Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Středa 22. únor 2012 | Svátek má Petr
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Uživatelské jméno (e-mail):
Heslo:
 

Zprávy

Nemocnice má dle soudu zajistit porodní asistentku u porodu doma

26.01.2012 19:03
Zdroj: ČTK
Autor: Naďa Myslivcová
Nemocnice má podle průlomového verdiktu Městského soudu v Praze z minulého týdne zajistit porodní asistentku ženám i u porodu doma. Soud odkázal na rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva, podle něhož mají ženy právo na volbu místa porodu a stát má povinnost jim k tomu zajistit podmínky.
Příspěvků v diskusi: 42

Diskuse

Administrátor si vyhrazuje právo blokovat přístup do diskusí odborného webu Medical Tribune těm diskutujícím, jejichž příspěvky se netýkají tématu diskuse nebo jsou vulgární (eventuelně takové příspěvky individuálně vyřazovat).
D.O.  |  reagovat
26.01.2012 | 19:31
Chci si nechat udělat resekci tu plic doma. Tímto žádám spádovou nemocnici o dodání 2 hrudních chirurgů, 1 neerudovaného lékaře - asistence, 2 sálové sestry, jeden anasteziologický tým. Předpokládám, že výkon bude proveden v obýváku - mám k dispozici 6ramenný lustr a nějaké zásuvky na 220V, pooperační péči předpokládám v ložnici - prosím, o rozpis dohlížejících sester a vizitujících lékařů.
A pokud bych se o toto musel soudit, doufám, že soud proběhne také u nás doma.
-  |  reagovat
26.01.2012 | 21:37
cha, soud proběhne na haizlu...
Miloš Voleman  |  reagovat
26.01.2012 | 19:52
.... tak krematoria přestanou stíhat.

Rozhodnutí soudkyně je samozřejmě zcela nesmyslné a navíc je jasně v rozporu jak s starou legislativou, tak i s novým Zákonem o zdravotních službách. Pokud by nemocnice žádosti té blázvivé ženské vyhověla, pak by mohla dostat až 1.000.000 Kč pokuty.

FN Motol má určitě velké právní oddělení. Možná by se mělo zabývat tím, jakou žalobu podat na soudkyni, která je svým rozhodnutím nutí k porušování zákona.

Arni Rimmer  |  reagovat
26.01.2012 | 20:04
Naprostý souhlas, ale už se začíná blýskat na lepší časy,někteří soudci to už berou zodpovědně do svých rukou...aspoň v Brně...
MMM  |  reagovat
26.01.2012 | 20:13
A tím myslíte co, prosím?
challenger  |  reagovat
26.01.2012 | 21:05
tohle:¨
http://brno.idnes.cz/soudce-brnenskeho-krajskeho-soudu-se-obesil-ve-sve-kancelari-p5k-/brno-zpravy.aspx?c=A120126_130128_brno-zpravy_bor
GEEK  |  reagovat
27.01.2012 | 09:36
http://brno.idnes.cz/sebevrazda-zalobce-policie-ceka-na-pitvu-fds-/brno-zpravy.aspx?c=A100118_181544_brno_dmk
mi  |  reagovat
27.01.2012 | 21:18
Navíc porodní asitentky jsou zaměstnankyně nemocnice a mají v náplni práce vykonávat svou práci především na pracovišti zaměstnavatele a to není domácnost rodičky. Kdo by nesl za případný malér odpovědnost, to by hodila nemocnice k náhradě té asistence, potrestala by ji výhazovem a ještě by šla do vězení. Kdo by platil cestovní náklady, to by si ona asistentka vykázala jako pracovní cestu?
trollximab  |  reagovat
26.01.2012 | 20:01
Candigliota je osoba totálně zaslepená a uzavřená ve svém podivném světě, kde právo jednotlivce je nad právem druhých lidí (porody,očkování atd.).A je škoda, že vždy jsou nejvíc slyšet lidi bez totální znalosti problematiky a hlavně bez zodpovědnosti.Výsledky její práce pak slízí někdo uplně jiný.Smutné.
Jinak doufám, že podmínky pro ty ,,odbornice,, na porody budou prakticky nesplnitelný.
katango  |  reagovat
26.01.2012 | 20:03
Jako hodnocení té dámy by stačilo pět písmen.
Arni Rimmer  |  reagovat
26.01.2012 | 20:05
...stačily by 4....
challenger  |  reagovat
26.01.2012 | 20:06
čtyři.
Zlý student LF  |  reagovat
27.01.2012 | 01:06
(i)
xD  |  reagovat
27.01.2012 | 19:18
Kundidiota?
Jarda II.  |  reagovat
27.01.2012 | 07:21
ať už to jsou právníci, budoucí rodičky a pod. Bohužel , často svými raplovinami otravují ty normální nad únosnou míru.
challenger  |  reagovat
26.01.2012 | 20:05
V současné době má PA a dula od matky při porodu cca 16 000 Kč, což je násobně víc, než za porod v nemocnici dává VZP. Tak to prostě uděláme tak, že PA zaregistrujeme, dáme jí povinnou výbavu a pak zregulujeme cenu a aplikujeme paragraf Fišerové. Porod s PA doma = 800 Kč á porod (s poukazem na PA nemá prakticky žádné náklady), asistence duly při porodu - 500 Kč. PAani dula nesmí vybírat od matek nic cash jinak hrozí ztráta registrace a smluvního vztahu. Dále bych aplikoval limity na vyžádanou péči - jak pošle víc než 10% ženskejch do porodnice, zaplatí 40% péče vykázané nemocnicí. Pak ještě aplikovat množstevní limity, 103% průměr a takový ty sockobolševické sračky. Prostě když rovnoprávnost, tak se vším všudy. A bublina domácích porodů by veeelmi rychle splaskla - ale to bychom se asi divili, co by nám feministky předvedly za soudní divadlo a prolékaře by to bylo jenom dobře, když by nám feministické aktivistky zrušili paragraf Fišerovéa mymohli taky vybírat od pacientů cash...:-))))
happy  |  reagovat
27.01.2012 | 03:37
Nevím, jak jste přišel na to, že dula bere 16 tisíc. Skutečnost je jiná a značně nižší... Vím, o čem mluvím ;)
Pokud chcete aplikovat limity, tak to zkuste i u nemocniční péče. Např. by nemocnice mohly platit náklady za péči u rodiček, u nichž byl císařský řez nad limit stanovený vědeckými poznatky, tedy hrazeny by měly být císařské řezy jen v 15 % případů, zbytek prováděný non-lege-artis by si zaplatila nemocnice ze svého.
body  |  reagovat
27.01.2012 | 07:31
Ze vy nejste porodnik? Spise abych byl genderove korektni -porodnice...
Jinak predpokladam,ze vsechny SC jsou v CR delany lege artis, o indikacich jiste mozno diskutovati. Nejlepe pred soudem, kde musite zodpovedet otazku: "A proc jste neudelala radeji cisarsky rez?"
challenger  |  reagovat
28.01.2012 | 21:54
dula nebere 16 tisíc. Porodní asistentka si za porod vezme 10 000 a dula 6 000. dohromady 16 000. Násobně více než je honorován porod VZP.

Vy jste mi ale rozený statistik, vohnoute...:-))) Těch 15% určila nějaká dulí slepičí asociace? To bude nějaký obdobný hustě yntelektuální výkon jako třeba ty rádoby studie dulích spolků o tom, jak je domácí porod hroooozně bezpečný. Těch 15% byste počítal z jakého období, hňupe?
news  |  reagovat
28.01.2012 | 22:37
Ho´ˇdte sem recept na ty císařské řezy ! Nevím, co upéct k nedělnímu obědu.
katango  |  reagovat
29.01.2012 | 16:10
Znám jen Kaiserschmarrn, ten dělala moje babička.
MMM  |  reagovat
26.01.2012 | 20:12
Každý přece byl u doktora a ví jak to všechno chodí. Navíc soudkyně třeba rodila, takže taky ví jak takový porod probíhá. Není potřeba se ptát "tzv. odborníků".
Po rozsudku soudce Ryšky v kauze RZP a domácího porodu, se našel další odborník (ce). Tito soudci jejiž rozhodovací schopnosti jsou na úrovni krále z pohádky "Princezna Koloběžka" ( přisoudil tele majiteli býka)by se měli registrovat v nějaké organizaci.
Emigrant III  |  reagovat
26.01.2012 | 21:45
Tak to pozor, Ryška se plánuje oběsit příští týden v pátek v 11:30 !
Nemocnice má dle soudu zajistit porodní asistentku u porodu doma  |  reagovat
26.01.2012 | 20:12
medialni nadseny ryk teprve prijde. rozhodnuti to asi neni vubec moudre, nicmene rozsudek asi jeste nikdo nevidel napsanej, takze vsechno muze bejt ponekud jinak.
Dr. R. Jelínek  |  reagovat
26.01.2012 | 21:47
K tomu, aby nemocnice poskytla porodní asistentku, musela by mít příslušná NsP smlouvu s pojišťovnami, aby hradili výjezd a ostatní náklady s takovým porodem spojené, tedy práci mimo pracoviště, která spučaně bude odporovat standardu, než jaký je kladen na nemocniční zařizení. Žádná nemocnice takouvou smlouvu nemá.
Z hlediska pracovně právních vztahů, by byla situace značně komplikovaná. Jakákoliv práce mimo mateřské zdravotnické zařízení se nedá nařídit, pokud by nebyl zajištěn jakýsi soupis služeb. Takže by musely mít všechny špitály zajištěné PA na telefonu, nějakou formou služeb, tím vzniknou nemocnicím náklady na zajištění takových PA, které budou využity tak 3x do roka v celé republice.
No a nakonec by musela být vypracována jakási vyhláška, či metodický pokyn, schválený ministerstvem, projednaný na pojišťonách a v odbotných společnostech, jak takový porod zajiťovat.
P.S.: pokud se někdo ohání tím, že na západ od nás jsou takové porody běžné, tak si myslím, že jejich indikace je dána zejména ekonomickou situací rodček, které nemají peníze na špitá.
mt  |  reagovat
26.01.2012 | 22:07
No samozřejmě. Soud měl kdyžtak rozhodnou ve smyslu, že ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNA nebo STÁT má zajistit přítomnost PA v domácnosti pacientky, protože to je její právo . Toto není přece věcí nemocnice, stejně tak jako nějaká návštění pohotovost v domácnostech není funkcí nemocnice. Pojišťovna na to nemá ani patřičný kód - a že jich má! Rozhodnutí soudce je jen důkazem absolutní neznalosti, diletantismu , amaterismu atd. Další důkaz kocourkovského systemu v Absurdistánu . Rozsudek je nevymahatelný a tedy naprosto zcestný a sOudce by měl být na hodinu vykopnut.
PV  |  reagovat
27.01.2012 | 18:32
Problém je, že evropský soud rozhodl, že je to věcí státu, aby pro pro porody doma zajistil podmínky, ale bohužel prací českých soudů je takové překroucení rozhodnutí, že když dotyčná dáma údajně bydlela ve spádové oblasti její příspěvkové organizace - FN Motol, tak ta to má jako prodloužená ruka státu prakticky zajistit. Jen by mě zajímalo, jak by to soudy rozhodly v případě, že by bydlela ve spádové oblasti některé z nemocnic spravovaných krajem (městem, Agelem, atd.), ty přece nejsou prodloužená ruka státu. Nebo např. z plzeňské fakultky zajistíme v této situaci PA pro celý Plzeňský kraj apod., ale co s krajem Karlovarským, Ústeckým, Jihočeským, atd., kde žádná fakultka není, tam to zajistí kdo? Už vidím ty stížnosti po soudech o tučné odškodnění od státu, že v Praze jim práva přiznána jsou, ale nám v okresních městech či na venkově byla tato práva upřena. O kompetentnosti soudkyně si myslím svoje (slušné výrazy mě nenapadají).
challenger  |  reagovat
26.01.2012 | 22:47
to je rovněž velmi důležitý point. totiž že povinnost zprostředovat porod doma nemá nemocnice nýbrž zdravotní pojišťovna, která podle zákona o veřejném zdravotním pojištění péči ZAJIŠŤUJE. Tím aktivistická soudružka soudkyně opět prokázala svoji hloupost. Nelze po zdravotnickém zařízení žádat podobné služby, anžto nejsou v repertoáru zdravotnického zařízení a zařízení žádný zákon nenařizuje zdravotnickému zařízení takové služby poskytovat, navíc existují zákonná uszanovení, která vykonatelnosti rozsudku brání, zaměstnavatel nemá možnost zaměstnancům podobnou práci nařídit, jelikož jde o výkon práce mimo smluvní pracovněprávní ujednání.
Soudní řízení je od začátku až dokonce zmatečné. Pokud se aktivistická soudkyně se slepičím mozečkem - jako advokát bych v prvé řadě poukázal na její přirozenou suspektní podjatost z důvodu pohlaví, spor by měl rozhodovat muž. POkud soudružka soudkyně cítí, že dle judikatury mezinárodního soudu je nutné zajišťovat feministkám pro jejich choutky prostředí domácího porodu, tak tato povinnost náleží výhradně státu a nikoli nemocnici - to jest stát by měl vytvořit legislativní prostředí a pojišťovny by se měly snažit podobnou péči zajistit. Doufám, že další související aktivity proti státu a pojišťovně přijdou.
MUDr Kilian Jiří  |  reagovat
27.01.2012 | 18:02
Soudní moc, jako jedna ze státních mocí, provedla tentokráte - zatím snad ještě nepravomocně - to, nač už bychom mohli být i zvyklí. Sděluje práva jednoho a staví druhému povinnost je naplnit. Nikdo nikdy neupřel ženě právo porodit doma, ba i nezdary při těchto porodec byly řešeny zajištěním péče ve zdravotníckých zařízeních,
a to cestou zdravotní záchranné služby, které na zavolání přijela pomoci, aby se jí za to dostalo nejméně v jednom případě soudního postihu, nemluvě už o tom, kolik zdravotníéků bylo vtaýženo do soudního řízení v takové věci jako svědci. Je zřejmé, že jsou tu i důsledky, za které pak nikdo nemá odpovědnost. I proto je třeba najít někoho, kdo tu odpobvědnost ponese. Zdravotník má nyní mít - byť nepřímo - uloženu povinnost zajistit rodičce péči tam, kde ona chce rodit. Porodem přichází na svět i dítě. Je otázkou, na kolik je PA schopna poskytnout péči jemu, pokud se péči o ně v běžném nemocničním provozu nezabývá. Pak by mohlo dojít k tomu, že si matka již bude přát, aby se o dítě postarala neonatologické sestra i neonatolog v místě, které si sama v ohledu na právo volit místo porodu sama zvolí. Odpovědnost - jak se včera v pořadu Události na ČT vyjádřila děkanka PF UP - nese ten, kdo péči poskytl.
Odpovědnost před trestním i občanským právem.





Dr. R. Jelínek  |  reagovat
28.01.2012 | 17:12
A o to tu jde. Právní odpovědnost. Pokud mám nést za nějaký výkon, lékařský zákrok, právní odpovědnost, tak k tomu musím mít odpovídající podmínky, nebo musím prokázat, že jsem jednal v časové tísni a proto jsem nemohl splnit veškeré náležitosti. Příklad z mé praxe. V dřívějších dobách, kdy nebyla letecká záchraná služba tak rozvinutá, pokud jsem odesílal kraniotrauma na vyšší pracoviště, současně jsem ručil i za to, že transport atd...nebude mít negativní následky na pacienta, což např. u takového rychle rostoucího epidurálu může být fatální.
V dnešní době, kdy se každý vrah ohání právníkem, musí lékař prokazovat, že jeho léčení nezměnilo těžké ublížení na zdraví ve vraždu (viz. "heparinový vrah").
Takže pokud nebude v tomto státě zaveden standardní obor - porod doma, tak nikdo nemůže chtít po zdravotnících aby dobrolně někoho rodili doma.
Já si nedovedu představit, že bych se záchrankou k někomu přijel domů, a tam začal v klidu rodit. Respektive bych bych tam strávil několik hodin, to přeci nejde. RLP přijede vyšetří zhodnotí situaci a pak pacieta buď nechá doma a odjede a nebo jej transportuje do špitálu (taky by se mohlo stát, že by všechny záchranky třeba v Praze rodily a už by nikdo nebyl, kdo by jezdil k ostatním pacientům). Je jenom a jenom na lékaři, jak zhodnotí situaci a pokud má sebeneší pochybnosti, tak je musí vyloučit. Pacient je jenom laik a proto veškeré reversy jsou vždy zpochybnitelné. Navíc žena, která rodí, je v jiném psychickém rozpoložení a proto je nutno její rozhodovací schopnosti nutné brát s rezervou (viz.laktační psychozy apod.) Totéž platí třeba i u úrazu hlavy, kdy lékař bere odpovědnost na sebe.
POKUD S TÍM NIC MINISTERSTVO NEUDĚLÁ, MĚLA BY KOMORA PODAT ŽELOBU NA PŘÍSLUŠNOU PRÁVNIČKU ZA NABÁDÁNÍ K TRESTNÉMU ČINU, če něco podbné.
xxx  |  reagovat
26.01.2012 | 22:54
Jak se ta soudkyně jmenuje?
challenger  |  reagovat
27.01.2012 | 01:07
dyť je to taky přirozené...
http://www.youtube.com/watch?v=6Qw-ULA2VWA
akris  |  reagovat
27.01.2012 | 09:08
...je absurdní, že péči u domácích porodů budou muset zajišťovat nemocniční porodní asistentky, které s tím nemají zkušenosti a tuto péči poskytovat nechtějí, zatímco samostatné porodní asistentky, které tuto práci dělat chtějí a umějí, ji vykonávat nesmějí," uvedla Candigliota

komentář:
nemocniční porodní asistentky, které patří mezi nejkvalifikovanější sestry a denně je jejich hlavní pracovní náplní péče o rodičku a asistence při samotném porodu, nejlépe znají záludnosti porodního děje a všechna možná akutní rizika, a proto „tuto péči“ (= domácí porody) samozřejmě „poskytovat nechtějí“. Naproti tomu „samostatná“ porodní asistentka, která v nemocnici nepracuje, nemůže mít k dispozici ani nutnou každodenní rutinu, při porodu doma pak ani nezbytné přístrojové a operační zázemí pro zvládnutí akutních stavů (které musí v běžné nemocniční praxi řešit tým několika lidí – operatér, anesteziolog a další personál)! Candigliota blábolí naprosté nesmysly…
xxyz  |  reagovat
27.01.2012 | 15:27
jelikož personál porodnic s porody pod800/rok nemá dostatečné zkušenosti a tytoporodnice mají zaniknout, tak licenci porodní asistentce pouze takové, která odrodí 100-200porodů ročně.
Jaromír Šrámek  |  reagovat
27.01.2012 | 09:42
Já jsem pro domácí porody. Také bych z pojištění hradil (mentálně) alternativně orientované onkology, chirurgy a vůbec veškerou léčitelskou sebranku - ovšem za podmínky, že by se volbou šarlatána vyloučila možnost zahájení skutečné terapie. Z hlediska delšího časového horizontu by to vedlo k výraznému pročištění memetického fondu naší civilizace.
robert  |  reagovat
27.01.2012 | 09:52
jj,to by bylo skutečně účinné řešení z dlouhodobého hlediska,takový hezký Darwinův přirozený výběr:-D
MMM  |  reagovat
28.01.2012 | 09:16
Byla by to taková eugenika inciativou zdola. Zatím co ve Sparte a v nacistickém Německu byla státem řízená.
Q  |  reagovat
27.01.2012 | 10:46
Rozhodnutí soudu je jedna věc, ale jeho praktické provedení věc druhá - každý má v pracovní smlouvě místo výkonu práce - tj. název a adresa dané nemocnice (tj. max. přesun mezi areály nemocnice) a pokud by měl pracovat kdekoli jinde, tak je to pracovní cesta s níž musí dát zaměstnanec výslovný souhlas (alespoň co já vím, tak souhlas se všemi pracovními cestami přímo v pracovní smlouvě v nemocnicích nemají, to mají jen banky apod. aby mohli zaměstnance v případě větších personálních problémů snadno přesouvat mezi pobočkami). Takže pokud (což předpokládám) žádná z PA dané spádové nemocnice nebude souhlasit, tak je dotyčné dámě rozhodnutí soudu k ničemu (slušně řečeno).
udivený  |  reagovat
27.01.2012 | 12:27
Zásadně do vaničky nedávat. Olízat, důkladně. Po porodu sníst placentu a zlikvidovat všechny krvavé stopy. Protože jsme v ekonomii kapitalismu. Co na to výrobci ?
Littell  |  reagovat
27.01.2012 | 18:30
Jsem pro povolení nelékařsky vedených porodů jen v těch domácnostech , kde je jejich četnost tak 10 - 15 ročně a tudíž se předpokládá , že příbuzenský personál je dostatečně zkušený a erudovaný.Takové domácnosti by pak mohly požádat o jmenování akreditovanou domácností pro vedení babských porodů.
xD  |  reagovat
27.01.2012 | 19:25
Nemá náhodou tato soudkyně nižší plat než primář gyndy v Motole?
(= rozsudek ze závisti?)
mi  |  reagovat
27.01.2012 | 21:14
Nechtěla bych být v kůži porodní asistentky, která porody doma dělat nechce a někdo jí tam pošle. Ona je přece zaměstnankyní nemocnice a má pracovat především v nemocnice, v jejím popisu práce není jezdit rodit k rodičce domů. Pokud se náhodou porod nepovede a nedostane včas rodičku do nemocnice, kdo ponese vinu. Asistentka nebo matka, která si to přála. Patrně odsoudí tu asitentku a nemocnice ji propustí. Pokud se to bude v boudoucnu dít, musí být zajišťěno, aby se matka včas dostala do porodnice, což nelze v podstatě u nás v současné době zaručit a aby porodní asistentka nebylo popotahována, že rodička chtěla rodit doma a sanita nestihla včas přijet a pacientku odvést, někdy mohou být rozhodující minuty. Je to právně riskatní pro tu asitentku a neošetřené, za co a kdo bude zodpovídat.

Přidání příspěvku do diskuse

Neregistrovaný autor:


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.