Přeskočit na obsah

Nemocnice hledají identitu

Nutnost reagovat na sílící konkurenční tlaky v regionech stejně jako blížící se uzavírání nových smluv s pojišťovnami staví managementy nemocnic před potřebu zviditelnit jejich zdravotnická zařízení vůči stávajícím či potenciálním pacientům i vůči odborným partnerům a dodavatelům. Profesionální vztahy s veřejností, či chcete-li public relations, se stávají i ve zdravotnictví jednou z podmínek úspěchu.Tak by se dalo ve stručnosti shrnout poselství semináře na téma PR v nemocnicích. Značný prostor byl v jeho průběhu věnován vytváření tzv. corporate identity (CI) neboli obrazu, který o sobě daná organizace, v našem případě zdravotnické zařízení, vytváří. CI se zpravidla skládá ze tří částí. Tou první je tzv. corporate design. Tedy sjednocení vizuálních vjemů reprezentovaných logem zdravotnického zařízení, barevností interiérů, sladěním pracovního oblečení personálu a podobně.Druhou oblastí je corporate communication zahrnující všechny formy, jimiž nemocnice komunikuje s veřejností – tiskovými zprávami počínaje a webovými stránkami konče.Konečně třetí, nejméně uchopitelnou, zato však nejdůležitější složkou, je corporate behavior. Sjednocuje v sobě „chování“ organizace, tedy její interní normy a vize – a komunikace i design se v ideálním případě právě těmto hodnotám podřizují a zdůrazňují je.
...

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 17/2005, strana 37

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené