Přeskočit na obsah

O lékových rizicích srozumitelně

Jako odpověď na stížnosti na používání různých multimediálních technik zlehčujících v reklamách informace o rizicích léčiv ze strany výrobců léků vydala FDA návrh směrnice, která farmaceutickému průmyslu doporučuje, jakým způsobem adekvátně prezentovat tyto informace v mediálních kampaních zacílených na spotřebitele a lékaře. „Jestliže je značně obtížnější zachytit a zpracovat informaci o rizikovosti než údaje o benefitu, protože část o riziku je přednesena rychlejším tempem, nezprostředkuje tato prezentace přesný a správný dojem,“ varuje FDA s tím, že kontroloři agentury budou brát v úvahu „čistý dojem“ zprostředkovaný všemi součástmi prezentace a že farmaceutické společnosti by se měly soustředit na sdělení předávaná pomocí propagačních akcí jako na celek. Podle viceprezidenta organizace PhRMA Kena Johnsona členské společnosti dodržují závazek produkovat důvěryhodné, zodpovědné a vyvážené propagační materiály, a proto uvedenou směrnici FDA dobrovolně přijímají a budou se jejími doporučeními řídit, i přestože není závazná.

Zdroj: MT

Sdílejte článek

Doporučené

Britská NHS vyrazila do boje proti HPV

12. 8. 2025

Britská Národní zdravotní služba (NHS) naléhavě žádá statisíce mladých lidí, kteří dosud nepodstoupili očkování proti lidskému papilomaviru (HPV),…