Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Čtvrtek 24. květen 2012 | Svátek má Jana
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Zprávy

Na školení jsem si musela vzít dovolenou...

10.02.2012 08:32
Zdroj: www.tribune.cz
Autor: JUDr. MUDr. Jan Skácel
Zdravotnice byla vyslána na odborný kurz, na který potřebovala dva volné dny. Vrchní jí však uznala jen jeden den pracovního volna. "Je normální, aby si zaměstnanec musel brát dovolenou na školení, na které ho pošle zaměstnavatel," ptá se tazatelka poradny Medical Tribune.
Příspěvků v diskusi: 31

Diskuse

Z důvodu snahy o kultivaci úrovně diskusí odborného serveru Medical Tribune mohou přispívat pouze registrovaní čtenáři. Registrujte se ZDE.
dotaz  |  reagovat
10.02.2012 | 08:45
kde je v ČR místo, odkud se od 16-17 hodin jednoho dne nelze dostat hromadnou dopravou do Prahy do 7hod ráno.
Ivka  |  reagovat
10.02.2012 | 09:55
To je sice fakt, ale zákon složitost dopravy a náhradu dalších dnů/hodin řešit nemůže. Pokud tazatelka píše, že zpět se taky dostala až po 15 hodině (ukončení kurzu), tak s největší pravděpodobností mohla totéž udělat v opačném směru. Pokud ne, pak by asi bylo vhodné si například vyměnit směnu a mít ten den před kurzem volno nebo si po dohodě s vedoucím vzít pár hodin náhradního volna. Případně, pokud vzdělávací akce byla v zájmu zaměstnavatele a trval na účasti dotyčné, požádat si o použití soukromého vozidla. Vždy se řešení najde, když se chce...
JW  |  reagovat
10.02.2012 | 15:59
Soukromé vozidlo? To některá sestra má? A zaměstnavatel jim pravidelně proplácí školení řidičů, aby ta soukromá vozidla mohly požívat? Pravda je, že když se chce, všechno jde, mám do Prahy taky 400 km a vždy jsme jezdila v noci tak, abych byla ráno v Praze,( a druhou noc zpět), ale pokud zaměstnavatel vyšle, tak by se měl starat. na druhous tranu se kolegyni nedivím, že se třeba bojí cestovat v noci,zkušenosti mám bohaté a spát ve vlaku taky moc nedoporučuju ( i když po návratu člověk padne)
Saša  |  reagovat
10.02.2012 | 19:05
Lidi , co to s váma je ? Tady se někdo jen na něco zeptá a vy se do něj pustíte jako vosy , to je hnus . Za prvé , pisatelka tam píše ,že dělá jen osmičky od pondělí do pátku , takže o výměně služby asi nemá cenu polemizovat , natož tak o dvanáctkách . Za druhé mě také pobavilo to o služebním vozidle , proboha služební vozidlo v malých okresních nemocnicích ? Pracuji v menší nemocnici , kde si musíme sami platit i klíče od oddělení a vy tady o služebních vozidlech ....To jako myslíte že i kdyby to vozidlo bylo k dispozici tak jedné sestře někdo zaplatí benzín ? Pracuji zřejmě v podobných podmínkách jako ona pisatelka , takže ji chápu ...
Ivka  |  reagovat
11.02.2012 | 08:28
