Přeskočit na obsah

Zdravotní pojišťovny: Utratit, či investovat?

Jako každá jednoduchá pravda, i tahle má hodně vad na kráse.

Lidé si mohou zdravotní pojišťovnu vybrat. Určit, komu budou peníze posílat a kdo jim bude nakupovat zdravotní péči. Ano, nakupovat. I zde fungují obchodní principy. Lékař si také vybírá svého smluvního partnera, dokonce nemusí mít uzavřenu smlouvu ani s jednou zdravotní pojišťovnou, pokud má klientelu takovou, že si může dovolit platit jeho práci přímo a hotově.

O klienty i poskytovatele péče se tedy zdravotní pojišťovny ucházejí. A proč to neříci – bojují. Širokou sítí smluvních zařízení, pestrou paletou specialistů, nákupem služeb kvalitních odborníků. Rozsáhlou nabídkou preventivních programů, podporou péče o zdraví a správný životní styl, včasným hrazením svých závazků.

Současná legislativa neumožňuje o mnoho více, přesto se pojišťovny snaží nabídnout svým klientům přidanou hodnotu – především v kvalitě a rychlosti nasmlouvaných služeb. Tak jako každá rozumná firma, i zdravotní pojišťovna si svoje klienty hýčká a pečuje o ně. O ty nové, kteří rozmnožují její řady – ať už jsou to novorozenci, nebo lidé, kteří přešli od jiné pojišťovny. O ty kmenové, dlouholeté, jejichž starosti zná a dovede na ně reagovat.

Rozumná firma sahá při náboru svých klientů k rozumným prostředkům. V době přesycenosti reklamou to však není snadné. Takže se vám snadno může stát, že se k vám na ulici přitočí sympatická slečna nebo povídavý mladík a sdělí vám, že má pro vás neodolatelnou nabídku. Stačí jeden podpis a oni vám dají poukázku nebo přímo bankovku, za kterou si můžete pořídit krabici vitaminů, brýlové obroučky nebo vlastně cokoli. A tím podpisem se stanete klientem nějaké zdravotní pojišťovny. Co na tom záleží, jaké. Vždyť všechny nabízejí totéž a vlastně i stejně fungují.

A vracíme se opět na začátek, nebo spíše k pojmu rozumné firmy. Rozumná firma vydává peníze rozumně. Jistě, přírůstek klientů je správný a potřebný. Ale nakolik si pouličním marketingem získaný klient uvědomí, že další prostředky mohou jít třeba místo na jeho bolavý zub na další obálky, které bude rozdávat sympatická slečna? Nakolik si spočítá, že rozumná firma prostředky investuje, nikoli rozdává? Investuje do nákupu potřebných služeb, do užitečných nástrojů, do zdravotní prevence, zkrátka – do svých klientů. Ať už jsou jimi týden, nebo rok.

Zdravotní pojišťovny si chtějí a mají konkurovat. Jejich základním produktem má být zdravotní péče a marketingovou strategií její efektivní nabídka. A vítězem v konkurenčním boji pak zdravý klient. Ať už mu k jeho zdraví pomůže krabička vitaminů nebo endoprotéza. Je tedy čas začít diskutovat o etických pravidlech konkurence mezi zdravotními pojišťovnami.

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené