Přeskočit na obsah

Také nemocnice potřebují dobré vztahy s veřejností

Každý přece ví, že zdravotnictví je hrazeno z prostředků zdravotního pojištění a částečně i ze státního rozpočtu. A všichni pacienti vědí, kde ta jejich nemocnice je a co dělá, takže jaká propagace? Už jenom takové zažité klišé je důvodem pro komunikační ofenzivu. Komunikace s veřejností, obchodními partnery i personálem začíná identifikací cílových skupin pro každé lékařské zařízení. Jejich stanovení není úplně schematickou záležitostí. Kromě toho si musí každá společnost správně a srozumitelně určit cíle, kterých chce v komunikaci dosáhnout. Důležitým předpokladem je správné hodnocení účinnosti PR působení a znalost toho, co lze od nástrojů public relations očekávat. S tím také souvisí znalost práce médií, souvisejících právních předpisů, ale třeba také schopnost správně připravit soutěž pro potenciální partnery v komunikaci. Efektivní komunikace pokračuje zpracováním jednotné grafické podoby veškerých výstupů včetně například navigačního systému zdravotnického zařízení. Pro všechny cílové skupiny musí být orientace ve všech materiálech a prostorách nemocnice intuitivní a přehledná. Stejně tak správná corporate identity odděluje zdravotnické zařízení od jiných jemu podobných a jasně je u veřejnosti profiluje.
...

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 15/2005, strana 36

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené

Britská NHS vyrazila do boje proti HPV

12. 8. 2025

Britská Národní zdravotní služba (NHS) naléhavě žádá statisíce mladých lidí, kteří dosud nepodstoupili očkování proti lidskému papilomaviru (HPV),…