Přeskočit na obsah

A co za to, když to předepíšu?

Reportáž z brněnské Fakultní nemocnice u svaté Anny odvysílaná Českou televizí představuje z hlediska novinářů sólokapra. Pro většinu zdravotníků to však byla smutná a trapná podívaná. Paní doktorka s nastrčeným reprezentantem farmaceutické firmy vede sofistikované jednání o tom, co vše dostane, když bude předepisovat antimykotikum daného výrobce. Okamžitě po odvysílání přišla o místo. Říkat si takto nepokrytě o hotovost je jistě za hranicí dobrého vkusu a pravděpodobně i zákona. Tato lékařka v tom však určitě není sama. Problematice vztahů mezi lékaři a firmami věnujeme Diskusní fórum - více ZDE.

Jak v něm říká MUDr. Pavel Vepřek ze sdružení Občan: „Rituální utracení přistiženého jedince je samozřejmě nezbytné pro udržování obecné morálky, ale jinak je obdobou veřejného odhalení únosce tlačenky v případě rozkradené tomboly v hořké komedii Hoří, má panenko.“

O rozhovor na toto téma MT požádala náměstka ministryně zdravotnictví pro legislativu a právo Mgr. Martina Plíška. Ten uvádí, že pokud se podaří schválit novelu zákona o regulaci reklamy, sankce za prokázané korupční jednání mohou dosáhnout až poloviny ročního obratu firmy.

Zdroj: MT

Sdílejte článek

Doporučené