Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Středa 23. květen 2012 | Svátek má Vladimír
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Zprávy

Dítě zachráníme i proti vůli rodičů, řekli lékaři

03.11.2011 07:06
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Autor: Ivana Karásková
Život dítěte je přednější než hrozba soudního postihu. Proto budeme zachraňovat děti i proti vůli rodičů. Toto zásadní rozhodnutí udělali lékaři záchranných služeb na své valné hromadě. Reagovali tak na srpnový rozsudek trestající lékaře záchranky, který proti vůli matky odvezl dítě po domácím porodu do nemocnice, protože se bál o jeho život.
Příspěvků v diskusi: 113

Diskuse

Z důvodu snahy o kultivaci úrovně diskusí odborného serveru Medical Tribune mohou přispívat pouze registrovaní čtenáři. Registrujte se ZDE.
Zorjan Jojko  |  reagovat
03.11.2011 | 07:15
Jinak si nelze jeho rozhodnutí vysvětlit. Pokud by mělo platit, že přednost před odborným poučeným úsudkem k tomu vzdělaného člověka má laický rozum, můžeme zcela rezignovat na jakékoli vzdělání, nechat se léčit babkami kořenářkami, soudit soudci z lidu a pod.
Nemůže-li se už bránit sám lékař, je povinností nás ostatních mu vyslovit maximální podporu, potože považuji za jisté, že prakticky každý z nás by postupoval stejně.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
03.11.2011 | 08:36
no, mne na tom odůvodnění - ale to vyřkl na chodbě pro novináře - soudce překvapil výrokem, že podezření se v nemocnici nepotvrdilo, takže šlo o planý poplach. Když domyslím možné zobecnění takového hodnocení, pak nevím, proč vyšetřujeme třeba i jen krevní obraz - když se anaemie nepotvdí, je to vyšetření z poplachu ? O diagnostické lumbální punkci ani nemluvě.
Sydney Hall  |  reagovat
03.11.2011 | 10:07
On proslul ještě jedním - tak trošku pythickým - výrokem: "Právo stojí nad diagnozou" (!!!)
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 10:29
Ano, pozoruhodné!
Právo stojí nad odpovědností lékaře, rozmar pacienkty stojí nad odpovědností lékaře!
Je to ostuda toho soudce, jak se dokáže vyvyšovat nad přírodní zákony! A je to navíc důkazem toho, že soudce není schopen správně posuzovat biologické myšlení lékaře. Proto by prvoinstančně měla rozhodovat takovéto konfliky lékařská komora.
ČTENÁŘ  |  reagovat
03.11.2011 | 20:28
Jestli se tím nemyslí "cesta práva je nejvyšší mocí", ale soudce zapomína , že zde má/musí být rovnováha zákonodárce-exekutivy-soudu/soudce. V daném případě je otázkou zda je správně aplikován DUCH ZÁKONA.
Sydney Hall  |  reagovat
03.11.2011 | 21:21
Ono se taky říká, že každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán. Obávám se, že úvahy "rovnováha zákonodárce-exekutivy-soudu/soudce" se možná vyskytují na právnických fakultách, život však jde jinudy.
challenger  |  reagovat
03.11.2011 | 10:10
soudce se nezbláznil. Soudce soudil na společenskou objednávku vytvořenou novinářskými vonucemi a NGO přisátých na státní cecek. soudce ryška dezinterpretoval důkazy a použil logického klamu (především hodnocení věcí á posteriori nikoli z apriorní pozice). Měl dostatek důkazů, které by svědčily v neprospěch žaalující strany, jenže je zcela záměrně ignoroval. Odůvodnění rozsudku jakoby bylo opsané z propagandistické příručky propagující domácí porody. Za podobné prasečiny mu nic nehrozí.

Na soudy se v čekoprasečáku spolehnout nedá. Spravedlnost je třeba zjednat jinak.
123  |  reagovat
03.11.2011 | 10:26
Kecy. Kecy. Kecy.

Jiri Wicherek  |  reagovat
03.11.2011 | 14:11
Dekuji za obohaceni diskuse zajimavym prispevkem.
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 10:31
Ano, to je jediné racionální posouzení soudcova rozsudku, že jednal na politickou objednávku. Avšak toto je velmi varovné! Máme vůbec ještě demokracii? Nebo si na ni jen hrajeme jako za komunistů?
challenger  |  reagovat
03.11.2011 | 10:35
máme demokracii? ano. Ve vohnoutistánu je třeba dodat, že bohužel ano.
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 10:40
Nebyl bych si tak jist, že klientelistická či mafiánská demokracie je ještě demokracií... Za komunistů jsme též usilovali o dojem demokracie. Pro jistotu jsme to nazývali lidová demokracie. Aby i blbcům bylo jasno...
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 10:25
Ano!
Soudce nerespektuje předání zodpovědnosti pacientky na povolaného lékaře za její zdraví a dokonce soudce tuto zodpovědnost lékaře podřizuje rozmaru pacinetky.
Jak je to typické pro naši morálně devastovanou společnost!
A jestliže ani učitelé medicínské etiky toto nechápou, pak je to pro práci lékařů vysoce rizikové!!!
o 2 odbornících kontra 2 laicích  |  reagovat
03.11.2011 | 08:01
cituji manželku lékaře:Ten po telefonické konzultaci s neonatologem dospěl k závěru, že novorozence musí vidět specialista. Dítě bylo podchlazené a rizikem pro něj byla i dlouhá doba, po kterou byl pupečník spojený s placentou. Rodiče však vystrčili záchranáře i s lékařem z bytu s tím, aby prý nerušili intimitu matky, která se chce obléknout. Pak zamkli a už nechtěli otevřít.
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 10:33
O to tragičtější je výrok soudu!
Vladimír Vejl,detský praktik  |  reagovat
03.11.2011 | 09:55
pokud se nemýlím,tak díte není věc,jako zatím např pes a proto o postupu léčby nemůže rozhodnout zakonný zástupce.Ve své praxi jsem mnohokrát zažil situaci,kdy bych nejradeji respektoval prání hysterické a přihlouplé matky a dítě neposílal do nemocnice,neodebíral krev atd.Myslim ale,že neco jako "revers" u dítete nemá oporu v zákoně a navíc nelze riskovat,že přesně ten rodič,který hrdině bojuje za práva dítěte se se mnou pak bude soudit,když mu vyhovím a dítě zemře či bude poškozeno jeho zdraví.Máme to ale zaměstnání,že kolegové?
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 10:35
Nebreč!
Jen musíme svoji poctivou práci ubránit proti hlouposti politiků a hlouposti právníků!
Aonoymouse  |  reagovat
04.11.2011 | 19:42
Kolega má pravdu, revers nás v žádném případě nechrání - a v tom je ta tragedie.
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 10:20
Pokud pozvu lékaře na návštěvu, předávám jako pacient na něho zodpovědnost za svůj budoucí zdravotní stav. Výše popsaný konflikt spočívá v tom, že rodička předala zodpovědnost za svůj stav na lékaře, ale bránila mu ve výkonu jeho zodpovědnosti.
Postoj soudu je z tohoto hlediska irrcionální a absurdní. Soud jakoby vůbec nevnímá problém předání zodpovědnosti rodičky na lékaře a bez ohledu na tuto zodpovědnost odsuzuje lékaře za to, že svoji odpovědnost zpětně nepředal na pacientku, což z principu věci není možné.
Soudce tak upřením odpovědnosti lékaře jej vystavuje riziku odsudku pro případ zhoršení zdravotního stavu, který lékař nedokázal vyloučit.
Soudce má sice pocit, že v rámci práva žongluje s právem správně, ale bohužel vůbec nevnímá odpovědnost lékaře za potencální budoucí zhoršení zdravotního stavu!
Z toho plyne poučení: Pro nemožnost kohokoliv mimo obec lékařskou myslet biologicky, má být prvotní konflikt vždy posuzován orgány lékařské komory. A je chybou politiků, kteří se snaží zlikvidovat lékařskou komoru!!!
Jana  |  reagovat
03.11.2011 | 11:03
Myslím, že záchranka ten výjezd se vším všudy měla rodině vyúčtovat.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 11:08
Pokuď si volám záchranku, jako jedinou možnost lékaře do domu? Pokuď Vám někdo umírá/ve vysokém stáří,v nezvratné nemoci/, a chcete domu zavolat lékaře, tak jedině si platit hospicovou službu za vlastní peníze v hotovosti.
Jana  |  reagovat
03.11.2011 | 11:50
Pokud so voláte záchranku jako jedinou možnost, tak snad potom lékaře nevyhazujete. Nebo ano?
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 11:55
Nemůžete zavolat praktického lékaře, dětského lékaře, pohotovost.
Záchranka je od slova záchrana a měla by sloužit jenon rychlé záchranné pomoci.
Ale je možné opravdu vydusit starého člověka, nebo dítě z pátku v hořečkách, do pondělí. Aniž by byl nucen být odvezen do nemocnice.
Jana  |  reagovat
03.11.2011 | 13:06
Moje poznámka byla k té ženské, co porodila doma. Co sem pletete starého člověka? A když tedy ten váš starý ubožák zavolá záchranku a pak doktora vyhodí a nevpustí dál, tak co?
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 13:15
Vpustí. Ale většinou nechce do nemocnice. Zvěst jak se zachází se starýma lidma v ZZ je nějak špatná a mezi staříkama předávaná.
Jana  |  reagovat
03.11.2011 | 14:03
Teď tam mám tetu (87). Thomayerova nemocnice (LDN). Nemůže si vynachválit. I stařenky na pokoji jsou v pohodě a spokojené. Personál úžasný. Asi to záleží i na těch stařících.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 14:32
Je to výběrová záležitost.
AS  |  reagovat
03.11.2011 | 12:29
Politici, kterým jde o provozování zdravotnictví pouze jako byznysu pro vyvolené vytlemence, se vždycky snažili komoru si buďto podřídit a nebo, když se jim to nepovedlo, tak zklikvidovat.
Horší je, že důležitost profesní samosprávy nechápou ani mnozí lékaři. A zrádci z vlastních řad, co dokonce napomáhají její likvidaci, ti jsou na pořádnou ránu mezi voči.
žel  |  reagovat
03.11.2011 | 20:34
Ćľověk je tvor chybující , připustme že chybu ve své činnosti může udělat jak lékař tak i jiná profese, například soudce. Vzdělání a praxe má možnost chyby minimalisovat ,ale není jistoty ,že ji absolutně vyloučíme.
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 21:51
Odeesáci neustále usilují o likvidaci lékařské komory.
Pro komunisty to byl krok číslo jedna!
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 10:24
Podle interpretace matky, se jí zdálo dítě v ohrožení, z důvodu transportu po porodu, v zimě, v noci do nemocnice/výsledkem bylo skutečně podchlazené dítě/. Včeteně všech úkonů stresujících, které mají na klid dítěte a matky po porodu vliv , včetně přivolané policie. Ošetřit, vysvětlit, a chovat se tedy přinejmenším normálněji. nejen matka, otec/pod hormony,a vyjímečností okamžiku/, ale i přivolaný !ošetřující ! personál.
???  |  reagovat
03.11.2011 | 11:24
Šmarjá, kudy to sem vlezlo...
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 11:51
Přes zeď, přes oboru, přes drát, přes TABU.
???  |  reagovat
03.11.2011 | 13:12
No, uznávám, že když uniknete z pavilonu, pak už je to snadné.
Martin  |  reagovat
03.11.2011 | 11:12
Náš kolega bohužel krátce po rozjetí této (pseudo)aféry podlehl náhlému úmrtí ve věku 42(!) let.Zůstala po něm manželka a nemocná dcera.
Přečtěte si celý článek v MF Dnes, jsou tam další podrobnosti.
Pracoval jsem dlouho i v zemích tzv. třetího světa.
Viděl jsem umírat malou dívenku na selhání ledvin, protože nebyla k dispozici dialýza.
Viděl jsem lidi těžce postižené, pro které byl invalidní vozík nedostižný luxus. Ale byli to lidé velice vděční i za jakoukoliv naději a pomoc. A byli to lidé naprosto jiné kultury i vyznání.
Myslím ,že by některým našim KONZUMENTůM zdravotní péče neškodilo vyzkoušet si, jak vypadá zdravotní péče pro 90 % lidí této planety.
Neváží si toho, co mají u nás dostupné ihned pro všechny a takřka zadarmo.
Čest a úctu památce našeho kolegy a tiché zamyšlení.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 11:50
lidé si neváží? Z 80 % je naše zdravotnictví hrazeno z veřejných financí, daní od občanů/a to i nemocných, invalidních, starých, dětí/. Nevím,kdo neslyší vůbec názor i druhé strany.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
03.11.2011 | 13:45
Nemohl byste prosím držet ruce za zády alespoň v souvislosti s příspěvkem, na který reagujete ? Na Vaše pitomé příspěvky už jsem si zvykl stejně jako ostatní soudní, ale přesto jsem trochu pokory očekval aspoň v takových věcech, jakou je kolegova výzva. Marně. Smažte se v pekle, udivenče.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 14:07
Nelíbí se mi použitý výraz KONZUMENTI. Ať pacient, nebo zdravotník, se musím proti tomu ohradit. Každý pacient bojuje o svůj život, nebo alespoň o jeho zůstatkovou hodnotu v kvalitě pro jedinečnost toho,, že tu vůbec byl, a není to o konzumu.
Ani v rozvojových zemí, ani u nás. Je silnou stránkou lékařů a zdravotníků jen strašit, vyhrožovat, a zatracovat?
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
03.11.2011 | 14:52
nic jste nepochopil
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 15:02
Ale pochopil. To, co musí pacient chápat pořád. Má vše dostupné a zadarmo. A stěžovat si nemá právo vůbec na nic. A když vnese svůj názor laika, tak je upozorněn, na to, že je to neetické a pro lékaře stresující. Nezlobte se, ale vinit pacienty, ze smrti lékaře, ohledně námitky k postupu, jež se jim zdálo ohrožující jejich dítě?
AS  |  reagovat
03.11.2011 | 15:32
Mít takovéhle selektivně udivené h.vado v péči, tak mně trefí taky.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 16:14
Tak se Vám vyhnu.
Dr.Dvorský  |  reagovat
03.11.2011 | 18:29
Človeče, uvědomujete si vůbec, jaký jste primitiv?
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 20:48
V primitivním prostředí se probudí primitivní instinkty. Ve zdravotnictví o to víc.
I instikt přežití je primitivní.
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 21:55
Bohužel, udivenej je nejspíše anetický psychopat...
Ani smrt kolegy s ním nehne!
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 22:56
Spíš se ptám, a stále se zde divím, jakou máme medicínu, že umírají lidé už ve 40, 50, a je to už jako normál. A zbytek odchází do invalidních důchodů taky v tomto věku.
TAK  |  reagovat
03.11.2011 | 20:43
Poměr průměrné měsíční platby zaměstnance a platby placené státem je asi 4:1. poměr platby minmálního měsíčního pojištění OSVČ a platby za státního pojištěnce je asi 2:1.
A z čeho je platba státu z daní , tj opět od pracujících a
nepřímých daní/spotřební dan DPH. Děti nic neplatí UDIVENÝ ?
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 21:18
Za zaměstnance platí pojištění ve větší míře zaměstnavatel/ u státních zaměstnanců se na to uvolňují peníze/. Za statní pojištěnce platí stát to co platí. OSVČ platí jenom sám za sebe, bez příspěvku zaměstnavatele. Děti jsou státní pojištěnci. Daňová zátěž je veliká, to není žádné desátko, ale 1/2 roku se pracuje pro stát. A ještě soukromý sektor musí vydělat na investice a rozvoj. Máme vysoké 80% hrazení zdravotnictví jen ze státních zdrojů. Ty soukromé chybí, hlavně v investicích. Protože se musí vedle pojištění státních pojištěnců ufinancovat i provoz velkých státních nemocnic, záchranky, výuky.
katango  |  reagovat
03.11.2011 | 11:57
Souhlasím s vámi. Jen nečtěte tu diskusi pod článkem.

Někdo tady navrhoval nechat okusit české pacienty britský systém NHS, kdy akutního pacienta objednají za týden, na pohotovosti se čeká hodiny a nemusíte se dočkat, ke specialistovi včetně gynekologa vás hned tak nepošlou, to už musí bejt...Nemohl byste mne někdo doplnit? Já čerpám informace z blogů, co píšou Češi žijící ve Velké Británii.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
03.11.2011 | 13:50
podívejte se na server rodina.cz diskuse porod doma, možná seznáte, z jakého spolku vzešel nejeden udivený
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 14:38
Můj otec se doma ještě narodil. S porodní bábou.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
03.11.2011 | 14:52
to není dědičné
katango  |  reagovat
03.11.2011 | 11:57
Souhlasím s vámi. Jen nečtěte tu diskusi pod článkem.

Někdo tady navrhoval nechat okusit české pacienty britský systém NHS, kdy akutního pacienta objednají za týden, na pohotovosti se čeká hodiny a nemusíte se dočkat, ke specialistovi včetně gynekologa vás hned tak nepošlou, to už musí bejt...Nemohl byste mne někdo doplnit? Já čerpám informace z blogů, co píšou Češi žijící ve Velké Británii.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 12:01
U nás to není jiné. Pokuď nemáte známé. O to horší, že notně idealizované.
Jana  |  reagovat
03.11.2011 | 13:09
Tentokrát s vámi souhlasím. U nás je to stejné (pokud nejste z doktorské rodiny).
*  |  reagovat
03.11.2011 | 13:11
On je léčebny. Ale už se dost zlepšil. Tak ho pouštěji k netu.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 13:16
Platím si to jako nadstandard.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
03.11.2011 | 13:46
"si" možná, problůém je v tom, že byste ěml platit i těm, kterým je server určen
LS  |  reagovat
03.11.2011 | 13:43
Tak to tedy musím oponovat. Péče v ČR je velmi slušná. Zatím. Pořád se u nás jen brečí. Holt asi naše národní strategie. V ČR posledního bezdomovce s akutním infarktem odvezou k PCI, člověka s polytraumatem do specializované centra, atd. Nikdo se neptá, zda a kdo to zaplatí. Prostě se jede. Ano, když se nejedná o superurgenci, pak je možné, že se to vleče. Je možné, že udivený bude muset do s horečkou od pátku do nemocnice za lékařem. Ale služby, které u nás poskytuje zdravotnictví běžnému občanovi jsou více než slušné. Jiná otázka je, na čí úkor jsou služby dobré. Běžný občan to pane udivený rozhodně není. Za 7% HDP je muziky, až oči přechází.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 14:45
Akutní, a to se asi řeší v civilizaci, kde se vybírá pojistné, jdou na to daně,snad všude na světě. Jinak se to vleče, je slabé slovo. Mnohdy ani neléčí. A o muzice, bez známostí, zaplacení vůbec dostupnosti, raději ani nepište. S horečkou do nemocnice můžete od pátku do nemocnice a ještě dostat vynadáno, tak tomu se opravdu říká nebýt udivený. Medicína jako umění nejsou jenom čísla. Myslím, že za 30% HDP jako výrobou lidí,bude ještě hůř.
tEDY   |  reagovat
03.11.2011 | 20:50
POKUD NEBUDE PACIENT DOSTÁVAT ÚČET ZA PROVEDENOU ZDRAVOTNÍ SLUŽBU BUDE POŘÁD U D I V E N Ý. A až ho bude dostávat a případně rovnou proplácet , tak zjistí , že služba je dosti nákladná a větší díl v současném období pseudopojíštění je při vážnější či dlouhodobé nemoci hrazena spíše solidárním fondem než individuálně naspořeným. Spočítal někdo kolik naspoří do zdravotního fondu člověk , který čerpá po celé pracovní období jen preventivní péči a žádnou hospitalisaci během pracovní éry neabsolvuje ?
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 20:57
Pacient si má odváděné peníze šetřit, na případné výdaje, starat se o své zdraví, tak, aby věděl na co má a na co nikdy mít nebude, a co třeba ani nechce. Nepředvídané úrazy má krýt úrazové pojištění, připojištění. A né aby mu potom bylo řečeno, že se to už přerozdělilo jinak, tak co vlastně chce. A ve státních veřejnoprávních nemocnicích nemá už vůbec co pohledávat, protože ty jsou jenom pro vyvolené a kulichy. To je snad jedině v ĆR.
challenger  |  reagovat
03.11.2011 | 15:05
Agent Smith z Matrixu řekl, že lidé definují svoji existenci skrze bídu a utrpení. O vohnoutech na 100% platí staré známé přísloví - čiň vohnoutovi dobře, peklem se ti odmění. Podej vohnoutovi prst a urve ti celou ruku. Vohnouti musejí mít hluboko ve své paměti, jak vypadá shutdown, coto je zůstat bez pomoci, pak se budou bát a projevovat respekt. Do té doby, když si budou myslet, že mají momentální převahu, vám budou sprostě okopávat kotníky a parazitovat.
Vohnoutům je potřeba ukázat, kde jsou pravé hodnoty a vyvést je z iluzí.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 15:19
A Vy jste guru. Který dosazuje za slovo člověk, vohnout. Prosím Vás čtete taky jinou literaturu a její odnože ve filmu, ve hrách, než na bázi Matrix?
challenger  |  reagovat
03.11.2011 | 15:37
nikoli. Vohnout je označení pouze pro část populace. I slušní lidé existují. Například vy jste ukázkový vohnout: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011032702
AS  |  reagovat
03.11.2011 | 15:47
Klidně si dosaďte místo vohnouta člověka. Člověka sobeckého a nevděčného.
challenger  |  reagovat
03.11.2011 | 15:58
vohnout je produkt socialismu - líný, hloupý ale přitom přímočaře vychcaný parazit bez cti. Čtenář MF Dnes.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 16:11
Škoda, že jste to tak zjednodušil.
good  |  reagovat
03.11.2011 | 17:45
Jenže pro challengera jsou vychcaný paraziti všichni lidi, kromě MUDrů. Tedy téměř všech.
Sydney Hall  |  reagovat
03.11.2011 | 21:33
Dovolil bych si zde citovat staročeský epos Alexandreis. Vohnouti žili už tehdy:
"Jměj dvór svój po kněský vnadě,
své šlechtice jměj v svéj radě;
chovaj sě obojetníkóv,
hospodnie čsti proradníkóv!
Ti toho jsú obyčeje:
oko sě jich veždy směje,
jazyk jmají vniž meč v sobě,
jenž seče straně na obě.
Z chlapieho řáda nikoli
i jednoho v čest nevoli;
nebo chlap, když jest povýšen,
nesnadně bude utišen:
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 17:13
Člověk je sobecký, a je k tomu i psychiatrií vychováván jako k normálu, ať se rve za sebe? A nevděčný, jediný vděk je přece za peníze? Nebo jakou to má challenger jinou teorii?
obvodní doktorka  |  reagovat
04.11.2011 | 12:46
Termín vohnout jsem v souvislosti s pacientem ještě nepoužila.
Ode dneška je to jinak. Pacientka si stěžovala mému šéfovi, že jsem jí řekla, že má něco na srdci. Vytrvalostní sportovkyně sledované v mládí pro palpitace se velmi dotklo, že jsem ji při ne akutním, ale ne zcela fyziologickém EKG nálezu v rámci preventivní prohlídky objednala na kardiologické vyšetření. Připadalo mi to normální, v mém okolí navíc vytrvalostní sportovci sami dobrovolně na vyšetření chodí. No, vzhledem k to mu, že pracuje ve vedoucí funkci, můžu být ráda, že nemám za šéfa ji. A jestli se přehlásí jinam, tak ať, ať jde, nejlépe někam, kde je někdo ochotný ponechat jí maximum ega a pravomocí a současně na sebe vzít všechnu zodpovědnost a neříct nic, co by mohlo pocuchat klid informovaného sebevědomého pacienta. Já to teda rozhodně nejsem.
Sydney Hall  |  reagovat
05.11.2011 | 13:58
Paní doktorko, hrubá chyba! Vy jste jí měla své podezření pouze holými větami oznámit a potom se zřetelně zeptat, zda CHCE doporučení k dalšímu vyšetření.Pokud řekne že ne, tak pouze s milým úsměvem poděkovat za návštěvu, popřát hezký zbytek dne a do dokumentace napsat jednoznačně, že byla informována o nálezu a jeho eventuelních důsledcích a že ODMÍTÁ další vyšetření k upřesnění diagnozy. Tím pádem se na ni můžete s lehkým srdcem vykašlat a věnovat se důležitější práci, než se hádat s nějakou sebestřednou a hloupou k+ávou ve vedoucí funkci.
obvodní doktorka  |  reagovat
05.11.2011 | 18:23
Díky:-)
Za dobu, co jsem v praxi (13 let) mám pocit, že se vážně ovzduší mění, a je třeba stále zdokonalovat "bezúhonný loajální výraz":-)
Média vážně fungují, lidé mají pocit, že sebevědomý informovaný pacient znamená pacient předpokládající zradu a úskok na každém kroku, hlavně, aby nadále konzumoval a hlavně platil zázračné pilule doporučované v reklamách, a aby nezačal přemýšlet, jestli to vážně k něčemu je/léčí rýmu/potíže s erekcí atd atd

Máme svobodu. Pro lékaře to v praxi znamená, že si zcela svobodně může vybrat,koho nakrkne. Někoho vždycky, ale ta možnost výběru je opojná:-)
Huková Terezie  |  reagovat
03.11.2011 | 11:53
Mamince se narodí dítě doma. Volá službu 1. pomoci(!). Usuzuji z toho, že potřebuje akutní pomoc. Přivolaný zdravotník rozhodne v rámci dané situace zcela dle svého vzděláním, zkušenosti a svědomí, že je nutné dítě převézt blíže odborné pomoci. A maminka mu v tom brání? Protože se jí nechce zrovna z domu? Chce se nejprve vysprchovat, kouknout na televizi, vyfotit s ohroženým dítětem v náručí...??? Čí zájem sleduje? A ještě má tu drzost, že záchranáře zažaluje? Co tedy chce matka? Jestli jí tak záleží na vlastním klidu a tichu domova, nevím, proč volá záchranku, když si umí nejlépe poradit i bez ní.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 11:57
Matka má strach, že něco tak křehkého, jako právě narozené dítě se transportem v zimě, v noci, v sanitce/naprosto cizí prostředí- i po předešlém případu/, podchladí, stersuje, infikuje. Vy se divíte ?
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 11:59
Matka volala k odborné práci/dříve dělala porodní asitentka-bába/, přestřihnutí pupeční šňůry a ošetření pupečního pahýlu u dítěte. Koho měla zavolat v současné legislativě?
igys  |  reagovat
03.11.2011 | 14:12
Tebe ty ...
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 14:47
Záchranku.
XY  |  reagovat
04.11.2011 | 20:35
Můj bratr se narodil v roce 1965 doma. Přivolaný lékař prohlédl matku, bratra, přestřihl pupeční šňůru a odejel. Byli v pořádku. Tehdy asi lékaři dokázali pupeční šňůru přestřihnout, dnes ne, dnes volají policii ať matku dopraví do porodnice a tam je dítě "ODBORNĚ" od matky odstřiženo. Dítě musí být prohlídnuto( Metrix) a matka i dítě musí být aspoň 72 hod. v porodnici. Co kdyby, že....kdyby byly v ..ti ryby. JAK JE MOŽNÉ, ŽE VŮBEC JEŠTĚ JSME NA SVĚTĚ.....
katango  |  reagovat
03.11.2011 | 12:00
Nekrmme trolly! Ať napíše jakoukoli ze svého arsenálu 3,14čovin, nereagujme. A zkusme vyzvat admina, ať v souladu s pravidly diskuse udiveného zabanuje. Kdo má furt číst ty výplody zmatených či zaplacených mozků (pochybuji, že je jen jeden)???
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 12:28
Představte si, že mám i duši.
???  |  reagovat
03.11.2011 | 13:09
To vám říkají u vás v léčebně často, že?
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 13:22
Ne, tam se dušují, že je jen hmota.
???  |  reagovat
03.11.2011 | 13:44
Aha, nejdřív jsem si myslela, že jste pouze splachovací. Ale tohle vysvětluje vše.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 14:36
Jsem udělaný jinak. Hmota je tvárná. A věda o duši je splachovací.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
03.11.2011 | 13:48
milá kolegyně, bany jsou marné, píše z kaváren, víte
katango  |  reagovat
03.11.2011 | 15:21
Ha sme v pérdeli! Tak co skutečně přestat krmit trolla?
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 15:29
Stačí vést lidi k schizofrenii. Ve stylu ,ať na toto zdravotnictví lidé nadávají, alespoň si toho politici všimnou a přihodí peníze. A jakmile si tedy začnou stěžovat, tak jim utneme jejich laické nářky, protože nevědí co mají za luxus, a postrašíme, že jinde nemají ani to. A psychiatrie hlásí plno. A krmíme pořád práškama.
PL  |  reagovat
03.11.2011 | 16:43
Já se už douho snažím pochopit alespoň něco z vašich příspěvků, ale pořád se mi to nedaří. Ani se nedokážu vcítit do vašich myšlenkových pochodů, já se vlastně pořád jenom divím a nevím jestli Vám nebo sobě že to téměř vždy dočtu do konce. Jdu se nakrmit nějakýma práškama, třeba to pak bude lepší.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 16:48
A co nechápete konkrétně?
katango  |  reagovat
03.11.2011 | 17:21
Nekrmte trolly!
DNFTT  |  reagovat
03.11.2011 | 17:49
Troll je v internetovém slangu účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který zasílá provokativní, hanlivé nebo irelevatní (off-topic) příspěvky k citlivým tématům, jejichž hlavním smyslem je vyprovokovat ostatní uživatele k vytoužené emotivní odezvě[1] nebo jinak narušit normální věcnou diskusi.[2] Činnost trolla bývá v internetovém diskurzu nazývána trollingem či trollováním.

To spíš sedí na challengera.
xxx  |  reagovat
03.11.2011 | 21:17
Ano, challenger by mohl být troll tím, že do problematiky vidí, a tak narušuje "věcnou" diskusi mimózních zakomplexovanců typu udiveného, H.k. a podobných.
udivenou  |  reagovat
03.11.2011 | 21:24
Tady věcná diskuze je ve formě, společně si zanadáváme a pápá.
šš  |  reagovat
04.11.2011 | 12:50
H.k. má solidní argumenty
udivený je totální mimoň
lékař ARO  |  reagovat
03.11.2011 | 18:23
Lékař se rozhodl jednoznačně správně, hojně jsme tento případ diskutovali s kolegy a ani jeden jediný by se nerozhodl jinak. Rozsudek jednoznačně ukazuje na katastrofální stav soudnictví a odbornou úroveň soudců v ČR.

1) rodina volala RZP -> lékař RZP není "přestřihávač pupečníků", ale má za úkol komplexně zhodnotit stav matky a dítěte a rozhodnout o dalším postupu. Pokud leží dítě v nevytopené místnosti, již tento fakt by mne osobně vedl k transportu dítěte na odb.pracovište, protože rodina není zjevně schopna zajistit dítěti ani základní životní podmínky. O ostatních okolnostech jako je přivolání RZP hodinu!! po porodu placenty ani nemluvě

2) "lékař si měl dát podepsat neg.reverz" -> reverz podepsán matkou v období okolo porodu je jen cár papíru, kdyby s ním lékař odjel, při jakékoliv komplikaci mu nebude naprosto k ničemu, matka v tak zátěžové situaci jako je porod bude uznána za nezpůsobilou zhodnotit adekvátně stav svůj i dítěte a tato zodpovědnost bude a dnes i běžně je delegována na lékaře, který bude poté odsouzen za špatné zhodnocení situace. Viz. i diskuze okolo právní validity informovaného souhlasu k epidurální analgezii podepsanému během již běžícího porodu apod.


K čemu povede rozhodnutí soudce ??
Jako lékař budu stát před rozhodnutím:
a) - vyhovím přání matky a nechám si podepsat reverz rodiči dítěte=> při následné žalobě mi ho schopný právník okamžitě rozcupuje a soud prohraju
b) - postarám se o dítě dle svého nejlepšího svědomí, jak vidno dle tohoto judikátu, budu opět odsouzen

==> jediná možnost, jak z toho ven vzhledem ke stavu justice v naší zemi, kdy naprosto nevíte jak zrovna nějakého soudce napadne rozhodovat, je bohužel záměrné pohodnocování apgara a stavu novorozenců. A nemohou za to lékaři, je to jen a jen důsledek naprosté neschopnosti české justice vytvořit smysluplné a jednoznačné právní podmínky, podle kterých se máme řídit.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 20:43
Legislativu ohledně porodu vytváří dlouhodobě MZ na základě doporučení lékařských odborných společností. Zda je tedy ideálem u odrozeného zdravého dítěte doma, v noci, v zimě, převážet matku i dítě sanitou/používanou i pro jiný převoz- rychlá záchranka/ do nemocnice,bez patřičného vybavení i vyhřívaného inkubátoru?, pro takovéto případy? A dítě se ještě více podchladí? A jakou mělo dítě teplotu, pokuď leželo na břiše matky a přikryté, to bylo opravdu podchlazené?
lékař ARO  |  reagovat
03.11.2011 | 21:29
Stanovení toho, zda matka v periporodním období je či není schopna rozhodovat za sebe a své dítě není otázkou až tak medicínskou, ale spíše etickou a právní. Z praxe mohu říct, že většina rodících matek je schopna nějaké racionální úvahy, existuje však ale alespoň 50% těch které jí schopny nejsou :) Lékařská komora samozřejmě může vyjádřit své doporučení. Je ale důležité, aby bylo zákonem jednoznačně stanoveno, kdo za koho rozhoduje, tedy teoreticky jsou možné tyto možnosti:
- a) lékař rozhoduje za matku i dítě
- b) lékař rozhoduje za dítě, matka sama za sebe
- c) matka rozhoduje za sebe i dítě

Pokud bude toto konečně jasně stanoveno, bude se nám rozhodně pracovat lépe.
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 22:08
A pokud politici nebudou ochotni vyřešit tento problém, bude nejvhodnější na ARO v tomto podivném státě nepracovat!
udivený  |  reagovat
04.11.2011 | 14:21
Za dítě rozhoduje zákonný zástupce. Rodič, nebo potom rozhodnutí soudu. Zda by vždy lékaři rozhodovali o dítěti tak jako o nesvéprávné bytosti, bez zákonného zástupce? A co klonované bytosti, O těch by rozhodoval kdo, a měl statut zákonného zástupce kdo? Matka v jejím těle by byl klon odchován, pro koho? Kdo by byl vlastník? Etika současné medicíny je na hraně!
xxyz  |  reagovat
04.11.2011 | 10:32
souhlas, jinými slovy bude rozhodování v rovině podstoupit sudní při v sporu občansko-právním či trestně-právním. Důsledky jste popsal.
Neznámy autor: "Běda nemocnému, jehož lékař se změní z medicínsky odvážného v právně opatrného"
YX  |  reagovat
04.11.2011 | 20:44
V porodnici v Novém Jičíně zemřela rodička po porodu. Před čím ti lékaři v NJ stojí? Před ničím! Nic se jim nestane, jako tolikrát, tak co si stále stěžujete! RZP dostala jen pokutu za to, že volala na rodičku policii, nic víc...porod není trestný čin! Za dítě odpovídá zákonný zástupce a to žádný lékař, pokud není rodičem toho dítěte, není!
taky koukám..  |  reagovat
06.11.2011 | 21:42
Pokud byste mysleli vážně, že matka je nesvéprávná, zapomínáte, že tam byl i otec dítěte. A pokud se tím případem vážně chcete zabývat, možná stojí za to přečíst si rozsudek, třeba o tom, že lékař RZP původně konstatoval, že dítě je v pořádku, pak se rozhodl "pro jistotu" ho nechat odvézt, ač rodiče v poslední fázi vyjednávání nabízeli, že do hodiny do nemocnice vzdálené 120 metrů dojdou, až se matka s dítětem umyjí a obléknou..
Víc už radši dodávat nebudu, abych se nedostala pod palbu lékařů..
člen komory  |  reagovat
03.11.2011 | 19:48
http://www.novinky.cz/domaci/249440-ve-snemovne-pry-probiha-muceni-huml-se-chce-obratit-na-ustavni-soud.html

"Ve Sněmovně prý probíhá mučení, Huml se chce obrátit na Ústavní soud
Upírání spánku je mučení a je v rozporu s Ústavou a listinou základních práv a svobod. Nezařazený poslanec Stanislav Huml proto chce zákony schválené během "nekonečných" schůzí Sněmovny napadnout u Ústavního soudu. Poslanec to ve čtvrtek oznámil v tiskovém prohlášení s tím, že po mnoha hodinách nejednají o zákonech bdělí poslanci, ale "parta duchů".

Zajímavý by byl výrok ÚS. Protože takové "mučení" probíhá v nemocnicích běžně.
udivený  |  reagovat
03.11.2011 | 20:46
Pacient a rodina, pokuď se nevyspí pá, so, ne, ošetřujíc někoho v horečkách, v bolestech,celé noci, to nemají ani placené, ani kdo je vystřídat. A naše zdravotnictví funguje jen 4 dny v týdnu. Aniž by na vás hudrovalo, proč tam vůbec lezete.
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 08:45
Tak to je rodina, příbuzný,těsná osobní vazba...to je něco jiného...Zdravotnictví-jako institut a věda= ovlivní maximálně 15-20% kvality života...zbytek je v rukou každého jedince...včetně jeho genetické výbavy...Já osobně nebyl 50 let u lékaře...:-))))))))))))))/a platím zdravotní daň také/
udivený  |  reagovat
04.11.2011 | 14:17
Už jste se přetransformoval, ve formu nebiologickou.
BOB  |  reagovat
03.11.2011 | 22:10
Jako mezi zhýčkaným sralou a odvážným chlapem!
obvodní doktorka  |  reagovat
04.11.2011 | 16:05
Bylo by zajímavé prozkoumat vliv kombinace chronického nevyspání a reakce na těžký stres(má to i nějaké číslo MKN) např. na náhlé umrtí 42letého lékaře RZP...
udivený  |  reagovat
04.11.2011 | 17:05
M.D. House se také léčil na psychiatrii, protože se samoléčil a nevyhledal pomoc kolegů včas.
Anonymouse  |  reagovat
04.11.2011 | 19:40
při stavu našich právnických fakult, že soudci stále nedošlo, o co se vlastně jedná...a toho se teda dost bojím...
Odyndo.  |  reagovat
14.02.2012 | 08:40
Podle novely zákona č.48/1997 Sb. platné od 1.4.2012 nesmí lékař provést jakýkoliv invazivní zákrok na dítěti aniž by měl souhlas obou rodičů. Co budou dělat ušaři na ÚPS ve špitálech, když přide jen matka, nebo jen otec ve dvě hodiny ráno, řvoucí dítko, nutnost paracentézy je zjevná. Mají si povolat advokáta ?

Přidání příspěvku do diskuse

Do diskuse smějí přispívat pouze přihlášení návštěvníci. Diskutující jsou vázáni kodexem.


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.