Přeskočit na obsah

Neslyšící pacient v péči lékaře

Neslyšící se často velmi špatně orientují v česky psaných textech a nápisech, protože znakový jazyk se od českého jazyka odlišuje. Již první kontakt se zdravotnickým zařízením pro ně může být matoucí. Hůře se orientují po chodbách, protože se těžko mohou zeptat na směr. Máme však zkušenosti, že v některých nemocnicích jsou ochotní vrátní, kteří odvedou neslyšícího na oddělení, jež hledá. Objednání k lékaři často probíhá běžným telefonem prostřednictvím tlumočníka. Pro zlepšení komunikace by lékař, který má v péči neslyšícího pacienta, mohl uvažovat o kontaktu přes SMS zprávy nebo prostřednictvím faxového objednávání.Potíže začínají už v čekárně
Pobyt v čekárně lékaře může být pro člověka se sluchovým handicapem velmi stresujícím zážitkem v případě, že lékař neví nebo si neuvědomí, že pacient je neslyšící. Může se stát, že dotyčný neslyší volání svého jména, stále čeká a jeho úzkost se stupňuje. Často se stává, že tito pacienti byli objednáni na určitou hodinu a přesto čekali v čekárně, až zůstali poslední, protože nerozuměli, že je někdo volá.
...

Plnou verzi článku najdete v: Medical Tribune 18/2005, strana 16

Zdroj:

Sdílejte článek

Doporučené