Přeskočit na obsah

Ad: Hitparády nemocnic – jak je číst

MT 8/2009, str. C2

Projekt „Nemocnice ČR“, jehož organizátorem je sdružení HealthCare Institute a o kterém se autoři článku zmiňují, se mi jeví jako ,,promotion“ nemocnic za úplatu. HealthCare Institute oslovuje nemocnice s komerční nabídkou – výsledky „průzkumu“ nemocnici prodá za zajímavé ceny. Kalkuluje s tím, že nemocnice si nedovolí nebýt na žebříčku „Nejlepší nemocnice“, ředitele nemocnic nebude do detailu zajímat samotný průzkum, přikáže požadavky HealthCare Institute splnit a zaplatí desítky tisíc za zprávu. Z článku jsem vyrozuměl, že nemocnice si zakoupí výsledky metodicky závadného průzkumu, který dává tak nepřesné výsledky, že je nelze statisticky správně interpretovat. Pokud v nemocnici probíhají i další průzkumy, dotazníky jedné instituce sníží návratnost ostatních dotazníků, nesmyslně zatíží především sestry a postupně zdiskreditují všechny průzkumy. Z tohoto pohledu je „Nejlepší nemocnice“ drahý špás.

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené

Britská NHS vyrazila do boje proti HPV

12. 8. 2025

Britská Národní zdravotní služba (NHS) naléhavě žádá statisíce mladých lidí, kteří dosud nepodstoupili očkování proti lidskému papilomaviru (HPV),…