Přeskočit na obsah

Šestero dobrých rad pro zdravotnická zařízení

 

Odpovědnost všech pracovníků
Bezpečí ve zdravotnickém zařízení je prioritou všech pracovníků bez ohledu na jejich zařazení a funkci. Všichni pracovníci musejí být informováni o rizicích při poskytování zdravotní péče a o jejich možné prevenci.

Chyby jako trvalá výzva

Chybovat je lidské, a tudíž chybují i zdravotníci bez ohledu na kvalifikaci a délku praxe. Složitost systémů ve zdravotnictví a nedostatečná informovanost zdravotníků o principech prevence pochybení zvyšují riziko jejich výskytu.

Racionální přístup

Šetření příčin pochybení není cestou k hledání viníků, ale nástrojem k posouzení rizik v existujících systémech a procesech.

Analýza
Zavedení systémů hlášení nežádoucích událostí i nedokonaných pochybení (tzv. skorochyb) je účinným nástrojem k identifikaci rizik a k zavedení příslušných preventivních opatření. nesankční postupy otevřený a nesankční přístup k šetření pochybení povede k jejich časnému hlášení a sníží riziko poškození pacientů.

Administrativní podpora
Přesný popis procesů probíhajících ve zdravotnickém zařízení (zejména těch, jež se bezprostředně týkají pacientů) a jejich standardizace snižují riziko výskytu pochybení.

Zdroj: Medical Tribune

Sdílejte článek

Doporučené

Britská NHS vyrazila do boje proti HPV

12. 8. 2025

Britská Národní zdravotní služba (NHS) naléhavě žádá statisíce mladých lidí, kteří dosud nepodstoupili očkování proti lidskému papilomaviru (HPV),…