Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Středa 23. květen 2012 | Svátek má Vladimír
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Zprávy

Špičkoví lékaři v dokumentu líčí své důvody k Neodcházení

31.01.2012 07:37
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Autor: Mirka Spáčilová
Když Vladimír Beneš operuje mozek a Jan Pirk srdce, diváka se zmocňuje takřka posvátná bázeň. A v závěru dokumentu Neodcházení, jejž zítra vysílá ČT2, se režisér Viktor Polesný zeptá - Má lékař odcházet? A dostane jasnou odpověď - Ne, nemá.
Příspěvků v diskusi: 183

Diskuse

Z důvodu snahy o kultivaci úrovně diskusí odborného serveru Medical Tribune mohou přispívat pouze registrovaní čtenáři. Registrujte se ZDE.
98  |  reagovat
31.01.2012 | 07:49
Beneš a Pirk by za starého režimu dostali vlaječku "Lékařský úderník". Jsou to sluhové hnedobolševického Gorilového režimu a tihle hoši rozhodně nemají potřebu nikam odcházet. Jak se jim vede tady, tak by se jim nikde ve světě nevedlo. Takoví prorežimní týpky známe dobře, kolaborovali za nacistů, za komunistů, za modrobolševiků a bude to tak dále. Možná se jednou dovíme, jak to byl s těmi jejich neskutečně předraženými operačními sály.
Jarda II.  |  reagovat
01.02.2012 | 08:08
než normální odborníci, kteří dělají dobře svou práci. Ale svou práci dělají dobře i tisíce jiných bezejmenných lékařů na lůžkových odd., ambulancích, na obvodech, příjmových odd. a pod. Přes ty obvykle pacient projde, než se dostane k Pirkovi, který ho pak za mediálního poplácávání po ramenou odoperuje.
Lidsky a společensky jsou to ale brzdy společnosti, v podstatě mediálně parazitující na předchozí práci těch obyčejných zdravotníků / i sester, sanitářů a pod. /
mlaďoch.  |  reagovat
31.01.2012 | 07:51
No tak, to bude asi jako rudý hadr na bejka. Zvláště pro ty mladé a vykořisťované otroky v bílých pláštích. Uvědomte si, že pro začínající lékaře už mnohdy lidé jako Pirk a spol. nejsou žádnou autoritou a odmítají ze sebe celý život nechat dělat blbce, aby na konci života mohli vykládat voloviny, jako, že mají slabost pro velorexy..... Neuvěřitelné.
Je nová doba, soudruzi, rodí se třídní společnosti, kterou Pirk a Beneš pomáhali svého času demontovat na brigády socialistické práce !
No alespoň někteří možná uroní kroupu v těchto mrazech.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
31.01.2012 | 08:04
slzu neroním, nicméně měl jsem naplánováno ODEJÍT v srpnu do důchodu. A teď čtu o té povinnosti, tak mne to viklá. No, ještě mrknu na ten film
lekar ARO  |  reagovat
31.01.2012 | 08:06
Opravdu nechapu proc to maji tito lide zapotrebi. Nechci hodnotit dokument, nevidel jsem ho, ale opravdu nechapu proc ma prof.Pirk takovou potrebu se zviditelnovat. Hrozne me urazi to, ze bezni lide kteri sleduji vyjadreni prof.Pirka apod nabyvaji dojmu, ze ostatni lekari kteri jsou nespokojeni se soucasnym stavem jsou flakaci, lemplove a neschopove. Me prace bavi, taky nemam problem zustat prescas, ale od doby co se mi narodili dvojcatka uz to proste o penezich je. Nemuzu si dovolit delat za par korun. Oni totiz nikde na to ze jsem lekar neberou ohledy, vite, pane profesore. Musim platit najem v panelaku, drahou detskou vyzivu, drahy plinky apod. Vazne to ze me dela horsiho lekare? Vazne to devalvuje cenu me prace? Nemysli si to. Pane profesore, vazte si toho ze se muzete klidne venovat sve praci, jste zajisteny, mate cas se venovat svym konickum, myslim si ze si to zaslouzite a preji Vam to. Jen si uvedomte, ze dnes zacinat od nuly s rodinou, manzelkou na materske, malymi detmi atd. vazne neni legrace a ze nemate zapotrebi dehonestovat ostatni lekare, kteri treba jen proste nemaji tak dobre podminky k praci jako Vy.
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 09:53
Když čtu ty plky soudružky Spáčilvé a těch dvou .... tak se mi chce zvracet. Mě práce celkem baví, ale raději bych dělal intenzivistu na klinice než lokálního soukromníka. Jenže pak bych do pár let skončil jako dezintegrovaná osobnost ekonomického frustráta a fachidiota.
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.01.2012 | 10:10
A novinářky Mirky Spáčilové se v tu ránu zmocnila taková posvátná bázeň, až si z toho cvrnkla do gatěk. A kdo by se jí divil. Vždyť pozorovat tyto dva lékaře při práci to je jistě něco extra. To není jako pozorovat při práci nějakej obyčejnej doktorskej póvl. Vždyt prof.Beneš je tak přitažlivý, vtipný, chytrý a činorodý. Ano, činorodý, to on je. Hned jsem si vzpomněl na text, který před rokem napsal, zřejmě nějaký insider, na zdn :
"Tak za A je z disidentské rodiny. Jeho tátu kdysi vykopli ze Střešovic z místa zástupce přednosty na místo primáře do Motola. Vždycky tím zdůvodňuje, proč se do těch Střešovic musel vrátit, aby tu nespravedlnost napravil. Jako jedinej opravdovej disident také vyjel v roce 87 do USA na ministerstvem zahraničí placenou stáž. Na rok. A vrátil se, na místo zástupce primářky neurochirurgie v Ústí. Za B je to zachránce všech. Co viděl v USA zkoušel na Ústecké populaci. Samozřejmě, protože v USA ho operovat nenechali, jejich medicínské zkoušky by neudělal. Tam jenom koukal co dělají jiní. Když přijel tak to rozjel, primářka už mu nemohla říct, co může a co nemůže, protože se bála jeho otce, disidenta profesora a jeho vlivu, navíc tehdy ještě relativně mladý Vladimír to měl u stranických špiček jako disident dobré, takže mohl dělat co chtěl. Zůstaly po něm jako po rozeném umělci desítky, ne li stovky mrtvol a lidí zmrzačených dodneška. Za C je to profesor z Prahe. Sice většinu svého dospělého života strávil v zapadákově jménem Ústí nad Labem, kde pracoval od promoce do roku 1997, kdy se jakýmsi zázrakem ve smyslu protekce strany Lidové a jejími ministry obrany, pod které Střešovice spadají stal šéfem NCH v ÚVN, přestože byl řízením svého otce pouze docent, kdežto protikandidát, který také původně platné a později zrušené první výběřové řízení vyhrál (Haninec) byl už profesor. Za D je to skvělý šéf, férový, co nepodvádí a nepodrazí. Dlouhá léta mu zástupce pro léčebnou péči a vůbec obecnět takového poskoka dělal docent Kozler - vlastně žádný pořádny docent, docenturu dostal za knihu obsahující téměř doslovný překlad publikace -- Histological Typing of Tumours of the Central Nervous System (WHO. World Health Organization. International Histological Classification of Tumours) (No. 21) by Paul Kleihues, P.C. Burger, B.W. do češtiny a vydané jako vlastní publikace této skvělé kliniky Intrakraniální nádory ISBN 978-80-7262-452-2 kterou vydal Petr Kozler s Vladimírem Benešem jako spoluautorem. Schválně porovnejte sami. Když začaly aféry s plagiátorstvím, Beneš se rozhodl Kozlera uklidit. Beneš je politik. V tom je nadprůměrný. Zadnice ho musí bolet, nejenom od toho kolik mu tam leze lidí z jeho pracoviště ale i od zděšených novinářek, které se ho jsou schopné dokola ptát jak je možné, že vydrží operovat tak dlouho v kuse ..fyzicky. Proč? Sedí u toho, v něčem se vrtá, třesou se mu ruce jak osika, a v půlce si odskočí na mentolovou cigaretu, jinak by ten tremor už neukorigoval. Pocit jedinečnosti přímo čiší i z publikace "První klinika", kterou doporučuji k četbě. "
ježkovyvoči  |  reagovat
31.01.2012 | 10:27
To lékařstvo je ale špína. A jak na sebe práskají ! Festival frustrátů !
20-2=18
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.01.2012 | 10:34
Ale neříkejte pane profesore
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 10:39
Víš, Ježku, problém je, že insideři často znají chování pánů profesorů vůči podřízeným. Je - nijak výjimečně- prostě děsné. A dost často tituly ověnčený kolega je plagiátor, medicínu moc neumí, ale do zadnice a ještě dál, lézt, to ano. Často podobné kariéry -jako Beneš- jsou forsírované politiky. BTW, prof. Hanince znám trochu osobně, je to profesor a profík, to, že nebyl jmenován přednostou NCH v ÚVN mě dost překvapilo.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 11:32
Nojono a co čekáte od doktorů?
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 15:40
Dovolím si poopravit, jistě jste myslela od docentů a profesorů...
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 16:14
A proč bych to měla rozlišovat? Doktor jako doktor.
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 16:16
takže s apenďourem nebo záplalem plic se obrať nejlépe na právníka.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 16:27
Po zkušenostech s lékaři to také považuji za lepší variantu.
dr.umík  |  reagovat
31.01.2012 | 17:30
Na tak hloupý příspěvek se dá říci jen, blahoslavení chudí duchem...
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 19:33
Nápodobně :o))))))))
obvodní doktorka  |  reagovat
31.01.2012 | 19:32
Poslyšte, jste to Vy? Už jsme tady na to někde narazili, chápu, že potřebujete sdílet ošklivou zkušenost, ale vytrvale chodíte na zdejší diskuse a sdělujete diskutujícím doktorům "jste hovada", byť jinými slovy. Co byste chtěla?
Jinak, právníci jsou altruisté, takový JUDr.Sokol, to je mazák, a jistě nikam neodejde:-)
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 19:38
Madame, "jste hovada" sdělují na tomto webu lékaři pacientům. Nikoli já lékařům. Ale toto vy nechcete vidět. Navíc tento web je věřejný, jakkoli tematicky zaměřený. Pokud by byl jen pro lékaře, byl by zaheslován a diskuse by byla pouze po registraci. Ale ověřila jsem si, že toto je zřejmě nad chápání lékařů.
Bruno  |  reagovat
31.01.2012 | 19:52
Co to melete za kraviny? Když lezu na web s odbornou tematikou, tak se předpokládá, ze o tom něco vím. Já taky muzu jít na server pro rybáře, aniž bych o tom něco věděl a tapetovat tam. Ovšem je to tak nějak nad moje chápaní.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 20:41
nevšimla jsem si nikdy na tomto webu diskuse pod odborným článkem, takže melete akorát vy
Bruno  |  reagovat
31.01.2012 | 21:37
K tematu sociální medicína a veřejné zdravotnictví se tu obvykle vyjadřuji odbornici, tedy lidé seznámeni s problematikou. Opakovaně jste prokázala, ze vám nejsou jasné základní pojmy. O zásadách invazivní ventilace u pacientů a ARDS se bavíme jindy a jinak, i kvůli lidem jako vy. Protože dnes ma každy pocit, ze díky hententomu internetu rozumi všemu, protože si tydlety informace přece muže najít sám.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 22:08
No tak u problému o zásadách invazivní ventilace u pacientů a ARDS jsem na tomto webu opravdu žádnou diskusi nenašla. A opravdu by mne to zajímalo.Ale asi k tomu nemáte vy lékaři co říct. No škoda. A o čem se budete vytahovat dále?
Bruno  |  reagovat
31.01.2012 | 23:03
Tak jo, jste troll. A přečtěte a tu moji odpověď ještě jednou:
1) diskutujeme jinak a jinde
2) jinde znamená ne na Tribune.
A nevytahuju se, chtěla jste příklad odborného tematu.
Když vás to tak zajímá, prosím:

http://www.intensivcareunit.de/ardstherap.html? http://www.intensivcareunit.de/ardstherap/ardstherap00.html
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Acute_respiratory_distress_syndrome


Jana  |  reagovat
01.02.2012 | 07:56
píšete:K tematu sociální medicína a veřejné zdravotnictví se tu obvykle vyjadřuji odbornici, tedy lidé seznámeni s problematikou.
Tak tedy tu a nebo jinak a jinde, tedy ne na Tribune. Buď nevíte, co sám píšete a nebo si kompenzujete pocit méněcennosti - zrovna tak jako většina ostatních - urážením nelékařů.
Kirby  |  reagovat
03.02.2012 | 18:42
Ty krááávo nebeská!!!
Jarda II.  |  reagovat
01.02.2012 | 08:38
nediskutujme, je to ztráta času, někdo si prostě potřebuje vyventilovat svou nenávist, snad byla vyhozena z druháku, prostě takoví lidé jsou. AŤ si hlásají svou frustraci, ale pravda je, že tento web je určen zdravotníkům, Janě doporučuji třeba Novinky.cz., tam najde víc spřízněných duší. Jsem arogantní, že??
Martin  |  reagovat
02.02.2012 | 11:10

nemůže za své příspěvky, zjevné projevy poruchy s paranoidními rysy... Rada, s paranoiky nediskutovat, to je pro ně "voda na mlýn"...
H.M.  |  reagovat
01.02.2012 | 09:37
Tak to Vám přeji hodně štěstí a hlavně pevné zdraví. A připravte si pěkně tučný balík peněz. JUDři ( nerad bych někomu křivdil, ale je to prostě tak )ve valné míře svou práci berou jako obživu a ne jako poslání. Pokud Vám můžu někoho doporučit, pak je to kolega Sokol - jen telefonická konzultace Vás bude stát tolik, že se ten Váš zanícený "slepák" lehne a vyběhne z toho břicha radši dobrovolně sám:-D.
turista  |  reagovat
31.01.2012 | 20:58
Legrace je také to, že vychvalovaný Haninec byl kdysi horlivým demonstrátorem na anatomii a taktéž člen KSČ takže i on si kdysi zadal s bolševikem. Zažil jsem ho na 1.LFUK v letech 1979-1980.
Hawkie   |  reagovat
01.02.2012 | 08:19
Jo, taky drsným asákem v anatomáku, ale to je přeci jen jiná kapitola. A s tou KSČ si zadalo příliš mnoho lidí, kteří měli ambice- třeba, pokud si dobře pamatuji, tak Petr Widimský.
Lékař senior  |  reagovat
02.02.2012 | 13:21
Onotedy po každém klékaři coby poskytovateli léčebně preventivní péče zůstávají desítky mrtvol.Pozitivum: Je to skvělý šéf, který je ferový, nepodrazí a nepodvádí. Kéž bychom to mohli říct o lidech na různých funkcích, do kterých se dostali bud po roce 1989 a nebo před ním.
Ono my starší myslíme poněkud jinak.Každý by asi považoval za štěstí být léčen v UVN Praha / i když zaplatí těch 100 Kč denně/.Nemyslím přímo na neurochirurgii.I normální neurologie měla skvělé lékaře ve vedoucích funkcích až dodnes/ gen Jiránek......atd až po současného primáře.
Pokud bych měl toto delší pojednání považovat za odsudek, at se vyjádří jiní. Já s ním nesouhlsím.6e ve vedoucích funkcích existuje jakási tlačenka je v naší společnosrti usus. To napsal i hokejista Jar. Holík
H.M.  |  reagovat
01.02.2012 | 14:32
Slovy pánů P a B: Když na to nemáte peníze, neměl jste si pořizovat rodinu a stěhovat se od rodičů¨:-D
pepe.k  |  reagovat
31.01.2012 | 08:12
definitivně promeškali svou šanci na důstojný odchod. Až potáhnou do penze, rád si plivnu na tyto prostituty. Prorežimní (ku)rvou za totáče, prorežimní k(ur)vou v mafiánském kapitalizmu. Ať oba chcípnou.
PL  |  reagovat
31.01.2012 | 08:12
nemá morální povinost pracovat za jakýchkoliv podmínek, v žádném oboru. Práce je to, čím si vyděláváme na živobytí, daně, zdravotní, sociální, plyn elektřinu,jídlo atd. Až bude morální povinností politiků tyto statky nám zabezpečit bezplatně, pak bude mojí povinností jim toto blaho svojí prací bezplatně vracet.Do té doby, než tento ráj nastane, musí každý dostat za svoji práci plat, a pokud se mu jeví jako nedostatečný, má svobodné právo odcházet nebo neodcházet. Na tom nic nezmění novináři, Pirk ani Beneš. A já jsem v konečném důsledku u vytržení i když vidím záchranáře jak za pár korun bez novínářů a kamer zachraňují lidi z rozpráskaných aut na dálnici.Jsou snad o něco méně morální než výše uvedení profesoři?
kráva  |  reagovat
31.01.2012 | 08:28
njn....když někdo trkne do golfofého míčku tak, že skoro pokaždé na 400m jej zasune do jamky- jedním úderem, tak bude obdivovaný více, jak miliony golfistů, kteří to tam dostrkají, dotrkají na 20x-30x...nevím kolik je kardio-chirurgů i nerochirurgů v ČR, ale asi jich bude nepoměrněrně méně jako záchranářů...a to je mediálně lákavé...
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 10:42
Záchranky doktory platí na české poměry slušně. Jinak pořádná nehoda je docela vzácná událost, poslední, co stála za řeč, jsem sbíral skoro 2 roky zpátky. Ale to jsem nalákal vrtuli Kryštofa 18 přímo do centra Č.Lípy.
ortoped  |  reagovat
31.01.2012 | 08:24
Škoda že v některých z nás tak hluboko zůstalo - kdo nejde s námi, jde proti nám. A je z toho opět boj proti třídnímu nepříteli, jako před 25 roky.
Je zajímavé, jaký mediální prostor tito 2 profesoři mají. Potom to vytváří desinformace a virtuální svět!
br0uk  |  reagovat
31.01.2012 | 08:36
když jsem si přečetl první odstavec...
Milan Kubek   |  reagovat
31.01.2012 | 08:39
Prosím někoho z počítačově gramotnějších čtenářů, aby vložil odkaz na ten vychvalovaný TV pořad sem do diskuse. Byla by škoda něco tak pěkného nevidět.
S pozdravem Milan Kubek
Arni Rimmer  |  reagovat
31.01.2012 | 09:01
http://tv.seznam.cz/?date=2012-2-1

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10335893137-neodchazeni/

bude to zítra 1.2.2012 na čt2. TAKÉ SE TĚŠÍM!!!AR
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 16:04
Já taky! Popravdě řečeno, už si připravuji na D-Fense recenzi. V sekci "Z(m)rdi a Vohnouti"
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 16:17
Už se těším, hoď sem do diskuzí echo, až to bude.
neurolog  |  reagovat
31.01.2012 | 19:10
Vy máte ale žaludek!
news  |  reagovat
01.02.2012 | 16:26
A nejenom žaludek !
Ještěže mám dnes noční.
news  |  reagovat
01.02.2012 | 16:27
A nejenom žaludek !
Ještěže mám dnes noční.
news  |  reagovat
01.02.2012 | 16:27
A nejenom žaludek !
Ještěže mám dnes noční.
Milan Kubek  |  reagovat
31.01.2012 | 08:52
Akce D-O rozdělila nemocniční lékaře do 3 skupin: 22% jich aktivně bojovalo a riskovalo svoji kariéru, většina se tak jak bývá v Čechách zvykem pasivně vezla a vyčkávala , jak to dopadne. Ale pak zde máme skupinku "mravokárců", kteří z nejrůznějších důvodů svým jednáním a veřejným vystupováním aktivně svým kolegům škodili. Nikdo z této "elity národa" však v sobě nenašel tolik slušnosti, aby odmítl či dal na nějaký dobročiný účel peníze, které dle jeho názoru "nečestným způsobem" bohužel i pro něho vybojovali jeho kolegové. A takových lidí bychom si snad měli vážit?
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.01.2012 | 09:37
3 skupiny. To mi připomělo název geniální D-Fensovy knihy "Zm*rdi, Vohnouti a My".
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 12:58
A wototugo,MIlan na to evidentně narážel. Jsou mezi námi a bohužel, podíl z a v je u lékařů docela vysoký. Asi je to i cílenou postgraduální výchovou
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
31.01.2012 | 13:16
Pane presidente ČLK, vím o další řtvrté skupině.
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 16:09
Jaké? Podněcovače a rozvraceče ze zámoří anebo hrdiny typu ředitele Míly Břečky z Pupenda, co psal vzkazy budoucím generacím a betonoval je do mozaiky a "v zájmů tisíců dětí" byl nucen předstírat loajalitu, ačkoli vnitřně byl vždycky proti :-)))))

http://www.youtube.com/watch?v=p4aw6bm4228
neurolog  |  reagovat
31.01.2012 | 19:18
Vzhledem k vyváženosti ČT předpokládám, že bude následovat v zápětí dokument Odcházení, v němž jiní špičkoví lékaři líčí zase svoje důvody . O účast v dokumentu lze jistě s úspěchem požádat např. prof.Pafka či celou Neurologickou kliniku VFN a 1.LF UK.
Frantisek  |  reagovat
31.01.2012 | 08:58
To musim videt! Dalsi dil Ceske sody, Not the 9 O'clock News, Mr.Beana, Pythonu, Black Book, etc. Po letech stravenych pracovne jako lekar v evrope se stavam imunejsim k temto prdolum a jejich medialnim masazim...
Ostatne, neni uz leta prepirkovano?
Vlastne, jeste to nekoho zajima?
trollximab  |  reagovat
31.01.2012 | 09:00
Pěkná propaganda.Už jen výběr učinkujících říká, že bud je režisér uplně blbý nebo jen plní to co bylo v objednávce. Kdo tento dokument na zakázku asi objenával?
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 23:48
To je fakt. Leni Riefenstahl aspoň na začátku filmu dala do titulků, že si u ní ten film objednal Führer. Jestlipak bude vonuce Polesný aspoň tak krutě upřímný, jako Leni....
  |  reagovat
31.01.2012 | 09:06
a co ze tak najednou? ona nejaka akce do je na spadnuti? zatim nikde nikdo nic neodstartoval. nemylim-li se. tak mi to implikuje jen manipulativni medializaci prorezimnich a v nekterych pripadech i proizipovskych jedincu. pravdepodobne cilem takoveto zpravy je zase vytvorit dojem nemoralnosti nekterych radoby nepoucitelnych jedincu a skupin. proste takovy farizejsky maly multimedialni dopis 99 pragovaku v lidovedemokratickem kapitalizmu
PS  |  reagovat
31.01.2012 | 09:27
..týto dvaja prof. mi pripomenuli starú pravdu o tom, že plný pšeničný klas v poli na hlavku sklonenú, zatiaľ čo ten prázdny trčí, vykukuje nad všetkými okolo..
lekar ARO  |  reagovat
31.01.2012 | 09:27
Presne tak, jen 22% z nas tu vypoved podalo :( Nevim ceho se ostatni porad boji. Jen jedina vec byla na akci spatne a to ta, ze se v medialnich prostredcich zvrhla v boj pouze za vyssi platy. Ostatni body vpodstate medializovany nebyly. Je jasne ze to byl zamer postvat obcany proti nam. Jsem klidne ochoten jit do akce znovu, jinak se nic nezmeni, viz.napr.to ze nebyl vysetren ani JEDEN JEDINY pripad korupce ve vedeni v nemocnicich, coz je proste neuveritelne. Je ale treba akci postavit prave na boji proti vlade, korupci apod. Jak to ale udelat, to nevim :(
P.S  |  reagovat
31.01.2012 | 09:34
Vláda ČR je postavená na klamstve a zlodejině.Okráda občanov, a potom im vysvetľuje, ako si musia uťahovať opasky ( Klaus typický reprezentant viz Chilské pero). Klame zdravotníkov, učiteľov a celu štátnu správu...posledne už aj svojích uradníkov na úradoch práce.A národ zemi českej sa tomu prizerá...
lékařka  |  reagovat
31.01.2012 | 09:51
No jo, ale oni tito "lékaři snů a aristokraté profesí i duše" také odejdou - už nejsou nejmladší, tak aby tady někdo zbyl... Ti mladí na to pracovat stále a za pár šupů zvědaví už nejsou a stále více jich mizí do zahraničí už po škole...a mimochodem dobře dělají...
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 10:31
nejen po škole, našlápnuto pryč mají i třicátníci s malými dětmi, jen z oddělení, kde dělá přítelkyně, odchází čerstvě atestovaný kardiolog a internistka dvojkařka.
Na druhou stranu, tihle páni profesoři si dělají medvědí službu: až se o ovčana nebude mít kousek od Pragru kdo postarat, tak bude ovčan naštvaný - a domyslet to, je úloha lehká i pro imbecila.
Jarda II.  |  reagovat
01.02.2012 | 09:00
je pár navlas stejných typů, které se rodí sice vzácně, ale pravidelně a umí " být viděni ". S takovou povahou se tito lidé rodí, umí se mediálně prosadit za každé společenské epochy.
Doufám, že ČT udělá stejný pořad s některými mladými lékaři, v zájmu vyváženosti.
Jarda II.  |  reagovat
01.02.2012 | 14:21
udělejte obdobný pořad s mladými lékaři / tak 5-10 let praxe /, aby vysvětlili národu, proč má smysl odcházet!! Na to byste odvahu neměla, že?
Standa Borovec  |  reagovat
31.01.2012 | 10:01
Určitě v tom dokumentu není, že Pirk je ve správní radě firmy IZIP. Před koncem roku zvolen valnou hromadou a nominován VZP. To se mu pak zůstává.
dr.  |  reagovat
31.01.2012 | 10:05
Chce se mi zvracet
lekar ARO  |  reagovat
31.01.2012 | 10:09
Jestli je tohle pravda, tak si nezaslouzi zadny respekt, je to stejna spina jako ti nahore.
BOB  |  reagovat
31.01.2012 | 10:14
Ale musíš zabezpečit rodinu tak, aby spokojeně žila!
Vzali nám nejen peníze, ale vzali nám i svobodu léčit.
To, že to prominenti tak nevnímají, mne nepřekvapuje...
Musíme usilovat o možnost svobodně léčit pacienta podle jeho potřeb!
lekar ARO  |  reagovat
31.01.2012 | 10:18
http://www.izip.cz/o-spolecnosti/rada-projektu

Byt ve stejnem seznamu s duem Horak/Snajdr bych se nebetycne stydel.
AS  |  reagovat
31.01.2012 | 10:24
http://www.parlamentnilisty.cz/rss/zpravy/Stastny-ODS-Na-prazske-radnici-se-odehral-prevrat-a-ja-pitomec-chtel-demokracii-221461
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 10:48
Úžasné :-)))))))). Vřele doporučuji. Jakeš hadr. M8lem jsem si cvrnknul do kalhot, ještě, že sfinkter dosud drží.
.  |  reagovat
31.01.2012 | 10:49
Ale to vůbec není o odcházení těch dvou .To je o přicházení,do politiky.To je o zviditelnování se.
Obyčejný člověk(slovy pana Paroubka) je za ty " plky" vynese na senátorské křeslo.Nejspíše o to jde.
mt  |  reagovat
31.01.2012 | 10:57
Budou nějaké volby a tihle se potřebují už taky nějak zajistit. Přepokládám že je to součást předvolební kampaně naší mafie, se snahou dosadit své kádry.
Jsou to asi dobří chirurgové( jistě nahraditelní, jako každej) ale morálně jsou ta nejhorší žumpa

Dr.  |  reagovat
31.01.2012 | 10:57
Normalizační dokument české televize je jistě velmi zajímavé pokoukání...Pan HegerHusák zadal úkol, bakaláři zatleskali, sestra jurásková si buduje komoru...páni prof. Pirkové a Benešové píší antichartu veřejně
býv. Vohnout  |  reagovat
31.01.2012 | 12:32
točil politické agitky už v 80.letech. Jedna z nich se jmenovala Sami proti sobě z cyklu Kde je pravda? Premiéra: 14. října 1981, © Československá televize Praha, Hlavní redakce publicistiky a dokumentaristiky, 1981.
Takže ta samá televize, ten samý režisér, ty samé metody...
----------------------------------------------------------------------------
Nedá mi to, abych nepřipomněl Triumph des Willens, dokumentární německý film z r.1935. V hlavních rolích zářili - Adolf Hitler, Josef Goebbels, Julius Streicher, Max Amann, Martin Bormann, Walter Buch, Walter Darré, Otto Dietrich, Reinhard Heydrich, Heinrich Himmler, Sepp Dietrich, Hans Frank, Hermann Göring, Rudolf Hess, Gerd von Rundstedt, Viktor Lutze.
Režisérka Leni Riefenstahl byla ovšem ve srovnání s Polesným na umělecky úplně jiné úrovni.
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 16:22
http://www.youtube.com/watch?v=GHs2coAzLJ8
býv. Vohnout  |  reagovat
31.01.2012 | 19:07
Ano, ano, klasika propagandistického filmu. Američani kontrovali dokumentem Why we fight. http://www.youtube.com/watch?v=Mm3GsSWKyso
Challe, stejně je to ale absurdní - natočit propagandistický dokument namířený proti doktorům, to je snad světová rarita, nemyslíte?
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 23:17
A Kefalín, čo si predstavujete pod takýmpojmom "absurdný" :-))))? Zostudit lékaře, kteří díky špatným poměrům odcházejí do zahraničí, to je jen sekundární cíl. Dlouhodobě jeto velmi naivní, zrovna tak jak byla naivní snaha komunistů ostrakizovat lidi, co utíkali za kopečky. Závistiví hnědobolševičtí vohnouti podobnou propagandu nepotřebují, ti nenávidí lékaře a zelenají závistí už teď. Ti rozumní lidi respektují svobodu druhého a podobné apely na na socialistickou morálku altruismu jim připadají směšné.
Ostatně ksindlíci nevymysleli nic jiného, než vymysleli k tomuto tématu komouši blahé paměti. Podle mě je primárním cílem této propagandy obyčejný český vohnout - má se navodit dojem, že v prasečáku je všechno v pořádku a že se lidi nemají čeho obávat. Problémem podobné propagandy je, že zatímco komouši ovládali všechny kanály, dnešní hnědobolševici je už neovládají. Tímhle krámem podle mě jen ztratí legitimitu.
No nic, těším se, uvidíme zítra...
Miloš Voleman  |  reagovat
31.01.2012 | 12:49
Spíše bych rád v televizi viděl něco o tom, jaké je pozadí smlouvy IKEMu a firmy KardioPort a komu vlastně KardioPort patří. Také bych ocenil, kdyby se zveřejnilo, jak to bylo s investicemi v ÚVN.
Pro paní Spáčilovou jsou možná Pirk a Beneš polobozi, ale pro většinu odborné veřejnosti jsou zosobněním marasmu, v jakém se naše zdravotnictví nachází.
zona  |  reagovat
31.01.2012 | 17:32
Ředitel IKEM byl odvolán a jmenován nový. Tak jak byste to chtěl jinak řešit? Co dělá LOK v IKEMu? Nic.
neurolog  |  reagovat
31.01.2012 | 19:28
Já Vám řeknu jak. Poslat tam protikorupční policii, vyšetřit podezřelé smlouvy a poslat viníky a tuneláře do basy. Jenže to předpokládá právní stát, který tu ale není. Takže opravdu nevím, co by v tom mohl udělat LOK. Myslím, že dělá hodně už tím, že na tu špínu ukazuje. A jmenování nového ředitele - to vyřeší jako co? Vždyť je to jen další jánabráchysmus. Osoba nového pana ředite je rovněž známá svými podivnými kardio byznysy.
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 23:24
To si pletete, pane. LOK není policie ani zřizovatel IKEMu, který má podobné věci alespoň oficiálně v popisu práce. Vy jste čéče úplně blbej. To, že s podezřelými zakázkami nic zřizovatel nedělá a že policie taktéž dělá mrtvého brouka, ačkoli si ty zm(r)dy platíte z vlastních daní, to vám nevadí. Soudruh Heger jmenoval nového ředitele, který pokryje staré prasečiny jako kanec bachyni a jede se v klídečku dál. Ale po obyčejných doktorech z LOKu byste chtěl, aby vám šetřili vaše peníze??? :-))))) Fakt, úplně vylízanej...:-))
Hawkie  |  reagovat
01.02.2012 | 08:23
ještě větší ftip je v tom, že na některých místech LOK požádal o informace zřizovatele, a ten mlčí, resp. okázale ignoruje. BOhužel, bez -třeba informace o ceně zakázky- se prostě na policii nedá jít.
nemocniční sekundář  |  reagovat
31.01.2012 | 13:20
Plně souhlasím, že tito špičkoví odborníci jsou zhmotněním marasmu v našem resortu. Prof.Pirk je nepochybně skvělý operatér. Celý rok 1984 měl možnost stážovat na klinice v New Orleansu, slyšíte dobře 1984. Nyní je skutečně předsedou správní rady tunelářského IZIPU a pravičák do morku kostí. Myslím, že nemá zapotřebí se takto prostituovat. Mimochodem IZIP kdysi zachránil ředitel jedné menší zdravotní pojišťovny MUDr.Jiří Bek, který byl kdysi také komunista a dnes je to kovaný pravičák a nově zvolený funkcionář IZIP. Beneš je podobný případ jako Pirk.
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.01.2012 | 13:42
Zase další závistivý příspěvek. Vždyť do USA se za bolševika mohlo jezdit skoro úplně normálně. A mladí atestovaní lékaři ti tam byli dokonce posíláni na roční stáže samotným ministrem Čepičkou, eh čo to táram Prokopcem. Dokonce celníci se jich ještě na čáře ptali, jestli si nezapoměli vzít sebou diplom.
Jenže u Pirka do bylo úplně jinak, ten tam nejel stážovat, ale on to tam jel ty imperialisty učit v rámci internacionální pomoci rozvojovým zemím. Ve svých 35 letech byl již tenkrát nejlepším kardiochirurgem planety a Regan škemral a na kolenou prosil Husáka, že když jim tam Pirka nepošlou, tak budou američani totálně v řiti
Zlý student LF  |  reagovat
31.01.2012 | 14:57
Vážený pane doktore, toto mi už prosím nedělejte, poprskal jsem si monito! :)))
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.01.2012 | 16:46
Dík :-) A omlouvám se za ten sarkasmus. Já si jen vzpoměl na smutný osud tátovýho kamaráda, kterýho komouši vyhmátli na čáře a v kufru mu našli diplom VŠ. A taky jsem si vzpomněl na anabázi, kterou jsem zažil, když jsem za bolševika chtěl jet na týden do Rakouska... Prostě si myslím, že Pirk a Beneš museli patřit k bolševické fízlokracii
Lena  |  reagovat
31.01.2012 | 17:34
Ano, asi to tak bude. Jinak by přeci nebylo možné, že Adalbert Kolínský , známý to disident, někde jako lékař paběrkuje. Nespravedlnost světem vládne.
Lena  |  reagovat
31.01.2012 | 17:36
Ano, asi to tak bude. Jinak by přeci nebylo možné, že Adalbert Kolínský , známý to disident, někde jako lékař paběrkuje. Nespravedlnost světem vládne. Jinak by musel Kolínský být ředitelem zeměkoule. Zatím jen jamruje na netu.
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.01.2012 | 19:00
Ale božínku Leničko, jste si jistá, že ten druhý příspěvek je už fakt definitivní ? Nechcete raději připsat ještě nějakou další geniální myšlenku z vašeho mozečku ? Jamrovat si můžete leda tak vy ve vaší kosher vyvolené komunitě vy jamrulko-jarmulko. Shalom
Zlý student LF  |  reagovat
01.02.2012 | 01:17
Ps: Sarkasmus je zcela ne místě :). Takhle mi někodo tady "vynadal", když jsem napsal, že Juráskový má PíEjČdý z "padání z postelí"...Což je smutná realita. Mimochodem Pirk je prvotřídní grázl i k podřízeným, v tom směru není třeba žádná naivita.
Lékař důchodce  |  reagovat
02.02.2012 | 18:14
lékaři z klinik vskutku měli možnost jakéhosi studijního pobytu třeba v e Finsku, ve Švýcarsku atd.Když ho ti komouiši vyhmátli, ali ho někdo udal.S určitými obstrukcemi šlo opravdu vycestovat, i do toho Rakouska...
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 15:39
Beka pamatuji ze stáží Na Malvazinkách, jako chirurg byl fakt dobrej, jako primář byl charismatický, s přirozenou autoritou. Jak je vidět, tyhle schopnosti a rysy neznamenají, že jejich nositel je taky morální.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 16:17
Myslíte SANOPZ nebo Malvazinka po roce 1990?
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 18:17
Jano, jistě po roce 90, ale myslím, že sanopz dosanopzoval již před pádem komančů. JInak jsem spíš se potkával s doc. Drábkovou. - Beka pamatuji, jak opravil mládence, co si roztrhl játro o páteř, Jinak jsou vaše příspěvky řekněme, projevem toho, že o poměrech ve zdravotnictví nic nevíte. Třeba moje bývalé pracoviště byla ještě před 15 lety slavná klinika (napovím - Ježek a Ježková, těžká klasika), nyní pod vedením jednoho profesora se mění v mizerný lokální krcálek, který kdejaká větší nemocnice se svým příslušným oddělením strčí do kapsy. A zdaleka to není výjimka.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 19:47
Omlouvám se, pane doktore, moje otázka byla jen zvědavost. Já znám SANOPZ z let sedmdesátých a navíc v této lokalitě už téměř 6O let bydlím. Takže se omlouvám, že moje otázka byla navíc zbytečná a ne k věci.
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 20:14
Jano, dovolím si ještě říct, že většině, co zde diskutují není jedno, co se děje s českou medicínou. Chápu, že můžete mít špatné zkušenosti, ale - bude li zachován trend- bude hůř. A říkají to různými slovy, někdy drsnými a liší se v názorech, ale jádro pudla je, že "za málo peněz málo muziky". Na pricipu využití řehole/altruismu/entuziasmu lze organizovat jen zlomek potřebných služeb. Prostě, nejsou lidi. A ač na protagonisty D-O nasazují novináři a jiné vonuce psí hlavu, jde jim o fungující budoucnost a samozřejmě i o slušnou odměnu pro sebe a svoje následovníky. Ony ty čtyřicátníky taky bolí záda a vědí, že jednou skončí - sám bych chtěl jednou odejít důstojně a ne ze sebe dělat kašpara.
Napsala jste něco o svém věku. BUdiž.Největší škody na myšlení lidí napáchali komunisti tím, že jednostranně zdůrazňovali to, že medicína je "poslání". Toho, se s prominutím, nikdo nenažere. Zkuste se od tohoto imprintovaného stereotypu oprostit. Je to profese jako každá jiná, někdo je lepší a někdo horší, stejně jako u jiných profesí by měla být zachovávána etika.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 20:53
Pane doktore, možná Vás to překvapí, ale nejsme ve při (nebo vepři ? :o))))). Myslím, že většina lidí (pacientů) je na straně lékařů. Ale nějak se to nepodařilo vám lékařům vysvětlit. Zaplatili jste si asi dobrou agenturu loni při vaší stávce. Ale heslo o exitu bylo naprosto kontraproduktivní a už nikdy nevysvětlíte, jak to bylo míněno. Naprosto jste podcenili moc medií a to už nezvrátíte. A vzít si jako rukojmí rodičky a novorozence je prasárna a vysvětlujte si to jak chcete, to nikdo nebere.
Nakonec i ti komouši věděli, že v jednotě je síla. Ale to vy lékaři neumíte. Tak se rozčilujte sami na sebe a ne na vohnouty pacientské.
Bruno  |  reagovat
31.01.2012 | 21:48
Jste naivní, že si myslíte, že většina lidí Jena straně lékařů. Tedy ano, ale pokud nezačnou něco požadovat. Většina Čechů jsou totiž opravdu vohnouti a kořistnou a nárokovou mentalitou, které nic jiného jak vlastní prospěch nezajímá. A druhým pak kážou o poslání a etice a povinností sloužit pracujícímu lidu. Já když tydlety střípky z české reality vykládám v zahraničí, tak si akorát klepou na čelo. Zatím největší úspěch měly ony 0,1 úvazky.
Jo a nikdo si nikoho za rukojmí nebral, akce byla avizovaná 9 měsíců dopředu a výpovědní lhůta je 2 měsíce. Panstvo mělo času dost.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 22:12
No tak jste dal výpověď a odešel. V čem je problém? Jste v zahraničí a máte se jak prase v žitě. Tak zbytečně neútočte. Problém zde s vás už netýká a o to vám přeci šlo.
Bruno  |  reagovat
31.01.2012 | 22:52
Problém je v tom, že mám v Čechách rodinu a i kvůli nim mi to jaksi neni jedno. Faktem je, že vysledek toho všeho bude mizerná péče. Jen nechápu, že tomu obyčejný člověk tleská.
Bruno  |  reagovat
31.01.2012 | 22:53
Problém je v tom, že mám v Čechách rodinu a i kvůli nim mi to jaksi neni jedno. Faktem je, že vysledek toho všeho bude mizerná péče. Jen nechápu, že tomu obyčejný člověk tleská.
Hawkie  |  reagovat
01.02.2012 | 08:34
Ano, na tu nejednotu narážíte správně, je to fenomén daný z nemalé části napjatými rozpočty domácností mladších lékařů, z další strany zbabělostí a konečně nemalý impakt má sprosté vydírání přednosty a primáři- třeba ohledně pracovních smluv na dobnu určitou, připuštění k postgraduálnímu vzdělávání.
Velmi se mne dotklo, že tvrdíte, že si lékaři vzali jako rukojmí malé děti atd... Ne-e, to si vzali politici! O všem věděli 9 měsíců dopředu- a nic. A to, že už delší dobu dochází k personální devastaci medicíny, víme všichni. Zatím se řeší tím, že místo 3 lékařů jsou ve službě 2- a pak jsou celou noc na nohou,další den do 4 odpoledne v práci a furt dokola. AKorát, když v té službě byli 3, tak se občas podařilo tak ty 3 hodiny naspat a jakžtakž bez adrenalinu fungovat. Na oddělení místo 3 lékařů 2 skoro furt. Zkušený fořti stárnou, mladý nejsou, nikoho už nebaví tenhle model, který už notně nefunguje.
nemocniční sekundář  |  reagovat
31.01.2012 | 21:06
Naprostý souhlas s tímto odstavcem od Hawkieho.
Jana  |  reagovat
31.01.2012 | 21:11
Kde je rozpor v mém příspěvku. Citujte.
xD  |  reagovat
31.01.2012 | 23:10
Dovolte mi reagovat na Váš příspěvek z 20:53:
Konečně v této diskusi někdo trefil hřebík na hlavičku - "Nakonec i ti komouši věděli, že v jednotě je síla. Ale to vy lékaři neumíte. Tak se rozčilujte sami na sebe a ne na vohnouty pacientské."
Přes všechny vaše hloupé a nenávistné příspěvky výše hluboce smekám nad přesnou definicí marasmu lékařského stavu v této zemi.
Myslím ale, že to není jen neštěstí lékařů, ale všech skupin obyvatelstva této země. Teď třeba tlučou přes hlavu úředníky ÚP a také se asi nezmůžou na odpor. Pokud ano, zas tu budou "rukojmí" a "mrtví novorozenci". Pobírači dávek (prý 50% populace v aktivním věku?!) budou plakat před kamerami, 20% aktivně stávkujících úředníků bude kamenována, většina se bude dívat jinam, několik jich vystoupí hrdě před kamerami s planoucím zrakem se slovy "dobrý úředník není nikdy unaven a práci bude dělat i zadarmo, neboť je za ni vděčný (případně ho k smrti baví)".
Příště to bude to samé s hasiči, zemědělci nebo kýmkoliv jiným.
Smutná společnost.
Jana  |  reagovat
01.02.2012 | 08:54
Máte pravdu. Ale jak z toho ven? Když se budeme navzájem urážet a vytahovat jeden na druhého, tak prohrajeme všichni.
Hawkie  |  reagovat
01.02.2012 | 09:08
Jano, mám pocit- daný přístupem k diskuzi- že jste jiná Jana než o kus výše v pavouku.
JInak jak z toho ven? Především nevěřit sdělovacím prostředkům a číst mezi řádky. Naučil jsem se v mládí. Ono se stačí podívat na vlastnickou strukturu sdělovacích prostředků - skoro monopol, jistě oligopol. Pak je pro majitele výhodnější si nechat zaplatit od politiků za P.R. než být závislý na porodeji novin. Cílem těch objednaných článků je rozeštvávat lidi. POužívají k tomu mírně upravené pravdy. Třeba o platech lékařů. Před časem jsem tady vysvětloval, že jsem na záchrance předloni v létě virtuálně vydělával asi 200 tis. měsíčně. Ono to bylo sice 70 tis.netto, tedy 100 brutto, /za 252 hodin/, ale při mém úvazku 0,5 se to hezky dopočetlo. A ještě markantnější je to s platy 0,1 úv. když se k tomu přidají 3-4 proplacené služby, tak lékař bere třeba 10 tis. čistého, ale v podstatě 100 tisíc. jsou to typická kouzla fakultek. A tak bych mohl pokračovat, ale věřím, že stačí návod.
Jana  |  reagovat
01.02.2012 | 09:43
Nejsem jiná Jana než o kus výše. Že mám někdy pro vás nepříjemné připomínky je možná tím, že vy lékaři okamžitě a zbytečně neadekvátně útočíte na každého, kdo nerní lékař. Ta potřeba dehonestovat každého, kdo nevystudoval medicinu mě občas šokuje. Je to škoda pro všechny.
S těmi počty co uvádíte máte pravdu. Děje se tak ve všech odvětvích. Ale pokud si to budete recitovat jen zde za neustálého vyhánění diskutujících z jiných profesí, tak díru do světa neuděláte. Informace musíte upřesňovat a vyvracet venku, ne tady. Tady si jen vzájemně foukáte na bebínka.
Nakonec i vy lékaři jste nebo budete jednou pacienty.
Hawkie  |  reagovat
01.02.2012 | 10:37
Hm, dobře, budiž, nazývejme to nepříjemnými připomínkami, nicméně v. Stejně bych mohl kvůli chybě jednoho notářského lempla mít všechny notáře za vyděrače a neschopy... Ale pak se taky pokuste si z těch názorů odnést nějakou názorovou korekci. Sám třeba diskutuji - když tedy mám co říct- na ekonomických fórech. Ale u vás asi dráždí další diskutující opakované narážky na poškození zdraví jedním lékařem. Samo, mohlo jít o ortodoxního lempla, mohlo jít o náhodný renonc, nebo jste si prostě nepadli do oka, to se prostě stává. Taky můžu říct, že nějaké zdravotní problémy mám po suboptimálně zvolené léčebné strategii. Jenže po bitvě je každý generálem. Jenže, jak říkám a píšu, pokud se lidé neoprostí od závisti a zažitých předsudků/stereotypů a nedokáží pochopit to známé "za málo peněz málo muziky", tak bude hůř. Místo, aby lemplové přišli tlakem trhu o místo, tak budete ještě rádi za toho doktorskýho lempla, který aspoň občas něco nezvorá... Bohužel.
JInak sám v ordinaci v čekárně zveřejňuji glosy k současnému stavu a otevřeně jsem se přihlásil k podpoře nemocničních kolegů.
Jana  |  reagovat
01.02.2012 | 11:41
Držím palce, pane doktore. Mám mezi lékaři poměrně dost přátel a tak vím, o co jde. Na vaší komunitě mě nejvíc dráždí ta úporná ochrana lemplů mezi vámi a dále přesvědčení, že zbytek populace jsou pologramotní idioti. Možná si to ani neuvědomujete, ale všichni to tu dáváte najevo. Tak se pak nedivte, že ti vohnouti se občas ozvou.
Hawkie  |  reagovat
01.02.2012 | 13:01
Sorry, ale nedivte se, medicína je složitá a hloupost nebo "suboptimální rozhodnutí" prostě udělá občas každý. Jednak toho se dá zneužít, takže každý na každého něco ví. Navíc v téhle branži nebylo nikdy zvykem prát špinavé prádlo na veřejnosti, to je prostě zažitá tradice, za první republiky snad i dosti tvrdě vymáhaná.
Za normálních podmínek /dostatek lékařů a konkurence/ bych posílal tam, kde dostanu slušnou zprávu a hlavu-patu mající nález a doporučení. Díky pojišťovnám/politickým rozhodnutím si prostě nemohu moc vybírat a musím vycházet i s nic-moc kolegy. HOrší je, že často nejde o lemply, ale prostě o lidi, kteří na medicínu nemají schopnosti.
Jana  |  reagovat
01.02.2012 | 13:24
Ano pane doktore, medicína je obor, kde je zapotřebí mít talent (něco "od boha"), aby z člověka byl lékař. A to je poměrně vzácnost. Tito odborníci se pak ve finále dostanou do stejného pytle s diletanty, kteří mají sice dobrou paměť a tudíž schopnost vystudovat medicínu. Ale to je bohužel všechno.
A pak je tu další fenomén. Lékař mající talent, ale jako člověk haj*l.
A včil mudruj.
Hawkie  |  reagovat
01.02.2012 | 14:14
Ano, docela slušně postižená skutečnost, že nemalá část lidí je prostě pro medicínu nepoužitelná nebo omezeně. BOhužel o ně přicházíme, špatné podmínky v naší medicíně se nesčítají, ale násobí (podmínky pro vzděláváníx chování vedoucích pracovníkůx pracovní zátěžx odměna x forenzní rizika). Oni se totiž tito lidé uživí jinde a lépe.
Vystudovat medicínu vždy vyžadovalo doboru paměť, ale taky schopnost rozumět vztahům, což se docela vytrácí.
ta předposlední věta sedí na Pirka... A mohl bych jmenovat další, někteří byli normání, dokud nepřekročili level asistentů, pak je zkorumpovala moc.
Ausl.  |  reagovat
31.01.2012 | 13:35
i kdyz se zas asi rozcilim - ale treba i zasmeju. Kazani dvou chytraku, kteri zadaco nehnou ani prstem, o poslani a obetovani se profesi ve state, kde exekutorovi poskoci s platem 60-80 litru mesicne vyhodi zenskou z bytu, ktery nasledne koupi za tretinu ceny exekutoruv kamarad-pravnik, bude asi opravdu vyzivne. No co, alespon si pri tom vycistim zbran. :-)
Špičkoví lékaři v dokumentu líčí své důvody k Neodcházení  |  reagovat
31.01.2012 | 15:49
primy odkaz na ct2 - http://www.ceskatelevize.cz/porady/10335893137-neodchazeni/21156226403/
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 15:54
A zrovna odcházení soudruhů Pirka s Benešem bych uvítal, protože oba jsou personifikací marasmu českého zdravotnictví! Minimálně do důchodu, kam již oba patří - Pirk už tuplem a Beneš skoro. Jenže oni bohužel neodejdou. Bylo by absurdní to očekávat. Pravděpodobnost, že Pirk nebo Beneš odejdou je asi stejná, jako kdyby Josif Visarionovič Stalin v roce 1950 emigroval do USA.

Nevím, jestli mají soudruzi při svých šedinách tak moc zapotřebí prostituovat se režimu. Máte na toněkdo odpověď? Zkusme malý kvíz:

Proč Pirk s Benešem podle Všeho názoru natočili tu agitku?

a) protože museli splatit svůj dluh hnědobolševikům za smočení zobáčku v zakázkách firmy Kardioport (400 miliónů - Pirk) a investice do sálů na NCH VN (200 miliónů - Beneš).

b) protože už je operování nebaví a na stáří si chtějí zajistit politické koryto, třeba v senátu nebo PS

c) prostě proto, že prostituování režimu je jejich životním módem operandi, vždycky se jim to vyplatilo a nic jiného neumějí, nedokáží se přitom před kolegy stydět.

d) protože jsou to takoví hodní a pracovití a slušní lidé, kterým záleží na českém státu, vševědoucímministerstvu a jeho pacientech.

Osobně cítím zadostiučinění, když vidím ty dva prostituující se staré opičáky, protože to znamená, že nějaký z(m)rd z ćeské televize dostal stranický úkol natočit nějakou agitku. Což mě vede knázoru, že odcházení lékařů z prasečáku je vnímáno zlodějskou hnědobolševickou věrchuškou už jako docela problém. ještě chvilku to ovšem potrvá.
Beobachter  |  reagovat
31.01.2012 | 17:20
A-C je správně...
Every  |  reagovat
31.01.2012 | 17:38
Challenger se zase prostituuje za éčka.
Hawkie  |  reagovat
31.01.2012 | 18:29
No, většině z nás Chall mluví z duše. A já jsem spokojený - až na to, kam to spěje. A taková Pirkové a Benešové nám umetají cestičku do pekel. BTW, ještě nejsem spokojený se svým zdravím, bohužel, takže to, co chlapci dělají, se mě týká jako pacienta-chronika.
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 23:30
Omyl, soudružko. Já svoji duši nikomu neprodávám. Já si éčka poctivě vydělávám...:-))) a věru, hrozně mě to baví.
Frantisek  |  reagovat
01.02.2012 | 13:51
a ja taky a porad me to bavi, ty Ecka jsou fakt skvely
Neurolog  |  reagovat
31.01.2012 | 19:34
Asi c). Ale dobrý psycholog by tam ještě nějaké ty motivy našel..
zubař  |  reagovat
31.01.2012 | 23:00
Ad Challenger: C je správně.
Arni Rimmer  |  reagovat
31.01.2012 | 17:10
Já se na pořad těším a mám rád příjemné pozitivní zprávy a dobrou náladu. Nosné myšlenky, které mi vlijí do žil optimismus... Každý dovede nekonstruktivně kritizovat a nadávat na poměry, na platy atd.. NÁROD POTŘEBUJE CHVÁLIT, CHVÁLIT,CHVÁLIT....a odborníky co zná svět a ne nějaké podřadné experty , co si přechodně jedou za hranice jen přivydělat...
neurolog  |  reagovat
31.01.2012 | 19:34
Taky dobrý!
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 23:07
To si vybrali špatný odborníky...:-)))...protože už 5 km za hranicemi česka po nich ani pes neštěkne. To jen národ český má naivní představu, že naši odborníci něco příliš znamenají...:-)))...i když mnozí z nich nejsou špatní
Dr.  |  reagovat
31.01.2012 | 17:20
Pirk i Beneš asi přes gerontoencefalopatii nepoznají pud sebezáchovy - na jejich místě bych se schoval a do TV nelezl.
Pirk je namočený do zlodějiny IZIPu i do výběru firmy KardioPort bez telefonu.

Připomínají mi profesory z řecké vlády - pánové patří do tepláků a ne do veřejnoprávní televize!
Observer  |  reagovat
31.01.2012 | 17:48
Svoje moudra at si nechaji pro sve chovne vo.nouty, pr.el.lezce. Po pracantech zapad jede, vystudovana pracovni sila minimalne na 15 let bez vynalozenych prostredku ze svych kapes se hodi. Cesko pomaha zapadu, pritom se rozpada cely jakz takz fungujici system. Ty Nemci meli pravdu, ze Cesi jeste budou brecet pot a krev... :-)
autor  |  reagovat
31.01.2012 | 18:05
jo hezký počteníčko
kdyby měl atestovaný lékař - pediatr zájem o práci v holandsku at se ozve.Podmínky jsou nutnost učiti se holandkému jazyku, schopnost pracovat samostatně, znalost neonatologie-intubace novorozenců. Tak zdar, jsem rád že jsem vypadl z boje o lepší platy a lepší místo na vysluní lékařské vrchnosti v čechách.Stačilo.
ARO  |  reagovat
01.02.2012 | 09:24
Muzu Vam napsat na email? Muj je rany.rany@seznam.cz Diky
Frantisek  |  reagovat
01.02.2012 | 13:57
Kde ev Holandsku? Pracuju uz nekolik let v Erasmu jako specializovany internista a vase slova mohu jen potvrdit, jo, jak jsem rad, ze jsem zmizel. A tyto diskuze si vzdy rad prectu, kdyz na me padne pocit, ze bych se snad mel vratit, jako antidotum to vyborne funguje. Ceskym lekarum Holandsko vrele doporucuji.
obvodní doktorka  |  reagovat
31.01.2012 | 18:43
Výběr je znamenitý, operovat oba pánové jistě umí, národ je miluje, redaktoři zabrnkali na správné strunky, a ještě jak lidsky žertují na sále se sestřičkami, co chtějí k obědu, jeden drandí na kole, druhý chytá brouky či co, jeeeee, to je krása...
Takoví prof.Pafko nebo doc.Havlová a další zřejmě pro náš národ nejsou dost chytří, hezcí,šikovní a vtipní, je mi z toho smutno :-(
aa  |  reagovat
31.01.2012 | 18:53
Proboha sním nebo bdím, to si ta Spáčilová z nás všech snad dělá kozy!!!!!!! Nechutná manipulace, chce se mi zvracet!
zubař  |  reagovat
31.01.2012 | 23:04
U Spáčilové je to trojnásob eklhaft, protože není blbá jako třeba Petrášová. Každý nějak vydělává, poslání nikoho neuživí.
MMM  |  reagovat
31.01.2012 | 19:53
A největším nepřítelem, příkladem studenta za dělnické peníze, který odešel Je jistý Pomahač. Pirk s Benešem už nejsou soudní, a paní Spáčilová to napsala velmi pěkně. Víc to zaranžovat nešlo.
Bohdan Vymahac  |  reagovat
01.02.2012 | 06:51
zaplat nebo dostanes facelift
Bruno  |  reagovat
31.01.2012 | 20:11
Udelame si takový malý kvíz, víte co tyto 2 velikány spojuje?:
A) mediální exhibicionismus
B) politicke ambice (resp. senatorske křeslo)
C) podezřelé zakázky, resp. účast v podivných spolcich
D) mediálně prezentovaná vzorná péče o mladé sekundáře na svých odděleních
E) záliba v uvazcich 0,1/1,0
F) bratři Netukovi (ála vzory mladých svědomitých lékařů)
ML  |  reagovat
31.01.2012 | 20:23
.. kromě morálního kádrování sekundářů především nadměrná potřeba si nechat hladit ego. I proto si podobný pořad nechám ujít.
challenger  |  reagovat
31.01.2012 | 23:42
A to já myslel, že lidi jako Beneš nebo Pirk nejsou zamindrákované chudinky, aby nutně potřebovali lechtat ego a Kohlrauschovu řasu, protože takových lidí, kteříse jim shromažďují u análního otvoru je dost a dost. Dokonce si myslím, že přestože cirkumanální akrobacii na svém oddělení intenzivně podporují, protože z toho mají mnohé benefity převažující nad riziky a proto, že česká společnost je prostě společností fízláckých patolízalů už z principu, tak že si těch hownařů vlastně neváží. Možná jim nechají podržet tašku nebo dělat pučmidráta, ale to je tak vše, co se dá touto strategií ve většině případů dosáhnout. Zkuste se vžít do toho Pirka. Všichni okolo něho mu lezou do řiti, což není realita, že by ho všichni měli rádi a uznávali ho alemyslím, že tohle je věc, která i u něj musí zkreslit pohled na objektivní realitu. Furt si myslím, že ta prostituce má prostě racionální cíle, resp. jsem schopen připustit, že jedou podle zažitého schematu - samozřejmě jak Pirk, tak Beneš by zřejmě považovali za vysoce nespravedlivé, kdyby se najednou lezení do análů zrušilo, protože ani Pirk ani Beneš nelezli do análů rádi. Být hulibrkem jistě není sen, o kterém každý přemýšlel, že chce dělat po škole. To chce hodně obětí, aspoň zezačátku, než si na to zvyknete.
MSDF  |  reagovat
01.02.2012 | 06:54
ti dva jsou mimoradne odporni megazmr.i
Arni Rimmer  |  reagovat
01.02.2012 | 10:21
Na malé dědince byl před komunálními volbami V.Klaus a také mu tam všichni dělali šašky a velice se mu to líbilo....někteří lidé po tomto touží a je to jejich smysl života...no a když teče pívo proudem, grilují se kuřátka,selátka, párky a to vše zadarmo, tak nikdo z místních jej nebude hanět...no možná až se nadlábnou a přeženou to s chlastem, ale to už bude pan prezident pryč.:-)))))))
lékař z IKEM  |  reagovat
01.02.2012 | 14:31
Bohužel to v našem zdravotnictví včetně IKEM tak chodí jak píše challenger. Nikdo z nás nechce dělat hulibrka. Několik takových lidí se ale nakonec dostane k zajímavé práci i když si jich ten Pirk a jiní bossové neváží. Lékař, který neovládá v naší banánové republice rektální alpinismus je v medicíně ztracen, ryje držkou hlínu, ale může si vážit sám sebe.
Joy Division   |  reagovat
01.02.2012 | 19:22
Multichoice
G) vse uvedene
:-)))))
Nautilus  |  reagovat
01.02.2012 | 12:00
Jistě i u nás se najdou páni doktoři, kterým jde o vědu a mají ambice vrcholového odborníka, tedy něco jako vrcholového sportovce. Těch je ovšem proklatě menšina, a to se týká většiny oborů lidské činnosti. Pak je ta drtivá většina , kterou lze nazvat zlatokopy, kteří hledají ve svých životech především, kde co urvat. V Česku to nejmarkantněji předvádějí lékaři, o jejichž eruduci jsem si udělal svůj názor po praktických zkušenostech, a není to utěšující pohled. Pokud to je spojeno, jako v loňském roce, dokonce s vydíráním smrti pacientů, pak to svědčí o totálním morálním kolapsu celé lékařské profese. Těch pár slušných jedinců, kteří se stanou terčem nenávistí zlatokopů, to již nespraví. Domnívám se, že to je přinejmešním důsledek totalitní vlády bolševické strany, ale možná to má hlubší genetické příčiny. Takový specifický český haplotyp, i když zde nebude splněna 5% hranice, takže můžeme hovořit pouze a národní české genetické mutaci.
Jana  |  reagovat
01.02.2012 | 12:23
Kde co urvat předvádějí nejmarkantněji exekutoři. Lékaři na rozdíl od nich pracují.
Ausl.  |  reagovat
01.02.2012 | 13:09
Zr jste provokater, jsem vedel. Ze jste i hnup, jsem zjistil az ted. Vice skoda slov.
Hawkie  |  reagovat
01.02.2012 | 13:09
Ty chceš říct, že PaB jsou slušní jedinci? nevím,jestli je to k :-))) nebo ;-( Ach jo, ale co jsme insideři, tak tyhle farizeje známe. A pleteš se, jde o morální kolaps společnosti, která si nárokuje využívání cizího know-how jako svého majetku! NIkoliv lékařů. Zoufalá doba si žádá zoufalá řešení.
A jestli věříš propagandě a překrucování skutečnosti ve LžiDnes, tak je mi tě opravdu líto. BTW sice si stojím finančně velmi dobře, ale proti PB jsem žebrák.
lékařka  |  reagovat
01.02.2012 | 13:52
Kdybychom byli zlatokopy, tak buď jdeme medicínu dělat do zahraničí-splníme-li požadavky a bude-li o nás zájem - anebo se na medicínu vykašleme.
Ale to zrovna vám je zbytečné vykládat.
Nakonec vaše názory vypovídají pouze a jedině o vás samotném.
zlatokop  |  reagovat
01.02.2012 | 14:05
Nautilus je normální cvok závislý na internetu, netřeba jej brát vážně. Doporučuji pro příště nekrmit.
Pepe.K  |  reagovat
02.02.2012 | 15:26
ty (p)íčo tupá !
Ignácius Reilly  |  reagovat
01.02.2012 | 14:22
Na tuto postavičku prosím NEREAGOVAT. Viz jeho příspěvek 31.1. v 15:52.
http://www.tribune.cz/clanek/25558/diskuse#p85250
Dr.Cimický  |  reagovat
01.02.2012 | 15:59
Jsem připraven Vás přijmout a podat sedativa - prosím ještě pozvat ty, kterým lezete do zadele.
xD  |  reagovat
01.02.2012 | 16:41
Áááá ... už to vidím ... dnes to uvidí celý národ.
Zas budu zítra před čekárnou buď za blbce nebo za grázla.
Kdyby radši dali v ČT nějaký dokument o umývání zadků po stolici, národu by to prospělo víc.
lékařka  |  reagovat
01.02.2012 | 20:52
Dodívávám se, byla to dost nuda...
lékařka  |  reagovat
01.02.2012 | 20:55
Jo a prej, když je to můj koníček, tak nemám být unavená a mám být v práci pořád a nikdo mi to nemá zakazovat...Tak, tak...
Littell  |  reagovat
01.02.2012 | 21:02
Tak právě jsem se dodíval a jdu se poohlédnout po nějakých antiemeticích.
MSDF  |  reagovat
01.02.2012 | 23:14
kuwa, kde mam Stemetil... 25 mg do zily... aach, uleva
neurolog  |  reagovat
02.02.2012 | 06:18
Vy jste se díval i přes varování Vašeho lékaře?
66  |  reagovat
01.02.2012 | 23:32
Selský rozum lze aplikovat na vše. Zkusme se zamyslet. Pracuje soudruh Pirk a soudruh Beneš za onen tarifní plat lékaře v jejich věku? Nemají nějaké zaháčkované vedlejší pohledávky? /jako určité investice např do NCH kliniky?/
Ono se to moralizuje s pár melounkama v kapse.
Nospa.  |  reagovat
02.02.2012 | 07:57
Bylo to opravdu dojemné, oko by uronilo kroupu. Laici určitě dojatě a s tichým úpěním vzhlíželi k monologům našich velikých géniů medicíny.
My, jejich kolegové jen útrpně mlčíme a vyléváme si vztek zde na této diskuzi. Nikoho to nezajímá.
Podle Beneše prostě lékař nemá právo odcházet a hotovo. Ano, medicína je krásné povolání a na čas se mnohdy nehledí. To chápu, ale nechápou to byrokraté, státní úředníci, poslanci, vláda a další, kteří z nás chtějí mít právě ty dělníky u pásu. A zde končí jakákoliv krása svobodné medicíny, svobodného povolání ! Dobrá, nasadíme si všichni rádiovky, zavedeme opět píchačky a přizpůsobíme se. Nebo ne ?
alter ego...  |  reagovat
02.02.2012 | 08:08
...hlavně mne fascinovalo to dlouhé putování po pustých a tajemných chodbách špitálu kdesi kolem patologie do jídelny na oběd, který si páni profesoři v rauši nad svou dokonalostí v klidu objednávají přímo nad otevřeným pacientem. To se to pracuje.
Celkem typická režimní agitka ze sedmdesátých let minulého století, kterými ostatně režisér Polesný byl proslulý. Tentokrát bych mu ale vystavil červenou kartu. Bylo to už příliš blbé !
Starší lékař  |  reagovat
02.02.2012 | 18:21
V těch sedmdesátých letech se tak dřelo za zhruba2 a půl tisíce, že já sám jsem zažil v nemocnici v Brně jak přináší oběd na chirurgický sál.Jsem stét nechutnalo mi. Pak se převlékly rukavice, snad i plášt. Dva žlučníky, dva žaludky a mezi tím nějaká akutní záležitost...
C o v tom prosím vidíte za agitku 70 let??
Obyčejný člověk.  |  reagovat
02.02.2012 | 08:12
Nemocniční doktoři jsou všude na světě hůře placeni, než ti v terénu. Proto běžte dělat medicínu jako praktici, budete dělat nádhernou medicínu a nebudete přemýšlet, že odsud odejdete. Takové vymývání mozků a dělání z nás, nikoliv tak extrémně zajištěných kolegů farizejsky daleko šťastnější bytosti, tak to byl vrchol této agitky. Pirk se překonal.
lékař z IKEM  |  reagovat
02.02.2012 | 10:22
Prof.Pirk často operuje, každou chvíli je v televizi, k večeru tvrdě trénuje v Krčském lese aby ho nedejbože některý z ikemáckých dělníků, kteří také běhají v běžeckém závodě náhodou neporazil a ještě stačí dělat svatozář Hronkovi, Ouzkému a dalším izipákům. To vyvolává opravdu "posvátnou bázeň" řečeno slovy paní reportérky Spáčilové.
challenger  |  reagovat
03.02.2012 | 06:58
Vás přednosta nutí, abyste s ním jezdili na závody anebo si přímo v konkurzu vybírá spolupracovníky, kteří jsou jak Abebe Bikila? Anebo prostě část hulibrků začne běhat, aby se zavděčila? Vytrvalostní běhje totiž dost nezvyklý koníček a asi by to nebyla náhoda, když se na jednom pracovišti sejdou 2 vytrvalci...:-)))
A vy byste si snad dovolil vašeho přednostu porazit v běžeckém závodě? :-)))
Karel  |  reagovat
02.02.2012 | 18:54
V diskuzi se objevuje, že to autoři natočili na objednávku šéfa ČT, vláda přímo dala popud apod.

Jak víte, že motivace k natočení tohoto pořadu není pouhá nekompetence novinářů? Jaké jsou argumenty pro to, že to skutečně objednávka byla a nebyla to jen "pouhá" neschopnost?
Jaromír Šrámek  |  reagovat
02.02.2012 | 19:04
Neschopnost - a to i neschopnost kolektivní - je jen vzácně systematická a důsledná.
Karel  |  reagovat
02.02.2012 | 19:19
Myslím, že jde vyrukovat s podobným argumentem:
Nekompetence - a to i nekompetence kolektivní - je ZCELA BĚŽNĚ systematická a důsledná. Neschopnost může za daleko více problémů společnosti než špatné úmysly.
Jaromír Šrámek  |  reagovat
02.02.2012 | 21:10
Ne, takový argument je hodně chabý. S výjimkou vašeho chtění totiž neexistuje žádný důvod, proč by měla být nekompetence stádní záležitostí. Naopak, takždý nekompetentní Brouk Pytlík se vyznačuje tím, že věří "svému úsudku" a nenechá se "zmást" ani fakty a odborníky a ani jinými stejně "kompetentními" Brouky Pytlíky.
Karel  |  reagovat
02.02.2012 | 23:02
"Chtění" je na straně lidí, kteří tvrdí, že je to na objednávku "Moci", jelikož je obecně lidskou tendencí za vším vidět úmysl. Tedy ne na mé straně. Že libovolný špatný čin byl (v nějakém smyslu) úmyslný je velice často první hypotéza, se kterou lidé vyrukují.

"Naopak, takždý nekompetentní Brouk Pytlík se vyznačuje tím, že věří "svému úsudku" a nenechá se "zmást" ani fakty a odborníky a ani jinými stejně "kompetentními" Brouky Pytlíky."
To je argument ve prospěch toho, že to bylo natočeno jako důsledek novinářské nekompetence. "Každý si věří "svému [nekompetentnímu] úsudku" a nenechá se "zmást" fakty ani odborníky..."

Nekompetence je stádní záležitostí. Jestliže se ve skupině, se kterou se člověk identifikuje, preferuje určitý názor (tedy názor "dochtoři táhněte"), je tendence ke konformismu, což je v souladu s tím, že každý si věří svému nekompetentnímu úsudku a přesto to z vnějšku vypadá, že táhnou za jeden provaz.

Navíc obecně fakt, že to vypadá, že všichni novináři táhnou za jeden provaz, nemůže sloužit jako argument pro to, že většina dělá na objednávku. Při takovém počtu zainteresovaných lidí by se to pravděpodobně provalilo. (Toto by bylo konspirační myšlení.)
challenger  |  reagovat
03.02.2012 | 07:15
Oh neschopnost novinářů, říkáte? Máte představu, jak se rodí takový dokument, například i kdyby nedejbože rejža si řekl - toto je téma které chci natáčet, že by přišel zaNováckým ředitelem a řekl, hele, řediteli, potřebuju asi tak mega na dokument a prostě ho dostane? To musíte sakra žádat a sakra se vás mnoho lidí šmíruje, abyste to dostal. a protožr rada ČT je politický orgán a protože ředitel je podžízen radě ČT - no však to znáte. Jestli si myslíte, že v ČT vládne demokracie a že každý dostane prachy na cokoli si zamane, tak to je velmi naivní.
To se dneska dělá jinak: lobistické skupiny, které na to mají peníze, si najmou PR agenturu. Ta zpracuje mediální komunikaci a postará se o realizaci - novinové reportáže na zakázku, zaplacené celebrity dávající příslušná prohlášení a mimoto i medailónky slavných - role-models. To samozřejmě není jediný projekt PR činnosti soudruhů z úředně-managerské lobby, je to jen jeden z mnoha.
Je náhoda, že se v TV, rok po lékařské rebelii objeví dokument zvaný "neodcházení", v němž hrají roli 2 hlavní protagonisté vystupující proti D-O na straně hnědobolševické zlodějské lobby oba až po ušiv pochybných zakázkách? Že v dokumentu nevystupuje nikdo (krom otce Beneše...:-))), který by mluvil o nich? Nevystupuje tam jediný pacient, jediný podřízený, nikdo nedostal slovo. Kritika odchodu lékařů a propagace komunismu se tam objevuje jen tak mimochodem (přestože podle názvu filmu právě proto byl natočen), aby ji nebylo možné tak snadno popřít.
Nene to není žádná hloupost. Aplikujte medicínské know-how. Projevuje se to jako karcinom, vypadá to jako karcinom, pacient splňuje kritéria premorbidní osobnosti - hulá chlastá, je ze správné sociální skupiny atd., co to je? Jaká je pravděpodobnost, že histologie vyjde jinak? :-)))) Lékař nepotřebuje důkaz (například výpis z konta všech zúčastněných soudruhů), podívá se na film a má ho.
Matič  |  reagovat
03.02.2012 | 09:46
Chytrolín challenger do všeho vidí, všemu rozumí a všechno kritizuje - je to takový Klaus s manýry Petra Cibulky.
Karel  |  reagovat
03.02.2012 | 12:21
Představu nemám, vy ano? Podpořte ji něčím více hmatatelným.

Na tyto dva pány se média zaměřovala vždy, nebudou ze své neschopnosti chodit za někým jiným. Také chtěli, aby to bylo "mediálně přitažlivé", aby tam hráli hlavní hvězdy - a tyto pány veřejnost zná, takže to splňují. Chtěli, aby to mělo hustonázev, aby se na to lidi koukli. To je splňeno. Není to proti "lobistickým skupinám" (průbůh, buďte konkrétní, obviňujte konkrétně, jinak je to zbytečné), tak to ředitel odklepl (aniž by to jakkoliv inicioval!). Režisér tedy klidně mohl být užitečným idiotem (pro tu hnědobolševické zlodějskou lobby, ať už je to kdokoliv).

Ano občas se stává, že je nějaký článek na zakázku. Většina je ovšem dílem neschopnosti. To také sedí na současnou situaci, nebo ne? (Pokud by drtivá většina měla být na zakázku, díky počtu zainteresovaných lidí by se to pravděpodobně provalilo.)

Pravděpodobnostní úvaha je dobrá věc, ale je ošemetná. Domnívám se, že v případě nádoru jde o falešnou analogii. V případě nádoru jde o daleko jistější informace (větší znalost patogeneze...) s lepším pravděpodobnostním odhadem (protože si potom člověk může ověřit, že to nádor skutečně byl (a tím aktualizovat pravděpodobnost), v těchto případech žádná aktualizace neprobíhá, protože se to pak nedozvíme, jestli to "nádor skutečně byl"! (např. že by zabrala léčba). Zde funguje ten proces, že vy nevidíte nic, co by s takovou úvahou bylo v rozporu, a tak si řeknete - hmm, posledně to zafungovalo, zvětšuji pravděpodobnost, aniž byste pro takové zvýšení pravděpodobnosti měl důvod, protože se prostě ve většině případů nedozvíme, jak to bylo :)) ). Proto lékařské myšlení aplikováno mimo svůj obor je konspiračním myšlením.
challenger  |  reagovat
03.02.2012 | 14:14
Já představu mám. I kdyby se jednalo o vlastní iniciativu režiséra, o čemž lze s úspěchem pochybovat (rejža se možná znal s Benešem, i si s ním tykal ale s Pirkem ne), někdo musel na to dát prachy a ten někdo se odpovídá radě ČT dosazené po politické lajně. A kdo platí, ten rozhoduje, to je jednoduché jak facka. Asi by to chtelo znát přesné angažmá soudruha Polesného, abychom to mohli říct naprosto přesně ale i vzhledem k jeho profesní anamnéze a normalizačním propagandistickým dokumentům to vidím celkem jasně. Politicky spolehlivý hoch s máslem na hlavě, který si nemůže moc vybírat a dělá, co se mu řekne. Jistě že to nevíme na 100% ale tady nejsme u soudu.

Pravděpodobnostní model shodný s patogenezí nádoru lze bez problémů vztáhnout i na lidské chování, které je rovněž většinou prediktabilní. Lidské chování je produktem stejné materie jako nádorové onemocnění a platí pro něj podobné zákonitosti. Můžete to nazývat konspirací, můžete chtít nezvratné důkazy protože chcete věřit něčemu jinému ale tak to prostě je. Můžete hádat, proč se v ČR tak dobře živí tolik PR agentur, můžete odmítat tvrzení, že PR agentury čile obchodují s novináři a lidmi od médií - pro ně je to dvojnásob výhodné, dostanou zaplaceno a práci za ně udělá někdo jiný. Jasně že si mnohdy novináři ani nepřipouštějí, že by byli korumpováni - oni jsou jen špatně zaplaceni a dostávají úkoly od svého zaměstnavatele, styčný důstojník PR agentury jim výrazně uůehčuje život. Můžete považovat to, že celkem bezvýznamný dokument na ČT 2 má den před svým uvedením do TV reklamu v novinách, kolik takových medailónků herců, lidí z byznysu nebo vědců má takové PR v novinách? Proč soudružka Spáčilová, jinak údajně ne úplná pipina jak třeba Petrášová, psala tyhle nesmysly? Jak to, že měla k dokumentu přístup dřív, než TV diváci, proč zrovna je tak důležité, aby se vohnouti podívali na dokument o dvou chrapounech? No vy to klidně můžete považovat za náhodu, ale já považuji za vysoce pravděpodobné, že to náhoda není, není kouře bez ohníčku, na to je to moc náhod najednou. Jak říkám: vypadá to jako nádor, chová se to jako nádor, má to správné anamnestické pozadí, co to je? :-)))) Hitler, Goebbels a další nacisté byli ve srovnáním s tímhle produktem hnědobolševického PR úplní průhlední žabaři.

To víte, že chtěli, aby se na to lidi koukli a vstřebali z toho ty informace! A že by se to provalilo? Ono se to už provalilo mockrát!! Jenom se o tom nikde v mainstreamu nepíše - existuje několik blogů vyhozených novinářů, kteří o tom píšou, existuje několik skandálů, kterak si někteří novinářští hošani obchodovali s PR agenturami na vlastní pěst a mimo oficiální mediální politiku majitele, nasrali důležité lidi, nedali líznout šéfům a měli z toho průser, existuje podhoubí televizní revolty v roce 2001 okterém nic nevíte. Samozřejmě - zrovna tak jako se v časopise komory nebude zveřejňovat, kolik si pan profesor vzal na provizích za decision-making při stavění nového hybridního sálu, tak se ani vnovinách nebudou psát špatné články o novinářích. Novinářské vonuce jsou svým způsobem taky závislé na své vlastní legitimitě, tak si ji sami nebudou ničit, to je celkem logické. Rakovina taky neinfiltruje sama sebe ale své okolí. Samozřejmě, že "drtivá většina" není na zakázku, dokonce jsou i novináři, kteří píšou nezávisle. Ale je řada swiní, které to tak nedělají.
Karel  |  reagovat
03.02.2012 | 16:48
Vy podpoříte to, že máte o tomto prostředí představu pouhým prohlášením, že tu představu máte? :) Pochopte, mě to také zajímá, já se jen snažím reformulovat to, co o tom vím tak, že bude přijatelné to považovat jako důsledek nekompetence. Nevím, jak to bylo.

To že se znal Benešem je přece v souladu s tím, že to udělal z vlastní nekompetence. Beneš je jeho kámoš, tak nepůjde proti němu. Ano, jistě, že rozhoduje ten, kdo dává peníze, ale vy tvrdíte, že iniciátoři byli ti, kdo dávají peníze. Já tvrdím, že iniciátor byl režisér (nebo kdokoliv známý, ale někdo kdo byl nekompetentní ale měl dobré úmysly), který je nekompetentní a všichni mu to (protože to bylo v souladu s tou jejich ideologií) odklepli.

Nemůžete být nějak konkrétnější u Polesného? Vůbec nerozumím, jak jste dospěl k tomu, že je to "politicky spolehlivý hoch s máslem na hlavě, který si nemůže moc vybírat a dělá, co se mu řekne".

"Lidské chování je produktem stejné materie jako nádorové onemocnění a platí pro něj podobné zákonitosti."
Lidské chování je důsledkem biochemických pochodů v mozku. Nádorové onemocnění je důsledkem dysregulace buněčného dělení. To jsou dva naprosto odlišné základy, a tudíž vztah mezi nádory a lidským chováním zůstane vždy pouhou analogií. Je to asi něco podobného jako byste prohlásil, že existuje vztah mezi relací neurčitosti a lidským chováním. Když změříme (zeptáme se) veličinu (na nějaký dotaz) změníme tím stav systému (chování člověka). To je pravda, ale nějaký kauzální vztah mezi kvantovou teorií (nádorovým bujením) a lidskými vztahy je výrazně složitejší. Je zbytečné se odvolávat u chování lidí na nádory, je to totiž pouhá analogie.
challenger  |  reagovat
03.02.2012 | 18:14
Nevím, jak moc se Polesný s Benešem zná, pouze vím, že mu ve filmu tykal, což je poměrně neobvyklé. dále je z filmu patrno, že byl Beneš na dovolené v Himalájích s Kaiserem a že to bylopoužito ve filmu, což znamená, že mezi uvedenými pány s velkou pravděpodobností je vztah.
Co se týče samotného Polesného a jeho motivace: chápal bych ještě, že se chce zavděčit kamarádovi a udělat mu v TV medailónek. Ovšem spojení 2 ikon proti lékařské rebelii, to už není jen náhodná individuální akce Polesného - domnívám se, že Polesný nestudoval akci D-O, protože lidem mimo medicínu je to celkem ukradené, než aby to věděli přesně, kdo vystupoval pro a kdo proti. Druhou indicií, která svědčí, že šlo o akci na objednávku je timing - mám pozitivně zjištěno, že PR agentura proti lékařům byla najata až poté, co byly podány výpovědi, protože předtím všichni problém bagatelizovali a mysleli si, že se dochtoři ztrapní. Natočit dokument a programově ho zařadit chvíli trvá, čili timingově by to odpovídalo. Další indicií je reklama v novinách - pitomý medailonek přední osobnosti ho obvykle nemívá a obvykle to není s komentářem, který soudružka Spáčilová učinila. To není obvyklé a není to náhoda. Někdo - a pravděpodobně to nebyl Polesný, Beneš ani Pirk - chtěl, aby dokument vidělo v TV co nejvíc lidí, protože ho viděl předtím a považoval ho za zdařilý - on když nadtím dokumentem nikdo nepřemýšlí, tak první dojem skutečně je velmi pozitivní, když se to diváka nedotýká osobně. Dovedu si představit, že Polesný přišel na vedení ČT s požadavkem, že natočí dokument o Benešovi, vedení to probralo s politickým vedením a dalo Polesnému podmínku - dobře ale vezmete ještě Pirka a bude tam něco proti D-O. Prostě celý ten sled událostí, koincidence osobností, timing atd., je natolik suspektní, že mohu zcela s klidným svědomím, na základě nepřímých indicií říct, že to byl dokument na zakázku. Není žádný racionální důvod, aby si Polesný vybral právě tyto 2 pány, pokud by se nejednalo o D-O, není žádný racionální důvod, aby tomělo takovou reklamu v médiích ještě před uvedením, kromě toho, že si to někdo zaplatil. Nevzpomínám si na okamžik, kdyby prorežimní noviny tak významně inzerovali vohnoutům, že se mají dívat na pořad o osobnostechčeské medicíny. Odhadneme-li pravděpodobnost že se tyto jednotlivé věci staly spontánně (která je i tak velmi nízká) a spočítáme-li pravděpodobnost, že se tyto věci, jejichž výskytje nezávislý, stanou dohromady, pak vám určitě vyjde p<0.01 - je to jen můj odhad ale jestli chcete, pohružte se do programové nabídky ČT, projděte noviny za posledních 40 let spočítejte TV medailonky osobností, jejich četnost, pravděpdobnost že se budou v jednom medailonku vyskytovat 2 osobnosti (taktéž neobvyklé) a další pravděpodbnost podle toho, kolik těchto osob mělo reklamní PR v médiích. Dále si spočítejte, kdy nepolitik mluvil na politicky citlivá témata ve svém vlastním medailonku (pokud to nebyl Klaus nebo Havel) a zkuste to spočítat, pokud to chcete vědět přesně, mně intuitivní odhad stačí.

Co se týče samotného Polesného - jde o normalizačního režiséra, který točil například propagandistický pořad "Sami proti sobě" o manipulaci médií v západní Evropě a USA ohledně 3. světové války. Vzorce chování se pochopitelně nemění se změnou režimu, ty zůstávají stejné. Kdo točil propagandistické dokumenty za komunismu,bude je točit za jakéhokoli režimu.

Lidské chování i nádor je primárně produktem stejné materie - DNA. Kvalitativně jde jistě o různorodé procesy, ale příklad byl uveden jako analogie metod, na základě kterých zjišťujeme objektivní skutečnosti, pokud máme málo informací a velkou míru nejistoty - zaměřme se na indicie, styčné body a hlavně na detaily. Z detailů filmu se dozvíme, že Beneše na jeho vlastním pracovišti nazývají "plukovník" (což nesvědčí o příliš vysokém respektu, který by choval u podřízených), vidíme, že při vizitě není oblečen jako ostatní lékaři ale je v civilu, což znamená, že s obyč. pacientckým póvlem se asi moc neumaže (Pirk naopak razí vlastní firemní kulturu, což je z dokumentu taky vidět). Vidíme, že Beneš má pro své nástroje velmi originální názvy (asi by mu dělalo problém si sednout za mikroskop v kterékoli zahraniční nemocnici a komunikovat se sestrou, pokud není pro něj specielně vyškolena). Ani v dokumentu, který jej má oslavovat jsme se nevyhnuli vulgarismům (nic proti, já se jim primárně nebráním v osobním styku u lidí, které dobře znám, ale asi bych tímto způspobem sestru neurážel, tam je vidět, že zřejmě se chlapec asi úplně neovládne). Dále se z dokumentu dozvíme, že Pirk moc neumí anglicky, když komunikuje s nepálskými studenty o maoistické geurille v jejich vlastní zemi. V tom detailu spočívá ďábel a ta pravda - přes Mozarta, Handela a další krásně vybranou muziku a oduševnělá retušovaná fota.
A hlavně: politické proklamace na konec: poslední slovo bere - zlaté pravidlo propagandy.
VS  |  reagovat
02.02.2012 | 22:26
Zajímalo by me, kolik z vas ubrecencu zde na diskuzi, by dokazalo odoperovat tak slozite pripady, jako prof. Benes. Samozrejme myslim neurochirurgy. Znam ho osobne a takhle vstricny lekar v jeho postaveni se opravdu nevidi casto.
challenger  |  reagovat
03.02.2012 | 06:52
Sicenejsemneurochirurg, ale myslím, že je zde celá řada neurochirurgů, která dokáže odoperovat totéž, co Beneš, možná dokáže i více, jen u toho nenadělá tolik mediálního rámusu. Napadá mě třeba prim. Suchomel z nem. Liberci. Navíc jeho oddělení není vedené jak za Rakouska-Uherska a jeho klinika není klinikou jediného sebestředného narcise. Zrovna Beneš (narozdíl třeba od Pirka) nikdy v životě o nic nemusel bojovat, narodil se se stříbrnou lžičkou v zadku a celou profesní kariéru mu zařídil jeho tatík. Totéž on dělá pro svého synátora. Tenhle hoch je mi srdečně ukradený - ať si dělá co chce, ať si užívá svého postu získaného protekcí a ať poskytuje protekci jiným, v čekoprasečáku je protekce a nepotismus běžnou součástí denní reality a Beneš je něco jako výkladní skříň protekce. To Pirk měl aspoň tolik fištrónu, že poslal svého syna na práva ale do toho nám taky nic není. Ale do toho, jak si tenhle hoch otírá svoji držku o nás ostatní nevyvolené, do toho nám sakra něco je.
Karel  |  reagovat
03.02.2012 | 13:03
Jistě mu jeho tatík vše napublikoval, odkroutil a on jenom vezl. Nikdy nehnul ani brvou. To, co říkáte, by znamenalo, že by byl totálně neschopný, ale zcela neschopný není.

Tato vaše reakce má svůj obecný důvod: Je totiž obecně lidskou tendencí vše vidět černobíle. Ti "bad guys" musí být "only bad" a "good guys" "only good". Je zcela zbytečné stavět proti Benešovi vágní intuice, pomůže JEN uvedení solidních faktů, která zcela bezpečně platí, a opatrných interpretací z nich.
challenger  |  reagovat
03.02.2012 | 15:10
Ale to nikdo neřekl, že Beneš nehnul ani brvou, Beneš možná brvou hnul, jen výrazně méně a výrazně za jiných podmínek než by musel hnout kdokoli jiný. Prostě mu tatík potlačil káru a zajistil, aby mu docenturu a profesuru hladce vzali, ale jistě, že musel něco nasmolit, dokonce musel i něco naoperovat. V tomto ohledu jsem jako člověk pocházející z akademických kruhů docela informován, jak to je - sice ne v Praze ale ono je tona všech univerzitách stejné. A vůbec to neznamená, že je totálně neschopný - on je schopný ledasčeho :-)))

A co se týče, jak špatný je Beneš? No, popravdě řečeno, jsou i mnohem horší lidi, než on. Třeba Šnajdr, Borýsek a další (Borýsek je mimochodem taky ze stejného prostředí). Ostatně Beneš není tvůrce systému, jen se mu velmi přizpůsobil. A co se týče zdejší výměny názorů - co je a není zbytečné nebo co komu pomůže, to nechte na nás. On Beneš nekáže vodu proto, aby někomu pomáhal, možná se chtěl někomu zavděčit. Samozřejmě pro Beneše a jeho kámoše nebudou nikdy žádná fakta dost solidní - ale já to beru, prostě někdo se narodil dobře, pochopil jak funguje systém a využil příležitosti, měl jistotu desetinásobku - nic proti tomu. Kdybych byl v Benešově kůži, vůbec nevylučuji, že bych neskončil stejně nebo dokonce hůř, než on. Ale rozhodně bych jiným lidem nekázal, jak se mají obětovat. V životě platí žít a nechat žít. Čili když si Beneš bude otvírat moc hubu, může se mu lehce stát, že v době nezávislých blogů, krizi oficiálních médií a v době cyberútoků a cyberšikany může mít z ostudy kabát. Na to si Beneš možná ještě nezvykl, že teď když spoustu lidí nasral doběla, se mu bude tisíce očí dívat pod ruce a bude čekat až udělá chybu a pak jej režim, kterému oddaně sloužil, možná neochrání. Protože kdo chce někomu vysírat na hlavu, musí sám být čistý jak okvětí bílé lilie a Beneš rozhodně na okvětí bílé lilie nevypadá.
VS  |  reagovat
03.02.2012 | 16:21
Bohužel je faktem, že z vás a dalších zde diskutujících čiší závist. Ono to, jak se k čemu dostal je jedna věc, takových případů je napříč celou společností kvanta a de facto minimum bohatých a vlivných se o svou pozici zasloužila čistou pílí a prací. Beneš pravděpodobně měl cestu na svůj post umetenější, nicméně bezpochyby je to neskutečně schopný, inteligentní člověk, zapálený pro svou práci.
Kiwi  |  reagovat
03.02.2012 | 19:12
Všeho!

Přidání příspěvku do diskuse

Do diskuse smějí přispívat pouze přihlášení návštěvníci. Diskutující jsou vázáni kodexem.


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.