Kde nejvíc vázne komunikace mezi lékaři a pacienty
Stále zůstává nemalý podíl pacientů, kteří se neumějí lékaře zeptat na to, co je zajímá, nebo se stydí přiznat, že ne vše z jeho vysvětlení pochopili. Nahrává tomu i nedostatek času, který lékaři na pacienty mají, pokud chtějí splnit limity pojišťoven. A také často velmi neosobní prostředí českých nemocnic. Jak říká internista Petr Sucharda, někdy je velmi těžké držet se dobrých rad týkajících se komunikace, protože ty předpokládají, že lékař s pacientem hovoří v soukromí. Podle Suchardy hrozí nedorozumění i tehdy, když se jak lékař, tak pacient „dívají na problém jen svýma očima, svými zážitky, svým vzděláním a málo naslouchají tomu, co říká druhý.“
…
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 0/2004, strana 39
Zdroj: