Lékárníci definovali standard
„Jsme si vědomi rozdílné kvality poskytované péče, a proto chceme dát občanům jasně najevo, co je standard,“ prohlásil prezident ČLeK Lubomír Chudoba. Výsledkem je desatero práv zákazníků – například na ohleduplné jednání, na přiměřené soukromí či na automatické poskytnutí základní informace o léku a na srozumitelnou odpověď na svůj dotaz. V desateru také stojí, že pacient má nárok „na návrh dalšího postupu (náhradní lék, odeslání zpět k lékaři apod.) v případě nedostupnosti jím či lékařem požadovaného léku (např. v případě ukončení výroby, registrace, výpadku apod.)“ a také „na ověření a doplnění neúplného receptu, je‑li to možné (ověření předepsaného medikamentu podle záznamů lékárny, pacientova nálezu či konzultací s lékařem)“.
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 31/2006, strana 26
Zdroj: