Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Středa 23. květen 2012 | Svátek má Vladimír
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Zprávy

VZP má problém. Lékaři nedostali zaplaceno

07.01.2012 10:41
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Autor: Lenka Petrášová
Největší zdravotní pojišťovna v zemi dluží peníze stovkám lékařů. Ambulantní specialisté, jako například kardiologové či diabetologové, stále ještě nedostali zaplaceno za léčbu pacientů v listopadu. Je to poprvé po šesti letech od nucené správy, co se největší zdravotní pojišťovna v zemi ocitla ve zpoždění při platbách lékařům. A ti se zlobí.
Příspěvků v diskusi: 92

Diskuse

Z důvodu snahy o kultivaci úrovně diskusí odborného serveru Medical Tribune mohou přispívat pouze registrovaní čtenáři. Registrujte se ZDE.
Arni Rimmer  |  reagovat
07.01.2012 | 11:24
Věřím, že to nedopadne jak za Součkové...Eberové, Ratha....zpoždění 3 měsíce...? říkali : Lékaři...musíte si udělat zásoby...prachů...Mám chuť do oficieního zaplacení nechodit do FACHY...a na ty hovada pacientský, co za ně platí (nelatí) v tomto socálu stát a ZP se vy=kadit...a udělat si pěkné chvíle na horách...SUPI "KOLEGOVÉ" BY MI JE PŘETÁHLI... takže v pondělí opět do práce...
Arni Rimmer  |  reagovat
07.01.2012 | 11:26
Nicméně NAPÍŠU NA NÁSTĚNKU= POJIŠŤOVNA VÁM LÉČBU DOSUD NEUHRADILA =LÉČÍM VÁS NA VÁŠ DLUH!!!(z...i=ale to tam nenapíšu):-)))))))
challenger  |  reagovat
07.01.2012 | 11:46
Z(m)rdi nikoli, Árni. Vohnouti s kořistnou a nárokovou mentalitou. Buďte přesný. Dýmějovému moru taky neříkáte chřipka.
Myslíte, že soudruzi z IZIPu taky nemaj zaplaceno???
Arni Rimmer  |  reagovat
07.01.2012 | 11:48
Asi takto, IZIP my nezaplatil už 1/2 roku...takže nic...ale toto je na "dovču"...v pondělí tam volám... sněhu napadlo dost...půjdu se sklouznout...
Arni Rimmer   |  reagovat
07.01.2012 | 11:50
PS...pacoši jsou pro mne po těch létech materiál čikdyž mne naštvou..tak jim říkám=Z(m)rdi nikoli=ano)
Kristi  |  reagovat
07.01.2012 | 13:24
No a vzal byste si peníze od pacienta? Já už jsem lékařům nabízela peníze 2 krát a to za ošetření, které od pojišťovny nedostanou zaplaceno a oba mě odmítli s tím, že přímé platby brát nesmí. Cítila jsem se jako deb il, takže je to s Vámi těžký lékaři. Já se taky cítím blbě, když vím, že Vám dlužím, ale jak Vám peníze vnutit to nevím.
Arni Rimmer  |  reagovat
07.01.2012 | 13:31
No my je dostaneme,teď doufám, sice ,ale později...Ale pokud je to něco co není hrazeno ze ZP = platí se normálně ,většinou hotově a já to bez problémů a vždy ochotně beru...,pokud nechce klient doklad, tím ochotněji...:-)))))))Raději být zdravý a nikam k lékaři nechodit...
pacientka  |  reagovat
07.01.2012 | 14:44
Ti lékaři se zachovali morálně i právně správně,vymahat zaplacení mají po tom,kdo jejim dlužen,tedy VZP.

A
Když by se toho chopil exekutorský byznys,který dělá ze stovek dluhů desetitisíce,to by VZP špatně dopadla.
challenger  |  reagovat
07.01.2012 | 16:48
Milá Kristi, to je jasné. Já bych peníze od pacienta taky v ČR nevzal, protože si člověk nikdy nemůže být jistý, jetli to náhodou není vohnout s kořistnou a nárokovou mentalitou. Když je vohnoutovi ouvej a něcopo Vás chce, tak je ochoten vám slíbit a platit, ovšem jakmile si myslí, že už vás nepotřebuje, tak si stěžuje a dělá vám zle. Podívejte například, co radí vohznoutům s kořistnou a nárokovou mentalitou soudružka Candigliota:
http://www.ferovanemocnice.cz/pravni-poradna/deti-a-rodice-porod-28/n-poplatek-za-pob-2206.html (k uvedené odpovědi pouze podotýkám, že ceny jsou smluvní a že zákazník má právo na vystavení dokladu o zaplacení. Na podrobný rozpis nákladů nárok nemá, stejně jako nemá nárok ptát se pekaře, za kolik pořídil mouku, za kolik kvasnice a kolik ho stála pec. Soudruh vohnout má vždy plné a nezadatelné právo odmítnout rodit tam, kde není spokojen nebo se spokojit s tím, že druhý rodič u porodu přítomen nebude.)

Šance, že potkáte vohnouta, je podlemě asi 60%. Nikdo nebude riskovat, že kvůli pár stovkám za ošetření vás bude kdejaký sprostý vohnout tahat po soudech pomocí téhle cykloswině, která na vohnoutismu parazituje, mimochodem placené rovněž z našich daní. V odnorné terminologii se tomuto postupu říká "lawfare". Roskuje totiž nic méně,než svoji vlastní sociální smrt, popřípadě sociální popravu v médiích. Čímž pádem pochopitelně ostrouhají i poctiví lidé, jako jste třeba Vy, která po sobě dluhy dělat nechce. Boj se tedy přizpůsobí tak, že lékař pro jistotu praktikuje dvojitou kruhovou obranu a odrbe tím pádem i vás, ačkoli mi věřte, že většina kolegů by vybírala cash velmi velmi velmi ráda.
Hawkie  |  reagovat
07.01.2012 | 18:45
Kristi, naprosto souhlasím s Challem, vodím to stejně.- Situace, kdy mohu chtít tzv. legálně peníze po pacientovi (jako ambulantní specialista), jsou
1/ prohlídka v rámci sportovní či jiné činnosti, kterou lze chápat jako vyšetření, které nevede ke zlepšení zdravotního stavu obyvateltsva (třeba hasičům fakturuji spirometrie)
2/ za výkon, který nemám u příslušné pojišťovny nasmlouvaný /třeba jsem dlouho neměl EKG u VZP a tak jsem ho děla za hotové) nebo neakutní vyšetření u pojišťovny, kde nemám smlouvu.
Selucký  |  reagovat
07.01.2012 | 19:45
"Co se týká poplatku za přítomnost otce při porodu, tak Liga lidských práv dlouhodobě zastává názor, že zpoplatnění samotné přítomnosti doprovodu u porodu je bez zákonného podkladu. Porodnice ji sice nabízejí jako „nadstandardní službu“ vzhledem k tomu, že dříve toto možné nebylo, ale mělo by se jednat spíše o něco samozřejmého, nepochybně to ve většině případů může mít na průběh porodu a pohodu ženy pozitivní vliv. Legitimní by bylo požadovat úhradu za případné jednorázové ochranné pomůcky, návleky apod. V zahraničí platit za přítomnost doprovodu spíše běžné není."
Ono je to právní text.LLP zastává názor je prostě vyjádření jako třeba ligy pro zdraví. taky vyjádření, že to může mít v některých případech pozitivní vliv se dá také přeložit, že připouští, že jindy to může mít negativní vlyv?
Mělo by se spíše jednat- taky česky znamená není na to právní nárok. Nijak neřeší, co je v popisu výkonu porod a kolik je za to peněz tím méně.
Co je v zahraničí je z tohoto pohledu irelevantní, protože jde o velmi částečnou informaci nijak nehovořící kde, jak je placeno za porod a kolik- tedy v tom slavném zahraničí.
Celé je to poloinformace, a jak se říká, polopravda je horší lži. Člověk si umí představit, co zůstane v hlavě citově destabilizované matce těsně kolem porodu- zdravotníci jsou sv..ně, kteří mne okrádají.
Ten další odstavec o konstrukci platby za nadstandard a rozpisu, co v tom je je celé prákovina.

challenger  |  reagovat
07.01.2012 | 21:54
bohužel semi nepodařilo dohledat text který přímo doporučuje následující postup: poplatek zaplatit a následně prý žalovat příslušné ZZ za neoprávněné obohacení. To je přímo návod ke zneužívání soudů a advokacie. Soudružka Candigliota samozřejmě zapomněla podotknout, že pokaždé, když ona dostane zakázku, z toho koukají nové granty od daňových poplatníků a bohatství a prestiž pro ni osobně. její bohatství a prestiž však plyne pouze z faktu, že štve lidi navzájem proti sobě.
Podle mého názoru, co není zákonem zakázáno, je zákonem dovoleno. Pro zdravotnická zařízení platí paragraf Fišerové, který říká, že ZZ nesmí vybrat platbu za anebo v souvislosti s výkonem, který je uveden v seznamu zdravotnických výkonů. Nic víc, nic míň. Vše ostatní je předmětem dohody, není žádný zákon, který nařizuje nemocnici nechat nemocnici přebývat jiného člověkabez souvislosti s poskytováním lékařské péče. stejným způsobme by mohla soudružka Candigliota argumentovat, že hotel může počítat vohnoutovi jen to, jaké má náklady na vohnoutovy lůžkoviny a pokojskou. Ta nemocnice není vohnoutova, tam je "krakonošovo" a "krakonoš" je navíc odpovědný za léčbu spolu se svými zaměstnanci a tudíž se v nemoncici hraje podle krakonošových not. Vohnout má 2 možnosti - buď to akceptovat a nebo to odmítnout a jít rodit jinam třeba k panu Rýbrcoulovi, kde mu v konkurenčním boji nabídne nemocnice lepší podmínky. Férovější už to být nemůže.
Jestli má přítomnost vohnouta mužského pohlaví dobrý nebo špatný vliv na stav vohnouta pohlaví ženského je v daném okamžiku zcela irelevantní, krakonoš na svém písečku nemusí strpět nikoho jiného, než koho je tam zavázán strpět podle svého smluvního závazku ke zdravotní pojišťovně. Samozřejmě musí umožnit PŘIMĚŘENÝ kontakt s rodinou, což znamená jednoznačně v období, kdy neprobíhají diagnostické nebo léčebné procedury a zároveň kdy to neinterferuje s právy ostatních pacientů na klidnou léčbu a soukromí. Krakonoš vohnoutovi nic nedluží a nemusí tudíž vohnoutovi poskytovat nic, co si vohnout nezaplatí. Samozřejmě - tohle vše krakonoš posytnout MŮŽE. Je to jen otázka peněz a konkurenčního boje, který jedině o tom může rozhodnout, kterou službu vohnout opravdu chce a kterou ne.
Přítomnost vohnouta totiž pro krakonoše představuje nemalé náklady - vohnout tam sviní po podlaze, což musí krakonoš uklidit, vohnout tam svítí,za což musí krakonoš platit,vohnout mu vochcává záchodky, spotřebovává vodu, roznáší infekci, spotřebovává teplo a další výdobytky, které si nezaplatil. Vohnout tak taky nezřídkakdy krade a pak existují ještě novinářští vohnouti co tam chodí v přestrojení a slídí po lékařské dokumentaci. Tudíž: standard = lock up the door a nazdar bazar kala azar.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
08.01.2012 | 08:44
"není zákonem zakázáno, je zákonem dovoleno" trochu problém je v tom, že toto pravidlo se týká fysických osob, ne tak osob právnických
challenger  |  reagovat
09.01.2012 | 00:27
noo.. prodávat zboží a služby za smluvní ceny snad ještě zakázáno není, resp. dovoleno je. Pokud je to dovoleno právníkům, autoservisům a dalším, proč by to nemohlo být dovoleno nemocnicím.
Zrovna tak můžeme tvrdit, že poskytování právních služeb je základním lidským právem, protože každý má nárok, aby se jeho případ projednával před nestranným soudem.
Martin Doležal  |  reagovat
09.01.2012 | 13:52
Listina základních práv a svobod, čl. 2 odst. 3), cit.: "Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá." Uvedené tedy platí pro všechny subjekty, nadané právní subjektivitou, právnické osoby nevyjímaje ... Vámi nastíněný problém v tom nevidím ani trochu.
BOB  |  reagovat
10.01.2012 | 10:11
Tento systém nás nutí vypnout selský rozum...
A to je špatně!
člen camorry  |  reagovat
07.01.2012 | 20:06
Mno, nevím, jestli těch lékařů, kteří by si přáli pokladenský systém, je většina. Já takových ve svém okolí moc neznám. Oni i ti lékaři jsou dost často vychovaní k vohnoutství. Bylo by zajímavé, kdyby třeba ČLK udělala na toto téma anonymní průzkum.
challenger  |  reagovat
07.01.2012 | 22:16
já zase ve svém okolí znám dost lidí, kteří pokladenský systém chtějí. V segmentu ambulantních praktiků a specialistů je to drtivá většina, podle mého názoru. POkladenský systém neznamená nic jiného, než osobní garanci pojištěnce za platbu.
Na straně ZZ je povinnost při každé návštěve vohnoutovi předložit účet s výčtem položek. Na straně pacienta to znamená fakturu převzít a zavázat se podpisem k jejímu zaplacení v případě, že tak do stanoveného zákonného časového limitu neudělá jeho ZP. Technicky může pokladenský systém běžet různým způsobem - buď pacient zaplatí v ordinaci cash a fakturu žádá proplatit po ZP. Nebo existuje něco jako platební karta. Platební karta je v ordinaci lékaře protažena platebním terminálem a z účtu pacientovy ZP se peníze okamžitě přesunou na účet ZZ, bez toho, aby pacient musel udělat krok navíc. To by byla dobrá prevence "černě vykazovaných výkonů", protože bez platební karty pacienta s čipem by si ZZ ani neškrtlo.

Pokud by dluhy za vlastní odebranou ZP platil pacient, mohly by být i snadněji vymáhány - například pomocí vymahačských firem, které spolupracují například s dopravními podniky. Práva ZZ by tak byla mnohem lépe chráněna amyslím, že stejným způsobem by to vedlo i ke kvalitněji poskytované zdravotní péči.Nevidím vůbec žádnou stranu, která by na tom prodělala, kromě úředních swiní, protože těmby v tu chvíli zmizel argument proč za zdravotní péči neplatí.
pacouch  |  reagovat
07.01.2012 | 23:11
Pokladenský systém neznamená nic jiného než osobní garanci lékaře za léčbu. Přímou!
A toho se mnozí bojí jak čert kříže. Zlaté bolševické pořádky!
člen camorry  |  reagovat
07.01.2012 | 23:19
No, něco na tom bude.
Protože v mé minianketě se k pokladenskému systému nepřihlásil z lékařů nikdo.
Ono nést osobní odpovědnost se vohnoutovi odkojeném socialistickou kolektivní vinou a nevinou nechce takřka nikomu, lékaře nevyjímaje.
BOB  |  reagovat
09.01.2012 | 13:03
Když testuješ lékaře ohledně pokladenského systému, musíš se na to umět ptát.
Většina z nás nechce americký systém vydávaný za pokladenský systém, protože je asociální.
Mnozí chtějí náš evropský systém, protože je na první pohled sociální. Protože však veřejnoprávním pseudopojištění vede k nedostupnosti kvalitní zdravotní péče bez korupce či protekce, je tento systém ve své podstatě asociální!
Zapomeň proto na pojem pokladenský systém, při kterém se ježí všem iluzionistům chlupy na těle, ale trvej na tom, že pacient musí být osobně odpovědný za proplacení zdravotní péče a nesmí to pacient nechávat na státu (potažmo na pojišťovnách), zda budou ochotni lékaři zaplatit. Stejně tak lékař musí mít svobodu léčit svého pacienta podle jeho potřeb, aby mohl být odpovědný za svoji péči lege artis. Ani jedno ani druhé v tomto státě nefunguje. Ale bez těchto základních premis žádnou reformu dohromady nemohou dát!
challenger  |  reagovat
07.01.2012 | 23:29
a lékař snad nic negarantuje? Vy právní odpovědnost v současném systému postrádáte? Přímou? Lékař snad ani nemůže mít podle současného práva větší odpovědnost, než má. Vohnout naopak nemá odpovědnost žádnou, aby aspoň sežral patáky, kterému dochtor předepíše a poskytl patřičný feedback jako kupříkladu jestli mu léčba funguje nebo ne. Samozřejmě, je možné se ještě více soudit nebo si stěžovat, pak se toto riziko musí promítnout do cen péče, což je eticky nejčistší.
člen camorry  |  reagovat
08.01.2012 | 00:18
Problém je, že nikdo nezkontroluje, jestli pacient bere léky, jak má, a jestli pravdivě poskytuje informace o tom, jak léčba působí. Respektive se můžete k těmto informacím dopracovat sofistikovaným způsobem,který vyžaduje čas, energii a důslednost, což jsou věci, které většina lékařů nepraktikuje, protože v současném systému nepřináší žádný reward, spíš naopak. Čímž se podporuje všeobecné vohnoutství a salámisus, jinak si nedovedu výsledek své miniankety vysvětlit.
BOB  |  reagovat
09.01.2012 | 12:42
Současná neodpovědnost pacienta za proplacení zdravotní péče a neodpovědnost lékaře za léčení na úrovni také nic neřeší!
Pacient musí být odpovědný za proplacení zdravotní péče a lékař musí mít možnost léčit na úrovni a být tak zodpovědný za postup lege artis!
Táňa  |  reagovat
08.01.2012 | 14:53
Tak na zubaře tohle neplacení / jen do výše předchozího roku/ zkoušel soudruh Rath. Pojišťovny se toho chytly zcela striktně a v květnu bylo již u některých pojišťoven pololetí vyčerpáno. Sdělila jsem pacientům, že takový vůl, abych pracovala zdarma bych ještě možná i byla,měsíc by se to dalo vydržet, ale rozhodně jim nemíním ještě platit ze svého materiál a provoz. Takže bylo akutní ošetření na pojišťovnu, to musely proplatit a ostatní buď za hotové / se stvrzenkou/ nebo odsun na další pololetí. Naštěstí byly volby a Rath zmizel. Od té doby zatím platí pojišťovny sice nedostatečně, ale jakžtakž včas.
Hawkie  |  reagovat
10.01.2012 | 08:32
Táňo, to, co píšeš, obsahuje určitý háček. Z toho, co jsi napsala, vyplývá, že jsi v roce, co Rath začal ministrovat, udělala za 5 měsíců víc, než za 6 měsíců předchozího roku. pak se nediv, když tak úderničíš.
Já jsem dělal celý půlrok a měl jsem nepatrně víc pacientů, než předchozí rok. Ztráta celkem ta 3 tis.
Možná, že jsi předchozí roky podcenila pojišťovny- pokud ses neohradila proti krácení, tak se ti ZKRÁCENÝ limit načetl jako referenční období.
vezetpak Carlos  |  reagovat
07.01.2012 | 14:16
Byls na LSPP? Zase nebyl, ze jo.
No tak se nediv,pri tolika absencich
Arni Rimmer  |  reagovat
08.01.2012 | 10:06
LSPP nesloužím již asi 5 let. Je to vyhazování peněz lékař dostane sicen 200kč/h, ale provoz stojí dalších minimálně 5000kč/h.... rejžuje na tom pouze majitel prostorů, kde se služba slouží(barák vytížen 24h /d) a LSPP škodí pacientovi = je neadekvátně léčen...ALE TOTO JE PROBLEMATIKA NA DISZERTAČNÍ PRÁCI a můj vnouček na ní již pracuje!
Obdivovatelka prakických lékařů  |  reagovat
09.01.2012 | 15:00
A v čem se liší práce praktického lékaře při LSPP od jeho práce během dne
v ambulanci? Vždyť se jedná o stejného lékaře a stejnou úroveń jeho znalostí a schopností. Že nemá vybavení jako ve své ordinaci ? - tak ho musí požadovat
od zřizovatele LSPP.
Výmluvy, výmluvy. A´t už platí nový zákon, aby se praktičtí lékaři museli střídat
o své registrované pacienty po celý rok.
A teď spusťte křik:
Arni Rimmer  |  reagovat
09.01.2012 | 15:26
Proč? já nesloužím a nebudu...sehnal jsem si kolegu, který slouží za mne...a rád.
BOB  |  reagovat
10.01.2012 | 10:14
Děvenko, je v tom podstatný rozdíl!
Praktický lékař zodpovídá za Tvoje zdraví, pokud s ním spolupracuješ.
Lékař LSPP má za úkol, aby pacient přežil do druhého dne.
Jarda II.  |  reagovat
09.01.2012 | 13:48
V r. 2006, když zpožďovali platby, tak jsem jim podle smlouvy napařil penále. Velice se divili ( byl jsem asi jediný v ČR ), ale poslali vše , co jsem spočítal, asi 12.000 Kč. To stálo za 4 hodiny práce s výpočtem spojené. !!
kkk  |  reagovat
09.01.2012 | 14:56
a nešlo by to vzájemným zápočtem za zdravotní pojištění?
123  |  reagovat
09.01.2012 | 21:42
Správný postup ,AS je smluvní strana a smluvní penále platí pro obě smluvní strany aneb KDO SE BOJÍ S..E V SINI.
I.V.  |  reagovat
07.01.2012 | 13:18
Arni Rimmer a challenger na hrad, poté co si zopakují taneční a jazyk český.
Arni Rimmer  |  reagovat
07.01.2012 | 13:20
jj na Hrad!!!( ale píše se velkým...) Váš čestin také není ok...,ale budiž Vy se na Hrad nehlásíte...
hlas z lidu  |  reagovat
07.01.2012 | 14:48
Chall by za 1.musel vystoupit ze své oblíbené anonymity,2.musel by se podrobit Špačkově bontonu a zbavit se svého oblíbeného nadávání jak špaček,
3.musel by se vrátit do Čech...ale zase by měl dobrý plat a jeho milovaná manželka by byla 1.dámou
MSDF  |  reagovat
07.01.2012 | 14:55
kdo dokaze slusne prezit mimo Cesko,
nikdy jiz vice neciti potrebu se prizpusobit zm.dimu komiksu
Hawkie  |  reagovat
07.01.2012 | 18:45
Arnie jako šašek. Může nastoupit ihned.
člen camorry  |  reagovat
07.01.2012 | 20:12
neříkejte dvakrát ...

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-boudal.php?itemid=15236
Pohádka o „předpodělanosti, která je nakonec stejně na h+vn+, že.“

Aneb jak se stal řezník starostou alias šašek králem.
Jana  |  reagovat
07.01.2012 | 14:22
Konzervatizmus Čechů hraničí se zabedněností. Kolik už toho bylo řečeno a napsáno o
zlodějnách a podvodech VZP a stále v ní přetrvávají. Jak pojištěnci, tak lékaři !
Jirka Hlaváček  |  reagovat
07.01.2012 | 14:53
Musím se VZP přeci jen trochu zastat.

Problém není ve "VZP", ale "v lidech ve VZP". VZP sama sebe rozkrádat neumí. A navíc tam pracuje hodně slušných a poctivých lidí. A samotným je určitě blbý, když čtou, jak jejich vedení krade, pakuje si kapsy, jezdí k moři za prachy na léčení lidí, vyplácí si statisícové platy... A pak přijdou a vyházejí z práce ty "pěšáky".

Ale buďme optimisti. Žádný strom neroste do nebe a i na zloděje typu Šnajdra, Horáka, Beka a dalších musí přeci brzy dojít. Tohle nejde do nekonečna a tohle vypadá, že už se to začíná lámat!
Petr  |  reagovat
07.01.2012 | 15:43
Souhlas, díky. Jenže stejné se hodí na sněmovnu, justici, policii, stranu a vládu,
vedení podniků. Zlomí se také ?
básník  |  reagovat
07.01.2012 | 16:10
Bohemia-vylomenina-zlodějina-zlomenina
o neštastných ČEŠÍCH  |  reagovat
07.01.2012 | 19:34
Štěstí prý také závisí na vyznání. Mezi katolíky a protestanty je index štěstí 54 procentních bodů, mezi muslimy a hinduisty 42 bodů. U ateistů se index pohybuje kolem 25.

čEŠI DLE nOVINEK PATŘÍ MEZI PŘEVÁŽNĚ NEŠTASTNÉ
BOB  |  reagovat
09.01.2012 | 13:22
Chceš říct, že VZP je tunelována našimi politiky?
challenger  |  reagovat
07.01.2012 | 16:21
to není konzervativismus. To je VOHNOUTSTVÍ. Konzervativní člověk vyznává hodnoty vyplývající z náboženských, kulturních a národních zkušeností a zvyků,konzervativní člověk volá po návratu osvědčených pořádků z dřívějška. Konzervativci věří, že nejdůležitějším rysem společnosti jsou hodnoty nedotknutelného, svobodného, důstojného a sebezodpovědného člověka (s důrazem na sebezodpovědného), v právu vidí nutný nástroj garance těchto svobod. Vohnoutovi jsou veškeré hodnoty nebo právo šumák. Vohnout vidí jen sebe, své pohodlí, svou spotřebu a ostatní jedince, například lékaře, jako nástroje k zajištění jeho blahobytu. Zda lékař za svoji práci dostává, co mu patří,vohnouta nezajímá, pokud on má vše garantováno zadarmo. Vohnoutovi s kořistnou a nárokovou mentalitou zajisté nevadí, že jeho zdravotní pojišťovna neplatí, systém a hnědobolševické zákony mu garantují péči i když jeho pojišťovna neplatí, protože stále platí paragraf Fišerové a další právní výdobytky hnědobolševické společnosti. Takže vohnout nejenže nevidí jediný racionální důvod k tomu, aby pojišťovnu změnil, ba se ještě tajně doma opájí prasečí radostí, že příslušností k této organizací zase někoho přechcal. Někoho přechcat a s někým vy(j)ebat neplatit za odvedenou práci, nedodržovat memoranda a sliby, to je vohnoutův pravý modus operandi, toto vohnout podporuje - samozřejmě za předpokladu, že on sám není v pozici o(j)ebávaného (že se doní může taky dostat, si vohnout nepřipouští). Vohnout přece nezná chudého lékaře (přičemž termín chudý lékař je subjektivní termín založený naspecifických vohnoutích kritériích, například aby připustil že lékař je chudý, musely by nejdřív pomřít jeho děti hladem nebo tak něco a i tehdy by vohnout drze prohlašoval, že děti nechal zemřít hladem záměrněanení chudý, nýbrž kriminálník), a protože vohnout vidí ostatní jako nástroje sloužící k zabezpečení svého blahobytu - tak co by se namáhal? Konzervativismus s tímto nemá nic společného, protože konzervativec by první volal po principech cti a dodržování slibů - vohnout však má jen výmluvy, proč něco nejde.
Vohnout zajisté nebude hledat jinou pojišťovnu. Jó kdyby existovala legální možnost, že vohnout by byl odpovědný za uhrazení péče, pokud ji neuhradí jeho ZP, to bychom viděli úprk. Ale nějaké morální apely? To na vohnouta skořistnou a nárokovou mentalitou neplatí.

Vohnout je prostě tím správným loajálním občanem, která pomáhá soudruhu Šnajdrovi,Cabrnochovi a Ouzkému k blahobytu. Tupý vohnout je základním stavebním kamenem každé hnědobolševické společnosti. Rád bychse mýlil, ale vohnout od VZP neodejde, což přesně potvrzuje a nade vší pochybnost prokazuje, že mé hodnocení situace i mojenázvosloví je naprosto správné a můj "vytříbený" jazyk je volený zcela adekvátně situaci.
Jana  |  reagovat
07.01.2012 | 16:57
Ano, souhlasím doslova, to jsou přesně věci, co jsem měla na mysli. Díky za pomoc,
díky za přesnost, díky za mlsný jazýček, lépe bych to nenapsala.
Táňa  |  reagovat
08.01.2012 | 15:03
Vohnouta nic nenutí odejít k jiné pojišťovně, protože mu všechny garantují prakticky to samé. Jedině to může zvrátit fakt, že např. jeho praktický lékař, ke kterému léta chodil a byl spokojen, již nemá s VZP smlouvu. Jak se to stalo sousedce, což ji teprve přinutilo změnit pojišťovnu.
pacientka  |  reagovat
09.01.2012 | 20:23
Táňa uhodila hřebík na hlavičku. Challenger jenom blbě žvatlá...
BOB  |  reagovat
09.01.2012 | 13:20
To není zabedněnost!
To je výraz bezmoci a zoufalství!
Neboť jak lékař tak i pacient jsou zcela vyloučení z možnosti ovlivnění systému!
Jakákoliv změna nemá smysl!
V našem systému veřejnoprávního psedopojištění budou naše peníze na naše zdraví rozkrádány a ničím to neovlivníš!
VZP má problém. Lékaři nedostali zaplaceno  |  reagovat
07.01.2012 | 15:04
3/4 mld a je problem? tak trojclenkou nam vychazi, ze nejpozdeji v dubnu je problem opet. tentokrat definitivni. co na to holubi letka ministerstva? julinkovy napady jsou uz vycerpany, je tekrka tesne pred volbami a nas@anost volicu udrzuje tahle ministerska garnitura od sveho nastupu. bude veselo. nektera jmena je dobre si pamatovat, ne strany, ale jmena!
Hawkie  |  reagovat
07.01.2012 | 18:39
No, tuším, že v dubnu /nebo 15. května?- věděla by to moje účetní) podnikatelé OSVČ platí doplatky ZP za předchozí rok. Tak se insolvence VZP odsune do počátlu léta, ale pak problémy budou gradovat o to ostřeji... Vzpomenňte si, jak jsem psal, že loňská D-O je první srážkou a zdaleka není dobojováno.
Hawkie  |  reagovat
07.01.2012 | 18:51
Já snad i strávím, že VZP platí pozdě, za politická rozhodnutí (zejména platby za státní pojištěnce) nemůže ani Horák, to je věc Kradlouska. Nicméně, trochu zdvořilosti by neškodilo: třeba zveřejnit omluvu.
mě samotného to sice netěší, ale jsem schopen odolávat i rok a morálně jsem na insolvenci VZP připraven od léta.
člen camorry  |  reagovat
07.01.2012 | 20:39
Horák je jen ruka vykonávající vůli Kradlouskova vypitého mozku, to je jasný.
Spíš by mě zajímalo, jak se dá na insolvenci VZP připravit morálně? Budete odmítat ošetřit jejich pojištěnce?
Hawkie  |  reagovat
07.01.2012 | 21:08
Asi tak, že mě to nepřekvapilo, nerozčiluji se, oprašuji jiné výdělečné aktivity a přeci jen míň nakupuji.
Pojištěnce ošetřovat budu, ale vyslechnou si povinně informaci o platební neschopnosti VZP.
člen camorry  |  reagovat
07.01.2012 | 23:37
Jo, informace já dávám pojištěncům pravidelně. Zatím to ale nevypadá, že by to mělo nějaký impakt. Osobně si myslím, že dokud budou ošetřováni, nějaký info servis je jim zcela u p...
Oprašovat jiné výdělečné aktivity a omezovat nákupy je zcela na místě. Až přijde shutdown, je třeba mít nějakou vatu :-))
Táňa  |  reagovat
08.01.2012 | 15:34
Je to celkem jednoduché, VZP nedodržuje smlovu - neplatí včas, časem se to zřejmě ještě bude horšit, takže zdravotnické zařízení také nebude dodržovat smlouvu a bude poskytovat jen akutní ošetření. Další ošetření dostane pojištěnec VZP pouze za hotové a se stvrzenkou se sám obrátí na VZP. Na stvzence může být i poznámka před kolika měsíci byla od VZP uskutečněna poslední platba. Pokud pacient nebude chtít platit, bude muset jí buď jinam nebo čekat, jak to vše dopadne.
BOB  |  reagovat
10.01.2012 | 10:46
Táňo! To jsou jen plané vyhrůžky, viď?
Dr. R.Jelínek  |  reagovat
07.01.2012 | 16:13
Dnes se mi již objevili peníze od VZP na účtě. Naštěstí již VZP napatří mezi největší plátce, tedy u mne. Nicméně musím upřesnit, že v 1. přízpěvku je chyba. Bylo to právě Rath, za jehož panování začaly chodit peníze od pojišťoven včas. Já vím většina národa jej nenávidí, ale to je pro úplnost. Tehdy byla splatnost 21 dnů. Kdo to totálně zmršil byl kre tén Julinek, který protáhl splatnost na 3O kalendářních dnů. Někomu se to zdá banalita, ale podstatné je to, že do 20.v měsíci musí odejít mzdy, sociální, zdrav. pojištění, daň ze mzdy atd. Ten 10 denní propad aspoň mě dělá poměrně velké problémy zejména v březnu, kdy se platí daně.
Arni Rimmer  |  reagovat
07.01.2012 | 19:24
hmm.. možná za Ratha se časem platby od ZP zlepšily, ale napařil zase regulace...to je jedno,už si to nepamatuji, snad se neprotáhne platba (VZP) až do února...no zatím mi nic od VZP(v pátek) nepřišlo ....nejsem si jist, že včasnost plateb má na starosti MZ...
Arni Rimmer  |  reagovat
07.01.2012 | 19:33
Tak jsem to nyní kontroloval A PŘIŠLY jupííííííííííííííííííí:-)))))))))JSOU TO PAŠÁCI!!
člen camorry  |  reagovat
07.01.2012 | 20:26
Tak to honem vyber, Arni, a kup si konzervy, pitnou vodu a munici. Šichtářová říká, že za chvíli si za ty papírky nekoupíš ani rohlík.
Já se taky chystám na svůj osobní run na banku. Když mi tuhle poslali výpis s tím, že mé vklady úročí 0,9% a nabízí mi sqělou půjčku s 18%tním úročením, řekl jsem si, že je pošlu do p...ekel
P.S.: jo, a nezapomeň na semena, Arni, ale ne ty geneticky zmutovaný!:-D
Hawkie  |  reagovat
07.01.2012 | 20:00
Souhlasím, také se tu a tam Krakena Ratha zastávám. M.j. není hlupák (i když o charakteru lze celkem pochybovat): věděl, že
1/ situaci musí rychle uklidnit- tedy VZP zinkasovala přesunutou zálohovou platbu za stántí pojištěnce
2/ musí se navýšit platba za státní pojištěnce. Učinilo se via navýšení minimální mzdy- z té se odvíjí platba za státní pojištěnce.
3/ Myslím, že počítal i s davovou panikou- zejména praktici odmítali pacientům psát léky s tím, že jinm hrozí sankce. Budiž řečeno, že specialista s obvyklou preskripcí v intervalu 1-1,5 M/měs jsem se nebál psát, co bylo potřeba. A nic se nestalo. Je fakt, že každý si dvakrát rozmyslel, než něco napsal.
Je to děsné, ale už dlouho říkám, že dávám přednost socdemákům před naší modrobolševickou pravicí. Jsou míň nebezpeční pro mne.
challenger  |  reagovat
07.01.2012 | 22:44
je fakt, že tehdy farmafirmy plakaly, když jim klesl odbyt o 14%. Soudruh Julínek to zase napravil, takže už v roce 2006 se mohly těšit z 20% růstu. nyní už hnědobolševičtí soudruzi přišli na lepší finty, než krádeže ze spotřeby. jednaz nich se jmenuje reexport přeregulovaných léků.

Dělá se to tak:

Intro: SÚKL vydává povolení k reexportu, SÚKL reguluje ceny léků.

1) SÚKL zreguluje ceny léků strašně nízko.
2) firma má v ČR akvizice a poněvadž výrobní a distribuční náklady jsou kolem 7% obratu, taktu liposukci zvládne, aby neztratila český trh.
3) firma český trh ale stejně ztratí, protože soudruzi ze SÚKLu okamžitě vydají obratem pro vybrané firmy napojené na hnědobolševický aparát povolení k reexportu. Podmínkou vydání takového povolení je poplateček vybraným z(m)rdům.
4) firma farmaceutická prodá lék firmě hnědobolševické. Kamión s léky ani nepřekročí hranice republiky - přijede jen malé osobní auto s poslíčkem a papíry, kde se orazítkuje přebírka zboží. Ve stejném autě jsou také papíry pro reexport orazítkované a připravené podklady, aby vše po právní stránce sedělo.
5) kamión s léky (kupříkladu nedostatkovým Amiodaronem, některými antihypertenzívy, Plavixem a dalšími), jede přímou čarou do německých nemocnic a lékáren, kde je regulovaná cena vyšší a dělají nekalou konkurenci německému zastoupení téže firmy, která předtím hnědobolševické firmě ty kamióny léků prodala.
6) Německé zastoupení firmy brečí a stěžuje si generálnímu do telefonu protoženeplní plán prodejů. Farmarepáci vČR i D jsou na dlažbě a čerpají podporu v nezaměstnanosti. Generální stopne další prodej do ČR s tím, že firma má vyčerpané kapacity a do prasečáku už svoji roční spotřebu prodala.
7) V prasečáku nejsou léky. Pacoši nemají léky. Pacoši reptají, vohnouti kvílí a nadávají na arogantní bělopláště. Novinářské buzničky na stránkách židnes kníkají, jak je to možný, asi ty swině dochtoři moc předepisujou. Všichni soudruzi se tváří, jakoby sežrali mrtvou krysu, že o ničem nevědí, ačkoli všichni - a to podtrhuji - včetně novinářských vonucí - jsou o všem plně informováni.
8) firma si rozdělí zisk se stranickými soudruhy a jejich pokladnami prostřednictvím anonymních dárců nebo nastrčených prostředníků. soudruzi se mají dobře, najímají si PR agentury, které se taky mají dobře. Novinářské vonuce píšou čtvavé články za peníze PR agentur. Novnářské vonuce se taky mají dobře a radostně dehonestují arogantní bělopláště.
9) Některé farmafirmy již zcela oficiálně omezily dovoz léků do ČR až o 80%.
10) hnědobolševickým soudruhům stoupají volební preference a všichni se těší na úspěšný volební rok 2014.

Konec dobrý, všechno dobré. Tak se v tom našem krásném čekoprasečáku máme dobře. Možná budemesláskou vzpomínat na doby, kdy hnědobolševičtí soudruzi "jenom" brali úplatky, aby firma měla vprasečáku plné hrazení.
98  |  reagovat
07.01.2012 | 19:20
trvat na svém tvrzení, jak je ten kapitalismus a soukromé zdravotnictví vynikající věc. Trh přece vše vyléčí, jak hlásá hradní růžová Kikina.
challenger  |  reagovat
07.01.2012 | 22:20
no myslím, že pokud nejsou lékaři úplně blbí, tak právě insolvence státní monopolní instituce je jasným argumentem pro tržní vztahy.
je jasné,že mnohá zdravotnická zařízení by podstatně musela změnit přístup k pacientovi, coby zákazníkovi nebo by nepřežila. Ale toho bych se nebál. A užvůbec bych se nebál zbídačených důchodců, i když na špičkovou "red-carpet" péči by asi neměli.
plötzlich  |  reagovat
07.01.2012 | 23:14
A čeho by ses bál?
98  |  reagovat
08.01.2012 | 07:50
ale není monopolem. A už vůbec ne státním. Každý pseudopojištěnec se má právo přehlásit k jiné zdravotní pojišťovně a VZP se pomalu a zvolna stává jednou z řady, i když ji zůstávají určité výsady. Ale to je jen otázka krátkého času.
challenger  |  reagovat
08.01.2012 | 13:39
VZP má stále 66% trhu, tudíž má monopolní postavení, kterého hustě zneužívá. A že to není státní instituce??? :-)))

1) VZP má příjmy od občanů dané zákonem. Když občan nebude platit, přijdou silové složky a majetekvám ukradnou
2) VZP si (opět zákonem) zajistila, že jí ostatní pojišťovny nebudou konkurovat. Všichni musejí platit to stejné, čili obyvatelstvo sice má teoretickou možnost se přehlásit alenemáktomu tržní motivaci. To upevňuje monopol VZP.
3) VZP má rozhodovací i kontrolní orgány obsazené na základě politickéhorozhodnutí a podle politického klíče. slouží jako trafika nejrůznějším z(m)rdům.
4) VZP může legálně svůj hlavní předmět činnosti - tedy krytí pojistného rizika - elegantně přehodit na zdravotnická zařízení prostřednictvím tzv. limitů na péči. Zdravotnická zařízení tak vlastně slouží jako zdravotní pojišťovny, když léčbu nad limit musejí realizovat ale nikdo jim ji neproplatí.
5) VZP rozhoduje monopolně a zákonem o ceně péče a to i tak, že ji stanoví pod úroveň nákladů. Ministerstvo zdravotnictví se jaké regulační orgán chová jako další oddělení VZP. V sazebníku se objevují ceny, které tam nadiktuje VZP, aniž by kdokoli jiný mohl jakkoli do toho zasahovat,dohadovací řízení jsou jen šaškárna - VZP senemusí dohodnout a nedohodne, protože pokud se nedohodne, rozhodne ministerstvotak, jak chce VZP.
6) VZP si vydržuje minimálně 3 NGO, které pracují v jejím žoldu, což lze odvodit především na základě nepřímých důkazů. Těmito organizacemi jsou: PZP, Koalice pro zdraví a iHETA. Tyto organizace s několika členy vystupují jako rádoby nezávislé organizace - nikdy nekritizují kroky VZP ale vždy vytvářejí mediální tlak na poskytovatele péče. Pokud vím, minimálně ve 2 případech je zdokumetována účelová podpora těmto organizacím ze strany VZP (účelově poskytnuté zakázky na služby,které si VZP vzhldedem ke svým gigantickým zdrojům dokáže obstarat sama).
7) VZP má zásadní vliv na vytváření legislativy: kupříkladu nikdy neměla sankcionovatelnou povinnost zajistit personální, věcnou, vzdálenostní a časovou dostupnost péče. Když se toto začíná zvořit,vzniká z toho pod vlivem VZP paskvil, který umožňuje VZP dělat si v podstatě, co chce. Důkazem této aktivity také je, že řada vrcholných predstavitelů VZP jsou zároveň předkladateli zákonů - v jednech zukou se tak koncentruje zákonodárná, výkonná a ekonomická moc ve státě a zároveň těmto rukou situace umožňuje podnikatelské aktivity a odklánění značných částek peněz daňových poplatníků, což je jasně antidemokratický princip.
8) VZP není pod kontrolou médií. Negativní a kritická vyjádření vůči VZP v mainstreamových médiích by se dala spočítat na prstech jedné ruky.

To vám jako argumenty nestačí? Asi ne. No ale pak se nedivte.
challenger  |  reagovat
08.01.2012 | 13:41
9) VZP jemimokontrolu soudní moci. Ačkoli opakovaně prohrála svépře u soudu včetně Ústavního, stále si dělá, co chce.
OW  |  reagovat
07.01.2012 | 20:44
Ve jménu otce i syna trhu svatého, Mamon.
Trhu náš, jenž jsi na Wall Street, vyplať se jméno Tvé, buď volnost Tvá, zhodnoť se aktiva Tvá jak na kontech, tak i ve fondech. Konzum náš vezdejší dej nám dnes a dej nám vyžrat naše pohledávky, jakož i my zatápíme našim dlužníkům, a nepřiveď nás do bankrotu a zbav nás nezodpovědných. Neboť Tvé jsou prachy, prachy a prachy na věky věků.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
08.01.2012 | 08:49
Zajímavý titulek. Já bych to napsal jinak : Lékaři mají problém, VZP opět neplatí. A nikdy neplatila tak, aby to odpovídalo ceně poskytnuté péče, kdežto vždy aby po ponechání částky pro sebe samu rozdělaila zbytek vybraných peněz kvazipojištění.
Arni Rimmer  |  reagovat
08.01.2012 | 09:57
Omlouvám se ,že jsem se unáhlil a házel (ale jen chvíli) bláto na VZP a IZIP ....Bylo to způsobeno tím, že jsem se vystrašil některými PROFESIONÁLNÍMI STRAŠIČI a nahlodali mé jistoty někteří přispěvatelé zde na NETU!!..no a taky , že se platba opozdila o pouhých 5 dnů...

Př.: diskutéra pod nickem Hawkie:"Kristi, naprosto souhlasím s Challem, vodím to stejně...dále:"Asi tak, že mě to nepřekvapilo, nerozčiluji se, oprašuji jiné výdělečné aktivity a přeci jen míň nakupuji.
Pojištěnce ošetřovat budu, ale vyslechnou si povinně informaci o platební neschopnosti VZP."dále: Souhlasím, také se tu a tam Krakena Ratha zastávám. M.j. není hlupák ..."mě samotného to sice netěší, ale jsem schopen odolávat i rok a morálně jsem na insolvenci VZP připraven od léta. "..."Je to děsné, ale už dlouho říkám, že dávám přednost socdemákům před naší modrobolševickou pravicí. Jsou míň nebezpeční pro mne....
Další diskutér:člen camorry: "Šichtářová říká, že za chvíli si za ty papírky nekoupíš ani rohlík.
Já se taky chystám na svůj osobní run na banku.Oprašovat jiné výdělečné aktivity a omezovat nákupy je zcela na místě.... Až přijde shutdown, je třeba mít nějakou vatu :-))"

TAKŽE SE VÁM(vzp i izipu) TEDY OMLOUVÁM ZA SVÉ UNÁHLENÉ SOUDY...AR
člen camorry  |  reagovat
08.01.2012 | 18:45
To nebylo strašení, Arni, to byla dobře míněná rada.

Btw nevím, jestli tahle omluva bude stačit, měl bys ještě přidat švestičky ze své zahrádky :-DDD
Hawkie  |  reagovat
09.01.2012 | 14:57
ANo, Arnie, Holy měl pravdu, když řekl, že máš pravděpodobně víc zubů než mozkových buněk. V létě si to povíme. Nevím, jestli jsi vzal v potaz, že VZP dostala předsunutou zálohu za státní pojištěnce a krom toho vyčerpala celý balík z přerozděloení pojistného. A raději budu připraven na potíže, které nenastanou (zvlášť, když opatření jsou nákladově zanedbatelná), než nebýt připraven a být překvapen a vykoštěn. BTW, mám kamaráda u ZPMV a informace z první ruky,
Hawkie  |  reagovat
10.01.2012 | 08:48
ještě drobná poznámka: v rámci opatření jsem přesunul splatnost několika faktur do letošního roku, čímž jsem daň ze zisku učinil splatnou až v roce 2013. kromě toho, touhle kumulací asi dosáhnu i toho, že překročím příjmový strop pro zdravotní a sociální daň. BTW náhodou se mi pozdní zaplacení faktury docela hodilo.
Arni Rimmer  |  reagovat
10.01.2012 | 17:10
Jasně...o tom vím...dávno... VZP zaplatila r.2010 za 11 měsíc 30.12.2010...Takže letos bude nižší daňový základ...a v březnu 2012 se to promítne do účetnictví...to ví každý středoškolák ekonom...(ale mohli zaplatit už 3.1.= potřeboval jsem totiž rychle něco koupit...,ale stihl jsem to...)
Hawkie  |  reagovat
10.01.2012 | 20:39
no, já posunul faktury za bratru 600 tis. Tohle byl jen bonbónek. Docela se to hodí, bo se možná dostanu nad strop pro odvody zdravotního a sociálního pojištění, navíc jsme minulý týden vykopli generální rekonstrukci domu.
pacient  |  reagovat
08.01.2012 | 10:52
Takový podvodný obličej, jak si žvýkal věci pro sebe, jak schválně nic moc neříkal, aby se neukecl, toto musel vidět každý, kdo se na ten pořad díval.
Horák je rozkradač IZIPu a patří dávno do basy!!!! A klidně si chodí po světě a ksichtí se na nás z televize!
Arni Rimmer  |  reagovat
08.01.2012 | 11:15
Paciente, pokud nejste lékař - odborář, či pacient VZP...tato problematiky by měla jít mimo Vás...
katango  |  reagovat
08.01.2012 | 11:33
Proč?
Arni Rimmer  |  reagovat
08.01.2012 | 18:49
čt2 19:25
Oznam....  |  reagovat
08.01.2012 | 11:40
K této minutě a vteřince dnešního dne jsme na Severní Moravě nedostali od VZP ani korunu ! AS.
Žádník.  |  reagovat
09.01.2012 | 08:43
Dnes ráno stále nic od VZP. Ostatní ZP již platí prosinec.
BOB  |  reagovat
09.01.2012 | 12:16
zda VZP takto netrestá lékaře, jimž se odhlašují pacienti k jiným pojišťovnám?
drvoštěp  |  reagovat
09.01.2012 | 14:49
Brno - V Brně vznikla nová nemocnice, která se zaměřuje na bohatou klientelu.
SurGal Clinic nabízí péči v kategorii Grand Class, kde si mohou pacienti připlatit za pokoje s komfortem pětihvězdičkového hotelu a za osobního asistenta.
Před měsícem ji slavnostně otevřel prezident Václav Klaus a zdravotní pojišťovny včetně největší VZP přislíbily na financování péče pro bohaté klienty stovky milionů, přestože jinak šetří a nutí nemocnice snižovat v příštím roce počet lůžek.
V rozporu s oficiálními stránkami nemocnice tvrdí, že pojišťovna zaplatí pouze 76 lůžek.
„Šedesát milionů by na provoz nemocnice s takovým vybavením nestačilo," upozorňuje ředitel Asociace českých a moravských nemocnic Stanislav Fiala.
Odhaduje, že provoz SurGal Clinic s 230 lůžky, velkými diagnostickými přístroji, laboratořemi a šesti operačními sály bude stejně drahý jako ve velké okresní nemocnici. Tyto ústavy inkasují od pojišťoven ročně 300-600 milionů, od samotné VZP 200-400 milionů.
V Brně se konalo slavnostní otevření nové soukromé nemocnice SurGal. Otevření nemocnice se účastnil president České republiky Václav Klaus a desítky politiků, lékařů, zástupců vysokých škol, nemocnic i firem. Přijel i šéf Všeobecné zdravotní pojišťovny Pavel Horák, hlavní hygienik Michael Vít a za ministerstvo zdravotnictví náměstek Vítězslav Vavroušek.

V Brně se dnes pro pacienty otevřela nová soukromá nemocnice. SurGal Clinic v Drobného ulici nahradila dřívější nemocnici Delta, jejíž areál nechal investor zmodernizovat. Nemocnice má smlouvy se všemi zdravotními pojišťovnami, takže podmínky pobytu jsou tam stejné jako v jiných zařízeních.
Pro movitou klientelu připravila luxusní pokoje se službami na úrovni pětihvězdičkového hotelu, řekla dnes novinářům ředitelka Jitka Kellnerová. Den pobytu na tomto pokoji stojí 3000 korun, na 900 korun denně vyjde "menu exclusive".
Nemocnice má 90 lůžek, z toho 30 nadstandardních. Disponuje několika operačními sály, vlastní laboratoří i jednotkou intenzivní péče. Modernizace areálu vyšla podle Kellnerové na miliardu korun. Osobu investora nechtěla Kellnerová odkrýt, podle obchodního rejstříku je majitelem společnosti SurGal Clinic Fio banka.
Hawkie  |  reagovat
09.01.2012 | 15:03
Hmm, zdá se, že finanční instituce mají dobré kontakty. Mělnickou nemocnici vlastní Kooperativa, člen skupiny VIG...
--  |  reagovat
09.01.2012 | 17:16
aby novou mohli otevřít, je třeba další zavřít...
ROY  |  reagovat
09.01.2012 | 18:19
Lhůta splatnosti byla 30.12.2011. Tento týden vypíšeme penále a zešleme Ing. Šlajchrtové (Jihlava, kraj Vysočina).
Zároveň zašleme upozornění VZP na manipulace s lhůtami splatnosti.
Můžete zaslat fakturu portálem VZP kdykoli na konci měsíce, ale VZP Vám ji přes portál přizná až první pracovní den následujícího měsíce a začne si jednostranně počítat lhůtu splatnosti až v ten moment.
Věc jsme konzultovali s Právním oddělením České lékařské komory (v Praze dne 20.7.2011, č.j. 2681/2011, MUDr. Mgr. Dagmar Záleská). Cituji: "Pokud lze fakturu s vyúčtováním elektronickou cestou odeslat (máte potvrzení o odeslání), avšak pojišťovna tvrdí, že zaslané podněty nezpracovává, běží lhůta splatnosti faktury ode dne doručení faktury (tj. v případě elektronického způsobu předání ode dne, kdy jste ji tímto způsobem odeslal."
Jednoznačně si vyžádáme u Ing. Šlajchrtové a Ing. Kořínka (ředitel krajské VZP) jasné vyjádření k výše uvedenému.
O výsledku Vás na Medical Tribune budeme informovat. Celý text vyjádření Právního oddělení ČLK je k dispozici tamtéž.
dr.voštěp  |  reagovat
09.01.2012 | 19:08
Standardní lhůtu splatnosti faktur schválil i Evropský parlament
Evropský parlament schválil dohodu dosaženou s Radou Evropy, kterou se stanoví standardní 30denní lhůta pro úhradu faktur. Nová pravidla by měla zajistit, aby malé podniky již netrpěly finančními problémy v důsledku prodlení s proplácením faktur ze strany veřejných orgánů nebo podniků. Krok EP sleduje i posílení solventnosti firem, podporu inovací a vytváření pracovních míst.

Dohoda mezi Parlamentem a Radou stanoví základní pravidlo, podle kterého budou muset jak veřejné orgány, tak soukromé podniky uhradit faktury za zboží i služby nejpozději do 30 dnů.

dr.voštěp  |  reagovat
09.01.2012 | 19:15
Do 30 dní po obdržení faktury
Ustanovení § 396a odst. 2 písm. a) ObchZ hovoří o tom, že není-li den nebo lhůta splatnosti ceny dodávky stanovena smlouvou, vznikne právo na úrok z prodlení, aniž je zapotřebí výzvy k plnění, uplynutím 30 dnů ode dne, kdy dlužník obdržel fakturu nebo obdobnou žádost o zaplacení.
Z toho lze tedy dovodit, že pokud smlouva o splatnosti mlčí, lhůta splatnosti se ze zákona (ex lege) stanoví do 30 dní po obdržení faktury dlužníkem (kupujícím, objednatelem).

Přidání příspěvku do diskuse

Do diskuse smějí přispívat pouze přihlášení návštěvníci. Diskutující jsou vázáni kodexem.


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.