A tady zas někdo neumí číst (i ten příspěvek výše). Nemluvím o služebním vozidle, ale o povolení užití vlastního soukromého vozidla. To zákon umožňuje a na to nemusíte mít žádné školení. Zaměstnavatel schválí na daném tiskopisu použití vlastního auta a pak si dáte cesťák. Může platit buď klasické auto nebo náhrady ve výši veřejné dopravy. U nás v nemocnici se to běžně používá v situaci kdy je doprava jinak složitá. Možná by se stačilo příště víc zajímat než hned vykřikovat.
laik  |  reagovat
11.02.2012 | 09:13
Tak když se tu někdo do někoho naváží a poučuje, pak by měl dodat, že podmínkou použití soukr. vozidla na služební cestu je také uhrazená silniční daň,zde v rozsahu dvou dnů, a tu by musel někdo uhradit-sestra a rozhodně by jí to nikdo neproplatil.Navíc by zaměstnavatel musel souhlasit a proplatit cesťák.Z dotazu je vidět,že to rozhodně nehrozí.Spíš jde o to,že zaměstnavatel se chová jako hovado.Hezký den.
Ivka  |  reagovat
12.02.2012 | 14:57
Nikdo se tu do nikoho nenáváží, je to normální diskuse. A tazatelka v článku neměla problém s tím, že jí zaplatí cestu vlakem -tudíž proplací cesťák. Řešíme jen časovou formu cesty...
J.  |  reagovat
11.02.2012 | 14:13
Tak tohle jsem zkusila jen jednou. Jelo nás víc, já byla těhotná a musela jsem předložit potvrzení od lékaře, že nedoporučuje cestu MHD a potvrzení z nádraží, jaká je nejnižší cena jízdenky. Plus samozřejmě pokornou žádost. Dostala jsem jen já!! tu nejnižší cenu jízdenky, kolegyně ani floka
Ivka  |  reagovat
12.02.2012 | 14:53
Dnes stačí IDOS - tam jsou i ceny a těmi se zaměstnavatel řídí... POkud jede v autě víc lidí, proplácí se jízdné jen jednomu - majiteli auto. Jinak to bohužel zákon nedovoluje. Kdysi jsme zkoušel do kolektivní smlouvy prosadit aby se to sčítalo za osoby v autě, ale je to v rozporu s legislativou. Jinak nechápu proč s tím dělá některý zaměstnavatel takové obstrukce, když ho to na prachy vyjde stejně jako cesta vlakem nebo busem.
J.  |  reagovat
12.02.2012 | 15:47
Jo, nám dělá zaměstnavatel takové obstrukce, že po něm už nic nechceme
Ivka  |  reagovat
13.02.2012 | 08:20
Pak máte holt slabé odbory. U nás se běžně tyto věci řeší (i jiné) a snažíme se najít společnou řeč. Většinou to vyjde.
sestra  |  reagovat
11.02.2012 | 14:16
U nás zaměstnavatel každý rok proplácí školení řidičů všem lékařům, co mají auto, aby v případě, že někam jedou, mohli použít své auto. jak jim to platí, netuším, ale jezdí.
Ivka  |  reagovat
12.02.2012 | 14:55
Ano, ale to je v případě kdy lékaři přejíždí například na pracoviště mimo areál nemocnice - např. externí ambulance patřící pod nemocnici. Pro běžnou jednorázovou cestu na školení je to zbytečné.
sestra  |  reagovat
12.02.2012 | 15:29
Tak u nás nikdo nemá pracoviště detašované, ale jezdí po různých kongresech a mají to na toto.
dotaz  |  reagovat
11.02.2012 | 10:24
Taky se Vám zdá,že dotazy a žádosti jsou nežádoucí?

A nezdá se Vám taky,že je to proto,že nikdo nic neví a tím to praskne?
Swaya  |  reagovat
10.02.2012 | 11:17
Věřím, že je náročné po cestě absolvovat školení,ale kdyby nastoupila na dvanáctihodinovou směnu,taky by to vydržela jako ostatní sestry co dělají dvanáctky běžně.. Navíc ve vlaku je možné si zdřímnout.. Taky jsem jezdívala na školení 400km do Prahy, absolvovala školení od 7 do 18 hodin a jela zpátky..
laik  |  reagovat
11.02.2012 | 09:26
Vtipné...přiznám se,že vlakem jsem nejel asi 30 let,ale co jsem slyšel od dcer,které na VŠ jezdily/jezdí,byť se mu velmi vyhýbaly a používají raději auta,usnout ve vlaku rovná se přijít o notebook, mobil, doklady,kreditky...Vím,že pokud některá jela vlakem,pak v době,aby byl plný lidí,večer a v noci NIKDY, velmi se vyhýbaly kupátkům.Buďme realisté a neraďme hlouposti.Já v jiné branži,kde je ve firmě asi 60% lidí s VŠ a pravidelně se vzdělávají to řeším tak,že každé vzdělávání je řešeno volnem,plat se nekrátí,dovolená nevybírá,cesťák uhradí vč. zahraniční služ.cesty a velmi často,z 50-60% dostane zaměstnanec-ci služební auto, školení řidičů si provádíme sami,protože máme soukr. autoškolu.Je to o lidech,jestli se chovají jako lidé nebo ne.
Ivka  |  reagovat
12.02.2012 | 14:59
No, nevím kdo tu píše hloupoustí. Jezdívám vlakem běžně a vůbec v těch IC a EC na delší trasy se rozhodně takovéto hrůzostrašné bajky nedějí... Možná by bylo lepší si to sám někdy vyzkoušet. Je to jen zbytečné strašení lidí.
JW  |  reagovat
12.02.2012 | 15:41
Já jezdím vlakem celkem pravidelně, hrůzy v jak kterých ( ty polské občas stojí za to), spíš mi vadí, že tu nefunguje topení, tu neteče voda. Tu zpoždění hodinu, tu 1/2 hodiny. Teď v těch mrazech, aspoň tady se zase zasekávají dveře, takže není výjimka, když se z vagonů vystupuje a nastupuje vedlejším a dochází ke strkanicícm. Ale díky za regiojet, protože teď se aspoň průvodčí snaží chovat slušně. Konkurence je konkurence.
Arni Rimmer  |  reagovat
10.02.2012 | 18:06
a pro představu, já když jedu na školení,přednášku, kongres... tak si musím vše platit ze svého a ještě za sebe sehnat zástup (kolegovi pochopitelně zaplatím v době zástupu).../ale jsem na jiné lodi =OSVČ/
challenger  |  reagovat
10.02.2012 | 21:03
No a taky vás nikdo z VZP na ten kongres neposílá, že, čili se jedná o váš výslovný projev vůle. Ve zmíněném případě měla ještě dostat zaplacené přesčasy.
Ivka  |  reagovat
11.02.2012 | 08:29
Kdepak challengre, účast na školení (mimo pracovní dobu) není zákonem brána jako přesčas.
pacientka  |  reagovat
11.02.2012 | 09:16
ale bylo by to pěkné,v placeném čase sedět v hospůdce,a i mít zaplacenou útratu
Arni Rimmer  |  reagovat
11.02.2012 | 10:39
je fakt, že na kongresy jezdím rád, ale existuje něco jako celoživotní vzdělávání, dokonce byl názor, že se to musí dokladovat ČLK ...(něco jako "žákovská", ale nevím jak to do´padlo) nicméně pokud doložím vzdělávání ZP, tak mi navýší i kapitaci, případně bonifikaci...ALE V PODSTATĚ JE VZDĚLÁVÁNÍ I U NÁS LÉKAŘŮ POVINNÉ!...zeptejte se Kubka, či Šmatláka...
sestra  |  reagovat
11.02.2012 | 14:19
U nelékařů taky
H.  |  reagovat
11.02.2012 | 16:38
J8 nejsem OSVČ, ale musím to dělat stejně.
dotaz  |  reagovat
11.02.2012 | 10:30
Prosím,mohl by někdo fundovaně rozlišit tyto dva pojmy?
Arni   |  reagovat
11.02.2012 | 10:40
...ano , ale za kolik?kolik dáš?
dotaz  |  reagovat
11.02.2012 | 11:52
No a není pak lepší si to najít na internetu?Dokud je zdarma,že?
Díky
Arni Rimmer  |  reagovat
11.02.2012 | 15:28
njn, ale nebudeš to mít fundovaně...
nurse  |  reagovat
14.02.2012 | 20:33
No já bych si třeba do Prahy vjet autem netroufla,vy všichni ano?Zabloudila bych po 5 ti minutách.....nesjou všichni kovaný velkoměstskou dopravou......

Přidání příspěvku do diskuse

Do diskuse smějí přispívat pouze přihlášení návštěvníci. Diskutující jsou vázáni kodexem.


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.