Boehringer Ingelheim ve světě a u nás
Podle institutu IMS pro výzkum trhu, s jehož výsledky pracují všechny farmaceutické společnosti, dosáhla společnost Boehringer Ingelheim v roce 2004 růstu v segmentu léků na předpis o 14,3 procenta (ve srovnání s růstem trhu o 6,7 %). Tím se podle tohoto kritéria dostala na druhé místo z dvaceti nejlepších mezinárodních farmaceutických společností. Boehringer Ingelheim si tak zajistila zvýšení svého podílu na mezinárodním trhu o 0,2 procentního bodu na 1,7 % a současnou 15. pozici na tomto trhu. Ekonomický profit a spokojenost s dosaženými výsledky je pouze jedním hlediskem úspěšnosti společnosti. Bez investice do budoucnosti, tedy do vývoje a výzkumu perspektivních produktů a do hledání a ověřování nových indikačních možností již na trhu existujících léků, by nebyla zajištěna stabilní prosperita společnosti. Dalším aspektem je zdravotní prospěch partnerů – klientů, tedy lékařů a především pacientů, kterým jsou inovativní produkty určeny. Přestože Boehringer Ingelheim má ve svém portfoliu i volně prodejné léky (12 % příjmů) a veterinární léky (4 %), největší důraz klade na léky na předpis (76 %). Právě do jejich vývoje investovala společnost v uplynulém roce 12 % svých příjmů. Budeme-li konkrétní, pak produktem číslo jedna a doslova bestsellerem je Alna/Flomax pro léčbu benigní hypertrofie prostaty (740 milionů €, nárůst o 0,6 %). Druhé místo zaujímá Mobic, přípravek určený k mírnění příznaků revmatoidní artrididy (670 milionů €, nárůst o 40 %), třetí pak Micardis určený k léčbě hypertense (570 milionů €, nárůst o 41 %).
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 7/2005, strana 13
Zdroj: