Nízké právní vědomí zdravotníků
Na západ o našich hranic jsou lidé zvyklí, že vzniklý spor se řeší soudní cestou a samotné obviněni není pro zdravotníky žádné stigma. v těchto zemích je spor pacient versus zdravotnické zařízení nejčastějším soudním sporem. Je třeba se připravit na fakt, že v souvislosti s ukončením většiny restitučních sporů si právníci začnou vyhledávat tuto oblast zájmu i u nás. Už dnes lze zaznamenat případy, kdy zástupce advokátní kanceláře zjišťuje přímo v areálu nemocnice, zda jsou pacienti s lékařskou péčí spokojeni a pakliže ne, nabízí jim možnost obrátit se na jeho advokátní kancelář. Proto je potřeba, aby čerství absolventi medicíny byli už z fakulty vybaveni dostatečným právním povědomím a znalostí základních zdravotnických zákonných předpisů. Většina „pacientských“ žalob totiž vzniká v důsledku nedostatečné komunikace s nemocným nebo mezi lékařským personálem navzájem. Dalším nejčastějším důvodem je špatná správa zdravotnické dokumentace.
…
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 3/2005, strana 17
Zdroj: