Přeskočit na obsah

Reklamy čtivé a užitečné pro každou ordinaci

Mám za sebou vysokoškolské studium managementu, takže něco málo o reklamě vím. Aby reklama byla účinná, musí nějak zaujmout a přesvědčit. V našem přereklamizovaném světě, kdy se pomalu bojíte, aby na vás nějaká reklama nevylezla i ze záchodové mísy, je to obtížné. Reklam je už příliš, jsou otravné a snižují životní komfort. Ale snaží se, aby je člověk nějak zaznamenal.

Nezajímavá reklama je k ničemu. Pokud nezaznamenám reklamní sdělení a nějak jej nezpracuji, byla to zbytečná práce. A nejde jen o to, aby reklama upoutala moji pozornost, jde i o to, jak a v kterém čase má ovlivňovat mé smysly. Proto se také v rádiu vysílají reklamy nejvíce v době, kdy lidé jezdí do práce a z práce. V tu dobu se autorádia nedají poslouchat a je lepší se pustit něco z CD nebo USB Flashky.

Nesleduji už ani televizi, protože filmy jsou díky reklamě a upoutávkám tak dlouhé, že to znamená promrhaný téměř celý večer a díky reklamním a upoutávkovým přestávkám se někdy i ztrácí děj filmu. Proto koukám na filmy na internetu. Nějakou dobu to šlo díky AdBlocku bez otravných reklam, ale teď už zase ne. Zase musím nějaké reklamy přetrpět.

V naší, reklamami nabité době, je těžké uspět, protože většina lidí už asi vůči reklamám pociťuje averzi. Já tedy určitě. Tudíž, z mého pohledu, nezajímavá reklama je vlastně zcela zbytečná.

Proto se divím jedné věci.

Velmi často mi do ordinace přicházejí obálky, kde je na poměrně slušném barevném papíře informace, že nějaká firma vyvinula a prodává nějaký lék. Pak se tam usmívá nějaký senior nebo je tam vyfocená třeba pěkná kočka na kole. A taky se tlemí. Tyhle reklamy si zběžně prohlédnu a házím je rovnou do koše. Když potřebuji informaci o léku, najdu si ji na internetu, nebo si zavolám do lékárny.

Tyto reklamní letáky mě nijak neoslovují a nemají téměř žádný vliv na mé lékařské rozhodování, zvláště když je jich tolik. Jen mi plní koš a vyrábí další odpad, kterého už máme na zemi i tak dost. Hlavně, když jde o reklamu na léky, které ani nemohu používat. Pochybují, že by tyto nezajímavé, nevtipné, obyčejné reklamy na léky mohly někoho výrazněji ovlivňovat, že by je nějak četl, nějak nad nimi přemýšlel, či si je dokonce archivoval a pak se k nim vracel.

Tak proč je proboha farmafirmy posílají? Proč mrhají penězi? Ze zvyku, nebo potřebují zvýšit daňové výdaje? Co raději dát ty peníze do výzkumu! Je velmi těžké obálky s reklamami automaticky nepřijmout, protože se nedají v poště jako reklama lehce odlišit. A to mi vadí.

Mám nápad.

Posílejte mi reklamy vytištěné na toaletním papíře. Budu mít čas si je v klidu a soukromí přečíst. A hlavně, taková reklama by byla opravdu užitečná. Na recyklovaném papíře by byla i ekologická, a to teď letí. Která farmafirma se nechá inspirovat mým nápadem? Dávám jej zadarmo a to není v dnešní době tak obvyklé.

 

 

 

Zdroj: MT

Doporučené

Sir Michael Anthony Epstein (1921–2024)

22. 4. 2024

Sir Michael Anthony Epstein, patolog, který identifikoval první známý lidský onkogenní virus, zemřel 6. února ve věku 102 let. Jeho tým zkoumající…

Ruce vzhůru, gatě dolů…

17. 4. 2024

Ne, od zájmu o fungující české zdravotnictví ruce pryč dávat nebudeme. Nemocničním lékařům oprávněně vadí, že ostatní lékaři nejsou ochotni se…

O houbách a lidech

12. 4. 2024

Většina z nás považuje houby za rostliny. Nejsou jimi. Jsou samostatná říše života. Něco mají společného s rostlinami, něco s živočichy, něco mají…