenu nemovitosti. Důležité také je, zda je ordinace na poliklinice, kde ordinují ostatní lékaři jiných odborností odkud vám eventuelně mohou přicházet další potenciální klienti.

Počítejte, že jestli chcete něco vydělat, je potřeba do ordinace a jejího vybavení nainvestovat asi tak mega - záleží samozřejmě na vašem know-how, můžete se specializovat.

Vzhledem k tomu, cojste uvedla, předpokládám, že uvedená lékařka od 80. let do té ordinace nenainvestovala ani kačku, žila z ruky do huby a nyní chce vydělat na tom, co jí samotné spadlo do klína. Vy nemusíte koupit - ono v dohledné době skončí celá řádka soukromých lékařů a dojde ke generační výměně. Ordinací bude k mání celá řada a spíš bude problém do nich sehnat doktora. Samozřejmě, jistouroli hrají soudruzi z Mediclinicu, kteří vykupují ordinace, ale pokud vám tohole nabídla tak s tímhle by ji z mediclinicu vyhodili. Pamatujte, jí běží čas, není mladá ani zdravá, ona musí prodat, vy nemusíte koupit. osobně bych nad 700 000 nešel.
I.V.  |  reagovat
23.06.2011 | 10:20
V podstatě souhlasím ,
hlavně ambulance s obratem 120 tis, je hodně vybydlená. Je třeba i zvážit šance na zvýšení produktivity práce a výnosů ...
Sydney Hall  |  reagovat
23.06.2011 | 10:26
Máme jen kusé informace, těžko činit závěry, ale CH. má asi pravdu. V zásadě platí: co má cenu, to se prodá, co nemá cenu se neprodá.
Arni Rimmer  |  reagovat
23.06.2011 | 11:49
Je to Váš pohled , ale čas běží každému stejně, paní dr. co prodává může též počkat,bohužel musí ještě pracovat dál.., ale mladá Dr. ,co chce koupit, třeba nemá ještě kde pracovat, tedy potřebuje vydělávat také a už chce pracovat...Jinak 120tis za měsíc = chápu jako příjem po odečtení(zaplacení) všech nákladů, pokud je to před zaplacením nákladů, je to slabší,opravdu cena 700 tisíc až 900tis je slušná pro obě strany...Jasně , že se k tomu nelze vyjadřovat přesně, neznám další okolnosti .Jinak KAŽDÉMU soukromému lékaři, z dob socialismu spadla ambulance, obvod atd =DO KLÍNA...též všem majitelům, kteří "zprivatizovali", lépe řečeno dostali od státu za hubičku STÁTNÍ PODNIKY... HOLT MÁ A MĚL NĚKDO ŠTĚSTÍ...nyní doba pokročila...ČO BOLO TO BOLO!
challenger  |  reagovat
23.06.2011 | 17:49
nene tyambulance těch starých doktorek tohle mají nikoli jako hrubý zisk před zdaněním (EBIT) ale jako výdělek - čili obrat. To je kurewsky slabé - jen plat sestry se vším všudy 30000, nájem ordinace a vše ostatní minimálně 70 000nákladů celkem s výrazným costcuttingem se dostanete na 50 000. Toje padesátka-sedmdesátka hrubýho, od toho odečíst 30% - no na howno, na howno, na howno, dělňáli na volnénoze maj víc.
borec nakonec  |  reagovat
23.06.2011 | 18:17
Zdravotní karty pacientů jsou majetkem zdravotního odboru daného kraje. Když jako OSVČ nebo sro nebo a.s. končím, zdravotní karty se odevzdají na uvedený odbor a pak vydají tomu, kto bude dále provozoval praxi. To je axiom. Jesli ale mám kompletní zdravotní dokumentaci v počítačí, pak ji můžu kupujucímu prodat. Ber neber. Si myslím.
challenger  |  reagovat
23.06.2011 | 21:00
ale jako sro nekončíte, sro prostě jako právnickou osobu střelíte a tečka, čili sro pokračuje dál. Pokud sro zlikvidujete podle zákona,pak ano, karty se deponují na KÚ ale proč byste to proboha dělal, když ho můžete prodat? Pokud děláte jako živnostník, podnikáte na své jméno a odpovědnost, čili právnicky - logicky, pokud končíte vy, končí i celé zdravotnické zařízení, je to stejné jako kdybyste zakalil a neměl dědice, pak majetek propadá státu, stejné je to se ZZ - pokud skončí, pak jsou karty DEPONOVÁNY na krajském úřadě, který ze zákona zajišťuje zdravotní péči v regionu a je ze zákona povinen to dělat. Jako pacient si pak můžete kartu vyzvednout a předat ji lékaři, kterého si vyberete. Krajský úřad není jejich majitelem, nemůže vám ty karty prodat nebo rozhodnout, že se budou distribuovat na veřejné záchodky místo toaleťáku - KÚ je tedy SPRAVUJE nevykonává vlastnická práva.
Sydney Hall  |  reagovat
24.06.2011 | 13:37
Ano, papírové karty se odevzdávají na úřadě (a tam z toho mají zaměstnanci obrovskou radost!), ale informace v nich uložené můžete mít ve svém vlstním počítači a ten vám nikdo vzít nesmí. Pokua ale nepoužíváte počítač, budete to mít těžké.
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 10:12
Jak lze prodávat duše pacientů ? Třeba budou už i některé mrtvé , než se transakce uskuteční. Nevolnictví.
Praktický lékař  |  reagovat
23.06.2011 | 10:18
a protože budou mít malé důchody, chtějí co nejvíce trhnout na prodeji ordinace, kterou kdysi dostali od OUNZÚ za hubičku. Dokonce ještě dnes u těchto kolegů a kolegyň najdete na nábytku inventarizační číslo OÚNZU. Je třeba vědět, že prodej praxe je nelegální černota. Lékař vám může prodat tak ten nábytek či počítač, ale karty nesmí. Že se prodávají na černém trhu je věc jiná, ale podle mě je protiprávní vůbec oficiální odhad ceny takové praxe právě vzhledem k tomu, že největší položkou jsou karty pacientů. Problém pro kupujícího je, že on neví, jak se mu bude dařit splácet částku. Neměla by jít oficiálně do nákladů, protože ordinaci prodat nelze a melouna z čistého příjmu ,to si může dovolit málokdo. Dále je třeba počítat s tím, že pacienti nejsou prodejem praxe nijak vázání a ledva za jejich karty zaplatíte, již je budete posílat jinému praktickému lékaři. Také je třeba kalkulovat s majitelem prostor ambulance. Může se stát, že za půl roku, co koupíte praxi vám majitel prostor dá výpověď. To je téměř likvidační záležitost a většinou se proti tomu nedá nijak bránit. A nikdo vám nepomůže, ani právníci od ČLK. Platby pojišťoven jsou velkou neznámou. Já bych radil počkat. Praktičtí lékaři velmi stárnou a masivně převažují ženy. To znamená, že během deseti let se budou ordinace praktiků uprazdňovat a zdravotní pojišťovny budou dělat pro ně dosud zcela nepředstavitelnou věc, že budou hledat praktické lékaře a nabízet jim takové podmínky, aby je pro určitou praxi získali. Ona se medicína bez praktických lékařů nedá dělat. Montovny typu "Moje ambulance" možná pokryjí lukrativní oblasti velkých měst, ale do zapadlých vísek v pohraničí takový byznys nedostanete. Pokud budete splácet melouna a půl a vedle kolega dostane ordinaci téměř zadarmo, tak to budou krušné chvíle.
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 10:32
Lze prodávat smlouvy se zdravotní pojišťovnou ? Přece jde o dobrovolnou registraci pacientů k danému, v tomto případě AS - internímu ? Jak je možné toto prodávat ?
Ať ukončí smlouvu lékař původní,odcházející na zasloužený odpočinek, a mladý lékař dostane přece novou ? Kde je problém ?
Sydney Hall  |  reagovat
23.06.2011 | 11:19
Prodej praxe není nelegální černota, jen je třeba vědět jak na to. Trošku se o to víc zajímejte. To by byla potom černota i prodej hospody, cukrárny, kadeřnictví, atd.
98  |  reagovat
23.06.2011 | 11:48
Je to nelegální černota, pokud kupujete karty pacientů. To oficiálně nejde. Jedná se hlavně o ordinace praktických lékařů. Pokud je ordinace placena výkonově, pak se karty zas tak nekupují a je to trochu něco jiného, ale u nás nelze oficiálně odprodat ordinaci. Ordinace musí skončit a pak začít nová. Jestli je to jinak, tak se rád nechám poučit.
Arni Rimmer  |  reagovat
23.06.2011 | 12:10
Je to tak!Ordinace musí skončit a pak začít nová...třeba vše mít předjednané, smlouva o smlouvě budoucí...výběrové řízení se ZP atd...atd...
challenger  |  reagovat
23.06.2011 | 17:44
Howno. Pokud je ordinace s.r.o. nebo jinou právnickou osobou tak skončit vůbec nemusí a stačí oznámení na pojišťovnu, že se mění odborný zástupce. To by musela FN pokaždé konat výběrko, pokud by změnila zaměstnance, což je kravina. Vámi uvedená varianta platí pouze, pokud jste živnostník a podnikáte na vlastní jméno. Což je samozřejmě ten nejnebezpečnější způsob podnikání - kdyby nebyl tak daňově výhodný, byl by to nejhloupější způsob podnikání vůbec.
Proto je nejlepší převekslovat na sro avyplácet si dividendu,která má efektivní zdanění 33%. Je to samozřejmě náročnější na účetnictví ale můžete kouzlit a kouzlit a kouzlit...
Protřelý.  |  reagovat
23.06.2011 | 18:19
Milý Ch. Trochu přesněji: jako FO je pro mne jednoznačně výhodnější se převést na s.r.o., to se potom prodává soukromá ordinace, jejímž jsem jediným majitelem, žádný podnájem, poměrně snadno jako podnik. Ale má to daňové konsekvence. Je mi 60 let a abych splnil podmínky zákona, musím provozovat s.r.o. RPL MUDr.XY alespoň následujících pět let a až poté to mohu prodat. Zajisté uznáte, že pět let pro mne v šedesáti je mnoho a mne už ten bordel třeba nebaví. Rovněž se domnívám, že za ordinaci nikdo melouna nedostane a dále, nikdy se neprodává kartotéka, to je dokonce zakázáno. Prodává se tzv. goodwill a ten je souhrnem veškerých pozitiv a negativ, které daná ordinace představuje. A nakonec : obrat neznamená v žádném případě zisk. Při uvedeném obratu ordinace cca 120 000 měsíčně má ta lékařka příjem kolem 30 000.-
challenger  |  reagovat
23.06.2011 | 21:11
za převod z FO na PO (např. sro) zaplatíte transakční náklady minimálně kolem 20 000 Kč. Otom, že by byla blokace na prodej s.r.o. během prvních 5 let od založení nic nevím, můžete měprosím odkázat na příslušné právní normy, to je pro mě novinka, jaká je BTW vymahatelnost a sankce za porušení, cose stane, když prodáte a podle zákona byste neměl nebo co když je vás víc a jeden z vás prodá, co se stane? Nebo když prodáte jen část firmy jinému sro? Nebo nedejbože, když jednosro vlastní síť jiných sro, z čehož matka z daňových důvodů sídlí na Kypru? Kdo dohlíží, jak se to autorita dozví? Protože pojišťovny zajímá v podstatě jen odborný zástupce, společenskou smlouvu sice má KÚ ale když se společenská smlouva změní, tak co, registrace je stále platná, protože podle LZPS máte možnost volně nakládat se svým majetkem...máte někde ten zákon, to je pro mě novinka....?
pl  |  reagovat
23.06.2011 | 23:04
blokace neni, muzete to prodat kdy chcete, ale zaplatite dan, po 5 letech nezaplatite nic, tj. cisty prijem z prodeje s.r.o.
98  |  reagovat
23.06.2011 | 11:52
Kadeřnictví nebo hospodu lze oficiálně odhadnout a oficiálně prodat. U lékařské ordinace to podle mého právního povědomí takhle nelze. Ale rád se nechám poučit, že se mýlím.
challenger  |  reagovat
23.06.2011 | 21:36
můžete prodat i ordinaci i hospodu i kadeřnictví, vo tom to nejni. Fór je vtom,že pokud jste lékař podnikající jako FO, pak všechny smlouvy máte na své jméno, to znamená, že pokud prodáte fyzicky ordinaci někomu jinému, tak ten v ní nebude moci podnikat,protože smlouvy s pojišťovnami jsou stálena vaše jméno - čili vaše zdravotnické zařízení končí činnost a tím končí i platnost smluv se ZP, což je v našem prasečkistánu bohužel nutná podmínka k podnikání - jinak můžete podnikat na své triko mimo systém pojištění ale kvůli nekalé konkurenci státních pojišťoven s těch, kteří smlouvu mají, je to prakticky nemožné, pakliže je dostupná služba, kterou mají vohnouti zadarmo. Pokud jste vlastníkem s.r.o., pak všechny smlouvy jsou uzavřeny tímto s.r.o., a tudíž, když prodáte obchodní podíl, tak ZZ stále právnicky existuje, jen změnilo majitele, ale furt je to Gravedigger's & Son Outpatients Ltd. i když majitelem už není Franta Vokurka ale Pepa Vomáčka a SROpouze musí splňovat zákonné podmínkyprovozu ZZ - to znamená, žemusejí být splněny materiální a personální podmínky. Když jste dochtor s atestací, tak to prostě jen oznámíte jako změnu a nazdar bazar KalaAzar a každýmu úřednímu ksindlovi je jedno, jestli vlastnická práva a tudíž i dividendy má Jožka Visarionovič nebo Adolf. Když jste ale FO, tak de iure jedno ZZ končí a druhé ZZ de novo vzniká, protože to ZZ není ta ordinace a haraburdí, co tam máte, ale z 90% vaše makovička a papíry z univerzity a IPVZ a tam už ouření ksindl podle zákona do tohomůže zasahovat, protože čistě teoreticky se jedná o veřejné peníze a proto se musí vyhlásit výběrové řízení na KÚ (je zajímavé, že jako uchazeč ho vyhlašujete vy), musíte si zaregistrovat ZZ,musíte ho vyhrát a pak s vámi pojišťovny mohou ale nemusejí uzavřít smlouvu - v tom je ten bordel, protože abyste si zaregistroval ZZ, musíte ho fyzicky vlastnit a tudíž musíte vydat nějaké peníze a ti grázlíci vám prostě smlouvu dát teoreticky nemusej a jste namydlenej.
Tohle všechno by samozřejmě rešil pokladenský systém, protože pak byste prostě prodal ordinaci a už by bylo na vás, jestli si získáte pacoše nebo ne.
dlužno podotknout, že ani VZP většinou nedělá s převodem ordinace brikule a ordinaci převede bez řečí. Takže je to samozřejmě složitější ale jde to. ale pokud se nějaký zkurwený zkorumpovaný úřední swiňák rozhodne vám hodit klacky pod nohy, tak při převodu ordinace má jedinečnou šanci, to je největší průšvih, že tam jsou obrovské a záměrné prostory ke korupci a vy můžete (jako prodávající i kupující) prodrbat majlant.
PL  |  reagovat
24.06.2011 | 12:26
naprosto souhlasím, taky jsem měl před 10 lety nabídky na " odkup " ordinace za naprosto šílených podmínek, rozhodil jsem sítě a odešel do jiného regionu , kde jsem praxi získal ve výběrovém řízení po zemřelém kolegovi a bezplatně, nábytek po OUNZu, pomůcky a přístroje dobré do muzea jsem od příbuzných neodkoupil, pořídil nové vybavení a spíše jsem řešil přestěhování rodiny a vlastní bydlení. Bohužel v současné době se praxce špatně prodává i kupuje. Proto v současné době řeším stěhování ordinace do vlastních prostor v polyfunkčním domě, kde bude více ordinací
Táňa  |  reagovat
24.06.2011 | 16:51
Být Vámi, tak bych se nejdříve rozhlédla i po jiných praxích. Je pravda, že geronti končí a řada z nich přenechává praxe prakticky zadarmo a ještě ani nemůže najít zájemce. Hlavně se také podívejte, co je to za lokalitu a jak solventní klienti se tam nacházejí. Do budoucna se nevyhnete přímým platbám, tak aby to nebylo nějaké sociálně slabé sídliště.
v  |  reagovat
23.06.2011 | 10:44
hruby odhad s cim jit na jednani s "odbornikem" nebo s pani doktorkou. hruby rocni vynos je asi 1,4 mio, diskont nekde okolo 10 - 15%, primo umerne podle miry rizika. pak cena ordinace muze oscilovat nekde okolo 10 - 14 mio. mio je milion. nicmene toto je realny zacatek jakehokoliv byznys jednani o cene ordinace/podniku. za nabidku 1,8 mio bych to ja bral a klidne bych vas tam pak i zamestnal a nevlozil do toho ani jednu svoji korunu. i klidne s rizikem, ze se mi snizi pocet dusi, ktere generuji prijem z pojistovny. charita neni naivita! pani doktorka vi moc dobre proc vam nabizi takovouto cenu. kdyz ji zkontaktuje mediclinic nebo moje ambulance, tak ji preplati a stejne vydelaji.
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 10:49
A potom v zdravotnictví nepodnikejte ! Hlavně , aby bylo pro pacienta bezplatné !
A je dovoleno vše.
challenger  |  reagovat
23.06.2011 | 11:49
jojo, discounted cash flow, tady soudruh studoval ekonomii.....:-))))))))).
Týývole diskont 10-15%? V regulovaném zdravotnictví???? s regulačními srážkami??? :-))))

Jinak: nepleťe si obrat ordinace a zisks. Zisk ordinace = (obrat - náklady)x procentní sazba daně. Do nákladů prosím započítat i missed opportunity cost, tedy že tam bude kupující trávit čas a makat až se z něj bude kouřit, takže nevydělá například ve špitále.

MA se na ni vyprdne, ta buduje ordinace de novo a zaměřuje se strategicky na obvoďáky.

Mediclinic ji nezkontaktuje, rozhodně ne za takových podmínek. Nicméně teoretická šance na big deal tady je. Mediclinic má základní kapitál 230 mega ulitej na Kypru z peněz vyvedených v 90. letech z českých bank formou toxických aktiv. Za mediclinicem sepřesně neví, kdo stojí aleočekává se,že jsoutobývalí komunističtí kádři a estébáci, kteří využili porevolučního nadšení a Klausova klondajku. Mediclinic koupil možná 20 ordinací, průměrná cena megoš - myslím, že sespálil několikrát - zvláště na severní Moravě koupil několik ordinací specialistů, které mu zejí prázdnotou a nemůže tam sehnat doktora. Znám případ, kdy můj kolega šel s Mediclinicem do výběrka a vyhrál to on, protože Mediclinic neměl do ordinace žádného lékaře. Smlouvu s VZP dostal nicméně Mediclinic (jasný případ korupce??) ale protože smlouvu materiálně nenaplnil (z důvodu, že nesehnal doktora nezačal poskytovat péči), tak ji stejně posléze dostal kolega.
IMO mediclinic může jít bratru tak na mega a to za předpokladu, že tam sežene doktora. Pokud paní doktorka ukáže prostředník a nenechá se mediclinicem zaměstnat, pak ze smlouvy s mediclinicem nic nebude - dále - Mediclinic má zájem pouze o některé ordinace, kde může uplatnit synergické ekonomické efekty vyplývající z vlastníctví blízké lékárny, jiných ordinací apod. Jít doholportu s mediclinicem tedy znamená vydělat buď 300 000 navrch anebo taky nemít nic, cožseuž několikrát stalo -Mediclinic má práskané právníky a smlouva není designována tak, aby soudruzi z Mediclinicu prodělali. Takže zmíněná doktorkanejenže nedostala ani kačku ale ještě musela vyplácet své sestře odstupné ve výši čtyřnásobku mzdy - shutdown ordinace ji vyšel za kráských 100 000 mínus.
Jo, hochu, nejni nad to bejt blbej. Nakonec blbci budou zjednoho vzorečku pro výpočet geometrické řady a pár hausnumer skutečně na větvi. 90% ceny ordinace je cena know-how dochtora :-))))
Ale neeeeee!!  |  reagovat
23.06.2011 | 18:22
Tak toto je totální krávovina a neberte ji vůbec v potaz. Tento člověk je naprosto mimo mísu, nebo provozuje lukrativní honitbu někde v Praze na Hanspaulce.....
Neeeeee!  |  reagovat
23.06.2011 | 18:26
replika je na "udiveného" !!! Challenger má pravdu !
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 10:45
Mnozí lékaři tady uvádí, že se má současný stav věci- smlouva se zdravotní pojiš´tovnou u AS, praktického lékaře, jako smlouva skrytě zaměstnanecká na švarcův způsob.
Arni Rimmer  |  reagovat
23.06.2011 | 11:36
Já přesně vím ,jak to udělat,ale NEŘEKNU! , ale vždy platí:ten kdo prodává, má pocit, že špatně prodal(pod cenou) , kdo kupuje, má pocit, že špatně koupil (draho)...
challenger  |  reagovat
23.06.2011 | 16:44
převést praxi na sro a prodat. To je nejlepší řešení.
98  |  reagovat
23.06.2011 | 11:50
jako třeba já, kteří mají vlastní zkušenosti s nákupem lékařské praxe a jako pozitivní bych je rozhodně neoznačil.
Arni Rimmer  |  reagovat
23.06.2011 | 12:33
NEPONIMAJU..VY PANIMAJETĚS?
soudruch  |  reagovat
25.06.2011 | 04:55
neotravuj, buziku
PL  |  reagovat
23.06.2011 | 14:18
s.r.o. a prodat obchodní podíl. Řeknu si cenu a kupující buď akceptuje nebo neakceptuje.Během 10 -15 let se bude prodávat spousta praxí, protože současní 50 letí a výš budou pomalu odcházet. Je otázka zda tyto praxe bude chtít někdo odkoupit. Pokud ano, jedině dobře pokud ne - nebudou lidi nebo zájem , pak je debata zbytečná, zbalíme si svoje švestky a o lidi ať se postará pojišťovna. Každý kdo vložil do budování ordinace 20 a více let práce by za to svoje Know how chtěl něco dostat, to mi přijde legitimní,na kolik si to cení a zda mu to někdo bude ochotný dát je další věc.
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 15:24
Lze prodávat smlouvy s pojišťovnama komukoliv ?Bez možného rozhodnutí státu/v případě zdravotní daně/, pojišťoven/ v případě pojištění/, které chrání a obhospodařují zájmy pojištěnců/pojištění/, plátců zdravotní daně/občanů/, aby se vědělo, kdo vlastně se o pacienty stará ? To by se přece mohlo prodat nějaké s.r.o. přes x prodejců, obchodníkům s orgány,tkáněma, výzkumem, a platil by to stále vesele daňový poplatík, pojištěnec tak z neomezených zdrojů! To je to nevyjádření zda máme pojištění, nebo státní daň a kdo to má vlastně obhospodařovat. Potom se mluví o koncentrácích jako o zdravotnických zařízeních, kde se děje co děje.
ehm  |  reagovat
23.06.2011 | 17:20
Odhad 300 000 za vybavení a přístroje. Oficiální prodej, daně. Karty jsou neprodejné, ale s odkupujícím kolegou jsem se domluvil na odstupném 600 000 Kč.
Zdanil jsem 300 000 Kč, 600 000 Kč mám ale navíc a bez daně. Nemůžu za to, že je u nás takový bordel, že to jinak nejde!
98  |  reagovat
23.06.2011 | 17:27
Tak to chodí.Zivot si najde své cesty a současný právní bordel ve zdravotnictví stejně nikoho nezajímá. Důležité je jen zachovat zdravotní daň jako mimorozpočtový proud peněz na financování vládních politických stran. Řešil někdo v nové reformě zdravotnictví to trapné a zbytečné divadléko zvané výběrová řízení na smlouvy se zdravotními pojišťovnami? Všichní ví, že je to na hovýnko, ale nikdo to nezruší či nezmění. A stejné je to s převáděním lékařské praxe. Naši páni poslanci a paní poslankyně, i ti ve zdravotním výboru PS, mají jiné starosti. Jak ušetřit deset miliard, které zdravotnictví ukradl politický a nepostižitelný megazločinec Kradlousek z politické skupiny STádo OPic 09. Jinak "Devět opic" je dost slušný horor. Na takhle strana je vlastně taky horor.
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 17:44
Megalozločinec nepřerozdělil 10 MEGA do současného bordelu. Co nást tak asi čeká ? Stávka sexuálních pracovnic ?
98  |  reagovat
23.06.2011 | 19:05
Megazločinec Kradlousek naopak 10 milard přerozdělil. Máte to nějak zmatené. DPH je daň a přerozděluje.
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 19:25
DPH je daň socialistická, tak co od ní chcete jiného ? Máme přece silné socialistické systémy/zdravotní, sociální/, tak jak je chcete lépe ufinancovat ? Pravice je ufinancuje , leda je hodně omezí, či zruší. Současná pravice nedělá nic jiného, než nutné ekonomické konání, nastolené socialistickou myšlenkou, aby to opravdu nebyl bankrot.
98  |  reagovat
23.06.2011 | 22:26
Řecká karta na vás dobře platí. Asi jste Kalouskův fanoušek. Nejlepší bude, když se bude dále vybírat zdravotní daň, ale pacienti si budou veškerou léčbu hradit přímo ze svých peněz. To je tak pravicové, že to ani pravicovatější být nemůže.
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 22:43
To není jen Řecká karta. To řeší už celá socialistická EU. Pravicové je vždy individuálnější, a levicové je vždy kolektivnější. Zda je s jednotlivým člověkem víc solidární široká společnost, nebo konkrétní individuelní bytosti ? Odpovězte si sám. V hledání zdravé míry propojení obojího, bez ěxtrémních poloh ?
98  |  reagovat
24.06.2011 | 09:41
Řecko není o socialismu či kapitalismu, ale o tom, že tahle země lhala. Lež není ani socialistická či kapitalistická.
udivený  |  reagovat
24.06.2011 | 13:09
A zadlužené Španělsko, Portugalsko, .....
kulich  |  reagovat
23.06.2011 | 17:39
To jste ale byl z laciného kraje. Ale záleží na hodnotě vybavení i na množství karet i na tom, kde je praxe - zda na vesnici či ve městě na poliklinice - tam je to samozřejmě ceněno víc. Ale já jsem si nechal udělat předběžný odhad na vybavení a přístroje - bratru 550 000 - a karty hodlám taktéž nechat za odstupné - ale jsme specializovaná ambulance, takže budu chtít navíc okolo
melounu. SS 1 550 000. Uvidíme, kdo dá, a nedá-li ještě víc,
protože zájemce mám hned tři! Ale co to dneska je, vždyť obrat takové ambulance za rok činí 2 melouny, čistý zisk zhruba 800 000 - takže za 2 roky to má kolega splaceno a pak už ho čekají jen samá pozitiva a jistoty!
Arni Rimmer  |  reagovat
23.06.2011 | 22:16
Cituji:"takže za 2 roky to má kolega splaceno a pak už ho čekají jen samá pozitiva a jistoty!" HA HA HA(směji se, ale víc vám neřeknu) ...MY NESMÍME ANI NAZNAČOVAT...
kulich  |  reagovat
24.06.2011 | 14:35
Armi nerozumí nadsázceani sarkazmu. Málo pracuje a moc kecá.
Arni Rimmer  |  reagovat
24.06.2011 | 15:21
Možná, ale máte sice pravdu, ale je třeba to zmáknout s těmi ZP... jinak jde o vztah mezi prodávajícím a kupujícím...má to dosti úskalí, aby se ještě zbytečně nedotoval stát a jiní nezůčastnění...jako vždy = JE TO O PENĚZÍCH...Zde bylo téma ocenění praxe, mnoho lidí kupovalo a prodávalo, přebíralo a bude přebírat...ceník v podstatě je znám a dán...vůbec nezáleží, jak je to vybavené...kdo prodává, jistě už drahmou dobu ví,že bude prodávat, takže moc do toho už nebude strkat prachy...
kapucín.  |  reagovat
23.06.2011 | 18:34
Bratři a sestry, je jasné, že ordinace se liší svou výnosností podle odbornosti. Nejvíce se cení oční, ortopedie, zubní, apod. Ostatní mají bídu. Ale kdo vlastní alespoň ordinaci jako nebytový prostor, může to jako NBP taky prodat. I zde se může dostat ke slušným penězům, ale ordinace už tam nikdy nebude. Tomu zabrání VZP a Krajský úřad, které záměrně nás staříky před důchodem nechávají vychcípat. To, že se pomalu už nenajde nový lékař, který by vůbec chtěl v privátu dělat, svědčí spíše o tom , že ty pohádkové zisky, které zde někteří zmiňují, jsou pouhým snem udivených a nepoučených....
udivený  |  reagovat
23.06.2011 | 19:11
V pohádkových ziscích je vždy vidět jen dětský sen . Nuceně musíte vnímat spíš realitu. Lékařů v ambulancích je dost i praktických lékařů, na smlouvy s pojišťovnou,ale jsou limitovaní.Lěkaři AS jsou i v ambulancích nemocnic.Kam jít, kde nemají přečerpaný limit ? I tím, zda jste v blízkosti jejich působení bydlící ?
Kdo se vyzná ? 3 ambulantní specialisté vás odbudou, vyúčtují něco a teprve třeba 4 vás pořádně vyšetří ? A to není nic světaborného.
Ja óčeň charašo panimáju....  |  reagovat
23.06.2011 | 18:35
Ano, nejlépe prodat ruskojazyčné mafii, nejlépe někde kolem Karlbadu....
cifo  |  reagovat
24.06.2011 | 00:25
1. prekazka: VZP nechce uzavirat smlouvy s s.r.o. beznych doktoru. Dobre vi, ze po smrti OSVC bude rozhodovat o tom, kdo smlouvu dostane.
2. prekazka: ambulantni sfera je "stabilizovana", smlouvy s VZP na dobu urcitou (a neni jich malo) v mnohych pripadech nebudou prodlouzeny, takze dalsi rozhodovani komu prodlouzit a komu ne
3. prekazka: ambulanci bude mene, zustanou prakticky jenom retezce. Neni duvod aby vydelaval kdejaky dokturek.
4. prekazka: pokud nevlastnite i prostory, muze s vami VZP vy....t i neprimo, pres polikliniku. Pokud v poliklinice nejste, pacienti uprednostni noveho lekare v poliklinice, kde maji vsechno na jednom miste.
Takze bud budete mit dobre konexe, nebo budete muset odvadet "provizi".
A co se tyce nedostatku lekaru, tak snizenim poctu ambulanci bude vcelku dostatek lekarek s detmi, pro ktere je vyhodnejsi sedet v ambulanci jako zamestnanec, nez slouzit ve spitale. Penize vydelava manzel mimo zdravotnictvi a medicina je jenom doplnek ke kabelce.
Snizenim poctu ambulanci dojde ke snizeni realne dostupnosti zdravotni pece. Stari a nemocni nebudou mit ani chut ani silu sedet cele dopoledne v cekarne, kdyz se stejne temer kazda lekarka na nej vykasle a jeste by za to mel vice doplacet. Budou umirat doma. Tak se snizi vydaje na zdravotni peci, zbude vic na tunel, usetri se na duchodech. Jak jsem pred 2 lety psal, bude spatne, moc spatne. Je kazdemu na zvazeni, zda-li neni vyhodnejsi investovat do jazyka a narovnat se. Co se tyce oceneni ambulance, tak jo, oceni se na tolik, na kolik chcete, zadny problem. Zvednout hodnotu par kusu nabytku, zbytek nazvat hou-nou a vypsat fakturu na 30 tis za oceneni podniku je vynikajici job. A nejlepe se vydelava na lekarich, protoze jsou neuveritelne simplexni. Tohle zvanit zednikovi, tak dostane cihlou pres...
Nechápavý.....  |  reagovat
24.06.2011 | 07:11
Tedy, vážený "cifo", opravdu netuším, co tím chtěl básník říci.... Mohl byste své hluboké myšlenky trochu osvětlit ?
challenger  |  reagovat
24.06.2011 | 08:38
ad 1) tuto zkusenost nemam i kdyz je pravdou, ze soudruzi ve VZP trochu prskali, kdyz zjistili, ze nejenze nejsme FO ale navic nejsme zavisli na nich ale nakonec vzberko jsme vyhrali kvalifikaci mame abundantni, tak to uzavreli.
ad 2) toto je vzdy subjektivni. sehnat endokrinologa je problem, rada pacientu ma potize, problem je, ze VZP nema povinnost zajistit vysetreni do urciteho data, tak muze placat nesmysly. Problem je i vekova struktura lekaru - stari soukromnici z 90. let ustrnuli na tehdejsi urovni pece, neinovovali, nyni jsou pred duchodem a mnoho ambulanci skonci - co pak bude s temi pacosi, vi buh
ad 3) existenci retezcu neni mozne poprit, nicmene je to spise dosud lokalni zalezitost. Navic je na doktorech, aby swinim ukazali prostrednik, rada lidi uz to chape. Soudruzi komousi z retezcu bz se dobre meli, jen jim to trochu kazi trh - nejsou dochtori.
666  |  reagovat
24.06.2011 | 09:45
Zásadní problém je v tom, že povinnost zdravotních pojišťoven zajistit zdravotní péči o své pacienty je jenom formální a nevymahatelná. Nejsou žádná směrná čísla o které by se dalo opřít. Vše je jenom na livobůli úředníka zdravotní pojišťovny. Jestli si to myslí subjektivně tak či onak. Nejsou žádná objektivní kritéria. Zdravotní pojišťovny jsou státy ve státě, právně zcela nepostižitelné. Takové subjekty jako správci veřejných financí, to je absurdní hororové divadlo.
pl  |  reagovat
24.06.2011 | 12:08
ad 2/ ono je to taky o tom, ze specialisti maji zaflakane ordinace spoustou pacientu, kteri by se mohli lecit u praktika, nejoblibenejsi pacient diabetologa je na diete, prestoze dnes jiz by dg diabetes na diete nemle byt
challenger  |  reagovat
24.06.2011 | 17:30
kdo jste, že byste chtěl předepisovat pacientům, ke komu si mají chodit léčit diabetes? Možná že jako praktik cítíte, že byste a to stačil,jenže ti pacienti to tak evidentně nevidí. Vidí to tak, že za svoje peníze chtějí někoho, kdo jim zdraví pomrví pokud možno co nejméně - jiná věc by samozřejmě byla,kdyby si vohnouti museli platit u diabetologa 3x tolik. Pak bymožná řada znich takové rozhodnutí učinila - totiž že jim na sledování glykémie stačí obvoďák. Problém je ovšem ve flexibilitě trhu: obvoďáci dnes nemají na to, aby tu péči o méně náročné pacienty převzali, mj. proto, protože si kolem sebe vystavěli bariéru, aby se k nim nikdo nemohl dostat (kde zaujali stanovisko synergisticky se státním aparátem) - takže máme paradoxní situaci v prasečáku, že stát se obvoďákem je vůbec nejtěžší po všech stránkách - především ekonomicky. Všude jinde,kde funguje soukromý sektor, je obvoďákem ten, kdo dokončí dvouleté kolečko, pouze musí splnit podmínky CME o dalším vzdělávání. ale po 2 letech si může otevřít praxi. Proto v rozumných zemích mají mnohem víc obvoďáků a proto taky se péče přirozeně cenově diferencuje způsobem,který má logiku. U nás ovšem zbytky zdecimovaných obvoďáků chtějí jen víc moci - násilím nařizovat pacientům, ke komu smějí či nesmějí chodit. A to za situace, kdy mají mizivé odborné renomé mezi pacienty. Samozřejmě, i opačný extrém,který díky státním regulacím panuje v prasečáku, dobrý není, ale existují i názory, že praxe PL by bylo možno zrušit a místo nich mít jen sestry, protože o všechny skutečně nemocné se stejně starají specialisté.
pl  |  reagovat
24.06.2011 | 20:57
kdo jsem? prakticky lekar a rozhodne nechci nekomu narizovat kam ma chodit,
a rozhodne nezapadam do vami popsane kategorie, protoze mam minimum pacientu, kteri se leci u specialistu s chorobama, ktere jsem schopen lecit, pointa je ve vete , kterou jste napsal: "jiná věc by samozřejmě byla,kdyby si vohnouti museli platit u diabetologa 3x tolik"
cele je to o systemu, o motivaci, donedavna se praktikovi vubec nevyplatilo lecit diabetika, a prakticku je malo, protoze mnoho let nikdo neresil pripravu praktiku, v roce 2007 (nebo nejak kolem tohoto roku, nevim presne) atestovalo 5 praktickych lekaru za rok v cele CR !!!!
challenger  |  reagovat
25.06.2011 | 00:04
nejen o systému ale i o vstupních parametrech. Jak jste správně řekl, praktiků je málo, podle údajů ÚZIS mají 30 návštěv denně,což znamená, že možnost, že by převzali byť část z dalších 700 000 diabetiků + dalších relativně banálních chorob se limitně blíží nule.
Mnoho let nikdo neřešil přípravu praktiků, protože si praktici prolobovali v podstatě další specializaci, což se ouředním zlodějům líbilo, protože si představovali, že čím horší bariéra na praktika bude, tím méně bude praktiků a tím méně zaplatí, protože podle stávajících počtů asi 5000 praktiků a zhruba 1650 registrovaných pacošů na praktika v průměru je vyjde levně kapitace, protože kdyby praktiků bylo 8000 a bylo by dejme tomu 950 pacošů na praktika, pak by přirozeně museli soudruzi praktikům přitlačit, protože při takovém počtu už by se ekonomicky nerentovalo provozovat ambulanci PL za současných podmínek. Co by se stalo, kdyby zničehonic přestalo existovat 3000 specialistů poměrně dle odbornostíaotovíc by bylo praktiků? V současnosti mají praktici 30 návštěv denně, což jedle mého při 30 ambulantních hodinách týdně na hranici forenzní únosnosti, co by se stalo, kdyby jim přibylo dalších 20 chroniků? Vzhledem k tomu, že cena specialisty a obvoďáka je de facto idem, tak můžou pojišťovny udržovat vysoký podíl specialistů, protože je to nestojí víc a ještě budou blbě kecat, že specialistů je moc a PL málo - což je dáno obtížností a dosažitelností kvalifikace. V momentě, kdy mám kvalifikaci obvoďáka po 2 letech obecného kolečka, zatímco naspecialistu to trvá 7 let a musím naoperovat logbook (no řekněte, kolik doktorů si myslíte, že když jde k atestaci, že má naopaerováno přesně podle logbooku? 5%???) Za současných pravidel je třeba v mém oboru 1000 lékařů, z čehož ovšem adekvátní kvalifikaci má tak 200, zbytek - 800 lidí - jsou "obvoďáci" v rámci úzké specializace, kteří operovat neumějí a de facto mají pouze basální znalosti z oboru. U nás se v mnoha oborech vyskytuje taková degradace, že řada tzv. specialistů zejm. v chir. oborech nemá šanci jinak, než si pěstovat stádečko chroniků, na druhou stranu díky nivelizaci a zglajchšaltování doktorů (nakonec ti nejkvalifikovanější berou nejmíň), jenže je to jedno, protože ať obvoďák nebo tzv. "specialista", cenově to vyjde nastejno. čili trh si i v tom pokurweném socialismu našel svoji cestu.
realista  |  reagovat
24.06.2011 | 13:59
Absolutni souhlas, presne tak to bude. Jen blazen muze dneska uvazovat o koupi praxe, jsou to penize vyhozene z okna. Vsechny zakony, ktere protlaci tato koalice, jdou na ruku retezcum a jejich majitelum. Rada praxi proste skonci tim, ze jim nebude obnovena registrace nebo prodlouzena stavajici smlouva, ktera konci v r. 2015.A kdo bude mit to stesti, ze mu smlouvu obnovi, toho nakonec stejne zlikviduji ekonomicky, protoze retezcum nema nikdo sanci ekonomicky konkurovat.
Arni Rimmer  |  reagovat
24.06.2011 | 15:14
V podstatě souhlas,taky se toho bojím, nicméně, nějak se to už doklepe a v blahobytu dožije...Nicméně divím se studentům, že se ještě snaží dostat na LF a studovat medicinu s cílem léčit lidi za těchto ekonomických podmínek...Mohou studovat management a pak si nechat platit jako Fejka, či Ludvík, kterého pacienti v Motole berou jako hlavního šéf lékaře a když někdo něco potřebuje zaléčit obrací se přeci na něj ne?Když na rekonstrukci sehnal 4,5 MLD....
pacientka  |  reagovat
24.06.2011 | 15:37
Ale jak potom vypadá reflektování paragrafu 67 zákona o zdraví? To, co jste vy lékaři v této diskusi předvedli v této souvisloti, je naprotá žumpa.!
Arni Rimmer  |  reagovat
24.06.2011 | 16:21
Děsný pragraf!!! obraťte se na Richetského!!!jo a kdybyste tušila s kým a o čem si telefonoval!!! to by jste se podivila nad serkrovnou!!!
katango  |  reagovat
24.06.2011 | 16:22
Jak se na nás ze strany státu a jeho institucí volá, tak se z nás ozývá. Na našem profesním webu snad ještě můžeme.
Arni Rimmer  |  reagovat
24.06.2011 | 16:29
Ale seriozně, pacienti, klienti lékaře, kterému je 70 a výše let již v podvědomí tuší, že pan DOKTOR asi brzy půjde na penzi, nebo ne?...většinou už lékař naznačuje...I KDYŽ MY NESMÍME ANI NAZNAČOVAT!!!...že půjde...a většinou následník je lékař, který musí stejně zachovávat lékařské tajemství...a občas asi 1/2 roku by již měl předem spolupracovat s lékařem odcházejícím... na penzi(POKUD LZE TOTO NAPLÁNOVAT)takže šedesátka sedmička není porušena!COCA COLLA SEDMIČKA(7UP) TO JE PROSTE JEDNIČKA(NoI)
COCACOLOUS  |  reagovat
25.06.2011 | 05:18
Vase prispevky zacinaji byt hystericke a to neni dobre pro zida.
Jedina omluva by byla, ze pisete v opilosti
coz bych chapal, protoze zivot je tezky
98  |  reagovat
24.06.2011 | 19:18
Lékaři, lékaři, vy se přece máte starat jen o dobro pacientů a to 24 hodin denně. Přece jste vystudovali za dělnické peníze a teď to musíte společnosti vrátit. Vy nemáte vůbec žádné morální právo bavit se o nějakých penězích. Vy můžete jen léčit a léčit a držet hubu a být vděčni za to co dostanete. A ještě ruku políbit. To vám vzkazuje pacientka. Určitě ta, která platí vysokou zdravotní daň a minimálně čerpá.
challenger  |  reagovat
25.06.2011 | 00:27
a co konkrétně se vám nelíbí, soudružko?
geront  |  reagovat
25.06.2011 | 11:12
Takže:
Mám praxi a přesluhuji. Chtěl bych ji prodat, roků přibývá. Legislativa je nepřívětivá, váhám. A tak jsem přišel na to, že když budu ještě další 2 roky dělat, tak budu mít doma prakticky to, co by mi dnes možná nějaký mladší kolega dal. A dál již jen nuzácký důchod. A tak co - když je legislativa nepřívětivá, vydám se napospas tomu, že asi jednou umuřu za stolem. A co jde, o nic, stejně tam musím. A doma bych se kousal nudou - a tak, zájemci, máte smůlu. Legislativa je nepřívětivá, já fakt nemůžu za to, že nejvyšší feudálové v tomto zdravotnickém světě s vámi po mně nebudou chtít navázat smlouvy. A nebo kolegovi poradím: zvi si na svoje oslavy vlivné mocné ze ZP a snaž se jim zkrátka dostat do přízně, pak ti to asi nasmlouvají. Vždyť v Čechistánu korupce pracuje daleko funkčněji, než co jiného!
cifo  |  reagovat
26.06.2011 | 13:47
souhlas,je to tak

Přidání příspěvku do diskuse

Do diskuse smějí přispívat pouze přihlášení návštěvníci. Diskutující jsou vázáni kodexem.


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.