Čtyři zdravotní pojišťovny působící v Izraeli hrají významnou roli v očkovací kampani. Odpovídají za zřízení a provoz očkovacího místa, plánování výkonů a hlášení. Každá oprávněná osoba je vyzvána, aby kontaktovala svou pojišťovnu a naplánovala si čas očkování v jednom z mnoha míst v celé zemi. Před návštěvou očkovacího místa pak dostane textovou zprávu a upozornění na druhou dávku. Po očkování dostane zprávu s dotazem na nežádoucí účinky
Existence EMR je zcela zásadní pro úspěch očkovacího programu. Umožňuje identifikovat vysoce rizikové pacienty (např. imunokompromitované pacienty, chronicky nemocné atd.) a upřednostnit jejich imunizaci. Status vakcíny je automaticky zdokumentován v EMR, včetně podrobných informací o podané vakcíně.
Naše analýza ukazuje, že po dvou týdnech od první dávky dochází k přibližně 50% snížení šíření infekce. Plná účinnost vakcíny je ještě v tuto chvíli těžko stanovitelná.
Pokud pacient dostane první dávku, je pro něj další dávka standardně schovávána, takže u druhé dávky není nedostatek zásob. Obecně jsou ale zásoby vakcíny omezené.
Vzhledem k tomu, že dvě třetiny cílové populace již byly dosaženy, hlavním omezujícím faktorem je nedostatečná nabídka očkovací látky, která by pokryla všechny dospělé v zemi.
Tomáš Jelínek
Autor se věnuje česko-izraelské spolupráci v oblasti Smart Healtcare
Tyto stránky jsou určeny odborným pracovníkům ve zdravotnictví. Informace nejsou určeny pro laickou veřejnost.