Stránky jsou určené odborníkům ve zdravotnictví.
Sobota 28. květen 2016 | Svátek má Vilém
  |  Politika  |  Komentáře  |  Finance  |  Z medicíny  |  Kongresy  |  Z regionů  |  Tiskové zprávy  |  Legislativa  |  Rozhovory  |  

INFORMACE

PŘIHLÁŠENÍ
Registrovaný e-mail:
Heslo:
 

Lidé si ve zdravotnictví nejčastěji stěžují na kvalitu služeb. Ombudsman proto vydal manuál

foto: shutterstock.com

Lidé si ve zdravotnictví nejčastěji stěžují na kvalitu služeb. Ombudsman proto vydal manuál

19.02.2016 07:47
Zdroj: ČTK
Nejčastěji si pacienti stěžují na kvalitu zdravotních služeb. Vyplynulo to ze zkušeností bezplatné poradny Kanceláře Ombudsmana pro zdraví, kde tyto podněty tvořily 47 procent. Kancelář nyní vydala Manuál zdravotnického práva, který pomůže pacientům i zdravotníkům hájit jejich práva
příspěvků v diskusi: 113
Upozornění: Následující článek vybírá redakce www.tribune.cz v rámci monitoringu médií.
Není redakčním textem. Zdroj média tohoto článku najdete v záhlaví nebo na konci textu.

ČTK to sdělil zakladatel kanceláře Martin Jan Stránský. Poradna poskytla loni 400 bezplatných poradenství. Kancelář nyní vydala Manuál zdravotnického práva, který pomůže pacientům i zdravotníkům hájit jejich práva. Dostupný je na www.ombudsmanprozdravi.cz.

"Pacienti si nejčastěji stěžují na zanedbání či neposkytnutí péče, jsou nespokojeni s léčebnými postupy a etickým přístupem lékaře či sestry. Mluví také o diskriminaci kvůli věku či zdravotnímu stavu a o tom, že byli nuceni připlatit si na nadstandard," uvedl Stránský.

Dalších 24 procent pacientů, kteří se loni na poradnu obrátili, žádalo bezplatné poradenství v situaci, kdy je zklamal nepřehledný zdravotnický systém, nebo kdy neznali v dané situaci svá práva. Téměř sedm procent lidí mělo problém kvůli zdravotnické dokumentaci - nemohli do ní nahlédnout, i když ze zákona měli na to právo. Pacienti, kteří do dokumentace nahlédli, uváděli, že údaje byly neúplné či nepravdivé.

Sedm procent pacientů se chtělo poradit o možnosti přiznání invalidity či příspěvku na péči. Šest procent dotazů bylo od zdravotníků. Zbytek tvořily dotazy a podněty související se spory se zdravotní pojišťovnou či omezením svéprávnosti, uvedl Stránský. Doplnil, že kancelář do konce února vydá příručku pro zdravotníky s názvem Vztah s lékařem.

V Manuálu zdravotnického práva najdou lidé například informace, jak zacházet se zdravotnickou dokumentací, kterou vede jejich lékař. Dozvědí se, co je to informovaný souhlas, kdo ho má s pacientem uzavřít, jak má vypadat a kdy není nutný. Manuál jim pomůže vyznat se v nabídce nadstandardu i v tom, zda je oprávněná. Jedna kapitola se věnuje také řešení nespokojenosti s léčbou či chováním zdravotnického personálu.

"Drtivá většina stížností, které Kancelář Ombudsmana pro zdraví řeší, vychází z nevhodně nastaveného vztahu mezi lékaři a pacienty. Ještě jsme si nezvykli na to, že jde o partnerský vztah, v němž mají obě strany svá práva a povinnosti," dodal Stránský.

ČTK

 

 

 

Diskuse

Jarda II.
19.02.2016 | 08:35
Hawkie
19.02.2016 | 08:47
Mahas
19.02.2016 | 09:27
Hawkie
19.02.2016 | 10:55
pl
19.02.2016 | 11:08
Hawkie
19.02.2016 | 11:23
Ignácius Reilly
19.02.2016 | 13:44
Doc Holliday
19.02.2016 | 17:37
challenger
19.02.2016 | 19:43
challenger
19.02.2016 | 19:35
wiedzmin
19.02.2016 | 08:56
xD
19.02.2016 | 09:21
Jiří Wicherek
19.02.2016 | 09:57
Doc Holliday
19.02.2016 | 08:58
Doc Holliday
19.02.2016 | 09:02
Jiří Wicherek
19.02.2016 | 09:21
xD
19.02.2016 | 09:59
Jiří Wicherek
19.02.2016 | 10:11
Léčič
19.02.2016 | 11:42
Dr. R. Jelínek
21.02.2016 | 07:01
Netopýr
19.02.2016 | 12:51
xD
19.02.2016 | 13:34
pl
19.02.2016 | 13:53
Léčič
19.02.2016 | 14:30
Jiří Wicherek
19.02.2016 | 14:51
Doc Holliday
19.02.2016 | 17:39
pl
19.02.2016 | 17:44
Netopýr
19.02.2016 | 18:27
Ignácius Reilly
19.02.2016 | 13:37
pl
19.02.2016 | 13:59
pl
19.02.2016 | 14:03
Ignácius Reilly
19.02.2016 | 14:16
pl
19.02.2016 | 14:23
pl
19.02.2016 | 14:27
Léčič
19.02.2016 | 14:34
pl
19.02.2016 | 14:48
x
19.02.2016 | 15:07
x
19.02.2016 | 16:14
Léčič
19.02.2016 | 16:43
Léčič
19.02.2016 | 18:22
challenger
19.02.2016 | 19:31
pl
19.02.2016 | 20:05
challenger
19.02.2016 | 22:24
pl
19.02.2016 | 23:42
pl
20.02.2016 | 07:55
pl
20.02.2016 | 08:03
x
20.02.2016 | 08:52
Doc Holliday
20.02.2016 | 09:53
Doc Holliday
20.02.2016 | 10:36
challenger
21.02.2016 | 00:19
challenger
21.02.2016 | 14:13
pl
21.02.2016 | 21:10
challenger
21.02.2016 | 00:28
Dr. R. Jelínek
21.02.2016 | 07:19
x
21.02.2016 | 09:12
pl
21.02.2016 | 09:49
Jiří Wicherek
21.02.2016 | 18:03
Dr. R. Jelínek
21.02.2016 | 12:38
challenger
21.02.2016 | 18:26
pl
21.02.2016 | 20:45
Jiří Wicherek
21.02.2016 | 18:05
pl
21.02.2016 | 09:42
challenger
21.02.2016 | 14:15
Doc Holliday
21.02.2016 | 17:09
Jiří Wicherek
21.02.2016 | 18:10
challenger
21.02.2016 | 18:14
Doc Holliday
21.02.2016 | 19:35
Dr. R. Jelínek
21.02.2016 | 20:13
challenger
21.02.2016 | 20:24
Netopýr
21.02.2016 | 22:01
x
21.02.2016 | 22:15
Netopýr
21.02.2016 | 23:07
x
22.02.2016 | 07:29
xD
21.02.2016 | 23:23
xD
21.02.2016 | 23:28
xD
21.02.2016 | 23:29
xD
21.02.2016 | 23:30
Jarda II.
22.02.2016 | 14:19
Léčič
22.02.2016 | 15:53
xD
22.02.2016 | 22:43


Copyright © 2000-2016 MEDICAL TRIBUNE CZ, s.r.o. a dodavatelé obsahu (ČTK).
All rights reserved.  Podrobné informace o právech.  Prohlášení k souborům cookie.  

Jste odborný pracovník ve zdravotnictví?

Tyto stránky jsou určeny odborným pracovníkům ve zdravotnictví. Informace nejsou určeny pro laickou veřejnost.

Potvrzuji, že jsem odborníkem ve smyslu §2a Zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, čili osobou oprávněnou předepisovat léčivé přípravky nebo osobou oprávněnou léčivé přípravky vydávat.
Beru na vědomí, že informace obsažené dále na těchto stránkách nejsou určeny laické veřejnosti, nýbrž zdravotnickým odborníkům, a to se všemi riziky a důsledky z toho plynoucími pro laickou veřejnost.
Pro vstup na webové stránky je potřeba souhlasit s oběma podmínkami.
ANO
vstoupit
NE
opustit stránky