Přeskočit na obsah

Aplikace šetří čas během pandemie doktorům i pacientům

Automatizované informační systémy přitom zvládnou ušetřit spoustu času lékaři, sestře i pacientům, a to především v době pandemie covidu-19. Zjednodušují administrativu a zefektivňují chod ordinace.

Pandemie posvítila na nedostatky v digitalizaci ve státní správě. V současné době není digitalizace zdravotnictví ukotvena v zákoně. Není proto divu, že se lékaři obrací na soukromé poskytovatele digitálních služeb. Jednu takovou nabízí česká softwarová společnost Unicorn v podobě služby +4U Lékař.

Bez ambulantního systému si už dnes lékaři sice nedovedou život představit, důležitým aspektem je však také jednoduchost ovládání aplikace. Informační systém WinMed®² umožňuje lékaři nahlédnout do kompletní lékařské historie pacienta. Stejně tak se může podívat na léky, které pacientovi předepsali ostatní lékaři, a jednoduše zjistit, který medikament mu může bezpečně předepsat.

Systém pravidelně upozorňuje pacienta pomocí notifikace v SMS i e-mailu, a to jak na objednané, tak preventivní prohlídky, než by se měl pacient objednat. Zvyšuje tak zisk ordinace a hlavně se stará o zdraví pacientů. Další výhodou je, že lékař má k dispozici výsledky z laboratoří prakticky okamžitě a nemusí čekat na jejich písemné zaslání. Do budoucna je také plánovaná možnost zabezpečené komunikace mezi lékařem a pacientem, který tak bude moci skrze systém zaslat lékaři například fotografii týkající se jeho zdravotního problému.

Rezervace termínu prohlídky online je jednou z nesporných výhod. Přestože to zní jako maličkost, ve skutečnosti se tím enormně ulehčí život všem zúčastněným. Díky ní se totiž pacienti mohou předem objednat na volný termín, čímž nejen ušetří čas a telefonáty sestře, ale také se nemusí bát chodit k doktorovi kvůli čekárně plné nemocných lidí. Znamená to konec dlouhým frontám před ordinacemi lékařů, což přijde vhod především v současné době.

V případě, že lékař onemocní, může v systému označit svou nepřítomnost. Systém všechny rezervace v době nemoci lékaře zruší a pacienty informuje o tom, že je potřeba se přeobjednat. Díky tomu zdravotní sestra ušetří přibližně 200 telefonátů za 14 dní nepřítomnosti. Systém nyní ulehčuje práci ve 180 zdravotnických zařízeních v ČR a používá ho přes 500 zdravotníků. Včetně ambulantního informačního systému WinMed®² má základna aplikací +4U Lékař přes 1300 zdravotníků, kteří v systémech evidují miliony pacientů.

Rychlá a jednoduchá evidence očkování

Některé funkce digitálních systémů přijdou vhod především v dobách pandemie. Administrativa spojená s testy na koronavirus nebo očkováním zabere s pomocí softwaru mnohem méně času, než tomu bylo při tradičním postupu.

Lékař může skrze aplikaci WinMed®² jednoduše poslat pacienta na PCR test. Díky tomu, že je aplikace propojená s rezervačním systémem testovacích center, zvolí lékař umístění testovacího centra, typ testu a volný termín. Vše zabere pouze pár minut. Kromě testování pomáhá systém také s očkováním. Aplikace se umí spojit s ústavem ÚZIS a lékař může do celorepublikového registru zaevidovat, že daného pacienta naočkoval. Po druhé dávce očkování dostane pacient od ISIN potvrzení o očkování a může například vycestovat za hranice.

IT nástroje pomáhají lékařům v době pandemie především šetřit čas, který by jinak oni nebo sestry strávili papírováním. Pro pacienty je díky aplikaci zase jednodušší objednat se na konkrétní termín a nevynechat žádnou prohlídku. Testování na koronavirus nebo evidence očkování je poté s digitálním systémem hračka.

Zdroj: Komerční sdělení

Sdílejte článek

Doporučené