Rath se chlubí ambulancemi. Za peníze kraje
David Rath otevřel na konci června v kladenské nemocnici zubní pohotovost. A udělal to se vší parádou, dokonce vynadal personálu, když měl přestřihnout bílou pásku. Narychlo se musela sehnat páska oranžová, tedy barva sociální demokracie, jejíž zájmy nyní středočeský hejtman hájí.
Teď to vypadá, že pohotovosti v krajských špitálech se Rath rozhodl zužitkovat i v kampani před podzimními volbami. V těch je dvojkou na kandidátce ČSSD. Střední Čechy nyní obsadily dvě stovky billboardů, na nichž hejtman lidem připomíná, že pro ně nechal zřídit zubní ambulance.
Vedle Kladna se nové ordinace objevily v Příbrami, Kolíně, Mladé Boleslavi a Benešově. Plán na vznik sítě dentálních ambulancí vznikl už za hejtmana Petra Bendla (ODS).
"Poslední zubní pohotovost v krajské nemocnici byla otevřena 7. září," vysvětluje Rathova mluvčí Berill Mascheková zvláštní časovou shodu krajské kampaně s předčasnými volbami.
A dodává: "Náklady se vyšplhaly na necelé dva miliony korun." Kromě billboardů dojde v kampani, kterou připravila agentura Jazz Communications, i na inzerci v tištěných médiích.
Krajem placené billboardy s Rathovým podpisem přitom zdobí středočeské silnice už od srpna. Nejprve bylo třeba řádně medializovat, že školáci budou mít od září zdarma dopravu do školy. A na "školní" kampaň pak navázala kampaň "zubní".
Podle mluvčí Maschekové to ale s volbami nijak nesouvisí: "Zavedení žákovského jízdného zdarma bylo avizováno již od začátku tohoto roku. Tedy v době, kdy ještě nikdo ani netušil, že nějaké předčasné volby budou.
Samotný Rath se večer vyjádřil přes SMS zprávu: "Jde o to, aby lidé o pohotovostech věděli, s volbami to nemá nic společného."
Kouzlo toho zaplatit si z veřejných peněz reklamu, která politikovi pomůže v boji o poslanecké křeslo, ale neobjevil Rath sám. Podobně je na tom i pražský primátor Pavel Bém. Od srpna křižují hlavní město popelářské vozy a tramvaje s Bémovým podpisem, jeho signatura svítí i z řady billboardů. Upozorňují na projekt Čistá Praha a na existenci "zeleného ombudsmana". Podle časopisu Týden stála magistrát kampaň čtyři miliony.
"Podpis primátora představuje pouze záštitu," uvedla mluvčí projektu Simona Kijonková. Bém, dvojka pražské kandidátky ODS pro předčasné volby, se prý "rozhodně nesnaží" poukazy na vysázení stromů získat pozornost potenciálních voličů.
HN, Luboš Kreč
Zdroj: HN