Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Neděle 19. květen 2013 | Svátek má Ivo
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z praxe  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Zprávy

Neklepejte, Čekejte!

31.05.2012 07:58
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Autor: Lenka Petrášová
Jen sedm minut, ale také čtyři hodiny. Tak dlouho čekali pacienti na lékařské ošetření při velkém testu MF DNES. Její reportéři navštívili největší nemocnice v každém kraji. Výsledky byly však lepší, než se čekalo. Test ukázal, že situace se v Česku zřetelně zlepšuje. Nemocnice by obstály i ve srovnání se zahraničím. Přečtěte si reportáže.
Příspěvků v diskusi: 36

Diskuse

Do diskusí odborného serveru Medical Tribune mohou přispívat pouze registrovaní čtenáři. Registrujte se ZDE.

Upozorňujeme, že diskutující jsou povinni dodržovat kodex diskutujících. Nepřípustné jsou zejména příspěvky urážlivé a vulgární. Máme zájem o zajímavou, kritickou diskusi, nikoliv však o vulgarity. Uživatelům, kteří nebudou dodržovat tento kodex, zablokujeme jejich přístup do diskusí.
Inka  |  reagovat
31.05.2012 | 12:37
Sestry šváby zašlapávají,to jsem viděla na vlastní oči.

Ale tohle s Katango neznáme:"Pacienty třídí staniční sestra do tří skupin. Ti s číslem 1 potřebují akutní péči a jsou odesláni na urgentní příjem. Ti s číslem 2 čekají na ambulanci v pořadí, v jakém přišli. A ty s číslem 3 sestra upozorní, že mohou čekat déle než 5 hodin, a snaží se jim nabídnout jiný termín," říká přednosta oddělení Martin Bojar.
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.05.2012 | 13:07
U nás tedy šváby nemáme, maximálně občas přijmeme nějakýho toho dolámanýho Schwába co spadl ze svého oře při obhlídce svého rodiště Böhmen.

Ale třídění pacientů, to znám moooc dobře:
- č.1- šéfův kulich- nejvyšší priorita- většinou jim je celkem howno, ale ošetření musí být sofort, ihned, včil, prostě kurwa hned všeho nechej,piš a hned zítra ho vypiš na sál

- č.2- kamarádi, známí a známí známých- ošetření tak nějak rozumně, aby se moc nenasrali lidi v čekárně- prostě to klidně dopiš a pak se toho ujmi, jo

- č.3- no tak to jsou ti zbývající trpící nešťastníci i netrpíci vohnouti (co couraj po doktorech aby dosáhli svého životního cíle průkazu ZTP)- čekací doba min.1-2 hod, pak následuje většinou cyklus: objednání k operaci, přeobjednávání, propustka, přeobjednání, propustka, přeobjednání, hrozba stížností, operace
Inka  |  reagovat
31.05.2012 | 13:54
ano,mne by do parlamentu ani do komory nezvolili,protože bych lobbovala za zájmy lékařů příliš zjevně/pěkně na procenta,exkluzivita.../ a zavedla bych přísné hygienické kontroly v nemocnicích,protože ty skryté rychlé mršky-šváby nesnáším a myslím,že i když
došlo k přestěhování,oni se flexibilně mohou přestěhovat...
Jarda II.  |  reagovat
31.05.2012 | 13:56
už za totáče říkal: " Na dobrého lékaře se čeká i 3 hodiny. " Tož tak. Je pravda, že v čekárně se to pacientům neskutečně vleče( občas si to též vyzkouším ), zatímco v ordinaci uteče hodina raz dva.
Jinak souhlasím s příspěvkem dole, že pokud pacienti obráží lékaře, aby dosáhli životního štěstí v podobě přiznání nějaké formy invalidního důchodu, průkazky ZTP a pod., a nemají akutní potíže, tak si to holt musí odsedět.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
31.05.2012 | 14:08
ano, platilo "k doktorovi se chodí ráno a na dobrého doktora se čeká".
katango  |  reagovat
31.05.2012 | 14:19
Přiznám se, že vám nerozumím.
Inka  |  reagovat
31.05.2012 | 14:21
asi nikdy nebyl nemocnej a nedržel se na židli v čekárně mocí mermo,aby nespadl
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.05.2012 | 14:36
nic si z toho nedělejte, já taky ne :-)
Inka  |  reagovat
31.05.2012 | 15:03
myslím,že Arnie by nám na to doporučil třeboňské bahno
Adalbert Kolínský  |  reagovat
31.05.2012 | 15:15
Ajéje, je to tady zase, udivenej Arnie, ach jo...
Inka  |  reagovat
31.05.2012 | 16:55
Myslím,že na hrozící epidemii udivenosti
je dobrý Challenger,ten o svinčíku mluví pořád.
Challe,kdepak jste?
Ignácius Reilly  |  reagovat
31.05.2012 | 13:21
Tenhle výtvor modré komsomolky Petrášové opět vypadá, jako když pejsek s kočičkou vařili dort - míchá dohromady centrální příjem, pak neurologickou ambulanci, do toho urgent FN, nesmí samozřejmě chybět ani Vševěd-Všudybud Marx. Škoda, že jsem tu pipinku nepotkal in natura, možná bychom společně zašlapovali švába. ;-))
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
31.05.2012 | 13:23
hm, ale to se nedělá
brontesister  |  reagovat
31.05.2012 | 13:32

:-)))
Doufám, že jí dali podepsat příslušná lejstra včetně profesní mlčenlivosti, aby se to ještě neobrátilo proti nim. No já nevím, to, že se pacienti zpravidla berou v pořadí (pokud doktorovi někdo nedá pistoli k hlavě "tohle je kulich, ten musí jít přednistně"), jak je komu zle a jak je urgentní, to vybojovali až novináři a dřív to nebylo? A že můžete být 100x objednán, ale když se běží resuscitovat, tak holt počkáte, to se taky dřív nevědělo? No to je na Nobelovku:-)
My jsme jen obvod, a čekárna ječí, když jde někdo přednostně..ale my nesmíme a pacient nemusí vysvětlovat, že je onkologický nebo s RS a nechat ho tam sedět s trpícími, co už od včera mají rýmu a kašel by bylo chucpe...:-)
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
31.05.2012 | 14:06
- " Doufám, že jí dali podepsat příslušná lejstra včetně profesní mlčenlivosti, aby se to ještě neobrátilo proti nim."

No to ale ne, nejsou to osoby oprávnění a právě k nim se vztahuje povinná mlčenlivost. ZZ, které se doví, že mu někdo neoprávně strkal někam nos, by mělo podat trestní oznámení. Řekl bych, že akreditované zařízení by mělo mít svá pravociště zajištěna proti průniku neoprávněných osob.

- "se pacienti zpravidla berou v pořadí"

a to pořadí určí to pracoviště. Nikdo nemá žádné právně podložené oprávnění zkoumat proč někdo byl upřednostněn. Vysvětlení je dobrou vůlí onoho pracoviště.


- "julínkkovsky zavedený systém výborů lidové kontroly, v jakém média provádějí rekurentní ataky zdravotnických zařízení, pokračují jak vidno stále, byť po krátké pause, na níž se možná podílelo trestní oznámení avisované před časem jedním z atakovaných pracovišť

Inka  |  reagovat
31.05.2012 | 14:18
Šváb je corpus delicti,toho zamlčet nelze.
Myslím,že jsou okolnosti,které povinné mlčenlivosti zbavují,např.ohrožení veřejného pořádku.
Aspoň to tak včera v HydeParku říkali,lidi mají oznamovací povinnost.
Jarda II.  |  reagovat
31.05.2012 | 13:44
Měla by si zkusit ve zdravotnictví nejdříve pracovat!! Psát " odborné " články u kafe a s cigárem v hubě( možná ne ), to je prima specializace.
Jarda II.  |  reagovat
31.05.2012 | 14:06
Kott, Rath a Pancová měli v bytě štěnice a jaká je to honorace !!
MUDr. Miloš Voleman  |  reagovat
31.05.2012 | 18:38
Zákon o zdravotních službách:
§28
(3) Pacient má při poskytování zdravotních služeb dále právo...

h) odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování zdravotních služeb přímo zúčastněny, a osob připravujících se na výkon povolání zdravotnického pracovníka,

§ 117

(1) Poskytovatel se dopustí správního deliktu tím, že
i) umožní přítomnost jiných osob při poskytování zdravotních služeb, i když pacient jejich přítomnost odmítl podle § 28 odst. 3 písm. h),

(4) Za správní delikt se uloží pokuta do
e) 100000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce 1 písm. h), i), j), k), l), m), q), s), t), u) nebo w), odstavce 2 písm. a), b), d), e), f) nebo i) nebo odstavce 3 písm. c), j), o) nebo s), nebo

Takže pokud nemá nemocnice zdokumentovaný souhlas pacientů s přítomností paní Petrášové, pak si asi dost vydělala. Uhradíte jí případnou pokutu ze svého honoráře, paní Petrášová?

xD  |  reagovat
31.05.2012 | 21:58
Pacient má podle § 28, odst. 3, písm.a) "právo na úctu, důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb v souladu s charakterem poskytovaných zdravotních služeb" - je ale přítomnost nějaké osoby ve stejné místnosti omezením tohoto práva?
Poskytovatel je sice podle § 45 - 47 povinnen leccos, ale nikde není uloženo informovat pacienta o přítomnosti osoby nepodílející se přímo na poskytované péči (§45, odst(2), písm. i) - "informovat pacienta o tom, že se na poskytování zdravotních služeb mohou podílet osoby získávající způsobilost k výkonu povolání zdravotnického pracovníka nebo jiného odborného pracovníka,
a to včetně nahlížení do zdravotnické dokumentace, a že pacient může přítomnost těchto osob při poskytování zdravotních služeb a nahlížení do
zdravotnické dokumentace zakázat)
Zachování mlčenlivosti podle §51 tuto situaci také neřeší, neboť se týká výhradně předávání a sdělování informací. Navíc je zřejmě možné aplikovat znění odst.(5), písm. g) na kteroukoliv přítomnou osobu bez závislosti na poskytovateli.
Že by se zákon někde zaobíral právem zdravotníka poskytovat péči bez vyrušování, testování a podobných zvěrstev? TO ANI NÁHODOU!

Res: Pacient má sice právo odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování zdravotních služeb přímo zúčastněny, ale v celém zákoně jsem nenašel ustanovení, které by ukládalo povinnost poskytovatele pacienta o přítomnosti takové osoby informovat. Je tedy na pacientovi, aby si všímal svého okolí a případné v koutě zevlující osoby odhalil a jejich přítomnost výslovně zakázal. Pokud to neudělá, může tam být kdokoliv, nemusí být nikde zaznamenán a nemusí být zaznamenán postoj pacienta k jeho přítomnosti.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
31.05.2012 | 22:06
Chcete naznačit, že ani přítomnost malíře pokojů v bélém oblečení na vyšetřovně gynekologického oddělení není ¨předmětem odpovědnosti poskytovatele zdravotních služeb ?
xD  |  reagovat
31.05.2012 | 22:18
Domnívám se, že ve smyslu zákona nikoliv, jestliže nebude jeho přítomnost pacientkou zakázána.
Co není zakázáno, je povoleno...

Malíř pokojů je však vázán mlčenlivostí a nesmí zjištěné informace sdělovat ani poskytovat. (I nevinný obrázek na zdi by tak mohl být jeho posledním na svobodě. X-D )
Inka  |  reagovat
01.06.2012 | 06:38
IT odborníci jako stále přítomní jsou normální,protože zapisují a kontrolují IZIP a jiné elektronisace zdravotnictví.
Podobnost s malířem či spisovatelem nápadná.
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
01.06.2012 | 08:31
- "co není zakáhzáno, to je povoleno "

To platí pro fysiké osoby, ne pro právnické osoby

- " malíř je vázán mlčenlivostí "

není
Kristi  |  reagovat
01.06.2012 | 07:41
Zdravotnické zařízení zradilo důvěru svých pacientů a je to zavrženíhodné, potom jak má pacient důvěřovat.
Za totality rodila jedna moje bývalá kolegyně a natěrač tam natíral okna a sestra se ani nenamáhala ji zakrýt. Ležela tam s roztaženýma nohama. A můj bývalý šéf (velký milovník žen) zaplatil jednomu gynekologovi a on ho nechal celý den dívat. Bylo to po revoluci, internet nebyl a on byl hrozně zvědavý, co se děje v ordinaci gynekologa. Přirozená mužská zvědavost řekla bych, ale ten lékař za prachy prodával čest svých pacientek a není to trestné, nikdo nikoho k ničemu nenutil, ony si myslely, že je to lékař ve výcviku. A proto já se chovám až obsedantně, podívám se zda jsou stažené žaluzie, zavřené dveře, žádní medici, žádné třetí osoby (je mi líto, já nebudu přemýšlet, kdo z nich je novinář a kdo úchyl) a ještě se oblékám tak, aby bylo možno se rychle zakrýt, kdyby se otevřely dveře, žádné procházení se s holým zadkem na gynekologii. To mě naučila moje první gyn.Procházková. O praktikách MUDr. Procházkové z Vyškova jsem tady psala snad 3 krát, takže se už nebudu opakovat, na internetu toho o této paní člověk najde dost a je to bohužel pravda.
Jiří Wicherek  |  reagovat
01.06.2012 | 11:33
Hmmm, Vy mate ale smulu... No a doma, to s Vami musi byt dosti zabavne....:-))
Kristi  |  reagovat
01.06.2012 | 12:28
Naštěstí to nebyla moje smůla, ale těch důvěřivých. Je mi jich upřímně líto.
Inka  |  reagovat
01.06.2012 | 13:14
to zdravotnictví by potřebovalo odsmolit
MUDr Jiří Kilian  |  reagovat
31.05.2012 | 21:18
- " Její "testování" nemocnic lékaři nesnášejí, nicméně se díky tomu dnes už otevřeně mluví třeba o bezpečí pacientů v nemocnicích či o nutnosti akreditací zdravotnických zařízení."

O bezpečí pacientlů se mluví od dob, kdy autorka nebyla ještě na světě.

Nevadí mi testování, jen bych spolu s Horatiem řekl

"Est modus in rebus: sunt certi denique fines, quos ultra citaque nequit consistere rectum."



