Přeskočit na obsah

Klinika MUDr. Šubrta má novou aplikaci. Říká jí „poliklinika v kapse“

Během listopadu spustila pražská klinika nadstandardní péče Program Health Plus pro svoje klienty mobilní aplikaci. Zájem o ni je velký. V pilotním projektu dostalo 300 z klientů informaci o této možnosti a během dvou týdnů si stovka z nich aplikaci stáhla a zaregistrovala se.

Klinika vyvíjela vlastní aplikaci necelý rok a dál ji hodlá rozvíjet. Základem obsahu je přístup ke kompletní zdravotnické dokumentaci a informaci o aktuální medikaci. Součástí je také možnost kontaktovat recepci nebo objednat vyšetření. Do budoucna pacienti budou například moci mimo jiné posílat do systému vlastní fotografi e nebo data z telemetrických zařízení.

Program Health Plus dává zdravotnickou dokumentaci k dispozici pacientům už delší dobu přes webové stránky, přístup z mobilní aplikace ale bude pohodlnější, a tak se dá očekávat, že bude i více využíván. Stálí klienti kliniky mají kompletní elektronické záznamy až deset let zpátky, včetně vyšetření u partnerských poskytovatelů.

Podle zakladatele kliniky MUDr. Oldřicha Šubrta není aplikace jen pro zlepšení komfortu klientů. Aplikace a práce s daty umožní zlepšit péči o klienty, lépe jim šít na míru preventivní programy a edukační materiály. Zároveň může ubýt fyzických návštěv u lékaře.

Impulsem k tomu, že začali svou aplikaci pro pacienty vyvíjet, byl vznik různých online poraden pro pacienty, které umožňují konzultovat jednotlivé zdravotní komplikace s lékařem. „Neříkám, že je to marná služba. Je to ale něco naprosto jiného, než když má lékař při konzultaci v aplikaci k dispozici kompletní data pacientů,“ uvádí Šubrt.

Na chystané chatovací recepci bude sedět v první řadě sestra, s pacientem si může psát, telefonovat nebo vést videohovor. Část personálu tedy bude moci pracovat vzdáleně. „Na začátku hovoru je potřeba rozdělit, jestli se jedná o dotaz administrativní, nebo medicínský. Zdravotní sestra pak poradí, jestli je potřeba ihned volat záchrannou službu, přijet osobně, případně nabídne hovor s osobním lékařem toho pacienta, ale ve vyhrazenou dobu, anebo hovor s jiným lékařem na chatovací službě. I ten má k dispozici zdravotnickou dokumentaci pacienta,“ popisuje plánovaný systém ředitel Šubrt. „V každodenní běžné medicíně vyřešíte podle zahraničních zkušeností třicet procent případů na dálku radou nebo vystavením eReceptu,“ tvrdí. Z právního hlediska si podle něj lékař musí být jistý, že má dostatek informací, aby mohl vyšetření provést na dálku.

Klinika Program Health Plus má aktuálně zhruba 4 500 klientů, za rok 2017 vykázala obrat 82 milionů korun. Klienti si za nadstandardní organizaci péče a další služby platí formou ročního předplatného. „V České republice často říkáme, že jsme v elektronickém zdravotnictví na začátku a nic pořádně nefunguje. Když se na to ale podíváme podrobněji, vidíme, že jsme v mnoha věcech dál než ve světě. Laboratoře posílají výsledky přímo do databází zdravotnických zařízení jednotnou bází DASTA. Funguje systém ePACS pro sdílení snímků ze zobrazovacích přístrojů. Máme eRecept a budeme mít lékový záznam a eNeschopenku. Zdravotnická dokumentace může být digitální. Jednotlivé zdravotní zprávy máme v elektronické formě, ale jsou oddělené v jednotlivých zařízeních. Zvláštní je, že se jednotlivá řešení nepropojila a nefungují dohromady. Je potřeba to ‚jenom‘ zastřešit,“ myslí si Šubrt.

 

Čtěte také

Zdroj: MT

Sdílejte článek

Doporučené