Přeskočit na obsah

V Jesenické nemocnici konzultovali při zákroku po WhatsApp

„Prokázalo se, že v případě nouze jsou moderní technologie dobrým pomocníkem,“ řekl po úspěšné operaci primář chirurgického oddělení Jesenické nemocnice MUDr. Petr Fischer.

Chirurgové Jesenické nemocnice vyzkoušeli kvůli epidemiologické situaci operaci s videokonzultací specialisty. Jednalo se o operaci ruky u diabetičky, ročník 1961, po zranění se závažnou zánětlivou komplikací. Řešení se osvědčilo. Podobné konzultace možná budou po této první zkušenosti využívat i nadále.

Převoz pacientky na specializované pracoviště ve Fakultní nemocnici v Olomouci vyhodnotili lékaři jako neproveditelný kvůli aktuální epidemiologické situaci s ohledem na opatření proti šíření nemoci COVID‑19. Na práci chirurgického týmu Jesenické nemocnice proto po vzájemné dohodě dohlížel primář oddělení plastické a estetické chirurgie Fakultní nemocnice v Olomouci MUDr. Bohumil Zálešák, Ph.D., pomocí videohovoru. Zálešák je také místopředsedou České společnosti plastické chirurgie ČLS JEP.

Tým primáře chirurgického oddělení Jesenické nemocnice MUDr. Petra Fischera využil virtuální spojení přes mobilní telefon s aplikací WhatsApp. „Konkrétně šlo o řezné poranění pronikající ke šlachám ohybačů prstů na přední straně dolního konce předloktí vpravo,“ popsal přesně poranění primář chirurgického oddělení MUDr. Petr Fischer. Došlo k bezprostřednímu ohrožení dominantní pravé ruky u starší diabetičky a hrozila amputace.

Zákrok s videokonzultací se podařil. „Operace proběhla bez komplikací,“ potvrdil primář Fischer. „Následující den byla pacientka přeložena do Městské nemocnice v Ostravě k doléčení za použití hyperbaroxie (léčba kyslíkem pod přetlakem). Nyní již pacientka podstupuje pravidelné ambulantní převazy, je bez potíží a končetina již bez rizika bezprostředního ohrožení,“ uvedl v polovině dubna primář Fischer.

V Jesenické nemocnici měl tento způsob dálkové spolupráce svou premiéru a není vyloučeno, že k ní přistoupí i v budoucnu. „Prokázalo se, že v případě nouze jsou moderní technologie dobrým pomocníkem, a předpokládáme, že využití těchto již dostupných informačních prostředků ve prospěch pacientů se stane standardem,“ dodal na závěr.

Zdroj: MT

Sdílejte článek

Doporučené