Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Středa 23. květen 2012 | Svátek má Vladimír

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Zprávy

Proč nám pacienti utíkají k novým zdravotním řetězcům?

03.11.2011 19:06
Zdroj: www.tribune.cz
Autor: MUDr.Tomáš Rozsíval
"Z mé osobní zkušenosti ORL specialisty si dovolím vyprávět jeden příběh, který sice nic nedokazuje a nepaušalizuje, ale je dle mého názoru možná v něčem podnětný. Kdo chce, vezme si z něj poučení, a kdo nechce, může na mne zase obligátně a anonymně zanadávat," píše úvodem MUDr. Rozsíval (foto).
Příspěvků v diskusi: 59

Diskuse

Z důvodu snahy o kultivaci úrovně diskusí odborného serveru Medical Tribune mohou přispívat pouze registrovaní čtenáři. Registrujte se ZDE.
pl  |  reagovat
03.11.2011 | 19:49
jako hlavni problem vidim to,ze PL nema dost casu na osetreni, bezne se mi stava, ze mi prijde pacient - jen prinese nalez z nejakeho vysetreni nebo od specialsty, tj. ani nejde na vysetreni, odevzda to a na konci 2 minutoveho rozhovoru ve stoje na odchodu prohlasi, ze jeste takova drobnost: pane doktore, od vcerejska me tady pali na hrudi, je mi nejak divne, jo a taky mi ochabuje prava ruka, ale to uz je rok, cas neni protoze v cekarne je plno, pacienti objednani i neobjednani, jenze co s timhle clovekem, proste se musi vysetrit, a to je na min 30 minut, tim dojde k masivnimu zpozdeni, a pak uz ani na ty anginy neni cas,
dalsi problem je, ze k PL lidi chodi s kravinama, maji prujem, prijdou, skrabe je jeden den v krku, jdou, boli je zada, jdou, atd. atd., tim zaplacavaji ordinaci a clovek pak tezko mezi tou spoustou blbosti objevuje zavaznou vec
člen komory  |  reagovat
03.11.2011 | 20:04
Víte co je problém pane doktore? Problém je nízká hodinová práce lékaře. Jestliže máte pár šušní jako kapitaci a dalších pár šušní za výkonová vyšetření, pak se logicky každý snaží natřískat co nejvíc lidí denně, a to jde na úkor kvality.
Malý kvíz :
1. víte, za kterého ministra zdravotnictví stoupla cena hodinové práce lékaře?
2. víte, o čem byla hlavně akce D-O?
pl  |  reagovat
03.11.2011 | 21:31
ano, to je primarni pricina, musim mit v kartotece hodne lidi abych prezil, protoze cena je nizka
nHVMindJv  |  reagovat
30.12.2011 | 06:56
What a joy to find such clear thninkig. Thanks for posting!
98  |  reagovat
03.11.2011 | 22:20
U všech lékařů v našem Středoevropském Absurdistánu zabíjí kvantita kvalitu. Ceny za výkon či kapitaci jsou přímo směšné, tak se musí v rámci mantinelů, které vymezí podivné organizace zvané zdravotní pojišťovny, protáčet kolečka. V takovém prostředí, kdy se tlačí na výkonnost jak za Taylorismu, nelze očekávat kvalitní diferenciální diagnózy. Diferenciální diagnóza chce čas a ten čeští a moravští lékaři nemají.
třetí věk  |  reagovat
04.11.2011 | 12:39
Ale to platí ve všech rezortech. Úpadek je všeobecný!
Lékař paciemt  |  reagovat
10.11.2011 | 22:23
Příjdete na ORL odd se závratěma. Podívají se do krku, do ucha, na hlasivky a udělají pár známých testů/ Hautant, Romberg atd.
Příjdete s touréž chorobou k neurologovi. Vezme si kladívko, proklepe Vás. Pak následuje známé Hautant, Roberg atd,,,
Do ucha a na hlasivky se nedívá...
Kdy jste byla vyšetřena kvalitněji ??
Cuipro  |  reagovat
04.11.2011 | 08:13
Ano, čas ! O to jde především. No a když vidím, že to prostě nezvládám, tak musím učinit nějaké "manažerské" opatření. Podobného pacienta slušně vyslechnu a vysvětlím mu, že se může jednat o věc závažnější a objednám jej na odpoledne, resp. na další den. Pokud je rozumný , jistě to pochopí.
Pokud se týče zaplavování ordinací "kravinami", je to zase problém organizace vaší práce. Chápu, že jsou venkovské "obvody", kde je to složité. Nicméně pokud s tím chcete něco udělat a nezbláznit se, musíte začít hned.
Sydney Hall  |  reagovat
04.11.2011 | 08:35
Nebýt zahlcen kravinami (a mít tím pádem čas na skutečně nemocné) je strašně těžké, protože neposkytnutí péče - byť se to jeví na první pohled jako kravina - může být za určitých okolností trestný čin. To je Damoklův meč, který nad námi stále visí. Jediné řešení je to, co fungovalo v průběhu staletí a tisíciletí - tj. platba lékaři na dřevo. (Nemluvím o nemocnicích, to je něco jiného) Jestliže pacient dopředu ví, že za vyslechnutí, vyšetření a ošetření zaplatí ***(*),- Kč, tak si dopředu rozmyslí, zda půjde k doktorovi s rýmou nebo bolestí po ránu za krkem.
Senior  |  reagovat
05.11.2011 | 18:49
lidé v okolí Moravského Krumlova co bylo v zemědělství mají ve věku kolem 60 roků
někteří důchod kolem 4 tisíc. Něco podobného už známe z let 1945-1948. Tak zvaní repatrianti z Madarska, Rumunska a pod. neměli nárok téměř na nic. Republika je nalákala / byli to původně Češi/. No a pak jim bylo kolem 70 a rádi měli doma slepice, husy a kačeny aby vůbec měli co jíst..
PL  |  reagovat
04.11.2011 | 08:52
Bohužel pacienti u PL nerespektují žádné objednání, alespoň v naší vesnici ne. Je naprosto nemožné se dohodnout, jedině je z čekárny vyhodit a to nejde, protože v okamžiku kdy řeknu že mám objednané pacienty, tak všichni neobjednaní řeknou že je jim špatně. V ordinaci pak zdělí že jim vlastně špatně není, ale trochu jim bylo včera a že chtějí změřit tlak a napsat léky na koleno, které je bolí asi půl roku. Pokud přijde více takových tak máte celé objednávání totálně rozhozené. Opravdu nevím jak si to zařídit, veškeré mé pokusy selhaly.
pl  |  reagovat
04.11.2011 | 23:35
pane kolego, jde to to, ze napr. nechate rano prvni dve hodiny bez objednani a pak budete objednavat, tj. v cekarne je 5 lidi, prijde 6. ktery je ovsem objednan, berete 6., kdyz lidi maji pindy, reknete, ze pac. je objednan, a ze se taky mohli objednat, tohle se jim stane 2x a zacnou se objednavat, jde o to, kdo vydrzi dele
ja mam hodne novych pacietnu, kteri prisli s oduvodnenim, ze se u minuleho praktika nemohli objednat, ale to jsou pracujici lide a nemaji cas cekat 4 hodiny, dokonce u rady nasich kolegu to neni mozne ani za poplatek, proste nejde, a to ja naprosto nechapu, protoze to jde, jenom chtit
dalsi veci je dusledne vybirani poplatku, kdyz chce jen recept, tak nejde k lekari, sestra mi napise leky na listek a pak preda pacientovi do ruky recept, ja ho vytisknu mezi pacientama, pokud chce k lekari, sestra vybere pri vstupu poplatek, k lekari jen pro recept se u nas nechodi, takovy pacient lekare nevidi
IQVmGlYxcjHCMKOGB  |  reagovat
28.12.2011 | 09:26
Thanks for starting the ball rolling with this insgiht.
MUDr. Roman Durdis  |  reagovat
04.11.2011 | 09:02
Kolego ORL specialisto, co máte na mysli tím "u nás komplexní vyšetření"? Že jste se podívali do krku? ;-)
Autor.  |  reagovat
04.11.2011 | 10:07
Komplexní vyšetření v oboru ORL je , pane kolego, přesně popsáno v dostupných příručkách VZP, jak má takové vyšetření vypadat. To není jenom kouknutí s lopatkou do krku...
Samozřejmě, že k tomu musíte připočítat ještě jistou míru osobní zaangažovanosti, trpělivosti pacienta vyslechnout a musíte mít taky čas se řádně rozmyslet. To Vám bohužel ale žádná ZP nikdy nezaplatí, jak jistě sám víte nejlépe. Takže taky musím činit "manažerská" rozhodnutí. Bohužel.
news  |  reagovat
04.11.2011 | 10:56
nepřete se na tomto foru, proboha, která specializace to má jak složité.
K autorovi (podotýkám, že nejsem PLD)- pane kolego, proto jsou specialisté na "krky, klouby, úrazy, břicha, srdce, hlavu, ...", aby mohli být opravdu specialisté ve svém oboru a pacienta cíleně (byť je nazváno v sazebníku VZP jako "komplexní") vyšetřili a nasměrovali diagnostiku a léčbu tou užší cestou ke správnému výsledku. Ale to, vážený kolego, není důvod, proč "nám pacienti utíkají k novým zdravotním řetězcům", že praktický lékař není a ani nemůže být specialista ve všech odbornostech, na které svoje pacienty posílá. Jakkoli s vámi souhlasím, že dobrá anamneza je někdy celá diagnoza (nadneseně), nějak nechápu účel vašeho příspěvku.
autor.  |  reagovat
04.11.2011 | 12:12
Nechci se s nikým přít, podělil jsem se jen o jednu svou zkušenost. Berte, nebo nechejte být. Pokud jde o mne, já se vždy rád dozvídám nové věci.
To popsané "komplexní" vyšetření dle VZP samozřejmě nesmíme my, v ambulancích vůbec vykazovat dle příkazu naší vrchnosti VZP. To je kód pro nemocnice. Čili berte to opravdu jako cílené. Ale ani to není pouze kouknutí do krku.....
Co se týká podstaty problému odchodu pacientů, jistě to není důvod jediný. No, stačí se nad tím trochu zamyslet. Je vidět, že to funguje.
news  |  reagovat
04.11.2011 | 12:42
Neodpověděl jste mi na otázku.
"Co se týká podstaty problému odchodu pacientů, jistě to není důvod jediný."
Pane kolego, to, co popisujete je k odchodu pacientů k novým zdravotním řetězců zcela irelevantní. Nebo, chcete-li, je to blbost.
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 19:01
Spíše to byla takova kasuistika, ale pozor nadpis článku nemusí mít nic společného s obsahem...to platí i o názvu beletrie, románu...filmu...atd...
...například Román Nos v Lissabonu= kniha bratru 300 stran a nadpis praví, jen že to bylo v Lissabonu...
esejista.  |  reagovat
04.11.2011 | 20:06
No když je to blbost tak se na to vykašli a dělej si to po svém. Nikdo tě nenutí věřit, že je to důvod jediný. Někomu stačí naznačit, jiného je třeba kopnout. Každému, co mu patří. A ten kolega ? Škoda , že nepoznal jiné geniální diagnostiky, než je on sám. Asi je jich opravdu pomálu. Ale nic jsem neřekl....
news  |  reagovat
05.11.2011 | 10:02
A to já si to po svém zase dělám, víš?
Nejenom, že to "není důvod jediný", on to totiž vůbec není důvod, proč pacienti odcházejí k řetězcům. Pacient je totiž jenom jako zpovykané děcko a nechá se koupit na líbivé sliby komfortu. Neřeší kvalitu odbornou (tu taky u řetězců nenajde), ale jako slípka po soplu skočí na benefity typu: ošetření v každém obchoďáku od osmi do osmi kterýkoli den v týdnu, sleva na regulační poplatek u lékaře a v lékárně (samozřejmě z řetězce) aj. pseudovýhody. Je mu úplně utrejch, jestli má doktor sotva oschlý diplom, protože je ujištěn, že nad ním stojí osobnost v oboru kovaná, hlavně, že se pan doktor mile usmívá, udělá a předepíše většinou vše, co pacient žádá a zbytečně ho nepoučuje. Je to prostší: dnes medicíně a zdravotnictví rozumí stejně jako politice a ekonomii každý, nepotřebují na to doktora a už vůbec ne specialistu, chtějí přijít jako kenkávomatu, naťukat problem nebo rovnou to, co žadají a dostat to. Pan autor se sice hezky zamyslel nad nepostradatelností svojí dokonalé ORL diferenciální diagnostiky, ale pouze zasmrděl při střelbě do prázdna.
katango  |  reagovat
05.11.2011 | 14:04
Taky fotbal, tomu rozumí taky každej.
news  |  reagovat
05.11.2011 | 14:13
:) po letošku preferuji rugby.
UyLLmaylv  |  reagovat
28.12.2011 | 12:40
Real brain power on display. Thanks for that anwesr!
uDhcylcaVjbe  |  reagovat
30.12.2011 | 04:15
Geez, that's unebleivable. Kudos and such.
#  |  reagovat
04.11.2011 | 12:16
No,účel je přeci jasný.Je to nelichotivá stať o práci praktiků.Dehonestace této skupiny tímto určitě skvělým specialistou... a není to poprvé.Prosdě si honí ego.
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 12:11
kvíz:přišla žena s malou 3x2mm makulkou(šedorůžového zbarvení) na dig.V.man.l.sin..... s tím že už ji tam má asi 1/2 roku a svědí ji to- občas....

Vaše Dg. ,Diff Dg.????
Kalousek, kožař.  |  reagovat
04.11.2011 | 12:15
Ahoj ! I tak může milý Arni kupodivu vypadat melanoblastom. Takže nihil, nisi, bene.
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 14:28
THUBS UP!!! bomba !!a přesně to tak bylo...léčena půl roku pro "plíseň" a nyní je již po smrti!
98  |  reagovat
04.11.2011 | 12:56
nemuseli by existovat ambulantní specialisté.
udivený  |  reagovat
04.11.2011 | 14:22
A to i k alternativám.
Proč nám pacienti utíkají k novým zdravotním řetězcům?  |  reagovat
04.11.2011 | 15:12
velmi trefne popsane. nas kdysi na vejsce ucili o tom, ze kvantita generuje kvalitu, to je to A, to B jsme si museli sami najit - a nasli. toho profesora v 80. letech nezachranila ani ruda knizka a kamaradi tajemnici ... kvalita v tomto pripade asi nebude ve rvoucich detech privazanych u nakupniho kosiku spolu s partnerem a prosklenou cekarnou nakupniho centra, ale nekde jinde.
udivený  |  reagovat
04.11.2011 | 16:59
A když někdo se chce alternativně léčit, rodit doma, tak je nejhorší podoba kvantity. Jak utržený ze řetězu taky.
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 17:41
Řetěz ti praskne vždy v oblasti nejslabšího článku....pak jsi jak utržený ze řetězu taky.
udivený  |  reagovat
04.11.2011 | 18:52
V Číně se říká léčit rakovinu, je už pozdě, tak jako krotit draka puštěného ze řetězu. Tak asi naše preventivní medicíná je nějak článkově slabá.
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 18:55
Pustit x utrhnout se = velký rozdíl!!!pozor na to!
udivený  |  reagovat
04.11.2011 | 19:10
To je. Někdo je vypuštěný z blázince. A někdo se jenom z blázince trhnul.
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 19:22
opět nepřesné trhnout x utrhnout...
orl  |  reagovat
04.11.2011 | 16:24
Zajimave, pan doktor si pise dlouhe pochvalne reakce sam na sebe. Pusobi to velmi trapne.

http://www.znamylekar.cz/25671/mudr-rozsival-tomas/otorinolaryngolog/opava
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 17:13
PROČ? Je to normální, už Jára da Cimmermann výzkumem došel k jednoznačnému závěru:POKUD SE NEPOCHVÁLÍŠ SÁM, NEDIV SE, NIKDO TO ZA TEBE NEUDĚLÁ!!


http://www.znamylekar.cz/11111/mudr-rimmer-arni/ricipiciopiciolog/red-dwarf
kristi  |  reagovat
04.11.2011 | 18:24
:-)))))
kristi  |  reagovat
04.11.2011 | 18:46
:-)))))
autor.  |  reagovat
04.11.2011 | 17:39
Díky, negroidní Narcis ze Vsetína opět promluvil......Fajn reklama ! Teď se budeš ty chudáku žrát celý víkend, že nejsi schopen taky nic podobného zplodit, že ?
A potom, že ta kolegialita mezi námi jenom kvete !
Arni Rimmer  |  reagovat
04.11.2011 | 17:47
OPEN MOUTH :-)))))))))
tady to bude ještě veselé!!!
Lavička  |  reagovat
04.11.2011 | 17:59
ve slušném kontextu, byď s názory, se krerými nesouhlasím. Je vždy přínosem. Názor je jedna z mála věcí, kterou může mít opravdu každý.
UPSS  |  reagovat
04.11.2011 | 18:00
byť
Lékař z Brna  |  reagovat
04.11.2011 | 23:00
u nás už pacienti k řetězcům neunikají. Moje Ambulance lanaří mladé na učňácích. Původně odešlo z mé ordinace 5 pacientů do MA, 3 se vrátili, protože nevěděli co podepisují. 1 se přeregistrovala brzo od MA do místa bydliště. 1 jim asi zůstal. Přeregistrace pacientů do jiné ordinace nemají většinou nic společného s logikou, natož s kvalitou péče. Tu pacienti těžko poznaji. Např. v mém okolí je cca 15 praktiků. 14 z nich dost kvalitních, 1 lékařka spíše podprůměrná. Ale ta je nejoblíbenější, vytvařuje se, pacient se u ní cítí středem vesmíru. Nesnaží se nikoho léčit, žádanku vydá bez problémů.
Pacient z Brna, vysokoškolák  |  reagovat
05.11.2011 | 11:36
oblíbený je ten, kdo pacientovivyhoví.Ergo: Chceš antibiotika?Tak je dostaneš.
Chceš neschopenku? No, tak ji dostaneš. Pokud ne, pacient se přeregistruje k někomu jinému.
Praxe praktického lékaře na ORL je myslím měsíc, pokud vůbec nějaká...
Jinak za posledních 50 let měli lékaři klinickou praxi různou, od 0 dnů do 10 roků....
Jill House.  |  reagovat
05.11.2011 | 07:31
Může být, kolego, že máte pravdu. Ale je to podobně jako v těch "Básnících" a s hypnosou prsaté krasavice. Zkuste si to prostě obrátit. Dle mých zkušeností spíše většina pacientů již rezignovala a ke svému lékaři prostě praději přestali chodit vůbec. Takže možná dosáhnete toho ideálního stavu, kdy v kartotéce budete mít 3000-4000 duší a v čekárně prázdno. Nicméně na kontě každý měsíc 120 000.-
.  |  reagovat
05.11.2011 | 15:52
to o té kartotéce a prázdné čekárně máte z vlastní zkušenosti? neb jen kydáte a hrajete na závistivou notu neznalých?
Lékař senior  |  reagovat
05.11.2011 | 18:55
....ba i jinde....Průměrný pacient nejde k praktickému lékaři.Má někde známé ve zdravotnictví a ti mu péči zajistí.Bez nějaké protihodnoty.
Bývalý primář ORL tomu říkal: Čestný Richard..Začíná to být system....
Již exministr doktor David Rath toto rozvedl na stránkách lékařského tisku/ nevím přesně kde/
Závěr byl: Zahradník trouba nemá známé, tak mu žena umřela. Ted je vdovec..
/ Jde o citaci/
challenger  |  reagovat
05.11.2011 | 22:49
ten článek si pamatuji. Byl to úvodník Temous medicorum někdy v době převádění nemocnic na kraje - 2004/2005. Ač drátha nemám příliš v lásce, ten článek byl až nečekaně prorocký...
Praktický lékař  |  reagovat
06.11.2011 | 17:38
Z toho že lidé jsou na zdravotnická zařízení tak zvaně po haluzi/ tedy přes známé/ se v tomto státě stal system.Ten závěr: Zahradník trouba nemá známně tak mu manželka umřela byl bolestně naturalistický.
Dr Rath se opravdu snažil To že jako ministr změnil trochu nějaké zákonné a podzákonně normy mu nikdo nemůže vyčítat
phwAatUvQrleVPoHr  |  reagovat
28.12.2011 | 05:49
YMMD with that awnesr! TX
98  |  reagovat
05.11.2011 | 19:23
ale já se naopak setkávám s tím, že registrovaní pacienti ode mě chtějí službu a to nejlepší a to hned.
Arni Rimmer  |  reagovat
06.11.2011 | 07:44
Tak,tak...jasně ,že mají smůlu.(nejlepší a hned to nedostanou nikdy)...,ale chtít mohou NE?
olmKBtXITlcbIIOas  |  reagovat
28.12.2011 | 10:42
Hey, that's poewfrul. Thanks for the news.
oryMeQsTNfghMITY  |  reagovat
30.12.2011 | 05:21
You know what, I'm very much iclnnied to agree.
Vera ricinum.  |  reagovat
06.11.2011 | 18:37
také vyjímka potvrzuje pravidlo ! Na tento web asi nepíšou kolegové frustrovaní čímkoliv jiným, než touhou sloužit do roztrhání těla.

Přidání příspěvku do diskuse

Do diskuse smějí přispívat pouze přihlášení návštěvníci. Diskutující jsou vázáni kodexem.


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.