Přeskočit na obsah

Ředitel příbramské nemocnice on-line

Příbram - Dalším hostem on-line rozhovoru Příbramského deníku byl Stanislav Holobrada, ředitel Oblastní nemocnice Příbram.
Čtenáři se na ředitele nemocnice především obraceli s dotazy, které se týkaly nespokojenosti s péčí nebo neochotou personálu.

Jana: Existuje nějaký limit, ve kterém je nutné přijmout pacienta odeslaného z chirurgické ambulance na vyšetření s označením STATIM? V příbramské nemocnici se mi stalo, že jsem na takové vyšetření s podezřením na akutní zánět slepého střeva čekala na chodbě dvě a půl hodiny (současně probíhala bujará oslava personálu oddělení vč. primářky v poslední místnosti vpravo)...

STATIM znamená neodkladně. Pravděpodobně se jednalo o sonografické vyšetření břicha. Vaší zkušenosti s čekáním a s nevhodným chováním personálu je mi líto, proto bych rád požádal o jakékoliv sdělení, ať se takové situace neopakují.

Tomáš Novák: Rád bych se zeptal, jak je možné, že lékař na pohotovosti odmítnul ošetřit mého syna, který tam přišel kolem 23. hodiny? Lékař řekl "ať se jde z toho vyspat" a nadále popíjel kávičku se sestřičkami. V 6h ráno sem syna odvezl opět na pohotovost, protože měl bolesti a zjistilo se, že je ruka zlomená a potřebuje operaci. Myslíte si, že je to sranda? Jak vůbec můžete zaměstnávat takové doktory?

Je to neprofesionální přístup. Pokud se lidé se špatnou zkušeností neobrátí na vedení nemocnice či odbor kontroly následující dny, je obtížné řešit a případně předcházet takovému nevhodnému chování.

Adéla Jánská: Dobrý den. Byla jsem v práci a během dne mně začalo strašně bolet v třísle, k tomu mi vyskočila teplota. Skončila jsem v 22h. Na chirurgii mi doslova vynadali, co tam dělám tak pozdě. Lékař volal druhému na sono, jestli mne vezme a slyším jak se baví: "je pěkná?" "jo je" "tak mi ji sem pošli". Nic nenašli, dělali si ze mne srandu a ať si tam dám led. Jenže bolest nemizela. Jela jsem ke svému lékaři hned ráno a ten mě okamžitě poslal do nemocnice. Odpoledne už jsem byla po operaci. Takže děkuji a příště rovnou do Prahy. Učte své zaměstnance jak mají jednat s pacienty. Jsou arogantní a povrchní.

Vaše zkušenost je velmi podobná té v minulé otázce. Opět žádám, abyste svou zkušenost oznámila co nejdříve vedení nemocnice.

Jana: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak vycházíte s vedením města a se starostou?

Se starostou vycházíme velmi dobře, spolupráce s vedením města je nadstandardní.

Květa: Dobrý den pane řediteli, chtěla bych se s Vámi podělit o velice špatnou zkušenost z hospitalizace na neurologickém oddělení v NsP Příbrami, kterou jsem absolvovala v loňském roce. Přístup lékařů (specielně dvou lékařek) k pacientům byl arogantní, nevstřícný a převažoval nezájem o pacienty. Nemluvím jen ze své zkušenosti, ale mám hodně známých také s touto negativní zkušeností. Chtěla jsem se zeptat, zda s příchodem nového primáře se tato situace změnila k lepšímu.

Neurologické oddělení se pod novým vedením výrazně zlepšilo. Každoročně probíhá anketa Kvalita očima pacientů. Za loňský rok se neurologické oddělení i dle názorů pacientů zlepšilo.

Vendula: Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda neplánujete změnit personál své nemocnice, aby se lidé nemuseli bát, že pokud se dostanou do příbramské nemocnice, že jim více nepřitíží namísto pomoci? Jediné oddělení, které je na místě, se skvělými lidmi je gynekologicko-porodnické. Tam jsem se jako maminka cítila naprosto výborně, všichni lékaři i porodní asistentky byli skvělí. Jak je možné, že jedno oddělení funguje báječně a ostatní nestojí za nic.. Dětská potohovost téměř nefunguje a pokud se člověk po několika minutách tedy konečně dozvoní, musí poté sledovat otrávený výraz doktorky, která byla vyrušena ze spánku...Takhle si pomoc opravdu nepředstavuji...nakonec všichni budou jezdit přímo do Prahy, všechno tomu tady dopomáhá... Děkuji za odpověď...

Zdravotní péče má dvě neodmyslitelné složky. Jedna je odborná péče a druhá je schopnost komunikace s pacienty. Naše zdravotnictví je na vysoké úrovni především v té odborné péči, nevyužité rezervy máme právě v komunikaci. Některá oddělení si tyto nezbytnosti uvědomují a velmi dbají na vstřícný přístup k pacientům jako ke klientům. Úsměv, příjemné slovo a vstřícnost je nejlepší způsob jak začít komunikovat a léčit.

Jaroslav Kuba: Dobrý den! Pane řediteli, prosím o odpověď na tento dotaz: Jak se nemocnice stará o pacienty, aby se nenakazili nemocničním Staphylococcem aur. Bohužel máme velmi špatnou zkušenost. Manželka Květuše má hrozné problémy a už třetí rok ji ho z těla vyháníte. Určitě se jím v nemocnici nakazila při operaci kyčle. Já jsem ho při operací achilovky též chytil a ortoped, který mne pak léčil mi řekl, jděte si tam, kde vás operovali. Kolik případů této nákazy ročně musíte léčit? Nemá vliv honba za penězi od VZP na kvalitu zdravotnické péče? Promiňte mi neodborné výrazy. Děkuji za odpověď.

Nemocnice jako každé zdravotnické zařízení má své hygienické postupy, které se snaží zásadním způsobem zamezit infekci. Největší problém nemocničních infekcí jsou nosokomiální infekce, to jsou multiresistentní kmeny infekčních původců. Tyto přísné hygienické postupy jsou standardní a pod přísnou kontrolou hygienické služby. Slabým místem těchto postupů je lidský faktor ať už na straně personálu, nebo na straně pacientů. Výskyt infekcí je sledován a příbramská nemocnice nepřekračuje celorepublikový průměr. Platby od VZP jsou zálohové a přesto, že jsou poníženy letos osm procent, nemá to vliv na kvalitu poskytované zdravotnické péče.

Honza: Co říkáte na ten titulek? Já mám zkušenosti špičkové, mamina ležela u vás a jen si péči pochvalovala. Proč nenapíšou líbí se vám nemocnice?

O zlepšení úrovně příbramské nemocnice jsem osobně přesvědčen, i většina reakcí na příbramskou nemocnici je pozitivní.
Samozřejmě si uvědomuji, že pracovat na dobré pověsti a udržet si ji je nesmírně obtížné a ztratit ji je velmi snadné, o to víc mě mrzí občasné neprofesionální a nešťastné chování zdravotníků.

Josef: Dobrý den pane řediteli. Co jako občan Dobříše říkáte tomu, že váš nástupce, pan starosta Melša rozhodl, že město již od letoška nebude provozovat zimní stadion? Pokud se dobře pamatuji, tak před minulými volbami dobříšská ODS naopak slibovala, že zimní stadion opraví a zastřeší.

Rozhodnutí zastupitelstva města o uzavření zimního stadionu na Dobříši považuji za velmi nešťastné. Znovuotevření tohoto stadionu v budoucnosti bude finančně podstatně náročnější než jeho dosavadní provoz. Zavřením stadionu se výrazně zhorší nabídka hokejového vyžití zejména pro mládež na Dobříši. Domnívám se, že nerealizovaná rekonstrukce dobříšského náměstí v projektové přípravě stála přibližně tolik, jako zastřešení zimního stadionu.

Příbramský deník, ZBYŠEK SEIFERT

související článek ZDE

Zdroj: Příbramský deník

Sdílejte článek

Doporučené

Sir Michael Anthony Epstein (1921–2024)

22. 4. 2024

Sir Michael Anthony Epstein, patolog, který identifikoval první známý lidský onkogenní virus, zemřel 6. února ve věku 102 let. Jeho tým zkoumající…

Ruce vzhůru, gatě dolů…

17. 4. 2024

Ne, od zájmu o fungující české zdravotnictví ruce pryč dávat nebudeme. Nemocničním lékařům oprávněně vadí, že ostatní lékaři nejsou ochotni se…

O houbách a lidech

12. 4. 2024

Většina z nás považuje houby za rostliny. Nejsou jimi. Jsou samostatná říše života. Něco mají společného s rostlinami, něco s živočichy, něco mají…