xD  |  reagovat
31.05.2012 | 22:14
No jo, ale míru čeho měla novinářka překročit, mimo které mantinely se měla dostat? My cítíme, že jsou, jsou ale někde definovány? V současné legislativě domnívám se nikoliv, resp. ne ty správné.
Dr. R. Jelínek  |  reagovat
31.05.2012 | 22:56
Onehdá mi akutně onemocněla sestra, mobil jsem měl vypnutý, takže, když jsem ráno přišel do ambulace a uviděl narvanou čekárnu a teprve zapnul mobil, na kterém byla zpráva, že žádná sestra nepřijde, došlo mi v jakém jsem průšvihu, že neseženu nikoho, kdo by mi pomohl. Vyšel jsem do čekárny a oznámil, že nemám bohužel setru a proto navrhuji, ať si to pacienti oragizují sami a chodí do ordinace jak uznají za vhodné, že já budu pouze pracovat. Světe div se, naprostá pohoda, zvládl jsem vše, trvalo to sice trochu déle, ale nikdo neremcal, všichni byli v pohodě, ochotně se nechali předbíhat akutnímy stavy, lidi byli na sebe hodní. Pro mě to byl záhul, jsem rád, že jsem to zvládl bez průšvihu. Myslím si, že největší problém dnešních nemocnic je v tom, že se míchají akutní pacienti s neakutními. Máte narvanou čekárnu, každého něco bolí, čeká hodinu i déle, Vám přivezou "rychlíci" nějakou "havárku" a vy máte 2 hodiny co dělat a v čekárně jsou čím dál víc naštavní s tím naraženým prstem, zatím co za dveřmi jde možná o život. Ono je to bohužel v organizaci práce, třídění, ALE NA TO POTŘEBUJETE LIDI, aby byl zvlášť akutní příjem, akutní abulance a zvlášť ti co mají čas. Bohužel, nedostatek personálu se supluje tím, že se slučují odbornosti, někdo je jen na telefonu, o víkendu slouží omezený počet lékařů atd.....
challenger  |  reagovat
31.05.2012 | 23:10
No jestli jste na poliklinice, tak stačí, když uděláte s kolegy recepci a místo 6 sester zaměstnáte jednu. Ta bude obsluhovat všech 6 ambulancí, dělat pořadníky, vybírat od pacošů papíry, objednávat a další nezbytnosti. kdyby byl pronajímatel nemovistosti co k čemu, tak tohle máte all inclusive ve službách, majitel si za to nechá řádně zaplatit. Vy ušetříte bratru 30 000 nákladů, budete vědět, že sestra na recepci je prostě included a pokaždé tam bude a máte to fklídku a fpohodě.
Inka  |  reagovat
01.06.2012 | 06:42
Vždy jako pacientka se podřídím tomu,jak si to zorganisují pacienti v čekárně,
protože organisaci sester pacienti většinou považují za špatnou.
Sestry si namlouvají,jaké mají znalosti o pacientech,ale tak z rychlíku.
Inka  |  reagovat
01.06.2012 | 14:54
V podstatě nelíp ví asi z diskutujících Katango,jak je možné,že se nejde cestou
obliby a poptávky u pacientů a že lékaři a sestry nebojují o oblibu u pacientů.
Kde je čisto,milé sestry,skvělí lékaři...Tam to nejspíš nikdo nezruší.jo aha,zapomněla jsem Julínkovu repelentní metodu omezení nadužívání-tedy ti nadužívající pacienti do toho nemají co mluvit,ale solit pokutuy/julínkokovné/ a regulace zdravotnictví pěkně státní
Jde o to,zda to nadužívání zdravotnických peněz spíš nedělají podnikatelé než pacienti
Inka  |  reagovat
01.06.2012 | 15:41
jo a bohužel možná naplnit ústavní zákon lze po pravičácku- lékařskou péči zajistí pan Agel,pokud mu to antimonopolní úřad povolí
challenger  |  reagovat
31.05.2012 | 23:06
že soudružka Petrášová to špatně pochopila. Na dobrého lékaře se čeká. Na špatného se nečeká.
Ale nejlepší srandu si soudružka udělala s těma akreditacema. Pokud si dobře pamatuji, tak soudruh Marx a další vši ve zdravotnictví začaly vylézat po kauze havlíčkobrodského dobroděje Zelenky. Soudruzi Marx, Julínek a další parazitní ksindl tenkrát kuli železo, dokud bylo žhavé, stejně jako posklimakterické nadsestry, pro něž to byla vítaná příležitost zřídit si další ekologickou niku pro nemakačenky a zasloužilé matróny a vysloužilé milenky, no prostě celá ta líná nanicovatá chátra, co uměla dělat jenom hubou a všechno věděla nejlíp, co nám léta pila krev přímo na pracovišti, tak se přesunula do oddělení controllingu a akreditace, kde uplatní svůj talent a celoživotní zkušenosti - pravda, tihleti by soudružce Petrášové a dalšímu novinářskému ksindlu měli v tom případě postavit pomník.

Jenom by mě zajímalo, jak ta soudružka Petrášová to udělala, aby pachatel obecného dobra Zelenka začal vraždit.

Přidání příspěvku do diskuse

Do diskuse smějí přispívat pouze přihlášení návštěvníci. Diskutující jsou vázáni kodexem.


Copyright © 2000-2012 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved. Podrobné informace o právech.