Přeskočit na obsah

Příznaky COVID‑19 může vyhodnotit chatbot

Některým zbytečným telefonickým konzultacím by mohl předejít chatbot, který radí pacientům, co mají dělat v případě podezření na COVID‑19.


Pacienti mohou svůj zdravotní stav v případě podezření na onemocnění COVID‑19 konzultovat v českém jazyce s internetovým automatickým chatem, chatbotem. Česky mluvícím pacientům jej zpřístupnila technologická společnost Cogvio přes svou telemedicínskou platformu Medevio. Chatbot je postaven na open source řešení, které zveřejnila Evropská komise. Vyvinut byl Pasteurovým institutem ve spolupráci s univerzitními nemocnicemi v Paříži za podpory start‑upu Clevy.

Například rizikové obézní pacientce (48 let) s vysokým tlakem a s několika typickými příznaky COVID‑19 chatbot rovnou doporučí volat linku zdravotnické záchranné služby. Mladé pacientce bez závažných komorbidit při bolesti hlavy, únavě a zvýšené teplotě (37,5 °C) bez kašle a bez ztráty čichu a chuti doporučí kvůli podezření na COVID‑19 dobrovolnou karanténu a kontaktovat praktického lékaře.

Podle zástupců firmy Medevio by chatbot mohl odlehčit ambulantním lékařům. „Praktičtí lékaři, stejně jako ambulantní specialisté, každodenně spolu s rostoucími počty pozitivních případů infikovaných virem SARS‑CoV‑2, musejí vyřídit desítky telefonních hovorů. Pacienti s nimi konzultují příznaky virového onemocnění nebo jen své obavy, zda nemoc COVID‑19 nemají,“ uvádí Medevio.

Chatbot používá 23 otázek na příznaky onemocnění COVID‑19, anamnézu a rizikové faktory a pomáhá uživatelům v dalším rozhodování. Výsledkem je doporučení dalšího postupu – kontaktování praktického lékaře nebo při akutním stavu volání záchranné služby. Kromě toho stránka uvádí přehled příznaků onemocnění COVID‑19 podle nejnovějších klinických studií a užitečné odkazy.

Zdroj: MT

Sdílejte článek

Doporučené