Přeskočit na obsah

Profesor Vojta by s nakládáním se svým odkazem nesouhlasil

Často se setkávám s reklamou, která překračuje hranici etiky, a to hodně. Například sleduji na internetu zprávy o nějakých velmi zlých věcech a tu mi tam náhle naskočí reklama, ať se povozím v novém autě nebo si koupím nějakou zcela zbytečnou věc. Také se mi reklama najednou objeví přes celou obrazovku a já musím pracně dohledávat, kde je to tlačítko, kterým se uzavře. To tlačítko není vždy nahoře vpravo, jak jsme zvyklí, autoři reklamy jej schválně dávají jinam. Televizi už ani nesleduji, protože po záplavě reklam a upoutávek si už ani nepamatuji, na co jsem se to vlastně díval.

Nyní jsem rozčarován reklamní kampaní České spořitelny „Když ve vás někdo věří, dokážete víc“, která se zaštiťuje jménem našeho lékařského velikána prof. Vojty. Česká spořitelna to vysvětlujte takto: „Na počátku stála myšlenka naučit lidi hospodařit a zajistit jim přístup k prosperitě. Toto poslání, které Česká spořitelna naplňuje již téměř 200 let, se odráží také v našem novém spotu. Tak jako rodiče věřili metodě profesora Vojty, i my totiž vkládáme důvěru do našich klientů a necháváme se inspirovat jejich životními příběhy.“

Opravdu nevím, co má odkaz pana profesora Vojty společného s hospodařením, prosperitou a ukládáním peněz na účet v bance. Profesor Vojta se k nové reklamní kampani nevyjádří, zemřel před 17 lety. Ale svolení museli dát jeho potomci. Určitě za pěkný peníz. Sedmnáct let není 70. Tady vidím jediné pojítko s jeho jménem a prosperitou. Dost pochybuji, že by s takovým nakládáním svého odkazu sám profesor Vojta souhlasil.

Zdroj: MT

Sdílejte článek

Doporučené

Na rodině stále záleží

20. 9. 2024

Nemělo by se to, nicméně děje se to stále. Měkké obory, jako je psychologie nebo ekonomie, užívají pojmy z fyziky, s nimiž zápolí i fyzika. Například…

Stačí se podívat

21. 6. 2024

Hodnocení druhých lidí na základě pozorování jejich tváře a těla je ovlivněno pocitem důvěryhodnosti a dominance.