Přeskočit na obsah

Výpadky jsou náročné, musíme dobře plánovat

  • Nově ve spolupráci se společností Rohlík nabízíte distribuci volně prodejných léků až na konkrétní domácí adresu. Jaký přínos bude pro BENU?

 Máme nyní tři kanály, jak dostat zboží k zákazníkovi: síť lékáren, e‑shop a nyní společně s Rohlíkem i nový, velmi rychlý kanál. Rohlík zvládne doručit naše zboží s nákupem z online supermarketu během dvou hodin k zákazníkovi domů. To je něco, co zákazníci potřebují.

 

  • Jak jde s vašimi záměry dohromady to, že Rohlík doručuje jen ve velkých městech?

 Dostupnost takových služeb patří v dnešní době k výhodám života ve velkých městech. Je jasné, že naši zákazníci mají nadále možnost si od nás objednat přes e‑shop a nechat si objednávku doručit poštou. To ovšem nějakou dobu trvá.

 

Zprávy z aktuálního vydání novin
Medical Tribune najdete ZDE

 

  • Bude BENU dál navyšovat počet lékáren v Česku?

 Ano, stále rosteme. Nyní máme 219 lékáren a do konce roku chceme otevřít ještě dalších pět až šest. Příští rok budeme opět otevírat patnáct až dvacet lékáren.

 

  • Je hodně lékáren na prodej?

Počet lékáren, které jsou na trhu ke koupi, se nijak významně nemění. Většinou lékárníci prodávají své lékárny proto, že odcházejí do důchodu. Budujeme také nové lékárny na zelené louce. Takových je mezi našimi novými pobočkami zhruba polovina.

 

  • Sledujete diskusi okolo výpadků v dodávkách léků v lékárnách v Česku?

Je to každodenní úkol našich lékárníků, sehnat léky pro zákazníky. Bohužel to tak dnes je. Máme ale dobré lékárníky, kteří umějí dobře plánovat, a jsme v tom celkem úspěšní. Vadí mi, že tu taková situace je. Je to náročné.

 

  • Je tu situace s výpadky podle vás horší než v jiných evropských zemích? 

Myslím, že je to podobné. Samozřejmě je tu příklad Slovenska. Změnili určitá pravidla a zavedli emergentní systém. Zaznamenal jsem, že i český ministr zdravotnictví chce zavést podobný model. Samozřejmě to podporujeme. Myslím, že by to okamžitě pomohlo problémy s dostupností řešit.

 

  • Pomáhá vám při problémech s dostupností to, že máte ve skupině sesterskou distribuční společnost Phoenix?

 Kéž bych mohl říci, že ano. Není tomu ale tak. Mají mnoho dalších zákazníků, nezávislých lékáren. Nemohou nás v tomto nijak preferovat. Takže nám to nepřináší takovou výhodu. Samozřejmě, že jsme přece jen velký řetězec a jako takový můžeme snáz organizovat nákupy zboží.

Čtěte také

 

K VĚCI…
Léky se k rozvozu připravují odděleně
V rámci spolupráce s online supermarketem Rohlik BENU otevřelo novou lékárnu, která je cíleně situována vedle největšího skladu Rohlik.cz v pražské Liboci. Veškeré zboží se zde skladuje podle příslušných právních předpisů, při zachování teplotního řetězce a dalších předepsaných podmínek kladených na zásilkový výdej léčiv. Objednávku vyskladní farmaceutický asistent a zabalí ji přímo v lékárně. Teprve potom zásilku přebírají kurýři z Rohlik.cz. Sortiment lékárny se tak nijak nemíchá s dalším nákupem.

 

Zdroj: MT

Sdílejte článek

Doporučené

Fórum: Rezidenti po česku

13. 2. 2024

Postgraduální vzdělávání lékařů v České republice probíhá značně neefektivně. Mladí lékaři tráví mnoho času na stážích, které je nikam neposouvají,…