Přeskočit na obsah

Ad: Hitparády nemocnic – jak je číst

MT 8/2009, str. C2

Projekt „Nemocnice ČR“, jehož organizátorem je sdružení HealthCare Institute a o kterém se autoři článku zmiňují, se mi jeví jako ,,promotion“ nemocnic za úplatu. HealthCare Institute oslovuje nemocnice s komerční nabídkou – výsledky „průzkumu“ nemocnici prodá za zajímavé ceny. Kalkuluje s tím, že nemocnice si nedovolí nebýt na žebříčku „Nejlepší nemocnice“, ředitele nemocnic nebude do detailu zajímat samotný průzkum, přikáže požadavky HealthCare Institute splnit a zaplatí desítky tisíc za zprávu. Z článku jsem vyrozuměl, že nemocnice si zakoupí výsledky metodicky závadného průzkumu, který dává tak nepřesné výsledky, že je nelze statisticky správně interpretovat. Pokud v nemocnici probíhají i další průzkumy, dotazníky jedné instituce sníží návratnost ostatních dotazníků, nesmyslně zatíží především sestry a postupně zdiskreditují všechny průzkumy. Z tohoto pohledu je „Nejlepší nemocnice“ drahý špás.

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené

IBD: Inovativní terapie v pasti byrokracie

11. 11. 2025

Letošní 8. kongres České gastroenterologické společnosti ČLS JEP, který se konal od 16. do 18. října v Praze, byl spojen mimo jiné i s 80. výročím…

Inkretinová analoga v prevenci diabetu

10. 11. 2025

Agonisté receptoru pro glukagonu podobný peptid 1 (GLP-1 RA) vedou kromě významného snížení glykémie s minimálním rizikem hypoglykémie také k poklesu…

Moderní diabetologie mění pravidla hry

10. 11. 2025

Při příležitosti Mezinárodního dne diabetu, který připadá na 14. 11., uspořádala Česká diabetologická společnost (ČDS) ČLS JEP tiskovou konferenci,…