Přeskočit na obsah

Lékaři jsou nároční klienti, kteří vyžadují od svého automobilu komfort a spolehlivost

3-22_230

Nejen prací žijí lékaři. Z toho důvodu jsme se změnou zaměření Medicíny po promoci, která se vydává více praktickým směrem, přemýšleli, čím časopis obohatit, co by se mohlo líbit všem lékařům. Tak vznikla rubrika Odjinud. První volbou byla auta. Ta potřebují lékaři téměř stejně nutně jako své kritické a diferenciálně diagnostické myšlení. Musejí se dopravit do ordinace, do nemocnice, na kliniku, na kongres, po návštěvách za pacienty, a hlavně zase domů. Především bezpečně! Autosalónem Klokočka v pražských Řepích nás provázela vedoucí prodeje Martina Behrová.

  • Jací jsou lékaři zákazníci?

Jsou náročnější a mají smysl pro detail. K mým klientům patří i mnohé lékařské kapacity. Mají své požadavky nejen na výbavu, ale i na poprodejní péči. Před pandemií fungovaly speciální marketingové a servisní programy pro určité cílové skupiny a lékaři byli jednou z nich. Doufejme, že se příští rok specifické programy opět rozjedou.

  • Jsou po pandemii covidu‑19 auta dostupná?

Vozy jsou, i když ne v takové šíři portfolia jako před pandemií. Zákazník si může koupit vůz z naší nevelké skladové zásoby, nebo si počká na nový vůz rok. V současnosti však můžeme nabídnout zánovní vůz, a to nejen značky Audi.

Výroba vozů Audi nestačí uspokojovat poptávku. Pro letošní rok máme objem objednávek vyčerpaný, ale nestihneme je dodat. Po covidu se továrny ještě nevzkřísily, a tak automobilovému průmyslu chybějí komponenty – a nejde jen o pověstné čipy. Třeba kabelové svazky se vyrábějí na Ukrajině, továrna pracuje, ale vázne doprava. Za potížemi se světlomety jsou opakované lockdowny v Číně.

Nedá se říci, že auta nejsou, výrobní potíže mají především nejžádanější modely SUV – Q3, Q7 a Q8, které tvoří 95 % našich prodejů. Tato situace již trvá déle než rok. Paradoxně modely, které se vyrábějí v zámoří (konkrétně Q5), problémy nemají. Evropě se vymstila politika nejnižších nákupních cen.

3-22_231

  • Jak zvládl tým pandemii?

Pan Klokočka stál o udržení týmu, takže se snažil vytvořit podmínky, aby zaměstnanci neodcházeli: měli home office, mohli uplatnit náhrady za překážky v práci. Prostě jsme covid ustáli, i když to bylo mnohdy nelehké. V současnosti se nás dotýká válka na Ukrajině.

  • Autosalon Klokočka neprodává jen nové vozy Audi.

Doba covidu nás přiměla k rozšíření portfolia – otevření salonu zánovních vozů nejen značky Audi – a začali jsme prodávat i kola a motorky. Zastřešený salón zánovních vozů byl vybudován před čtyřmi lety a splňuje nejnovější parametry prodejních salonů značky Škoda.

3-22_230b

Názor vedoucího servisu Davida Weita

Lékaři jsou náročnější na timing servisu. Někteří chtějí, aby u nás strávil jejich vůz co nejkratší dobu, optimálně by měl servis proběhnout na počkání. Jiní, například z blízkých nemocnic, auto odloží a vrátí se pro něj až po pracovní době. Pokud je to možné, rádi jim vycházíme vstříc.

Nelze říci, že by lékaři dávali přednost určitému modelu. Záleží na osobních preferencích, ale kterýkoli model Audi může lékaře oslovit, zejména limuzíny typu A6 a A8, případně SUV Q6 a Q8 nebo A4 allroad quattro. Lékaři patří k náročnějším klientům.

Z historie
Salón Klokočka funguje 30 let, Audi patří k těm mladším značkám v portfoliu.
Majitel a zakladatel společnosti Jan Klokočka začínal s auty Škoda doslova z domácí dílny a vytvořil impérium skládající se z osmi společností. Podrobnosti na:
https://www.klokocka.cz/o‑nas/

Sdílejte článek

Doporučené