O lékových rizicích srozumitelně
Jako odpověď na stížnosti na používání různých multimediálních technik zlehčujících v reklamách informace o rizicích léčiv ze strany výrobců léků vydala FDA návrh směrnice, která farmaceutickému průmyslu doporučuje, jakým způsobem adekvátně prezentovat tyto informace v mediálních kampaních zacílených na spotřebitele a lékaře. „Jestliže je značně obtížnější zachytit a zpracovat informaci o rizikovosti než údaje o benefitu, protože část o riziku je přednesena rychlejším tempem, nezprostředkuje tato prezentace přesný a správný dojem,“ varuje FDA s tím, že kontroloři agentury budou brát v úvahu „čistý dojem“ zprostředkovaný všemi součástmi prezentace a že farmaceutické společnosti by se měly soustředit na sdělení předávaná pomocí propagačních akcí jako na celek. Podle viceprezidenta organizace PhRMA Kena Johnsona členské společnosti dodržují závazek produkovat důvěryhodné, zodpovědné a vyvážené propagační materiály, a proto uvedenou směrnici FDA dobrovolně přijímají a budou se jejími doporučeními řídit, i přestože není závazná.
Zdroj: MT