Přeskočit na obsah

Právní poradna: Nakládání s odpady zdravotnických zařízení

Předně je třeba upozornit, že zdravotnické zařízení je při své činnosti původcem odpadů. To znamená, že jako na právnickou osobu či fyzickou osobu – podnikatele se na ně vztahují některé zvláštní povinnosti i při nakládání s běžnými odpady – tedy odpady podobnými komunálnímu odpadu. Další specifické povinnosti vznikají zdravotnickému zařízení při nakládání s nebezpečnými odpady.Obecné povinnosti při nakládání s odpadem
Zdravotnická zařízení jsou při své činnosti původcem odpadů (u fyzických osob – nepodnikatelů je jimi obec) a vztahují se tak na ně povinnosti vyjmenované v § 16 odst. 1 zákona o odpadech:
Povinnost zařazovat a shromažďovat odpady podle jednotlivých druhů a kategorií. Přesnější postup pro zařazovaní odpadů stanoví vyhláška Ministerstva životního prostředí č. 381/2001 Sb., kterou se stanoví Katalog odpadů, Seznam nebezpečných odpadů a seznamy odpadů a států pro účely vývozu, dovozu a tranzitu odpadů a postup při udělování souhlasu k vývozu, dovozu a tranzitu odpadů.
Povinnost vést průběžnou evidenci o odpadech a způsobech nakládání s nimi. Průběžná evidence musí obsahovat zejména tyto náležitosti: množství vzniklého odpadu, způsob naložení s odpadem, množství odpadu předaného k dalšímu využití nebo odstranění a identifikační údaje oprávněných osob, kterým byl odpad předán, datum a číslo zápisu, jméno a příjmení osoby odpovědné za vedení evidence. Průběžná evidence odpadů se vede při každé jednotlivé produkci odpadů (tj. při naplnění shromažďovacího nebo sběrového prostředku nebo při předání odpadu oprávněné osobě). V případech, kdy se jedná o nepřetržitý vznik odpadů, vede se průběžná evidence v týdenních intervalech. Povinností zdravotnického zařízení je pak tuto evidenci archivovat nejméně po dobu 5 let.
...

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 12/2005, strana 26

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené