Přeskočit na obsah

Co má z onkologie umět absolvent LF

V dotazníkovém šetření provedeném v první fázi projektu vyšlo najevo, že výuku s komplexní onkologickou problematikou zajišťuje na 1. L F UK celkem 47 pracovišť a že vyvstává potřeba ji zefektivnit a zkoordinovat. Dále pedagogové v průzkumu volali po větším důrazu na multidisciplinární přístup, po praktickém nácviku komunikace s pacientem, po novém přístupu k výuce péče o pacienty v terminálním stadiu i po širším zavedení kasuistik do výuky.

Projekt nabízí zcela nový přístup k vysokoškolskému vzdělávání. Jeho základním principem je, že nehledá odpověď na otázku, co se má učit student, ale co má znát a umět absolvent fakulty, aby byl schopen začít pracovat i dál se profesně rozvíjet. Souhrn těchto požadavků byl navržen v tzv. kvalifikačním standardu pro pregraduální vzdělávání onkologie, který je odborné veřejnosti předkládán k diskusi. Z kvalifikačního standardu, tedy ze souboru dovedností, způsobilostí a způsobů chování, je potom odvozen návrh tzv. vzdělávacího standardu.

Jde o detailně a hierarchicky strukturovaný soubor vzdělávacích témat. Oba návrhy standardů jsou přístupné na webových stránkách projektu (http://onkostandard.lf1.cuni.cz).

V následujících měsících proběhnou debaty se zástupci odborné veřejnosti a standardy budou implementovány do stávajících sylabů 1. L F U K, zároveň je však budou moci využít i zájemci z ostatních fakult. Projekt je financovaný z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Praha Adaptabilita (OPPA).

Zdroj: MEDICAL TRIBUNE

Sdílejte článek

Doporučené