Vzájemná komunikace musí fungovat
První interní klinika je největším zdravotnickým pracovištěm Fakultní nemocnice Plzeň a navazuje na činnost mnoha dalších oborů. Jaké máte představy o jejím dalším vývoji?
Mám výhodu v tom, že základy už položil profesor Opatrný. Mým cílem je formovat silnou kliniku jako celek a zajistit jednotlivým oborům další růst a prostor pro budování oborové identity. Více než organizační uspořádání je pro mne důležitá funkčnost a výkonnost každého podoboru interní kliniky a jejich vzájemná komunikace. K zajištění dynamického vývoje zde existují dva klíčové prostředky – lidský potenciál a kvalitní technologické zázemí. Je také nezbytné dát prostor respektovaným, odborně vynikajícím osobnostem s kreditem přesahujícím hranice našeho regionu. Medicínu na špičkové úrovni je potřeba vnímat komplexně, od vlastní léčebně preventivní péče přes sledování kvality a ekonomiky až po výuku a vědeckovýzkumnou činnost. Na pracovištích musí panovat dobrá atmosféra a týmová práce. To je důležité nejen pro pacientův pocit důvěry v ošetřující personál, ale i pro dosažení nejvyšší kvality péče.Vámi řízená klinika je jedním ze tří pracovišť v rámci Fakultní nemocnice Plzeň, která se zabývají interní medicínou. Kromě I. interní kliniky je ve fakultní nemocnici ještě II. interní klinika a interní oddělení. Nekomplikuje to situaci?
Všeobecně je rozdělení jedné instituce do dvou zcela vzdálených celků nešťastné, ale je to historicky dané řešení. Vzhledem k velikosti regionu, kterému naše nemocnice poskytuje služby, není překvapivá existence více pracovišť zabývajících se jedním oborem. Je pouze otázkou otevřené a konstruktivní diskuse vyladit vzájemnou spolupráci a najít pro každé z nich specializaci v celém rozsahu nemocnicí poskytované péče, tedy od zcela základní až po superspecializovanou.Komunikace je pro vás zjevně důležitou oblastí. Máte zkušenosti ze zahraničí. Jak se liší přístup lékaře a pacienta u nás a v cizině?
...
Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 31/2006, strana 13
Zdroj: