Ad: Hitparády nemocnic – jak je číst
MT 8/2009, str. C2
Projekt „Nemocnice ČR“, jehož organizátorem je sdružení HealthCare Institute a o kterém se autoři článku zmiňují, se mi jeví jako ,,promotion“ nemocnic za úplatu. HealthCare Institute oslovuje nemocnice s komerční nabídkou – výsledky „průzkumu“ nemocnici prodá za zajímavé ceny. Kalkuluje s tím, že nemocnice si nedovolí nebýt na žebříčku „Nejlepší nemocnice“, ředitele nemocnic nebude do detailu zajímat samotný průzkum, přikáže požadavky HealthCare Institute splnit a zaplatí desítky tisíc za zprávu. Z článku jsem vyrozuměl, že nemocnice si zakoupí výsledky metodicky závadného průzkumu, který dává tak nepřesné výsledky, že je nelze statisticky správně interpretovat. Pokud v nemocnici probíhají i další průzkumy, dotazníky jedné instituce sníží návratnost ostatních dotazníků, nesmyslně zatíží především sestry a postupně zdiskreditují všechny průzkumy. Z tohoto pohledu je „Nejlepší nemocnice“ drahý špás.
Zdroj: