Ad: Lékárny zákony neporušují
„Za zásadní pochybení považuji v článku zmíněné zkrácení doby výdeje jednotlivému pacientovi, které vede k omezení množství poskytnutých informací. Lékárna je především zdravotnické zařízení, které musí mj. dbát o bezpečné a správné užívání léčiv pacienty. Lékárník je povinen pacienta poučit o správném užívání léků, o dietních opatřeních, závažných lékových interakcích, podmínkách uchovávání a dalších okolnostech, které mohou mít bezprostřední vliv na účinnost přípravku, či dokonce na zdraví pacienta. Jestliže tedy dochází k tomu, že pacient dostává informací méně, pak je to z odborného hlediska zásadní chyba,“ říká Mgr. Krebs a dále k problematice uvádí: „Podle čísel v uvedeném článku je zřejmé, že se SÚKL při kontrolách stále primárně zaměřuje na lékárny, přestože s léky dnes nakládá velmi mnoho dalších zdravotnických zařízení, kterých je mnohem více než lékáren. Vzhledem k současné situaci v zacházení s léčivy by bylo logičtější, kdyby byly kontroly rozvrstveny rovnoměrně na všechny dotčené subjekty.“
Zdroj: