Přeskočit na obsah

Aby lékař a pacient byli přátelští

Jestliže chceme s pacienty jednat odborně a suverénně, musíme přistupovat k různým typům osobností adekvátním způsobem. Jedno z možných dělení nemocných bylo prezentováno na kongresu Practica v německém Bad Neuheimu. Rozděluje pacienty na harmonické, žertéře, analytiky a úspěcháře (viz rámeček). S klidnými harmonickými pacienty nebo s entuziastickým žertéřem (pokud to nepřehání) nebývají v ordinaci potíže. U analytiků a úspěchářů dochází naproti tomu na základě zkušeností častěji ke konfrontacím. Úspěcháři začnou být rychle netrpěliví a agresivní zejména tehdy, musejí-li čekat. Proto je třeba nabídnout jim (pro další návštěvu) pokud možno termíny na začátku ordinačních hodin nebo v době, kdy bývá v ordinaci málo pacientů.

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 0/2004, strana 39

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené